• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MixItUp: Mazda design + BMW V10 = Vorax

Auteur: Alwood, gepost 24 oktober 2010 om 11:39 – 25 Reacties

Rossin-Bertin Vorax


Noem me een vergelijkingsmongool, ik vind dit gewoon sprekend op Mazda’s Nagare-design lijken. Verder heeft de auto weinig met Japanners te maken. In het vooronder vinden we namelijk een BMW S85 V10. Ja, die extreem lekkere uit de M5/M6.

Dit is het geesteskind van Fharys Rossin en Natalino Bertin Junior. Een 37-jarige ex-GM designer en een zoon van een slachthuizen-gigant. Ze willen de auto op de Sao Paulo Auto Show onthullen, deze opent morgen zijn deuren.

Qua prestaties en beleving moet de Rossin-Bertin Vorax menig Ferrari van kleur doen verschieten. De BMW V10 heeft een kuurtje gehad en levert nu 570pk. Het mag geen kunst heten om met dat vermogen 1300kg in 3.8 seconden naar 100km/u te versnellen. De Vorax blijft door accelereren tot 330km/u. Er wordt ook gewerkt aan een supercharged variant met 750pk, een 3.6s sprint en top van 372km/u.

Morgen allemaal naar Brazilië vliegen, $410k neerlappen en bij de RDW gaan smeken om typegoedkeuring heeft geen zin. De auto gaat pas eind 2011, begin 2012 in productie. Rossin-Bertin mikt op 500-1000 verkopen per jaar. (bron: tribunatp.com.br, via Carscoop)

Rossin-Bertin Vorax

Rossin-Bertin Vorax

Rossin-Bertin Vorax

Rossin-Bertin Vorax

Ook interessant!

  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Video: BMW 3 en Mazda 3 kunnen samen door 1 deur
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Mazda geeft ons eerder dan verwacht echte BMW's

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Supercars, V10

Vorig bericht: « MusicVid: Dus zo rijden de Audifielen?
Volgend bericht: #Rant: ga eensch van die linkerbaan af! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tom zegt

    24 oktober 2010 om 11:41

    flop!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      24 oktober 2010 om 14:47

      @Tom: Met zo’n uitgebreide argumentatie kan ik niet anders dan je gelijk geven. Niemand kan twijfelen aan iemand die er zoveel van weet als jij.

      Login om te reageren
  2. KaCh1ng zegt

    24 oktober 2010 om 11:43

    500-1000 , dat is best veel :O !

    Login om te reageren
  3. Oly zegt

    24 oktober 2010 om 11:49

    hhaahah 500/1000 in wat voor droom wereld woont die vent.

    Ik wens ze veel sucses maar dat lukt ze never.
    Van de zijkant lijkt het een beetje op een oude bmw Z4.

    Login om te reageren
  4. MJB zegt

    24 oktober 2010 om 11:51

    Da’s een flink optimistisch verkoopaantal voor die prijs…

    Ik vind het trouwens ook wel wat weghebben van een SLS, maar dan in een wat meer Aziatisch jasje.

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    24 oktober 2010 om 11:52

    Vergelijkingsmongool.

    Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    24 oktober 2010 om 11:56

    Ziet er wel strak uit maar 500 tot 1000 in een jaar, zeker in het begin niet..

    Login om te reageren
  7. Lange zegt

    24 oktober 2010 om 12:01

    Ik vind m best ruig, om de een of andere rede doet hij me denken aan de mg xpower sv en de tvr cerbera speed 12. Hopelijk gaat het ze lukken

    Login om te reageren
  8. Freewarefreak zegt

    24 oktober 2010 om 12:14

    Ze denken aan 500 tot 1000 verkopen per jaar.. en de BMW V10 S85 motor word niet meer gemaakt… zie uw eigen link.. en waar halen de heren Fharys Rossin en Natalino Bertin Junior dan 1000 V10-en per jaar vandaan?

    *Stuurt mailtje naar vriend om zijn M5 binnen te zetten..*

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      24 oktober 2010 om 15:08

      @Freewarefreak: Hij wordt niet meer gebruikt door BMW in hun eigen nieuwe modellen. Maar aangezien tot 10 jaar na stopzetting alle onderdelen nog leverbaar moeten zijn, betekent dit dat je nog wel blokken moet kunnen bestellen. Of niet?

      Login om te reageren
      • zesinlijn zegt

        24 oktober 2010 om 17:58

        @BaRa: En waarom stopt Wiesmann dan met hun MF5…?
        http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/16/wiesmann-staakt-productie-mf5

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          24 oktober 2010 om 18:20

          @zesinlijn: Wiesmann stopt niet met de MF5, ze stoppen er alleen geen V10 meer in. Vanaf volgend jaar krijgt de MF5 de 4.4 V8 TwinTurbo van de X5 M/X6 M/nieuwe M5.

          Login om te reageren
          • zesinlijn zegt

            24 oktober 2010 om 18:27

            @robbie: Dus dit is een kontverhaal. Geen BMW V10 in deze fantasie-auto…

            Login om te reageren
      • robbie zegt

        24 oktober 2010 om 18:22

        @BaRa: BMW wil uiteraard geen nieuwe blokken meer leveren aan ‘vreemde’ partijen. Als een klant met een M5/M6 zal BMW uiteraard een nieuwe (of gereviseerde) motor kunnen leveren. Maar je zal dan wel je oude motor moeten inleveren.

        Login om te reageren
  9. M-Power zegt

    24 oktober 2010 om 12:54

    liever een M5 en die wat laten kietelen dan.

    Login om te reageren
  10. duckje zegt

    24 oktober 2010 om 13:03

    stoere kar,
    mazda gaat lekker

    Login om te reageren
  11. belg zegt

    24 oktober 2010 om 13:03

    Ronde lichten laten streepjeslichten erboven wegdoen, achteraan ook mooie ronde lichten.
    Zou ik mooier vinden.

    Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    24 oktober 2010 om 14:01

    Mix tussen Mazda MX-5, Mazda RX-8 en een sappige BMW V10…

    Nope, nog steeds geen minpunten gevonden.

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    24 oktober 2010 om 14:24

    Best wel mooie voorkant, maar die achterkant kan me echt niet bekoren….

    Login om te reageren
  14. Raptor zegt

    24 oktober 2010 om 15:34

    Wie hecht er belang aan die fictieve cijfers? Ik wacht wel tot ze deze wagen in Top Gear testen. ALS hij ooit geproduceerd wordt.

    Login om te reageren
  15. Vanquish zegt

    24 oktober 2010 om 16:39

    Brute voorkant! Van mij mag de achterkant nog wel even nagekeken worden.

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    24 oktober 2010 om 17:24

    Een beetje optimistisch is het wel en zoals met elk nieuw merk is het nog maar afvragen wat ervan gerealiseerd wordt, maar leuk klinkt het!

    Login om te reageren
  17. BRT zegt

    24 oktober 2010 om 23:31

    Meer wat voor nissan zoiets.

    De voorkant doet me denken een een nissan juke met die koplampen zo

    Login om te reageren
  18. Atenza zegt

    25 oktober 2010 om 04:08

    Mwa Mazda vergelijking valt wel mee hoor. Geen vijfhoekige grille maar een Ford-vissenbek. Wielkasten zijn het ook net niet des Mazda’s en overige lijnen ook niet erg. Ik had liever het SKYACTIV nieuws voorbij zien komen. Net iets belangrijker voor Mazda… ;)

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    25 oktober 2010 om 16:49

    Dat ziet er goed uit! En een BMW V10? Nou kom maar hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North