• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus komt met ‘instapversie’ 2-Eleven

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 maart 2008 om 19:41 – 21 Reacties

Lotus 2-Eleven basis
Speciaal voor degenen die zich geen 2-Eleven kunnen veroorloven maar toch graag een Lotus willen hebben: een instap-2-Eleven.

De goedkopere 2-Eleven moet het met 190 pk stellen (uit een atmosferische motor, die we ook in de Elise R vinden), waar zijn duurdere broer 255 paarden ter beschikking heeft. Maar met een gewicht van 720 kg betekent dit dat je in een zeer nette 4,3 seconden op de 100 km/u zit. De topsnelheid van deze 2-Eleven ligt boven de 220 km/u.

Op de optielijst is het een en ander aan te kruisen. Ik noem 2 verschillende sperdifferentiëlen, een verwijderbaar racestuur, een ‘bag fuel tank’ met een capaciteit van 70 liter, en een accesoire-pakket in de smaak Aero (instelbare carbon achtervleugel en een frontsplitter) of Sport (met instelbare dempers van Ohlins).

In de basis is het dus gewoon een uitgeklede versie die je naar eigen smaak verder kunt aankleden, maar het verlaagt wel weer de drempel om te gaan racen. Een goede zaak dus!

Lotus 2-Eleven basis

Lotus 2-Eleven basis

Lotus 2-Eleven basis

Ook interessant!

  • Lotus Emira wordt de laatste der Mohikanen
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

2-Eleven, Lichtgewicht, Lotus, Racing

Vorig bericht: « Klassieker: BMW Isetta
Volgend bericht: Chevrolet Tahoe met gouden velgen (Gwen Stefani) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Aston Martin zegt

    9 maart 2008 om 19:42

    Vindt ik niet zo mooi

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 19:43

    Dat is toch ook geen straf, zo’n uitgeklede versie. Het levert hoe dan ook een berg sensatie op.

    Login om te reageren
  3. Aston Martin zegt

    9 maart 2008 om 19:46

    Maar toch vindt ik het van uitzicht maar niks, geef mij maar de Ariel Atom.

    Login om te reageren
  4. skill3r zegt

    9 maart 2008 om 19:47

    mooie kleuren, maar ik mis toch nog iets..

    Oh ja. Een dak en een voorruit. :-P

    Maar nu even serieus.. Ik koos binnen dit klassement toch liever een caterham/donkervoort

    Login om te reageren
  5. skill3r zegt

    9 maart 2008 om 19:54

    doet me denken aan een homevideo van een auto die ge-cabrio-od werd toen hij onder een vr8wagen door reed..

    De 254pk versie kostte al een luttele 84k, vraag me af wat deze mag gaan kosten..

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 19:54

    tja .. typisch voor de Britse markt .. wij hebben niet in elk dorpje een circuit ..

    Login om te reageren
  7. apos zegt

    9 maart 2008 om 20:00

    2de kuipje erin
    removeble hardtop
    en dan een schitterende wagen

    Login om te reageren
  8. Mark zegt

    9 maart 2008 om 20:09

    en niet te vergeten dat je een garage moet hebben met ruimte.
    Natuurlijk zonde om je auto terug te vinden als aquarium na een regenbui…

    Login om te reageren
  9. Mr. J zegt

    9 maart 2008 om 20:27

    die binnenspiegel maakt t echt af :S

    Login om te reageren
  10. Michel zegt

    9 maart 2008 om 20:31

    Ik vind het meer een kart worden zo :P, maar t zal wel een hoop rijplezier geven

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    9 maart 2008 om 20:43

    “Speciaal voor degenen die zich geen 2-Eleven kunnen veroorloven maar toch graag een Lotus willen hebben: een instap-2-Eleven.”

    dus dit is de goedkoopste Lotus?

    Login om te reageren
  12. desingMNN zegt

    9 maart 2008 om 21:07

    stond op geneve, lijkt me geweldig om te rijden

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    9 maart 2008 om 21:19

    Hoeveel gaat dat kosten?

    Login om te reageren
  14. bram zegt

    9 maart 2008 om 21:31

    waarom afbeeldingen van een exige eronder? doe er dan afbeeldingen van de originele lotus eleven onder, die is ook mooi :D

    Login om te reageren
  15. Audi zegt

    9 maart 2008 om 22:19

    28k pond moet die gaan kosten :)

    Login om te reageren
  16. Stephan zegt

    9 maart 2008 om 22:47

    Die binnenspiegel is wel de klap op de vuurpijl ja. Maja onder het motto ‘alles behalve fraai’ past hij er perfect bij.

    Login om te reageren
  17. Robbert_W zegt

    10 maart 2008 om 09:24

    Dit soort auto’s koop je niet om mooi te zijn,
    maar om keihard mee te racen!
    En dat kan ie wel! Price-tag anyone?

    Login om te reageren
  18. IlCuoreSportivo zegt

    10 maart 2008 om 09:29

    Mooi is hij niet he,
    zal wel plezier geven op het circuit.

    Login om te reageren
  19. Sir Smokalot zegt

    10 maart 2008 om 10:09

    @Robbert_W

    Ik heb alleen de prijzen in ponden voor je (Engels persbericht), vandaar dat ik er geen prijs bij heb gezet ivm prijsverschillen door belasting.

    Komt ‘ie:
    De ‘dikke’ 2-Eleven doet £39,995.
    Zijn budgetbroertje kost £27,995.

    Login om te reageren
  20. Benjamin1 zegt

    10 maart 2008 om 11:45

    goh, dat komt in NL dus op 50.000 euro uit ofzo??

    Login om te reageren
  21. Markus zegt

    10 maart 2008 om 15:42

    @ Mr J: dat is dus geen binnenspiegel. Zie jij ergens een ‘binnen’?

    Het lijkt me geweldig om mee te rijden, maar het oog wil ook wat en dit vind ik echt niet mooi. Dan liever een standaard Elise.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North