• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti carwash

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 april 2007 om 16:02 – 53 Reacties

Veyron


Helaas! Bij een carwash denk ik ook altijd aan rondborstige hoogblonde vrouwen die je auto erotisch komen inzepen. Om Lotte niet teveel voor het hoofd te stoten moeten jullie het dit keer echter doen met een kalende man, maar daar staat wel wat tegenover. De auto in kwestie is namelijk een Bugatti Veyron, of, om specifieker te zijn: de Bugatti Veyron die Captain Slow met 407 kilometer per uur over de testbaan van Volkswagen heeft gejaagd. Na een kleine 50.000 kilometer te hebben afgelegd moest deze weer even opgepoetst worden. Dit duurde wat langer dan het gebruikelijke kwartiertje dat je voor je Opel Astra 1.4 nodig hebt, I’m talking thorough with a capital T here!

Alles is volledig met de hand gedaan, waarbij vele speciale materialen en gereedschappen werden gebruikt, de auto werd zelfs nog even gepolijst. Ik heb nooit geweten dat je van auto’s wassen zo’n uitgebreid beroep kon maken (edit: toch wel). De rekening die de eigenaar onder ogen heeft gekregen zal dan ook niet mals geweest zijn. Voor het hele verhaal en een kapitale hoeveelheid foto’s kijk je op VXR Online (check dan meteen al het Bentley-geweld dat er bij staat in de garage).

Met dank aan mbvt voor de tip!

Veyron

Velgen, altijd de meest lastige klus, maar al helemaal met zulke velgen
Veyron

Inzepen
Veyron

Nog meer velgen
Veyron

Lastige hoekjes
Veyron

Nog een keer afspoelen
Veyron

De dikte van de lak meten
Veyron

Afplakken voor het polijsten
Veyron

Polijsten
Veyron

Nog een doekje er over
Veyron

Klaar is kees!
Veyron

En nog even een sproeibeurtje met Zymol Royale, een wax van enkele duizenden euro’s:

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, carwash, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Een exclusief bakkie
Volgend bericht: SLR McLaren Roadster gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. MiuRA zegt

    10 april 2007 om 16:19

    zoeken ze nog mensen daar?

    Login om te reageren
  2. floris zegt

    10 april 2007 om 16:20

    wat hebben ze echt met dat nummerbord voor gedaan? ziet er echt leip uit. verder denk ik dat die rekening niet zoveel boeit. als je toch een bugatti veyron kan betalen!

    Login om te reageren
  3. Duc zegt

    10 april 2007 om 16:21

    Dat polijsten kan toch echt niet zo hard nodig zijn, ik denk dat je daar maaer kwaad dan goed mee doet. Eens goed inzepen, vervolgens simoniseren en dan oppoetsen, is volgens mij ideaal. Als je daarentegen een ongeval gehad hebt, dan meet je inderdaad de dikte van de laklaag en dan polijst je na de herstelling de ongelijkheden eruit, anders blijf je er beter met je fikken van. De Veyron is perfect met zijn onvolmaaktheden (als hij er al heeft afgezien van zen prijs)

    Login om te reageren
  4. Duc zegt

    10 april 2007 om 16:21

    maaer= meer

    Login om te reageren
  5. lincoln mark8 zegt

    10 april 2007 om 16:23

    lijkt mij serieus een leuk beroep….. voor een paar weken dan.

    Login om te reageren
  6. Alex zegt

    10 april 2007 om 16:23

    hij mag ook eens mijn auto wassen, want het is nodig.

    Login om te reageren
  7. Robin zegt

    10 april 2007 om 16:26

    Polijsten met een zachte tol kan geen kwaad op de lak. Ik werk in mijn vrije tijd bij een autopoetsbedrijf waarbij we alle auto’s die gepoetst moeten worden eerst polijsten, dit zorgt voor een veel mooiere glans, verwijderd lichte oppervlak krasjes en zorgt ervoor dat de auto een stuk makkelijker poetst.

    Login om te reageren
  8. audi racer zegt

    10 april 2007 om 16:28

    en het kost…………..?

    Login om te reageren
  9. SugarFree zegt

    10 april 2007 om 16:30

    Tsja, als je zo gek bent een Bugatti Veyron te kopen, moet je jezelf natuurlijk ook voor de gek blíjven houden door (vooral anderen…) dure poetsbeurtjes te laten uitvoeren op je auto.

    Een klein beetje offtopic:
    Een aantal criticasters tav mijn mening dat de Veyron niet mooi is, moet ik nog steeds ongelijk geven. Op de AutoRAI heeft iedereen ‘m kunnen zien, maar ik heb ‘m niet bewonderd. Ik blijf het een emotieloos ontwerp vinden. Nergens, maar dan ook nergens straalt ie uit wat ie kost; hij straalt ook niet uit wat ie presteert. Een Murcielago/Carrera GT/Enzo stralen dat wél uit.

    Maar goed: da’s mijn bescheiden mening :)

    Login om te reageren
  10. floris zegt

    10 april 2007 om 16:36

    @sugarfree 1,8 miljoen uitstralen is ook net iets meer dan 330 000 bij een murcielago

    Login om te reageren
  11. SugarFree zegt

    10 april 2007 om 16:42

    Eh, ja Floris, maar wat ik bedoel te zeggen is dat een Murcielago nog meer uitstraling heeft, terwijl ie veel goedkoper is :)

    Uitkomst: de Veyron doet het wel heel erg slecht in dit opzicht.

    Login om te reageren
  12. Autofreak zegt

    10 april 2007 om 16:42

    Is hier niet al eerder een filmpje over geweest? over die man dan dat ie een mc12 poetst of is dat een ander? Iig een super bak en hij glimt wel mooi zeg als je bij die andere foto’s kijkt en dan die foto gericht op de luchtinlaat dat je die bentley duidelijk ziet dat is nog is schoon.

    @ sugarFree: Naar de kraan!! Mond spoelen met zeep!! ( en dan polijsten :P )

    Login om te reageren
  13. M. zegt

    10 april 2007 om 16:43

    Sjonge wat laten jullie me schrikken. Ik http://www.autoblog.nl intikken, lees ik snel over de eerste titel: ”Bugatti carcrash” lees ik, schrok me de pleures.

    Login om te reageren
  14. David USA zegt

    10 april 2007 om 16:44

    Is dit de garage van een persoon of van het bedrijf???

    Login om te reageren
  15. Hans zegt

    10 april 2007 om 16:44

    Waarom so moeilijk doen als het makkelijk kan ?
    Gewoon wassen zoals alle andere NORMALE auto’s..

    Login om te reageren
  16. firefly zegt

    10 april 2007 om 16:47

    fifth gear had hier ooit eens een item over. 6000 pond voor een wasbeurt.

    http://www.youtube.com/watch?v=Vkli4tQ3kRs

    Login om te reageren
  17. El Loco zegt

    10 april 2007 om 16:49

    Dit zag ik laatst ook met een Maserati MC12… Was dat via AutoBlog? Ik ga het nu opzoeken, I’ll get back to you later.

    Login om te reageren
  18. Hilgert zegt

    10 april 2007 om 16:54

    Ik vind de auto op zich wel mooi, maar het heeft gewoon heeel weinig met Bugatti te maken. VW trok een merk uit de kast, liet een aantal Audi engineers aan het werk en er kwam een (TE) dure Audi uit voort. Bar weinig Bugatti dus.

    Overigens is dit poetsen wel erg mooi…overdreven ook, maar wel knap als je het verschil ziet.

    Login om te reageren
  19. Svennos zegt

    10 april 2007 om 16:58

    @ SugarFree

    Ik heb het helemaal met jou eens. Ik heb Bugatti nooit mooi gevonden.

    Login om te reageren
  20. smoke zegt

    10 april 2007 om 17:02

    Hier nog een paar details, mocht je je auto ooit door deze Paul Dalton willen laten wassen…

    Login om te reageren
  21. lincoln mark8 zegt

    10 april 2007 om 17:03

    @sugarfree + svennos in het echt zijn de productie/ontwikkelings kosten hoger dan de prijs waar die voor aangeboden wordt…..

    Login om te reageren
  22. SugarFree zegt

    10 april 2007 om 17:07

    @ Lincoln Mark8
    Mijn conclusie moet dus worden bijgesteld: de auto heeft nóg minder uitstraling als je de werkelijke kosten/prijs weet :)

    Login om te reageren
  23. Jos zegt

    10 april 2007 om 17:17

    Gewoon door de wasstraat dat ding :P en vogelpoep er even afschrapen met een bankpas dan wel met een schuurspons…

    als je zoveel geld hebt kan je m daarna weer over laten spuiten door bugatti zelf, dan zittie weer mooi strak in zn lak

    Login om te reageren
  24. Ari_M5 zegt

    10 april 2007 om 18:27

    I’m the man for that job.

    Login om te reageren
  25. RaVe zegt

    10 april 2007 om 18:39

    deze was het …lijkt dezelfde man

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/04/video_autowasbeurt_van_10000_d

    Login om te reageren
  26. Bastie zegt

    10 april 2007 om 18:44

    @ sugerfree

    De Veyron straalt naar mijn bescheiden mening inderdaad evenveel supercar uit als een AUDI TT qua exterieur, best leuke auto, maar extreem: NEE.
    Echter de prestaties en techniek onderhuids maken wel degelijke een verschil met de rest.

    Login om te reageren
  27. MiuRA zegt

    10 april 2007 om 18:52

    ben het eens met sugarfree, wat een saaie auto

    Login om te reageren
  28. Leon zegt

    10 april 2007 om 19:03

    Deze wagen zou ik ook wel graag willen wassen! Heel graag zelfs! :P

    Login om te reageren
  29. engin milan zegt

    10 april 2007 om 19:14

    ik ken deze man via een auto programma ik zag hem een Masarati MC12 wassen voor een bedrag van 15duizend euro maar ken iemand via via die in malibu wonend 25.000 euro voor heeft betaald hij werkt trouwens heel veel voor een exclusieve auto bedrijf in amirika zat het op een auto programma

    Login om te reageren
  30. Y. zegt

    10 april 2007 om 19:15

    Volwassen rijkaards die zo’n auto kunnen kopen zal het compleet worst wezen of het ding wel uitstraling heeft. ‘Mooi’, ‘lelijk’ en ‘uitstraling’ zijn zielige criteria voor arme schooljongens, orderschrijvertjes, kroegpraters en andere oppervlakkigen voor wie inhoudelijke zaken onvoldoende tot de verbeelding spreken.

    Kom kinderen, als het werkelijk alleen maar om het uiterlijk zou gaan, de manier waarop een auto het licht op je netvlies reflecteert (want meer is het niet), dan had je aan een afgietsel voldoende. Maar het gaat om veel, veel meer. Erg jammer dat inhoud de meesten hier boven de pet lijkt te gaan.

    Login om te reageren
  31. floryn zegt

    10 april 2007 om 19:17

    ja heb al eens gelezen over deze man die wax van een paar duizend euro per potje gebruikt, ik zou het er niet elke maand op gaan smeren iig

    Login om te reageren
  32. spelling zegt

    10 april 2007 om 19:49

    Het is ’thorough met een hoofdletter T’ niet ’thourough’
    Als je er dan toch Engelse woorden in wil gooien doe het dan goed ;)

    Login om te reageren
  33. lincoln mark8 zegt

    10 april 2007 om 19:58

    @Y = ijzersterk.

    Login om te reageren
  34. Bimmer zegt

    10 april 2007 om 19:59

    Dat potje wax van €5000,- wordt wel levenslang GRATIS bijgevuld, dus voor poetsbedrijven zeer lucratief.

    US $7,118.00
    http://www.zymol.com voor wie interesse heeft.

    @Luc, als je verder had gegekeken dan je neus lang was, dan had je gezien dat polijsten (en zelfs nat schuren) wel degelijk nodig was. En wanneer je een auto proper wilt poetsen komt er meer bij kijken dan alleen inzepen en “simoniseren”.

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    10 april 2007 om 20:10

    @ Sir Smokealot
    Cool artikel man!

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    10 april 2007 om 20:11

    Dat poetsen is niet zo duur hoor. Laat het zelf ook doen, eens in de zoveel weken. Naar gelang de behandeling en ook de grootte van de auto wordt het duurder natuurlijk. Voor exterieur, interieur en motorruimte ben ik zo ongeveer 250 euro kwijt.

    Voor wat betreft de schoonheid van de Bugatti daar kan ik kort over zijn. Vind er geen bal aan. En ik zal er al helemaal geen 1,8 milj. eurie aan uitgeven (moet je wel héél veel fantasie gebruiken om mij met 1,8 milj te picturen en dan nog….. Maar het staat even in dienst van de hypothese :) ). Ik vond de FXX die bij Autovisie stond en die er ook nog eens er naast stond véééél interessanter.

    Login om te reageren
  37. FOne zegt

    10 april 2007 om 20:12

    Deze gast zit in Engeland geloof ik, is ook al eens in Fifth Gear geweest…

    Verdient volgens mij ook niet echt slecht, hij maakt auto´s echt tering goed schoon…

    Gevalletje van kost wat heb je ook wat…

    Login om te reageren
  38. autoblogger zegt

    10 april 2007 om 20:18

    @spelling: check, heb het gefixt! thanks.

    @RaVe: dat is inderdaad dezelfde volgens mij…
    Heb de link nog even toegevoegd aan het artikel.

    @FOne & Engin milan: deze dus ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/04/video_autowasbeurt_van_10000_d

    Login om te reageren
  39. Jela zegt

    10 april 2007 om 20:45

    Ik ben het met Sugarfree eens, geef mij maar een lambo of koenigsegg, een bugatti is alleen plezant om te kope omda andere mense weten dat ie zoveel kost, of het is ook erg leuk om te krijgen, voor de rest boeit ie me niet.
    Hoorde op de autorai iemand zeggen: kijk, als je met een Lambo op een feestje aankomt dan kijkt nietmand toch om, dat is zo normaal en zoveel mensen hebben het, maar als je met deze (hij bedoelde de bugatti) aankomt nou ja dan ben je toch wel wat speciaal.
    Ik schrok me de pleures, om het met de mooie woorden van M. te zeggen

    Login om te reageren
  40. Bimmer zegt

    10 april 2007 om 20:46

    VXR door dezelfde man:
    http://www.vxronline.co.uk/messageboard/viewtopic.php?t=4145

    Hebben jullie eigenlijk wel een linksubmit??? Audi R8 in vlammen op:
    –edit: ja, dat weten we nu wel, links kunnen naar [email protected] –

    Login om te reageren
  41. Rikus zegt

    10 april 2007 om 21:38

    Eerlijk is eerlijk.. mijn favoriet is het niet.. De Veyron.. Maar goed.. over smaak valt niet te twisten (of juist wel..) Maar degene die de poetsbeurt heeft uitgevoerd heb ik wel is wat over gezien, een poetsbeurt van een lambo.. op TV of internet.. durf het niet te zeggen.. ik weet wel dat het poetsbeurtje je echt een paar duizend euro kost.. Het polijsten is opzich niet so slim.. Dat doe je 2 keer en dan is je lak al aardig bedorven.. En ik denk dat de Veyron waarschijnlijk een lak heeft van zo’n hoge kwaliteit.. dat het eigenlijk zonde en overbodig is om het te polijsten.. Voor die knaken moet dat poetsbeurtje tog al hetzelfde resultaat geven.. tog?

    Login om te reageren
  42. marcel zegt

    10 april 2007 om 22:14

    vooral het droogrijden lijkt me een mooie klus

    Login om te reageren
  43. bartholomeo zegt

    10 april 2007 om 22:15

    en dan wast ie zen auto’s in de volle zon…..

    Login om te reageren
  44. Jeroen zegt

    10 april 2007 om 22:24

    Kan iemand me vertellen waar dit gebeurt is? dat schoonmaken? opzich is de bugatti mooi alleen die kale man laat je toch niet zo’n auto doen!

    Login om te reageren
  45. Pannekoek zegt

    10 april 2007 om 22:34

    @ Rikus

    Polijsten is niet zo slecht hoor! Je haalt er maar 1 duizedste van een millimeter eraf, aangezien een auto ong. 18 lagen verf heeft, met een totale dikte van ong. 1 milimeter, kan je het zon 2 á 3 jaar elke dag doen.

    Login om te reageren
  46. Thibaut zegt

    10 april 2007 om 22:37

    Ook mooi om te zien hoe die kentekenplaat de hele voorkant van de auto verneukt!!!

    Login om te reageren
  47. boy zegt

    10 april 2007 om 23:51

    ik vind dat ie maar te dicht om die lak zit met die harde straal, idd insoppen en wassen lijkt me prettiger… maargoed verdiende ik maar per week wat die schoonmaak beurt kost… zo plus minus 1000 euro??? wie biedt meer???

    Login om te reageren
  48. Kurt zegt

    11 april 2007 om 08:23

    Blijkbaar zijn er hier mensen die denken om iets te weten rond lak en cardetailing terwijl ze er serieus naast zitten.

    Je gaat dus polijsten om de swirls (waskringen en kleine krasjes) uit de lak te krijgen. Als je de lak van de veyron in halogeen- of zonlicht zag, dan merkte je op dat ie vol kleine krasjes stond. Bij het polishen ga je inderdaad ’n miniscuul laagje van de verf eraf halen. Daarna wordt er afgewerkt met wax. In dit geval was het een wax die grotendeels bestond uit carnauba om de lak te beschermen en om hem een mooie glans te geven. Zo’n dure wax blijft normaal gesproken 6 maanden op de lak aanwezig. Dus het is eigenlijk een eenmalige investering die je nadien gewoon moet onderhouden met de juiste autoshampoo.

    Login om te reageren
  49. SugarFree zegt

    11 april 2007 om 09:34

    @ Y
    Mooi betoog.
    Je breekt een lans voor de waarde van het innerlijk. En dat is mooi.
    Maar toch… het gaat niet alleen om het uiterlijk, ook in mijn verhaal niet.

    Het gaat om de optelsom van:
    – uitstraling (wat veel méér is dan uiterlijk alleen);
    – karakter (zeg maar de inborst; vergelijk een Carrera RS uit de jaren ’70 met een … Bugatti Veyron)
    – technische mogelijkheden
    – status merk
    – prestaties
    – exclusiviteit
    – prijs
    – etc.

    De conclusie is (voor mij) dat de Bugatti het alleen wint als het gaat om de technische kant, de prestaties en de tot de verbeelding sprekende merknaam. Maar de ‘softe’ kanten zoals uitstraling, karakter en schoonheid heeft de auto niet. Je zal je partner ook altijd mede op het uiterlijk (beter nog: de uitstraling) beoordelen, dan dat je het alleen op het innerlijk zou doen. Dat bedoel ik te zeggen.

    Login om te reageren
  50. WTF zegt

    11 april 2007 om 10:16

    ja hoe wil je geld kwijt he

    Login om te reageren
  51. BM zegt

    11 april 2007 om 13:57

    50 000 km is al best veel voor zo’n auto…..

    Login om te reageren
  52. Style zegt

    11 april 2007 om 15:05

    die wil ik ook wel een keer wassen!

    Veyron is een van de vetste wagens van deze periode. Die techniek is pure kunst!

    Heb er nu ongeveer twintig gezien (ja ik reis heel Europa door dus dan kom je veel moois tegen overal:-)) en elke keer schiet ik er weer megaveel foto’s van:-P

    Login om te reageren
  53. sjoerd zegt

    8 juni 2007 om 09:06

    Dat ding kan niet gewoon door de wasstraat als je effe tijd hebt het blijft een auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North