• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Britain’s best driver’s car 2008

Auteur: evo, gepost 1 oktober 2008 om 18:36 – 53 Reacties

Lambo LP560-4

Het zal niemand ontgaan zijn dat Nissan’s GTR behoorlijk de tongen losmaakt bij het autominnend publiek. De een verguist hem, de ander vind ‘em helemaal super. Maar niemand zal tegelijkertijd zeggen dat het een erg slechte auto is. Zelfs autofabrikanten staan perplex van de fenomenale prestaties van de GTR. Porsche bestempelt Nissan zelfs als jokkebrok. Maar is er dan werkelijk geen enkele autofabrikant die weerwoord kan bieden? Het antwoord luidt:

NEE. Direct wil ik de vraag stellen: hoeveel bewijs heeft Nissan nog nodig om te laten zien dat hun supercar buitengewoon is?

Ook interessant!

  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, exige, gt-r, ktm, Lamborghini, Lotus, lp560-4, Nissan, R8, Vergelijkingen, Video, x-bow

Vorig bericht: « F1-circus gaat racen in Rusland!
Volgend bericht: Onthuld! Seat A4 uhh Exeo [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vinnie zegt

    1 oktober 2008 om 18:39

    “hoeveel bewijs heeft Nissan nog nodig om te laten zien dat hun supercar buitengewoon is?”
    Misschien een uitgebreide uitleg hoe precies hun tijd tot stand is gekomen?

    Login om te reageren
  2. Pixed zegt

    1 oktober 2008 om 18:49

    Amen!

    Login om te reageren
  3. Antoon zegt

    1 oktober 2008 om 18:52

    He, jammer dat er geen Porsche meedeed.
    Zeker geen drivers car, maar een foute shawltjes auto :p

    Login om te reageren
  4. Chuppa zegt

    1 oktober 2008 om 18:52

    In welk kamp zou bloggert Evo zich bevinden? :)

    Login om te reageren
  5. K-Kalkan zegt

    1 oktober 2008 om 18:54

    Hmm, jammer dat zijn acceleratie/topsnelheid niet nog sneller/hoger is!
    Anders was zelfde de Lambo foetsie :)

    Login om te reageren
  6. The Bear zegt

    1 oktober 2008 om 18:56

    Het doet gewoon best zeer om te zeggen dat je verslagen bent door een Nissan! Zie het maar als een uitdaging zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    1 oktober 2008 om 18:57

    Heb onlangs even in de keuken mogen kijken bij de ontwikkeling van een 4WD elektrische race-auto.
    Heel indrukwekkend hoe makkelijk daarbij de aandrijving per wiel gemeten en aangestuurd kan worden mbv software. Als Nissan al zulke goede tractie weet te genereren met actieve diffs staat ons nog een leuke toekomst te wachten met toekomstige elektrische varianten op dit thema.

    Psst ik wordt delirant van die Audi reklame.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 oktober 2008 om 19:02

    Wat een FAN-TAS-TI-SCH filmpje!

    Je akn echt de verschillen goed zien…
    Vooral het gemakt waarmee de GTR alles pakt is echt bizar!!!!

    Ook geweldig: de on board beelden en geluiden van de Gallardo…
    Wat gaat dat gruwelijk hard zeg!! :D

    Login om te reageren
  9. lander zegt

    1 oktober 2008 om 19:03

    Die Lambo is echt een stuk mooier en heeft ook meer passie,
    maar we moeten toegeven dat de Nissan gewoon super snel is!!
    Maar als ik kon kiezen, verkoos ik toch passie boven efficientie.

    Login om te reageren
  10. cougar zegt

    1 oktober 2008 om 19:06

    zonder die snelheidslimiet rijdt hij de lambo gewoon naar huis!!!

    Prachtig staaltje techniek nissan

    Login om te reageren
  11. GeoBem007 zegt

    1 oktober 2008 om 19:06

    KTM is wel Oostenrijks, niet Zwitsers.. Wel leuk filmpje! En gaan met die GT-R! Hij ziet er enkel niet uit als een supercar!

    Login om te reageren
  12. Matthias zegt

    1 oktober 2008 om 19:08

    De nissan is misschien de snelste, maar niets gaat boven de looks vn de lambo (zelf niet zijn prijs)!

    Login om te reageren
  13. VonStroke zegt

    1 oktober 2008 om 19:09

    -edit: yep, gefixt!-

    Login om te reageren
  14. Skyline.. zegt

    1 oktober 2008 om 19:22

    YOU GO EVO!
    AMEN!

    Ik keek trouwens naar mijn gebruikersnaam hier, en ik krijg dan opeens een antieke gevoel over me heen. De naam skyline word niet meer gebruikt, en de r35 is zo vaak in het nieuws nu. Dat iedereen de ‘oude’ skyliners zijn vergeten.
    Ach fuck it, wat lul ik poep!

    Nissan (Skyline:P) R35 tot het eind(L)

    Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    1 oktober 2008 om 19:22

    Trouwens…

    De eerste overwinning van een standaard GT-R!
    Quit targa west – een Australische asfaltrally. Sneller op standaardbanden dan de GT2 en Lambo 560-4 op racing slicks!
    http://www.youtube.com/watch?v=V8xnUrA2w1s

    Onboard (pas op voor heftig soundtrackie):
    http://www.youtube.com/watch?v=32rZzWsp1Ao

    Liever 3 GT-R in de hand dan één Lambo in de lucht??

    Login om te reageren
  16. jasper zegt

    1 oktober 2008 om 19:31

    ook genomineerd voor most ugly drivers car!

    Login om te reageren
  17. AMG Powerrr zegt

    1 oktober 2008 om 19:35

    jokkebrok joh xD

    Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    1 oktober 2008 om 19:37

    @ Skyline, jij zou moeten weten dat de Skyline R35 eigenlijk gewoon een Infiniti G35 Coupe is … schaam je.

    Die Lamborghini is trouwens wel super lekker

    Login om te reageren
  19. JohNL zegt

    1 oktober 2008 om 19:37

    De Lambo trekt toch meer G’s, maar dat is natuurlijk tijdens het accelereren. Jammer dat de G krachten in de bochten er niet bij staan, was wel benieud geweest naar de GTR, Lambo en X-Bow.

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    1 oktober 2008 om 19:40

    in japan tenminste wel.

    Login om te reageren
  21. Skyline.. zegt

    1 oktober 2008 om 19:44

    @ AMG Powerrr

    Weet ik! Vind ik ook zooooo’n zonde. Ze moesten gewoon verder met de naam gaan. En niet opeens de naam verschuiven naar de infiniti en blablabla.

    Ach boeie! Het is gewoon een geweldige auto punt.

    Login om te reageren
  22. ThoMaster zegt

    1 oktober 2008 om 19:55

    @ K-Kalkan
    De acceleratie of topsnelheid hoeft niet eens hoger te zijn van de GT-R, de japanse-snelheidslimiet moet er enkel af en de Lambo maakt geen schijn van kans meer.

    Login om te reageren
  23. omg zegt

    1 oktober 2008 om 20:03

    Leuk filmpje, alleen die voiceover is zooooooooooooooooooooooooooooo kut!

    Login om te reageren
  24. jlm zegt

    1 oktober 2008 om 20:05

    Die Datsun is ugly, en dan: het geluid van die Gallardo –> sold!

    Login om te reageren
  25. Joske zegt

    1 oktober 2008 om 20:10

    Mja wil je het echt goed doen moet je met iedere auto 3 keer rijden en dan het gemiddelde nemen..

    Login om te reageren
  26. LP640 zegt

    1 oktober 2008 om 20:27

    Misschienis die gtr sneller en beter, maar het gaat natuurlijk ook om de look van de car, en ook van het geluid ;) en dan weet ik wel welke beter is: De Lamborghini!!

    Login om te reageren
  27. Waxweazel zegt

    1 oktober 2008 om 20:35

    Gaat gans de Duitse autoindustrie nu ook janken dat hiermee geknoeid is ?

    was er niet een merk die als slogan dit had : “Vorsprung durch Technic” ? ;)
    die technic zit momenteel in Japan

    Login om te reageren
  28. Heyhuub zegt

    1 oktober 2008 om 20:48

    hmmm, ik heb al zat artikelen gelezen waar de LP560 de GT-R ruim versloeg. Apart dat dat hier niet zo is.

    Login om te reageren
  29. classic red zegt

    1 oktober 2008 om 20:54

    Zouden ze bij Porsche ook dit filmpje gezien hebben? Wat klinkt die Lambo overigens goed.

    Login om te reageren
  30. Silverarrow zegt

    1 oktober 2008 om 21:15

    Jep, die GT-R is onovertroffen, een briljant stukje automotive engineering, het summum van autorijden, de heilige graal van de auto industrie, het achtste wereldwonder, net zo baanbrekend als de eerste landing op de maan, het neusje van de zalm, het negende wereldwonder, de wolf tussen de schapen en het tiende wereldwonder….

    En toch heb ik liever de Lamborghini op m’n oprit .

    Login om te reageren
  31. Edgar zegt

    1 oktober 2008 om 21:23

    WIE KAN DIE AUDI-Q5 VROUW S FF WEGHALEN…WORD ER IRRITANT VAN!!!!!!!!

    Login om te reageren
  32. Michael zegt

    1 oktober 2008 om 21:28

    @ silverarrow,

    GENIAAL!

    Login om te reageren
  33. Gark zegt

    1 oktober 2008 om 21:29

    ja wordt ook gek van dat takkewijf!!

    Login om te reageren
  34. Onehp zegt

    1 oktober 2008 om 22:12

    @silberpeil: tuurlijk liever een lambo, zodat ik die aan iemand als jou kan verkopen en voor mezelf en men twee beste vrienden elk een… koop.
    Serieus, een Gtr kan je zoveel gemakkelijker elke dag rijden en DAT is … zoveel mooier :-)

    Login om te reageren
  35. Quirein zegt

    1 oktober 2008 om 22:15

    pssst.
    ik weet iets leuks
    ik wil dat iedereen het hoort
    je moet je mond houden zodat we kunnen genieten van mooie auto’s!

    Login om te reageren
  36. Jandepandaman zegt

    1 oktober 2008 om 22:41

    @Edgar- …Is het je misschien al opgevallen dat je:
    – het geluid van die reclame uit kunt zetten?
    – er op jouw eigen compu zowel in de software als in de hardware mogelijkheden zitten om het geluid uit te zetten….?

    je kunt echt zelf kiezen of je luitert of niet…!

    Voor het overige- Ja ZWAAR waardeloos die reclame.

    Ik vind dat filmpje echt hardstikke leuk- heb nu al een paar keer met brede grijns zitten kijken.
    Maar ik vind het wel appels met peren vergelijken- Hoe kun je nou toch in vredesnaam een Crossbow met een Lambo en een Lambo met een Nissan en een Nissan met een …Nou goed- Die Audi en die Nissan liggen dan tenminste nog een beetje in het zelfde segment, maar die zijn ook weer een klasse apart vergeleken met een Elise.
    Maar die Crossbow is eigenlijk een veredelde motorfiets op 4 wielen- je draagt zelfs een motorhelm in die wagen.
    En die Lambo is gewoon een klasse apart die je voor mijn gevoel niet gelijk moet willen stellen aan de Audi of de Nissan- je vergelijkt hem ook niet met een….Opgevoerde Punto of zo. Dat is gewoon geen vergelijk.

    Al die auto’s schaf je aan met een ander sentiment in je donder. In een ideale wereld zou je ze gewoon allemaal naast elkaar in je stal hebben staan en afhankelijk van hoe (en eventueel met wie) je uit bed bent gestapt, zou je kiezen met welke auto je die dag zou gaan spelen. Dus om ze nou hier met elkaar te gaan vergelijken- Goed, ze gaan hard en sommigen gaan harder dan anderen. Maar dan weet je eigenlijk nog helemaal niks- want je zou dan ook een Ferrari, een Hayabusa, een… noem eens wat- Corvette en een reeks andere auto’s er naast mogen zetten.

    Maar- blijft staan dat het heerlijk is om die wagens zo die weg over te zien knallen!

    Login om te reageren
  37. jasper zegt

    1 oktober 2008 om 23:10

    ja sorry hoor maar ik zit met een koptelefoon. en ik schrik me iedere keer dood van dat wijf :-P en ook ik word er niet echt blij van:P

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    1 oktober 2008 om 23:30

    :lol: Heb je de beste sportscar van deze héééééle wereld wordt je op topsnelheid ingehaald door de eerste de beste Nissan Micra! :lol:

    Prachtig! Je kunt jezelf nog meer geld besparen mensen! Koop gewoon een Micra 1.6! :lol:

    En voor de rest sluit ik me aan bij Silverarrow.

    Login om te reageren
  39. jelle zegt

    1 oktober 2008 om 23:33

    Waarom gebruikt de lambo z’n ruitenwissers?
    Het was misschien aan het regenen op dat moment. Dat verklaart waarom de lambo niet meer verschil maakte met de rest :-)

    Login om te reageren
  40. GOD zegt

    1 oktober 2008 om 23:34

    Het is geen rijders auto, de electronica rijd. een BMW, porsche, ferrari, etc. zijn rijders auto’s achterwiel aangedreven waarbij je zelf moet gasgeven remmen en sturen. niet zon geautomatiseerde taxi die je via spraakherkenning naar je eindbestemming brengt.
    niet dat het een slechte auto is dat zeker niet met dat gewicht nog zo snel is knap.

    doe mij maar een E46 M3 CSL ongeblazen.

    Login om te reageren
  41. classic red zegt

    2 oktober 2008 om 00:05

    @God

    Alle auto’s die jij noemt zijn vol gestopt met elektronica. Een Porsche turbo heeft niet minder elektronica dan een gt-r, en bovendien ook vierwielaandrijving met een variabele krachtverdeling over de voor en achterwielen. In de wereld van pasm, elektronisch geregelde diffs, dsg bakken e.d. bestaan geen echte rijdersauto’s meer. Die zijn uitgestorven met de F40. En Porsche is een van de hoofdschuldigen hiervan. Ze hebben in de jaren 80 met de 959 de trend gezet.

    Login om te reageren
  42. V-Spec zegt

    2 oktober 2008 om 01:08

    @ Classic Red: Mooi gesproken! Mensen die anno 2008 nog geloven dat ze bij merken als Porsche, BMW, Ferrari, etc een echte rijdersauto krijgen die ze zelf 100% onder controlle hebben en waarbij de computer niet ingrijpt, zijn voer voor de marketingboys.

    On topic, erg mooi filmpje van Autocar. Wederom een reviewer die zeer onder de indruk is van de prestaties van de GT-R. Owh wacht, die is natuurlijk omgekocht, want het is één groot complot tegen Porsche natuurlijk!

    Login om te reageren
  43. Eric zegt

    2 oktober 2008 om 07:56

    Ik heb mijn buik vol van die GT-R. Slecht zal hij zeker niet zijn maar het aantal blog’s wordt net iets te veel. Binnenkort komt de gefacelifte (wat een woord) 911 turbo uit. Wedden dat hij de GT-R naar huis rijd!!

    Login om te reageren
  44. jorden zegt

    2 oktober 2008 om 08:50

    De GT-R die goedkoper is dan de gemiddelde Porsche maar amper leverbaar is (in NL) is naar mijn mening geen concurent maar, gebakken lucht.

    Login om te reageren
  45. Rolo zegt

    2 oktober 2008 om 11:17

    Geweldig snelle wagen die Nissan!! Maar daar houdt het op met de complimenten, de looks zijn niet om over naar huis te schrijven, het geluid is totaal zonder gevoel. Ook vind ik de Nissan maar gewoon een machine en dat is niet het geval bij de Lambo of de R8.

    Login om te reageren
  46. Onehp zegt

    2 oktober 2008 om 11:58

    De GT-R rijdt niet als een gewone auto. De rijervaring heeft veel van een Veyron – een über auto die perfect op zijn gemak zit aan elke snelheid, doelgericht, efficient, beetje als een comfortabele fighterjet. Tcoh menen de meeste testers dat ie zeer organisch aanvoelt. Perfekte wielcontrole… dat is het. Wil je een schreewerige boyracer ben je aan het verkeerde adres.

    Dit is toch de opvatting die ik krijg van de videos en testen – zou het graag zelf verifieren. Respect voor de Nissan ingenieurs…

    Login om te reageren
  47. RenesisHP zegt

    2 oktober 2008 om 12:42

    Leuk man, een computer die bepaald waar je hard mag rijden..
    Idee voor Koos Spee?

    Login om te reageren
  48. Jandepandaman zegt

    2 oktober 2008 om 14:53

    mx5/rx8owner HAWD JE HAGSES!!!!!

    Ooooh verdorie te laat- hij heeft het al gelezen…

    Hee bedankt gozer- als we straks allemaal braag met de voet van het pedaal af rondtuffen, dan zullen we in dankbaarheid aan jouw goeie moment hier terug denken…

    ;-)

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    2 oktober 2008 om 14:59

    @Jandepandaman.

    Daar hoef jij je toch geen zorgen over te maken? :P

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    2 oktober 2008 om 15:29

    @Jandepandaman.

    Toch zou zo’n begrenzer voor mij misschien een oplossing zijn. De begrenzer in mijn hersenen wijkt nog wel eens af naar boven.

    33 boetes en er zijn er nog 2 onderweg… Misschien moet ik toch maar eens een andere hobby zoeken.

    Login om te reageren
  51. Silverarrow zegt

    2 oktober 2008 om 16:01

    @ mx5/rx8owner: Hobby? Of hele dure verslaving?

    Login om te reageren
  52. RenesisHP zegt

    2 oktober 2008 om 16:08

    @Silverarrow.

    Ik denk een hele dure verslaving. In alle opzichten. :?
    Het is een soort van automatisme. Vooral met de rx8.

    Login om te reageren
  53. Jandepandaman zegt

    3 oktober 2008 om 00:03

    @mx5/rx8owner- Hoe hard denk jij eigenlijk dat mijn goed ingereden Panda kán…? :lol:
    …Laat ik het zo formuleren: (Koos alsjeblieft even niet meelezen hier- ga even je ruiten wissen of zo…?) Ik wíl nog wel eens ruimer dan 30km boven de in ons Nerderlandje maximaalst gestelde maximum snelheid rijden… Dus ook ik kan zelfs met mijn autootje mijn rijbewijs kwijtraken. En dan zwijg ik maar even over de mogelijkheden en gewoonten op mijn motor…. Ik wil maar zeggen- Met die maximum snelheden in ons landje kun je zelfs met een brommobiel nog wel ergens snelheidsovertredingen begaan. :|

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North