• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: BMW gaat Audi achterna

Auteur: jaapiyo, gepost 28 februari 2017 om 22:14 – 35 Reacties

Audi-BMW


Een man in een BMW-windbreaker heeft aan de hand van uitgelekte interne bouwcodes wat toekomstige BMW-modellen ontmaskerd. We lichten de opvallendste zaken voor je uit.

Ontzettend schokkend is het nieuws niet, het meeste wisten namelijk al. Dat er bijvoorbeeld een M2 CS en M4 CS komen dat zal geen verrassing voor je zijn. Dat er ook een M5 komt met vierwielaandrijving zal zelfs voor je oma geen verrassing meer zijn.

Toch is de informatie interessant voor de echte diehard fans. Er staat namelijk niet alleen in welke modellen BMW binnen afzienbare tijd op de markt brengt, maar ook met welke motor/bak combinaties de desbetreffende modellen geleverd gaan worden. Zo zien we bijvoorbeeld geen handgeschakelde optie voor de F90 M5, voor het geval iemand daar nog op hoopte.

Apart is dat de bron meldt dat de nieuwe 5-serie GT met interne bouwcode G32 daadwerkelijk 5-serie GT gaat heten. Eerdere berichten duidden erop dat dit model in de toekomst als 6-serie door het leven zou gaan. Maar ook de 6-serie zoals we ‘m nu kennen gaat zoals bekend op de schop en wordt vervangen door de G14/G15 8-serie. De G14 betreft in dat geval de cabrio, de G15 de coupé.

Tenslotte komen tot het hete nieuws dat betrekking heeft op de titel. In de enorme brij van lettertjes en cijfertjes ontwaren we namelijk ook ergens de volgende passage:

TX01,P,BMW PKW,X’,G01,X3 M40d,SAV,,,EUR,LL,AWD,5,AUT
TX02,P,BMW PKW,X’,G01,X3 M40d,SAV,,,EUR,RL,AWD,5,AUT
TX06,P,BMW PKW,X’,G01,X3 M40d,SAV,,,EUR,RL,AWD,5,AUT

Naast de echte M variant van de X3 en de m40i die we al kennen komt er dus ook een X3 M40d, die alleen beschikbaar wordt als automaat. Die variant kenden we nog helemaal niet! Volgens @wouter gaat BMW hier wederom Audi mee achterna, dat immers lange tijd de SQ5 aanbood met diesel onder de kap (behalve dan in ‘Murica).

Kijk jij uit naar de X3 m40d, of ga je toch voor de i3 S? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • bmw m2 cs 2020
    'Nieuwe' BMW M2 CS met € 35.000 korting
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie-gt, BMW, Diesel, m2, m2-cs, m4, m4-cs, m40i, x3

Vorig bericht: « Gallery: deze Lexus RC-F GT3 is een zwarte magiër
Volgend bericht: Rolls-Royce komt met mini-auto voor zieke kinderen »

Lees Interacties

Reacties

  1. porker zegt

    28 februari 2017 om 22:20

    Weer geen M1? Uiterst teleurstellend!

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      28 februari 2017 om 22:58

      @porker: omdat I8. Die guitige 3 cilinder, smullen!

      Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    28 februari 2017 om 22:25

    Tja ik snap het wel, door de constante concurrentie/innovatie strijd om telkens maar snellere auto’s(dan de concurrentie) te maken stijgen het aantal pk’s aanzienlijk.. en tja 600pk+ op 2 achterbanden wordt dan een uitdaging. Ik vraag me dan ook af hoe t in de toekomst zal gaan want om dit soort auto’s met 7/800 uit te rusten is gekkenwerk

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      1 maart 2017 om 08:12

      @janmetdelangeachternaam: want peekaas is het enige dat groeit? Ik denk dat als je 500 peekaa doet in een auto uit 1980 heel wat minder grip hebt dan een auto van nu…

      De citroen C1 daargelaten uiteraard

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 maart 2017 om 09:24

      @janmetdelangeachternaam: Het gaat eerder om koppel. Die Duitse turbo-blokjes geven al het volledige koppel vrij vanaf een laag toerental. Daar hebben die achterbandjes moeite mee.

      Login om te reageren
  3. beefcake zegt

    28 februari 2017 om 22:26

    Dat de 5 GT geen 6 wordt, is niet zo vreemd. De 3 GT was ook geen 4. Dat ze zo’n ding nog bouwen vind ik veel vreemder. Man, wat een gedrocht. Kijk wel uit naar de 8!

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      28 februari 2017 om 22:55

      @beefcake: Volgens mij verkoopt die 5GT best prima. Wij (toch geen doelgroep) vinden hem lelijk maar dat doet er eigenlijk niet echt toe.

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      1 maart 2017 om 09:12

      @beefcake:
      Is niet zo verbazend eigenlijk.
      Een 4-tal jaar geleden werkte ik voor men stage bij Bmw-Mini te Kortrijk (België) en daar werden enorm veel 5Gt’s afgeleverd.
      Is gewoon een enorm comfortabele wagen.
      Was ook een periode van besparingen bij bedrijven..
      En ik kende bv iemand die geen Bmw 7 meer kon krijgen als company car.
      Is dan overgeschakeld naar een 5Gt full option. (Was uiteindelijk duurder dan zijn vorige 7, maarja perceptie naar de werknemers toe…)
      De Bmw 3Gt verkoopt trouwens ook goed in België.
      Zie dat ding enorm vaak op de weg.

      Login om te reageren
      • LaLancia zegt

        1 maart 2017 om 09:56

        @dimglor:
        Volgens mij is BMW in België het nieuwe Opel. Volksmerk nummero uno.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          1 maart 2017 om 10:29

          @LaLancia:
          Ik zie ze allessinds meer rondrijden dan Opel.. dus je kan zeker gelijk hebben ;-)

          Login om te reageren
      • beefcake zegt

        1 maart 2017 om 13:07

        @dimglor: ik snap de argumenten om hem te kopen ook wel, maar maak dat ding een beetje om aan te gluren. Dat is alles wat ik vraag ;)

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    28 februari 2017 om 22:31

    Dikke diesels, altijd mooi!

    Login om te reageren
  5. kingthijs23 zegt

    28 februari 2017 om 22:42

    Ik zal het gelijk weer ontkrachten…de nieuwe “5GT” gaat 6-serie GT worden, let op mijn woorden

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      28 februari 2017 om 22:55

      @kingthijs23: Net zoals Audi de A6 heeft en een A7?

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      28 februari 2017 om 23:09

      @kingthijs23: oké. Wanneer ga je het precies ontkrachten?

      Login om te reageren
      • kingthijs23 zegt

        1 maart 2017 om 08:03

        @2wheeler: Ik ben bij een sneak previeuw geweest van de 6GT van de BMW group, dus dat gaan ze echt niet meer veranderen

        Login om te reageren
  6. baklava zegt

    28 februari 2017 om 22:57

    Ik ben wel een beetje klaar met BMW

    Login om te reageren
  7. phevtreb zegt

    28 februari 2017 om 23:07

    Heb m’n oma net even gebeld, maar ze was toch echt wel verbaasd dat er een M5 met 4wd komt!

    Login om te reageren
  8. draaiiorgel zegt

    28 februari 2017 om 23:33

    X3, altijd al een dikke bak gevonden met M-pakket erop. En als ie toch komt, doe dan maar die M40D! ?

    Login om te reageren
  9. bram95 zegt

    28 februari 2017 om 23:46

    SQ5 met diesel onder de kap? De nieuwe SQ5 is toch echt alleen maar met benzine leverbaar…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      1 maart 2017 om 00:08

      @bram95: word. Tekst een beetje aangepast.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      1 maart 2017 om 08:42

      @bram95: in de VS is ie volgens mij met benzine leverbaar.

      Login om te reageren
  10. Edge zegt

    1 maart 2017 om 00:43

    Ik vind het eigenlijk wel logisch dat de nieuwe 5 GT ook weer 5 GT gaat heten. Dat geeft ruimte voor een range coupé-achtigen op basis van 5-serie techniek.

    Login om te reageren
  11. 1975mini zegt

    1 maart 2017 om 01:31

    Waarom maken ze het zo onlogisch? Ik zou het zo aanpakken:

    De 5 blijft gewoon de 5 samen met de GT

    De 6 wordt een nieuwe model maar de zelfde 6-serie reeks als we kennen

    De 7 blijft de 7

    En een 8 wordt een 7 coupé dus een S-Klasse coupé tegenhanger

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      1 maart 2017 om 03:59

      @1975mini: Ik denk dat het met name de 6-serie gewoon een lastig te positioneren auto is. Hij staat namelijk boven de E-klasse coupé en weer onder een S-klasse coupé. Komt denk ik omdat de auto vroeger vaak vergeleken werd met een SL, wat weer een auto van een hele andere orde is.

      Login om te reageren
      • 1975mini zegt

        1 maart 2017 om 08:52

        @granlusso: Oke. Is me nooit echt opgevallen maar de prijzen verschillen volgens mij wel ja. Dan zou ik de 6 gelijk trekken met de E-klasse coupé en de 8 gelijk met de S-klasse coupé

        Login om te reageren
      • 1975mini zegt

        1 maart 2017 om 08:57

        @granlusso: Is de 6 als Gran Coupé niet gelijk aan de CLS?

        Login om te reageren
  12. Frits3000 zegt

    1 maart 2017 om 06:54

    Wat een treurige clickbaits toch altijd… man man man…

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      1 maart 2017 om 07:15

      @frits3000: Ik begin me er ook een beetje aan te storen. Clickbaits, rare titels om maar zoveel mogelijk keywords kwijt te kunnen, oneindig veel interne linkjes..Een beetje goedkoop allemaal. Als ik nou meer mensen met een kroontje boven hun nick zou zien.. maar helaas. Ik snap het allemaal wel, het leest wel minder lekker.

      Login om te reageren
  13. karhengst zegt

    1 maart 2017 om 07:01

    Dus de X3 35d Xdrive met M-Sport Pakket heet voortaan X3 M40d? Minder keuze voor de consument dus, of mis ik hier iets?

    Login om te reageren
  14. freezzr zegt

    1 maart 2017 om 07:29

    Mooi om te zien dat we alles altijd in hokjes moeten plaatsen.

    Login om te reageren
  15. azuli zegt

    1 maart 2017 om 09:51

    Wat tenenkrommend manier van schrijven zeg. Is dit het niveau wat we dit jaar kunnen verwachten van Autoblog. Natuurlijk is dit een blog maar dit is wel heel erg slecht.

    Login om te reageren
  16. schaap zegt

    1 maart 2017 om 10:34

    Ik kijk uit naar de 8 serie!

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    1 maart 2017 om 11:23

    Meer sportieve BMWs is goed

    Login om te reageren
  18. tjorque zegt

    1 maart 2017 om 19:43

    Als jonge deernes aangeboord werden zoals bmw niches aanboort, zouden er geen maagden meer bestaan…

    i5s touring M-performance met range extender (1/2e 3l 6 cilinder) op gas, en trekhaak aub.

    Oh niet beschikbaar? KIJK EEN NIEUWE NICHE OM AAN TE BOREN JONGENS…!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North