• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus V12 Mercedes S600

Auteur: autoblogger, gepost 15 februari 2006 om 10:49 – 49 Reacties

" class=


Ook Brabus heeft een leuke verassing voor ons in Genève, de 6.3-Liter Brabus S600 V12. Volgens Brabus (wederom?) wereld’s snelste en meest krachtige luxe sedan.

De Brabus S V12 S heeft 730pk en kan daarmee van 0-100 in 4 seconden, de 0-200 doet ie in 11.9 seconden. Max koppel is eigenlijk 1320 Nm maar begrensd op 1100 Nm. Ook de topsnelheid is elektronisch begrensd op ongeveer 340 km/u. Dat is nog steeds erg heftig want de S weegt namelijk meer dan 2000 kilo! Naast de “power enhancements” heeft de Brabus S V12 S ook een aantal extra features. Er is een nieuw uitlaatsysteem, verbeterde aerodynamica en er wordt oa gebruik gemaakt van het Brabus high performance remsysteem.


Ook interessant!

  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Scoor goede korting op een Brabus G500 4x4²
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma

Nieuwste artikelen

  • Ga dit weekend de weg niet op, ik herhaal, ga de weg niet op!
  • Easypark-soap gaat door: ongevraagd betaald abonnement in je mik
  • BREEK: huidige youngtimerregeling blijft nog een jaartje langer
  • Autoblog Foto van de Maand – November 2025
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Mercedes, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « Lamborghini heeft verassing in Genève
Volgend bericht: Bluetooth uitbreidingen voor de automobilist »

Lees Interacties

Reacties

  1. Broeikas zegt

    15 februari 2006 om 11:17

    Gaat nergens meer over, hij is sneller aan de 200 dan de 997 Turbo(12,2 sec)en dan de top nog achterwege gelaten.

    Login om te reageren
  2. Ruben zegt

    15 februari 2006 om 12:04

    Ik vraag me toch altijd af bij deze wagens hoe ze er over 5 jaar of 100.000 km aan toe zullen zijn. Met deze kracht zal ie z’n automaat dan toch wel gaar gekookt hebben? Als je al ziet wat onderhoud kost voor bijvoorbeeld een standaard BMW 750i uit de jaren ’90, dan hebben deze auto’s als tweedehandsje toch helemaal geen bestaansrecht meer zou je denken?

    Ach, let me ramble…

    Login om te reageren
  3. G. Arslan zegt

    15 februari 2006 om 12:11

    ik heb zo´n nieuwe s in real life gezien, wat jammer van de achterkant zeg!!voorkant valt wel mee, heb liever een S8!!Wil niet zeggen dat dit natuurlijk verdomd snel is!Beetje abnormaal snel

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    15 februari 2006 om 12:23

    Dat die auto per definitie gaar zou zijn naar een paar jaar lijkt me aannemelijk maar niet noodzakelijk. Wie gaat die 730pk en meer dan 1100nm in de praktijk ook vaak gebruiken? Kan bijna niet in normaal verkeer. Wie wil er trouwens een tweedehands Brabus van 100.000 euro? Ik denk dat je als je zoiets koopt die auto ook 10 jaar houdt of zo, want waarom zou hij weg moeten en aan wie kun je zoiets nou kwijt tegen een redelijke inruil?

    Login om te reageren
  5. Rits zegt

    15 februari 2006 om 12:26

    Dit gaat nergens meer over, over 2jaar zullen ze zeker op de 1000pk zitten. Geef mij maar gewoon de rs6 plus met 480pk dan ben ik meer als dik tevreden.

    Login om te reageren
  6. Ruben zegt

    15 februari 2006 om 12:36

    @W0o0dy: er zullen inderdaad veel mensen zijn die zo’n Brabus jarenlang houden, maar toch kan ik me voorstellen dat veel executives zo’n ding na 3 jaar weer wegdoen. Op mobile.de kom je ze wel tegen, bijv.: een Brabus S van ’99, 174.000 km, 400 pk, 34.900 euro. E500 Brabus 6.1 van ’04, 67.000 km, 426 pk, 79.900 euro. Zou wel eens iemand willen spreken die zo’n ding gekocht heeft, ben benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid/onderhoudskosten zit.

    Login om te reageren
  7. SamSam zegt

    15 februari 2006 om 14:01

    Ja ja, brabus blijft zich aan de top kleven…

    Login om te reageren
  8. NumbNuts zegt

    15 februari 2006 om 14:07

    Toevalligerwijs ben ik afgelopen vrijdag op bezoek geweest bij Brabus (perks of the job als je bij een MB dealer werkt) om een klantenauto op te halen. Dit slechts als kleine kanttekening ;-)

    @ Ruben : Onderhoudskosten lopen meestal gelijk aan wat je bij een reguliere MB dealer betaalt (i.a.w. veel ;-)), maar qua betrouwbaarheid zit het wel snor. Ik sprak iemand van de werkplaats en ze hebben een behoorlijk aantal auto’s in onderhoud met behoorlijk hoge km-standen.

    Ik ben normaliter niet iemand die voor het merk Mercedes-Benz in de bres springt, maar in het geval van Brabus durf ik wel te stellen dat ze het kwaliteitstechnisch voor elkaar hebben :-)

    Login om te reageren
  9. GALATASARAY zegt

    15 februari 2006 om 14:24

    Inderdaad, de S Klasse blijft een fantastische auto vooral de brabus en amg modellem, alleen jammer van de achterkant had wel mooier gekunt. de vorige modellen waren altijd prachtig deze ook alleen de achterkant. Smaken verschillen.
    Maar MERCEDES blijft mijn favoriete merk

    Login om te reageren
  10. Mark zegt

    15 februari 2006 om 15:47

    Begrensd op 340…pff zeker vanwege de banden ofzo. Hoe hard kan da kreng wel niet. Niet normaal! Alleen maar gevaarlijk als de rest 250 of minder op de autobahn rijdt. Maarja tis meer voor de show dan voor het gebruik…

    Leuk dat koppel begrenzen. Was altijd max 1000, dus er zit vooruitgang in.

    Login om te reageren
  11. Mark zegt

    15 februari 2006 om 15:49

    He gatsie, het verbruik staat er niet bij. Toch heel belangrijk ;-)

    Login om te reageren
  12. SamSam zegt

    15 februari 2006 om 17:03

    Mensen met zoveel poen gaan niet moeilijk doen om die stuivercenten!!!!

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    15 februari 2006 om 17:35

    Pfff…Precies of die kan al dat vermogen op de baan zetten.

    Iemand dat filmke gezien van top gear met diene mercedes cl65 V12 biturbo?Die heeft 1000Nm koppel en waarschijnlijk 612pk ofzo.

    Wel, als die goed forsig wou vertrekken, stond die gewoon ter plekke te pattineren, en na een tijdje pas vertrok die, nadat er de helft van zijn banden aan de baan plakte welliswaar…T’is dan maar te hopen dat die mercedes een of andere launch control heeft, anders komt er van sprinten niet veel van in huis.

    Login om te reageren
  14. tim zegt

    15 februari 2006 om 18:52

    simon heb je een link van dat filmpje?

    Login om te reageren
  15. Jeremy zegt

    15 februari 2006 om 19:40

    @tim: Staat bij de filmpjes(video bonanza mercedes amg)

    Login om te reageren
  16. Ruben zegt

    16 februari 2006 om 16:06

    @Numbnuts: goed om te horen dat het met de betrouwbaarheid wel goed zit, misschien moest ik er dan toch maar eentje bestellen. *kuch* ;-)

    Login om te reageren
  17. heidekonijn zegt

    16 februari 2006 om 19:52

    Euhm, koppel begrenzen?
    Vreemde uitleg.
    Pk = koppel x toeren, dus koppel begrenzen = pk begrenzen.

    Login om te reageren
  18. Sacha zegt

    16 februari 2006 om 19:56

    Volgens mij is koppel uitgedrukt in Nm en Pk in Kw. Dat staat enigzins los van elkaar.
    .
    Dus zeker geen Pk = koppel * toeren, want dat zou betekenen dat Kw = Nm * R/s wat netgens op slaat.
    .
    Waar is mijn Binas boekje als ik het nodig heb?

    Login om te reageren
  19. bart zegt

    16 februari 2006 om 20:30

    wie wil nou zo n auto? nou ik denk niet veel mensen want moet je eens denken wat die gaat kosten. wat een onzin is dat met brabus ze blijven maar doorgaan, zoals hier al eerder werd gezegd met een audi s8 of rs6 plus heb je het helemaal voor elkaar.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 20:33

    zonder formules maar gewoon in tekst: het koppel wordt electronisch begrensd door het benzine/lucht mengsel te manipuleren (chiptuning achterstevoren zeg maar). Een motor levert over het algemeen zijn vermogen bij hoge toerentallen terwijl het koppel al veel eerder vrij komt. Als je meer pk/kw uit een motor wil halen kun je het toerental verhogen (gebeurt veel bij chiptuning). Meer koppel regel je bijvoorbeeld door een rijker mengsel bij relatief lage toerentallen.

    Login om te reageren
  21. Sacha zegt

    16 februari 2006 om 20:35

    En een betere (steilere) nokkenas.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 20:47

    @sacha: klopt, alleen zou ik het dan echt (terug)tunen noemen en zou ik het woord “begrensen” niet gebruiken. Overigens het koppel moet begrenst worden omdat anders de aandrijving (koppeling, versnellingsbak/automaat, aandrijfassen) eraan gaat (en het vermogen niet op de weg gebracht kan worden).

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    16 februari 2006 om 20:48

    @w0o0dy
    dat noemen ze toch tractie controle?

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 21:00

    @dekster: dat klopt. Eén van de manieren is de kracht van de motor te beperken, de andere is via de remmen het vermogen dat op het wiel terechtkomt “wegremmen” (da’s overigens een ouderwets systeem dat volgens mij niet meer gebruikt wordt).

    Het verschil tussen tractiecontrole en een begrensing is volgens mij dat bij tractiecontrole het doorslippen van de wielen gemeten wordt door sensoren en dat de computer daarna pas het vermogen dat de motor genereert aanpast.

    Bij een begrensing is de computer zo geprogrammeerd dat de motor nooit meer dan het maximum genereert. Dus ook als de wielen niet doorslippen.

    Login om te reageren
  25. Mercedes zegt

    16 februari 2006 om 21:00

    Dit zegt maar weer genoeg(H) BMW en Mercedes blijven aan top
    nix tipt aan hun kracht haha waar blijft audi dan met de rs8? Die s zeker uit mekaar gevalle alleen door t geluid van de mercedes hahahahaa

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:04

    @mercedes
    zet een superchanger op de S8 en je hebt een monster
    mercedes heeft brabus en dat is een tovenaar(voor mij toch)
    audi heeft zo geen tuners die dat doen maar hoe verklaar je dan dat audi? al 5maal le mans heeft gewonnen

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:08

    weet iemand soms goeveel onderhoud een s-klasse vraagt als je hem zo tuunt?

    Login om te reageren
  28. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 21:11

    uuh, dekster… audi heeft toch abt? misschien wat minder uitbundig of bekend als brabus, maar toch zeker serieus met audi’s.

    en over tractiecontrole, daar spaar je de automaat niet mee, de druk wordt gewoon doorgevoerd naar de remmen alleen je draait alles met een hoog koppel net zo hard de soep in. ook je remmen in het geval van 1200nm en ‘gewone’ tractiecontrole.

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:12

    abt is niet zo extreem zoals brabus

    Login om te reageren
  30. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 21:18

    daar heb je redelijk gelijk in, volgens mij bouwt mercedes daarbij ook minder ‘optimale’ blokken dan audi.
    audi komt meer in de buurt van wat een blok kán dan mercedes, die iets meer reserves erin heeft zitten (volgens mij).

    Login om te reageren
  31. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:20

    hoe meer je het maximum eruit haalt hoe meer onderhoud

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 21:27

    Ook Audi heeft een tuner die beroemd/berucht is voor zijn beestachtig snelle auto’s. Hieronder de specificaties van de Oettinger RS6 Biturbo:
    4.2 liter V8, 397 kW (540 bhp)@6000 toeren/pm Max. koppel 730 Nm@3300 toeren/pm
    Dat is een veel hoger vermogen per liter (128 voor de audi en 115 voor de brabus) dan de 6.3 brabus motor bij een iets lager koppel (teruggerekend naar Nm/liter)

    @Merceded: Audi is de laatste jaren oppermachtig op Le Mans en Mercedes heeft met de staart tussen de benen het Le Mans project moeten staken…… een beetje de realiteit in de gaten houden kan geen kwaad.

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 21:29

    voor de liefhebbers: http://www.oettinger.de

    Login om te reageren
  34. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 21:42

    oeh, mooi spul. die kende ik nog niet w0o0dy :-P
    maare ik zou al blij zijn met 250 pk en aangezien ik daar voorlopig nog ff moet sparen…

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:44

    als je rijk wilt worden moet je niet sparen maar investeren

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 21:48

    een leuke 180pk A3 is redelijk haalbaar en met een andere chip komt daar ook ruimschoots meer dan 200 pk uit… zo is je droom ook weer iets dichterbij ;-)

    Login om te reageren
  37. Sacha zegt

    16 februari 2006 om 21:51

    Kleemann doet het ook leuk:

    V12 6.0
    For the powerful 6.0 litre V12 AMG engine KLEEMANN offers an ECU up grade programme that adds 127 Hp and 300 Nm (222 lb-ft) to the car’s already incredible power output. The additional power is available in the midrange of the rev scale (2500-4500 rpm). The ECU performance kit is available for the SL 65 AMG, CL 65 AMG and the S 65 AMG.

    Dat komt dan op 1.300Nm en 739Pk.

    Login om te reageren
  38. heidekonijn zegt

    17 februari 2006 om 20:45

    @Sacha
    Koppel staat zeer zeker niet los van vermogen.

    Login om te reageren
  39. Sacha zegt

    17 februari 2006 om 20:47

    Er zal best een correlatie zijn, maar niet de voornoemde formule.

    Login om te reageren
  40. SimonMc zegt

    28 februari 2006 om 03:27

    b.t.w., inzake tuners van audi, telt MTM niet meer mee dan?
    Zie bv de audi MTM TT bimoto

    Login om te reageren
  41. ik zegt

    8 maart 2006 om 20:16

    jullie hierboven hebben alleen veel praat zene ik weet veel over deze auto dus mond toe

    Login om te reageren
  42. Sacha zegt

    8 maart 2006 om 20:53

    Vertel ik. Nu willen we het weten ook.

    Login om te reageren
  43. dekster zegt

    9 maart 2006 om 16:46

    @ik
    vertel eens iets wat we nog niet weten

    Login om te reageren
  44. khalil zegt

    20 maart 2006 om 17:13

    Wat is dit sloopend voor de concurentie. Dit is niet normaal.
    Nog eventjes en je moet een piloot zijn AAAAAAA.
    En hij is niet normaal prachtig. Shit had ik het geld maar hahhaha

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    20 maart 2006 om 17:16

    zag gisteren in België de nieuwe S-klasse rijden. Die is een heel stuk fraaier dan de vorige en (om te zien) ook een heel stuk beter dan de 7-serie van BMW

    Login om te reageren
  46. woutr zegt

    6 december 2006 om 16:19

    wat zitten mensen nou met geen grip hij gaat in 4 sec 100(H)

    Login om te reageren
  47. marcel zegt

    21 juni 2007 om 14:07

    ja ja die gasten uit bottop flikken het weer:P

    snelste sedan ter wereld,met deze s trek je de de complete rioling onder de grond vandaan:)

    echt een juweeltjuh en dan te bedenken dat dit spul over een jaartjuh of 10 niets meer kost;) ik weet wat ik later rij:)

    Login om te reageren
  48. MFG zegt

    9 september 2007 om 18:12

    Wat een auto zeg. Heb hem deze zomer in Bulgarije kunnen zien. Ik zat meer dan een half uur te bewonderen van deze mooie auto!

    Heb een hele slechte foto kunnen maken. Durfde niet eens, zatten allemaal mafia boys around the car dus… :-)

    hier de link: http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1/38_069.JPG helemaal rechts op de foto. je kunt de velgen wazig zien ;-)

    Login om te reageren
  49. shaneseagal zegt

    12 maart 2008 om 11:23

    neem gewoon een normale auto zoals de citroen c6 2.7hdif 215pk 2 turbo”s voer die met een chip een beetje op niemand verwacht zo”n auto met veel pks dat word pas intresant wat is er nog intresant aan een Brabus of M5? die blijven tog bezig dus doe het met iets onverwachts bijvoorbeeld de nieuwe c5 met 240pk dan word het leuk en intresant het meest onverwachtse is het intresantste

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North