BREEK: BMW gaat Audi achterna

Auteur: , 35 Reacties

Een man in een BMW-windbreaker heeft aan de hand van uitgelekte interne bouwcodes wat toekomstige BMW-modellen ontmaskerd. We lichten de opvallendste zaken voor je uit.

Audi-BMW

Ontzettend schokkend is het nieuws niet, het meeste wisten namelijk al. Dat er bijvoorbeeld een M2 CS en M4 CS komen dat zal geen verrassing voor je zijn. Dat er ook een M5 komt met vierwielaandrijving zal zelfs voor je oma geen verrassing meer zijn.

Toch is de informatie interessant voor de echte diehard fans. Er staat namelijk niet alleen in welke modellen BMW binnen afzienbare tijd op de markt brengt, maar ook met welke motor/bak combinaties de desbetreffende modellen geleverd gaan worden. Zo zien we bijvoorbeeld geen handgeschakelde optie voor de F90 M5, voor het geval iemand daar nog op hoopte.

Apart is dat de bron meldt dat de nieuwe 5-serie GT met interne bouwcode G32 daadwerkelijk 5-serie GT gaat heten. Eerdere berichten duidden erop dat dit model in de toekomst als 6-serie door het leven zou gaan. Maar ook de 6-serie zoals we ‘m nu kennen gaat zoals bekend op de schop en wordt vervangen door de G14/G15 8-serie. De G14 betreft in dat geval de cabrio, de G15 de coupé.

Tenslotte komen tot het hete nieuws dat betrekking heeft op de titel. In de enorme brij van lettertjes en cijfertjes ontwaren we namelijk ook ergens de volgende passage:

TX01,P,BMW PKW,X’,G01,X3 M40d,SAV,,,EUR,LL,AWD,5,AUT
TX02,P,BMW PKW,X’,G01,X3 M40d,SAV,,,EUR,RL,AWD,5,AUT
TX06,P,BMW PKW,X’,G01,X3 M40d,SAV,,,EUR,RL,AWD,5,AUT

Naast de echte M variant van de X3 en de m40i die we al kennen komt er dus ook een X3 M40d, die alleen beschikbaar wordt als automaat. Die variant kenden we nog helemaal niet! Volgens @wouter gaat BMW hier wederom Audi mee achterna, dat immers lange tijd de SQ5 aanbood met diesel onder de kap (behalve dan in ‘Murica).

Kijk jij uit naar de X3 m40d, of ga je toch voor de i3 S? Laat het weten, in de comments!



35 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Weer geen M1? Uiterst teleurstellend!
@porker: omdat I8. Die guitige 3 cilinder, smullen!
Tja ik snap het wel, door de constante concurrentie/innovatie strijd om telkens maar snellere auto’s(dan de concurrentie) te maken stijgen het aantal pk’s aanzienlijk.. en tja 600pk+ op 2 achterbanden wordt dan een uitdaging. Ik vraag me dan ook af hoe t in de toekomst zal gaan want om dit soort auto’s met 7/800 uit te rusten is gekkenwerk
@janmetdelangeachternaam: want peekaas is het enige dat groeit? Ik denk dat als je 500 peekaa doet in een auto uit 1980 heel wat minder grip hebt dan een auto van nu…

De citroen C1 daargelaten uiteraard
@janmetdelangeachternaam: Het gaat eerder om koppel. Die Duitse turbo-blokjes geven al het volledige koppel vrij vanaf een laag toerental. Daar hebben die achterbandjes moeite mee.
Dat de 5 GT geen 6 wordt, is niet zo vreemd. De 3 GT was ook geen 4. Dat ze zo’n ding nog bouwen vind ik veel vreemder. Man, wat een gedrocht. Kijk wel uit naar de 8!
@beefcake: Volgens mij verkoopt die 5GT best prima. Wij (toch geen doelgroep) vinden hem lelijk maar dat doet er eigenlijk niet echt toe.
@beefcake:
Is niet zo verbazend eigenlijk.
Een 4-tal jaar geleden werkte ik voor men stage bij Bmw-Mini te Kortrijk (België) en daar werden enorm veel 5Gt’s afgeleverd.
Is gewoon een enorm comfortabele wagen.
Was ook een periode van besparingen bij bedrijven..
En ik kende bv iemand die geen Bmw 7 meer kon krijgen als company car.
Is dan overgeschakeld naar een 5Gt full option. (Was uiteindelijk duurder dan zijn vorige 7, maarja perceptie naar de werknemers toe…)
De Bmw 3Gt verkoopt trouwens ook goed in België.
Zie dat ding enorm vaak op de weg.
@dimglor:
Volgens mij is BMW in België het nieuwe Opel. Volksmerk nummero uno.
@LaLancia:
Ik zie ze allessinds meer rondrijden dan Opel.. dus je kan zeker gelijk hebben ;-)
@dimglor: ik snap de argumenten om hem te kopen ook wel, maar maak dat ding een beetje om aan te gluren. Dat is alles wat ik vraag ;)
Dikke diesels, altijd mooi!
Ik zal het gelijk weer ontkrachten…de nieuwe “5GT” gaat 6-serie GT worden, let op mijn woorden
@kingthijs23: Net zoals Audi de A6 heeft en een A7?
@kingthijs23: oké. Wanneer ga je het precies ontkrachten?
@2wheeler: Ik ben bij een sneak previeuw geweest van de 6GT van de BMW group, dus dat gaan ze echt niet meer veranderen
Ik ben wel een beetje klaar met BMW
Heb m’n oma net even gebeld, maar ze was toch echt wel verbaasd dat er een M5 met 4wd komt!
X3, altijd al een dikke bak gevonden met M-pakket erop. En als ie toch komt, doe dan maar die M40D! ?
SQ5 met diesel onder de kap? De nieuwe SQ5 is toch echt alleen maar met benzine leverbaar…
@bram95: word. Tekst een beetje aangepast.
@bram95: in de VS is ie volgens mij met benzine leverbaar.
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat de nieuwe 5 GT ook weer 5 GT gaat heten. Dat geeft ruimte voor een range coupé-achtigen op basis van 5-serie techniek.
Waarom maken ze het zo onlogisch? Ik zou het zo aanpakken:

De 5 blijft gewoon de 5 samen met de GT

De 6 wordt een nieuwe model maar de zelfde 6-serie reeks als we kennen

De 7 blijft de 7

En een 8 wordt een 7 coupé dus een S-Klasse coupé tegenhanger
@1975mini: Ik denk dat het met name de 6-serie gewoon een lastig te positioneren auto is. Hij staat namelijk boven de E-klasse coupé en weer onder een S-klasse coupé. Komt denk ik omdat de auto vroeger vaak vergeleken werd met een SL, wat weer een auto van een hele andere orde is.
@granlusso: Oke. Is me nooit echt opgevallen maar de prijzen verschillen volgens mij wel ja. Dan zou ik de 6 gelijk trekken met de E-klasse coupé en de 8 gelijk met de S-klasse coupé
@granlusso: Is de 6 als Gran Coupé niet gelijk aan de CLS?
Wat een treurige clickbaits toch altijd… man man man…
@frits3000: Ik begin me er ook een beetje aan te storen. Clickbaits, rare titels om maar zoveel mogelijk keywords kwijt te kunnen, oneindig veel interne linkjes..Een beetje goedkoop allemaal. Als ik nou meer mensen met een kroontje boven hun nick zou zien.. maar helaas. Ik snap het allemaal wel, het leest wel minder lekker.
Dus de X3 35d Xdrive met M-Sport Pakket heet voortaan X3 M40d? Minder keuze voor de consument dus, of mis ik hier iets?
Mooi om te zien dat we alles altijd in hokjes moeten plaatsen.
Wat tenenkrommend manier van schrijven zeg. Is dit het niveau wat we dit jaar kunnen verwachten van Autoblog. Natuurlijk is dit een blog maar dit is wel heel erg slecht.
Ik kijk uit naar de 8 serie!
Meer sportieve BMWs is goed
Als jonge deernes aangeboord werden zoals bmw niches aanboort, zouden er geen maagden meer bestaan…

i5s touring M-performance met range extender (1/2e 3l 6 cilinder) op gas, en trekhaak aub.

Oh niet beschikbaar? KIJK EEN NIEUWE NICHE OM AAN TE BOREN JONGENS…!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).