• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus ontfermt zich over de R-Klasse

Auteur: sacha, gepost 30 januari 2006 om 15:53 – 11 Reacties


Huisvrouwen in de Emiraten opgelet: Brabus heeft een Tupperware- en tuningprogramma voor de R-Klasse ontwikkeld. Van het diesel instap- tot het (huidige) V8 topmodel zijn er upgrades mogelijk. De R500 bijvoorbeeld met standaard zo’n 300Pk en kleine 500Nm kan opgekieteld worden tot 445Pk en 635Nm door grotere motorinhoud, betere spruitstukken, optimalere nokkenassen, e.d. met het BRABUS 6.1 S tuning programma. Op zich knap, want de motor blijft ongeblazen, en we praten hier over de al wat oudere 5l V8 Mercedes motor.

Het is me echter onduidelijk wat de toegevoegde waarde van dit BRABUS 6.1 S programma voor de R-Klasse is, aangezien AMG op niet al te lange termijn met de R63 zal komen met 510Pk en 630Nm. Dat betekent dat Brabus zich dan wederom moet gaan onderscheiden met een opwaardering van de 6,2l AMG motor. We wachten in spanning af.


Bestudeer bij GermanCarFans de details.

Ook interessant!

  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Scoor goede korting op een Brabus G500 4x4²
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Mercedes, r-klasse, tuning

Vorig bericht: « Heico Volvo S40 T5
Volgend bericht: Alfa Romeo Brera Spider officiële images »

Lees Interacties

Reacties

  1. SamSam zegt

    30 januari 2006 om 16:38

    Hoeveel weegt ie eigenlijk?>

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    30 januari 2006 om 16:42

    Ik denk zo’n 2.100Kg a 2.200Kg

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    30 januari 2006 om 17:02

    De R500 weegt al 2.205 kg (autoweek) dus dan zal de Brabus met 6.1 liter waarschijnlijk nog een stukje zwaarder zijn. Reken maar op 2300kg

    Login om te reageren
  4. SamSam zegt

    30 januari 2006 om 18:51

    Oo vandaar 5.9 sec/100
    Ik had eigenlijk wat sneller verwacht

    Login om te reageren
  5. Solstice zegt

    30 januari 2006 om 19:57

    Zou het de ongetwijfeld hoog opgeleide en technisch bijzonder onderlegde personen die zich hiermee bezig hebben moeten houden niet veel meer voldoening geven wanneer zij hun aandacht gewoon hadden mogen richten op auto’s die al deze moeite waard zijn in plaats van met het opvoeren/-leuken van dit soort kampeerauto’s?

    Login om te reageren
  6. Sacha zegt

    30 januari 2006 om 21:38

    Solstice, het is allemaal minder spectaculair dan het lijkt. Die motor-tuning programma’s waren al beschikbaar, dus dat trekken ze uit de kast. De velgen, de logo’s en andere Brabus paraphernalia hadden ze ook al. Het enige wat ze moesten doen is wat Tupperware bakken en klaar-is-klara. Dit soort dingen is volgens mij lopende band werk voor ze (en toch stervensduur). Ze worden daar volgens mij pas echt wakker als je een CLS Rocket V12 of zo bestelt.

    Login om te reageren
  7. Jan zegt

    30 januari 2006 om 21:48

    Sacha daar heb je wel een punt

    Login om te reageren
  8. Solstice zegt

    30 januari 2006 om 22:22

    Die Rocket, dat is wel een auto om met recht trots op te zijn.
    Flauw grapje… bra-BUS? :-P

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    9 februari 2006 om 00:28

    Ze zouden beter het design van de auto hertekenen.Wat een lelijke wagen!!En het uiterlijk is 100% anti-mercedes!

    Login om te reageren
  10. iceman zegt

    23 november 2006 om 01:24

    vette shit

    Login om te reageren
  11. Martin van Erven zegt

    12 juni 2007 om 09:05

    na 15 jaar AUDI was het tijd voor iets wat hoger op zn poten staat. zoeken, kijken, testen , rijden ! Q7, X5, M , R of RRsport ? De laatste super mooi om te zien, maar van binnen alleen ruimte voor slanke vrouwtjes!. De Q7 was de grootste deceptie : hij rijdt zoals hij er uitziet, grof en lomp. De grootste verrassing was degene met de lelijkste neus : de R ! Ruim en ongekend rijcomfort. En een supermooi dashboard. Dus jammer voor de mensen langs de kant, maar voor mij wordt het toch echt de R.

    Maar nu mijn vraag : Waar haal ik (betaalbare) BRABUS wielen vandaan voor de MB-R ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North