• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieker: BMW Isetta

Auteur: chefke, gepost 9 maart 2008 om 18:00 – 70 Reacties

BMW Isetta


De autofabrikant uit München heeft niet altijd luxe, snelle autobahn cruisers gebouwd. In de jaren ’50 maakte BMW auto’s die verre van dat waren. De Isetta was bijvoorbeeld een vreemd klein autootje met een wel heel innovatieve manier van instappen.

Ondanks dat bijna iedereen de Isetta kent als een BMW was het design helemaal niet van hun. De ontwikkeling van de Isetta is gedaan door het Italiaanse bedrijf Iso SpA dat voor de komst van de Isetta vooral scooters, kleine vrachtwagentjes en koelkasten produceerde. Volgens de geruchten is het design van de Isetta dan ook ontstaan door twee scooters tegen elkaar te zetten en een koelkast er bovenop te gooien. Aan dat geheel werden wat aerodynamische rondingen meegegeven en de Isetta was geboren.

De kleine Isetta werd gepresenteerd in Turijn in 1953 en werd goed ontvangen door de pers. Het concept was lekker eigenwijs met maar één grote deur aan de voorkant. Het stuur en de instrumenten zwaaiden gewoon mee als je de deur opendeed zodat het instappen vrij makkelijk was. De Isetta bood plaats aan twee personen en wat kleine bagage. Qua luxe had de auto weinig te bieden. Een verwarming was bijvoorbeeld een optie en frisse lucht kreeg je door het dak open te zetten.

BMW Isetta

De auto werd aangedreven door een klein 2-cilinder motortje met een inhoud van 236cc. Om alle 7,5 paardjes op de weg te krijgen had de Isetta een handbak en een kettingaandrijving. Daarmee was de topsnelheid een zinderende 75 km/u. Alle overbodige onderdelen werden achterwege gelaten. Zo had de auto niet eens een differentieel aan de achterkant omdat dat niet nodig was door de smalle spoorbreedte.

Ondanks het eerste succes zag Iso de verkopen van de Isetta toch teruglopen in 1954 door concurrentie van oa de Fiat 500. Daarnaast had Iso alweer een nieuwe auto ontwikkeld waar ze hun aandacht op wilden vestigen. Daarom gingen ze op zoek naar een partner voor de Isetta en die werd gevonden in BMW. Later werd de licentie overigens ook verkocht aan andere bedrijven.

BMW Isetta

In 1955 kwam de eerste BMW Isetta op de markt. Ten opzichte van de Iso Isetta waren er een aantal veranderingen doorgevoerd. Het design was bijna hetzelfde gebleven maar technisch was de auto opnieuw uitgevonden. BMW had de motor vervangen door een 250 cc 1-cilinder met 12 pk. Hiermee werd de topsnelheid 10 km/u verhoogd naar 85 km/u. Verwijzend naar de motorinhoud werd de eerste versie de Isetta 250 genoemd.

Een jaar later kreeg de Isetta een upgrade. Het nieuwe model was de Isetta 300 oftewel de Isetta Moto Coupe DeLuxe. Dit type had een sterkere motor met een inhoud van 298cc en 13 pk. Ook had de 300 zijramen die geopend konden worden door ze naar achter te schuiven. Hierdoor hoefde je niet meer het dak open te doen voor wat frisse lucht.

BMW Isetta

De 300 werd vanaf 1957 ook geproduceerd in Engeland. Het stuur moest hiervoor verplaatst worden naar de rechterkant. Omdat ook de motor aan de rechterkant zat werd, kreeg de Engelse versie een tegengewicht aan de linkerkant om de auto stabiel te houden. Ondanks dat de Isetta in Engeland geproduceerd werd, was het geen populaire auto. Daarom introduceerde BMW een driewielige versie. Deze versie had geen achteruit versnelling en was wankeler maar wettelijk gezien was het een motorfiets. Het voordeel hiervan was dat je de Isetta ook mocht besturen met alleen een motorrijbewijs en daardoor werd de driewieler veel vaker verkocht dan de vierwieler.

De derde telg in de Isetta familie was de BMW Isetta 600. Deze auto was een soort uitgerekte Isetta die beschikte over twee conventionele achterdeuren. Hierdoor bood de 600 plaats aan vier personen. Het bolle uiterlijk bleef echter onveranderd. Wel had de 600 een grotere 582 cc 2-cilindermotor die de topsnelheid naar 103 km/u bracht.

In totaal heeft BMW zowel in Duitsland als in Engeland meer dan 160.000 Isetta’s gebouwd tussen 1955 en 1962. Tegenwoordig kom je ze nog zelden tegen maar de kleine auto heeft het bedrijf dus geen windeieren gelegd. Tijden zijn veranderd maar de Fiat 500 is ook terug dus misschien is het ook tijd voor een remake van de Isetta?

BMW Isetta

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, isetta, Klassiekers

Vorig bericht: « Ford’s CEO krijgt 4,1 mln dollar aan aandelen
Volgend bericht: Lotus komt met ‘instapversie’ 2-Eleven »

Lees Interacties

Reacties

  1. felix zegt

    9 maart 2008 om 18:06

    wat een grappig ding, had er nog nooit van gehoord! Is nog eens wat anders dan een m6 ;)

    Login om te reageren
  2. M Freak zegt

    9 maart 2008 om 18:08

    Getallen waar ik spontaan grijs haar van krijg, en dat voor een 15 jarige ;)

    Login om te reageren
  3. Rob USA zegt

    9 maart 2008 om 18:09

    Wat ben ik toch blij met de historie van mijn USA cars! :)

    Login om te reageren
  4. Savipe zegt

    9 maart 2008 om 18:10

    wel een leuk concept geweest om een goedkoop autotje te bouwen voor de gewone mens en dan nog een bmw:p

    Login om te reageren
  5. m5 zegt

    9 maart 2008 om 18:16

    z’n ding heb ik vroeger gehad en die is met de oud ijzer boer mee gegaan daar heb ik nog steeds spijt van

    Login om te reageren
  6. RScosworth zegt

    9 maart 2008 om 18:21

    LoL @ Rob USA :D

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 18:26

    Misschien wel een van de schattigste BMW’s ooit gemaakt.

    Login om te reageren
  8. pelezinho zegt

    9 maart 2008 om 18:30

    Steve Urkel!

    Login om te reageren
  9. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 18:31

    1 constante is er bij BMW gebleven, alles is optioneel.

    Er was de mogelijkheid om een Isetta terug te bouwen, het Britse Tri-Tech verkocht bouwpaketten van een Isetta replica. Voorzien van een Honda 250cc motor. Het autootje was ook rijklaar verkrijgbaar. Tri-Tech verkocht ook een replica van de rechtstreekse Isetta concurrent, de Messerschmitt.

    in het begin van de jaren ’50 waren microcars, ook wel bubblecars genoemd, razend populair. Plots wordt het bestaan van de Tata Nano duidelijk, groeiende economie, stijgende koopkracht,….

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 18:31

    ik kan me nog goed herinneren dat de hoofd ontwerper toen de tijd een surprise-ei verslaving had ..
    het is overgens nooit meer goed gekomen met die beste man ..

    Login om te reageren
  11. Willem zegt

    9 maart 2008 om 18:35

    ? nog nooit ban gezien, ik had niet verwacht dat ze bij BMW zoiets zouden maken -_-

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    9 maart 2008 om 18:37

    Dé auto die BMW van de ondergang heeft gered.

    Weten jullie wel wat dat had betekend? Geen BMW-petje, jas met BMW-logo, schoenen met BMW-logo, broek met BMW-logo, shirt met BMW-logo en onderboek met BMW-logo voor mij! Wat had ik dan moeten aantrekken?

    Dank u Isetta! U heeft mijn leven een reden gegeven.

    Login om te reageren
  13. Mardec zegt

    9 maart 2008 om 18:38

    Stoer, ik wil er een. :D en er dan een hayabusa motor in leggen :D

    Login om te reageren
  14. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 18:40

    @Rick Dos: geen zware maanlasten.

    Login om te reageren
  15. Pannekoek zegt

    9 maart 2008 om 18:41

    @ Rick dos

    Viespeuk!

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 18:42

    @Rick dos.
    Ik heb net een afspraak met een psycholoog gemaakt voor je, want volgens mij kun je wel een beetje hulp gebruiken. We hopen met praten nog ergens te komen, anders wordt het de psychiater. En shocktherapy raad ik niemand aan. ;)

    Login om te reageren
  17. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 18:43

    Rick moet er nogal voor joker bijlopen als een gratis wandelend reclamepaneel voor zijn favoriet merkje.

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    9 maart 2008 om 18:45

    @Patrick

    Nou ja, zo wil ik mijn vrouw en kind niet noemen. Maar vooruit zij zijn ook een reden.

    @Pannekoek

    Wat?!

    @mx5-owner

    Ben al bij het Betty Ford centre geweest. Heeft niet geholpen. ;)

    Login om te reageren
  19. LC zegt

    9 maart 2008 om 18:45

    Een remake aub niet het wordt dan zo gehypt netzoals de 500 (geslaagde marketing tevens) daarnaast zal het ook belachelijk duur zijn voor een kleine auto. (de mini) laat die budgetcar maar aan de profs over.

    @lincoln; Dat klopt hij was tevens ook de oprichter van. http://www.ikhebeenverslavingaansupriseeieren.nl Al een lid? ;)

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    9 maart 2008 om 18:46

    @Patrick

    Nee, in mijn nakie is zo fantastisch.

    Login om te reageren
  21. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 18:47

    dus toch een viespeuk?

    Login om te reageren
  22. Torsten Pieper zegt

    9 maart 2008 om 18:53

    .
    Het ziet er prachtig uit, maar in het huidige verkeer totaal ongeschikt.
    En het zijn met die snelheden qua veiligheid rijdende doodskisten.
    Vooral mooi in optocht op een zondagmiddag in een oldtimerrit mee
    rijden en verder lekker in de garage poetsen.
    .

    Login om te reageren
  23. M Freak zegt

    9 maart 2008 om 18:53

    @ Rick dos

    Goede jongen, beter naakt dan een ster (lees Mercedes) op je onderbroek ;)

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 18:56

    @Rick dos.
    Dan zal ik alles maar door de vingers zien.

    Login om te reageren
  25. VonStroke zegt

    9 maart 2008 om 19:01

    “Geen differentieel aan de achterkant” ??

    Lijkt me nogal logisch met 1 wiel …

    Login om te reageren
  26. VonStroke zegt

    9 maart 2008 om 19:07

    Never mind: 2 wielen achteraan blijkbaar ;)

    Login om te reageren
  27. felix zegt

    9 maart 2008 om 19:11

    Torsten Pieper,

    ik zie niet in waarom dit minder goed meekan dan een motorscooter (als je er dan niet mee over de snelweg gaat) en ik vraag me af of een gemiddeld scootertje die 70+ loopt nou veiliger is! En die rijden er ook genoeg.

    Login om te reageren
  28. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 19:13

    Er is nog een toekomst voor de Tata Nano.

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    9 maart 2008 om 19:16

    Erg leuke auto’s. Heel bijzonder om in te rijden. Een vriend van me heeft er jaren terug een gerestaureerd. Die Isetta is voor een vorstelijk bedrag naar Japan verhuisd…

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 19:24

    @LC .. waarom wil jij mij steeds een complex aanpraten ??
    ik heb totaal geen probleem met het voedzame ontbijt MET verrassing ..
    sterker nog .. het is de enige reden om s,morgens wakker te worden ..

    jij zegt steeds maar (omdat jij afgekickt bent) dat je het licht hebt gezien ..
    maar volgens mij wil je me gewoon meetrekken in je neerwaardse spiraal ..
    of erger nog .. mijn voorraad inpikken ..
    whaaaa .. ik word zooo wantrouwend van die eieren ..

    on-topic .. oe,s en aaah,s .. lief en ludiek .. want het is BMW ..
    het is gewoon troep .. 160.000 stuks en nog maar een handjevol over ..
    het ziet en zag er niet uit ..
    en geloof me .. ik hou van troep .. maar zelfs ik kan dit niet velen ..

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    9 maart 2008 om 19:27

    @ lincoln: Smaken verschillen. Gelukkig toch? Anders reden we allemaal in een zelfde blikje. Dan waren Amerikaanse auto’s hier bijvoorbeeld niks bijzonders. Je buurman zou er een hebben, ik zou er een hebben, IEDEREEN hier op autoblog.nl zou er dan een hebben. Daar ga je dan met je onderscheidende slagschepen. Diversiteit is goed, en natuurlijk rijdt er dan veel spul rond dat je niet leuk vindt… Maar dan vallen de krenten in de pap wel extra goed op…

    Login om te reageren
  32. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 19:34

    Het flimpje eventjes bekeken, pure propaganda. Het zou om “de bestseller” zijn, maar de verkoopcijfers zijn peanuts in vergelijking met de VW kever.

    Login om te reageren
  33. Mike zegt

    9 maart 2008 om 19:35

    @Rob USA,

    JOUW UScars?? :? :?
    Verklaar je nader als je wilt..

    Login om te reageren
  34. InfinteNissan zegt

    9 maart 2008 om 19:41

    “Volgens de geruchten is het design van de Isetta dan ook ontstaan door twee scooters tegen elkaar te zetten en een koelkast er bovenop te gooien”

    Dat ding had tenminste airco dan.

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 19:43

    @Klassiekerrally .. helemaal mee eens natuurlijk .. sterker nog .. dan had autoblog.nl geen bestaansrecht .. en dat willen we niet ..
    dus bij deze besloten alleen maar met me kont tegen de kribbe te gaan ..

    save autoblog.nl .. voice your disgust ..

    Login om te reageren
  36. Citrofiel evil twin zegt

    9 maart 2008 om 19:43

    Met de BMW Isetta 600 hebben ze toch wat naar de fiat 500 (achterkant) gekeken.

    Login om te reageren
  37. looneytune zegt

    9 maart 2008 om 19:44

    Deze is ook erg leuk – > http://nl.youtube.com/watch?v=czko6iYHNis

    Login om te reageren
  38. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 19:44

    Speciaal voor Lincoln: de Amerikaanse versie van de bubblecar, de Nash Metropolitan, compleet met continental kit.

    Login om te reageren
  39. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 19:46

    @looneytune : dat is een Messerschmitt.

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 19:52

    @Patrick .. da,s inderdaad een ugly bitch .. maar als ik moest kiezen ??
    doe dan de minst lelijke maar .. met supermooi hood-ornament ..

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 19:53

    BMW Isetta’s zijn niet allemaal langzaam of klein.

    Login om te reageren
  42. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 19:55

    Ik zou ook de Nash verkiezen, alleen al voor de blitse bumper guards.

    Alle gekheid op een stokje, vroeger hadden de auto’s toch veel meer karakter, zelfs de goedkoopste exemplaren.

    Login om te reageren
  43. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 19:56

    @mx-5-owner .. is inderdaad een beetje veramerikaniseert ..

    Login om te reageren
  44. lincoln zegt

    9 maart 2008 om 20:01

    @Patrick .. ik heb een rare hobby .. (niet lachen)..
    ik spaar oude auto-advertenties ..
    maar als je alle adv. van bijv. 1955 er bij haalt .. lijken al die dingen ook op elkaar ..
    nu lijkt het zo omdat je alle jaartallen bij elkaar ziet ..

    persoonlijk denk ik dat er juist nu heel veel diversiteit is ..

    Login om te reageren
  45. Esprit_de_Flandre zegt

    9 maart 2008 om 20:05

    @Savipe: Dat was geen leuk concept, dat was pompen of verzuipen. Door de oorlog hadden mensen het geld niet voor een grote dure auto, dus moesten ze wel kleinere gaan bouwen. Zij die dat niet deden gingen falliet.

    Login om te reageren
  46. VivelaFRANCE zegt

    9 maart 2008 om 20:32

    Dit is de enige BMW die ik echt leuk vind. Net zoals de 500 een leuk autootje!

    Login om te reageren
  47. Joost zegt

    9 maart 2008 om 20:36

    Ik moest meteen weer denken aan de aflevering van Top Gear waarin ze de Peel P50 testten.. Jammer dat er niet al te veel van gemaakt zijn..

    Login om te reageren
  48. jonas zegt

    9 maart 2008 om 20:41

    De Peel P50 vind ik toch cooler :D

    Login om te reageren
  49. Rob USA zegt

    9 maart 2008 om 21:13

    @Mike: Ik vind de hele USA car historie eruug mooi maar vooral:
    Van mijn Mustang GT conv/Pontiac Firebird Formula 400/Chevy van/ Harley D/
    Schwinn/Felt/Nirve enz….

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    9 maart 2008 om 21:24

    @Patrick

    Nou, een beetje dan.

    @M Freak

    Dat bedoel ik. ;)

    @mx5-owner

    Gelukkig maar.

    Login om te reageren
  51. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 21:36

    En nog een concept voor de nieuwe.

    Login om te reageren
  52. Patrick zegt

    9 maart 2008 om 21:38

    Die is best mooi, laat de hype maar beginnen.

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    9 maart 2008 om 21:47

    Ze moeten hem gruwelijke achterwielaandrijving geven met 200pk 1.6l compressor.

    Login om te reageren
  54. emiel zegt

    9 maart 2008 om 21:48

    Zou die nou veel waard zijn?

    Login om te reageren
  55. Zoef zegt

    9 maart 2008 om 21:55

    Mijn Pa had een BMW 700 in die tijd. Ik vond dat als kleuter een ongelooflijk gaaf karretje.

    Login om te reageren
  56. rgseidl zegt

    9 maart 2008 om 21:55

    @ CSL –

    je bedoelt zeker de Isetta M?

    Login om te reageren
  57. zimbab zegt

    9 maart 2008 om 22:06

    Deze is het vetst:

    http://www.polizeioldtimer.de/images/BMW-Isetta_500x428.jpg

    Login om te reageren
  58. Oxymoron zegt

    9 maart 2008 om 22:43

    Zündapp had in die tijd een dubbele Isetta, de Janus. Piepklein motortje in het midden, twee bankjes met de ruggen tegen elkaar, voor en achter een deur (heel handig voor de maffia – voor als er iemand onderweg gedumpt moest worden). Voorkant had uiteraard witte lampen, de achterkant rode. En inderdaad, de BMW 700 was een heel leuk autootje. Lijkt op de folder van Zoef heel groot!

    Login om te reageren
  59. Maarten zegt

    9 maart 2008 om 23:20

    Bij mijn weten heeft de Isetta toch al een opvolger gehad? …een overdekte motor..da’s toch de C1 :D

    Login om te reageren
  60. jozias zegt

    9 maart 2008 om 23:41

    maar voor iedereen die de oorspronkelijke een beetje traag vond, er is gelukkig ook een idioot die er een busa in heeft geklust (vide de andere post van vandaag voor een impressie van het effect)

    http://jalopnik.com/cars/custom-carshot-rods/hayabusapowered-bmw-isetta-for-sale-on-ebay-120774.php

    Login om te reageren
  61. besaram zegt

    10 maart 2008 om 00:32

    moest gelijk aan steve urkel denke hahaha nog iemand??:P

    Login om te reageren
  62. Jan C. zegt

    10 maart 2008 om 01:01

    Zonder de Isetta had BMW tegenwoordig niet bestaan. In die tijd bouwde men prachtige, maar dure wagens die tegenwoordig wel Barokengel genoemd worden. Ook de 507 sportwagen was niet echt het soort wagen waar veel vraag naar is. Ik gok zo dat we in die lijn ook de toenmalige overname van Glas door BMW moeten zien, want Glas maakte mooie wagens, precies hetsoort dat BMW nodig had.

    Login om te reageren
  63. Tombnolz zegt

    10 maart 2008 om 01:49

    Ik blijf het een onwaarschijnlijk lelijk beest vinden. Wel leuk, maar ik heb er echt helemaal niets mee. Teveel bromfiets.
    Echt onwaarschijnlijk dat dit een BMW is, gelukkig hebben ze uit hun fouten geleerd :)

    @ chefke:

    “Volgens de geruchten is het design van de Isetta dan ook ontstaan door twee scooters tegen elkaar te zetten en een koelkast er bovenop te gooien.”
    -> lol

    @ Mardec:

    Of het blok van de Gold Wing om lekker te cruisen…

    Login om te reageren
  64. Ben zegt

    10 maart 2008 om 07:36

    Lijkt me moeilijk voor BMW om hier een vervolg op te maken.. BMW kennende wordt hij dan zeker niet goedkoop, en vandaag de dag is de deur aan de voorkant niet echt praktisch..

    Login om te reageren
  65. LC zegt

    10 maart 2008 om 09:03

    Offtopic
    @lincoln; Ik ben een open boek, echt niet.. ike ik weet ja ik moet eieren die eieren nodig ik heb ze nodig kan niet zonder. *schuimbekt Waar is je verzameling!

    Login om te reageren
  66. JD zegt

    10 maart 2008 om 10:15

    Ik vind het best een grappig wagentje maar persoonlijk vond ik de messerschmidt leuker.

    Login om te reageren
  67. DiRadical zegt

    10 maart 2008 om 13:30

    @JD
    Net wat ik ook dacht.
    Een KR 200 of KR 250

    Login om te reageren
  68. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    11 maart 2008 om 16:06

    Ehm na een voorzetsel is het HEN in plaats van hun.
    Jammer

    Login om te reageren
  69. Boud Esser zegt

    23 oktober 2008 om 23:26

    Even ter info. De isetta 600 had achter slechts een deur. Aan de stoepkant. Als student had ik er een. Het is me gelukt er 9 studenten in te krijgen. Deze auto reed als een skelter. Op de oude gothard lieten we alle fiatjes achter ons.

    Login om te reageren
  70. eykhoefje zegt

    20 maart 2018 om 14:59

    Er is een fout in de tekst geslopen: de opvolger van de BMW Isetta 300 nl. De BMW 600 had maar één achterdeur!!! Namelijk alléén aan de stoepzijde/ Rechterzijde! Waarvan akte!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North