• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Centenaire met 1350 pk in Genève?

Auteur: Wouter, gepost 24 februari 2009 om 15:22 – 95 Reacties

Bugatti Veyron Sang Noir
Bugatti is opgericht in 1909. Een snelle rekensom leert dat dat 100 jaar geleden is. Reden voor een feestje dus en in Genève zal Bugatti daarom de “Centenaire” tonen.

De Centenaire wordt een Limited Edition van de Veyron. Niet dat dat erg verrassend is, want meer modellen heeft Bugatti voorlopig niet. Gelukkig wordt het geen lullig actiemodelletje met alleen een aangepast uiterlijk. Naar verwachting krijgt de Centenaire een flinke vermogensupgrade en komt het totaal op 1350 pk uit. De topsnelheid ligt daarmee op 425 km/u. Over verdere aanpassingen zwijgt de geruchtenmolen in alle talen, maar volgende week weten we alles!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Lancia Beta Spider Zagato van Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Monaco: wie wint de pole en dus de race in het Prinsdom?
  • De Bovensiepen Zagato is een hele dikke BMW
  • BREEK: kinderzitjes bevatten levensgevaarlijk PFAS
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, centenaire, geneve-2009, veyron

Vorig bericht: « Alfa Brera en Spider 2.0 JTDm, 1.8 TB; ECO-versies van de 159
Volgend bericht: Alabama Police Porsche 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Romano zegt

    24 februari 2009 om 15:23

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Jonas zegt

    24 februari 2009 om 15:24

    Bugatti kan het precies niet laten om de pk race verder te zetten, ben toch wel wat uitgekeken op dat ding hoor, het was leuk zolang het duurde maar nu ben ik hem serieus beu ze…

    Login om te reageren
  3. Piet zegt

    24 februari 2009 om 15:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. bart zegt

    24 februari 2009 om 15:26

    De topsnelheid stijgt met maar 18km/h.
    Ondanks dat het vermogen met maar liefst 349 pk toeneemt.

    Login om te reageren
  5. GOD zegt

    24 februari 2009 om 15:26

    laat me raden, hij zal zeker niet het A-label voor zuinigheid krijgen ofniet?

    Login om te reageren
  6. Bruno zegt

    24 februari 2009 om 15:26

    35 % erbij is niet niks!

    Zouden ze er nog veel voor hebben moeten aanpassen, of werkt de koeling gewoon ruim voldoende?

    En de tank, was al snel leeg, nu leeg voordat je de topsnelheid bereikt? ;-)

    Wel een gaaf ding zo te zien, ben benieuwd wat de specs zijn!

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    24 februari 2009 om 15:27

    Ze wilden het nét even een stapje moeilijker maken om er overheen te komen. Maar gelijk hebben ze wel, een passend eerbetoon aan een 100-jarig bestaan is niet alleen optisch aangepakt.

    Login om te reageren
  8. Daaf zegt

    24 februari 2009 om 15:27

    En hoeveel wil men er in Molsheim gaan bouwen dan?
    Laat maar komen..

    Login om te reageren
  9. C30CDIAMG zegt

    24 februari 2009 om 15:28

    pff 350 pk extra voor ruim 17km/h extra… :) heavy!

    Login om te reageren
  10. GOD zegt

    24 februari 2009 om 15:28

    officiele specs:

    van pomp a naar pomp b in 2min

    Login om te reageren
  11. sebastianchubasco zegt

    24 februari 2009 om 15:30

    @Bart
    de luchtweerstand is bij 400 naar 425 km niet te vergelijken met de luchtweerstand van 0 naar 25 km… om het even simpel te benaderen. ;)

    Login om te reageren
  12. C30CDIAMG zegt

    24 februari 2009 om 15:31

    @Autoblog,
    Jullie schreven over dat ze op 13 september 2008 nog op 200 stuks zaten van de maximaal 300 exemplaren. Al die limited editions, is dat inclusief, of exclusief die 300 exemplaren?

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    24 februari 2009 om 15:36

    ik dacht dat rijken door de kredietcrisis minder vermogen hadden. Blijkt het toch nog meer en meer te worden. ;-)

    Login om te reageren
  14. GH zegt

    24 februari 2009 om 15:36

    @ Bart,

    De Bugatti kan de 300km/h al halen met ± 270 pk, voor de overige 100km/h is het overige aantal pk’s (631 pk ) nodig. ( Gerekend met de “gewone” Bugatti ).

    Dit heeft te maken met de luchtweerstand die zich in het kwadraat verhoogt of zoiets. Lastig verhaal, exact weet ik niet.

    Login om te reageren
  15. joep zegt

    24 februari 2009 om 15:36

    Centenaire, pur sang, sang noir, hermes, mansory, pegaso editie en dan nog die targa… Als het zo doorgaat wordt de ‘gewone’ Veyron dadelijk nog de meest bijzondere….

    Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    24 februari 2009 om 15:39

    Ik vind het altijd leuk: Limited Editions van de Veyron!
    Ik kan niet wachten tot ik deze kan zien, want natuurlijk, AB gaat als eerste op deze auto af :)

    Login om te reageren
  17. DRU zegt

    24 februari 2009 om 15:39

    En van de Toyota Verso zijn we weer terug met beide benen op de grond. Hier gaat het om! Wat een goddelijke machine.

    Login om te reageren
  18. JosJ zegt

    24 februari 2009 om 15:40

    nieuwe top speed test dan maar….Autoblog, pakken jullie de handschoen op ;)

    Login om te reageren
  19. GH zegt

    24 februari 2009 om 15:43

    @ God,

    Qua benzineverbruik, vol gas, 115 liter per 100 km.
    De tank is 100 liter, dus vol gas zal je niet ver komen.

    Login om te reageren
  20. NLX zegt

    24 februari 2009 om 15:45

    is dat gemekker van die Amerikanen met “hun” SSC Ultimate Aero ook weer voorbij

    Login om te reageren
  21. Volvo_440_turbo zegt

    24 februari 2009 om 15:48

    Zou Bugatti zich nu niet beter met luxevliegtuigen gaan bezighouden?

    Anyway, leuk om naar te kijken op plaatjes, want de kans da je er een tegenkomt is nogal klein…

    Login om te reageren
  22. Bert zegt

    24 februari 2009 om 15:50

    Geef mij maar die Toyota Verso, tenzij ik die Bugatti zou mogen verkopen natuurlijk.
    Gelukkig zijn er nog leuke dingen zonder van alles veeeeeel te veel tussenin

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    24 februari 2009 om 15:51

    Dus hiermee is de tank sneller leeg dan gewoonlijk. Daarbij zullen de banden ook nog net iets harder slijten bij die hogere topsnelheid.
    Die gingen al zo lekker lang mee. :?

    Login om te reageren
  24. T zegt

    24 februari 2009 om 15:52

    Nice, ben benieuwd als ik in Genève ben:D

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    24 februari 2009 om 15:52

    De tussensprint zal nu wel een stuk leuker zijn dan hij al was. :D

    Login om te reageren
  26. Mpower zegt

    24 februari 2009 om 15:54

    De Centenaire wordt een Limited Edition van de Veyron. Niet dat dat erg verrassend is, want meer modellen heeft Bugatti voorlopig niet.

    Je hoeft toch niet meer modellen te hebben als je spreek over ”een Limited Edition van de Veyron?”

    Login om te reageren
  27. martijn zegt

    24 februari 2009 om 15:55

    Dan is die 1 april grap van vorig jaar toch geen grapje geweest.. wie van jullie is de insider bij bugatti?

    Login om te reageren
  28. Tinus zegt

    24 februari 2009 om 15:58

    Dit is goed!

    Eindelijk kan Bugatti laten zien wie heer en meester is!

    En niet zo’n opgevoerde V8 rammelende doodskist die rond rijdt met de naam SSC-nog-iets.

    Het feit dat captain slow de ‘standaard’ Veyron naar 400+ kan rijden zegt genoeg. Deze auto staat op een onbenaderbare eenzame hoogte!

    Haleluja!

    Login om te reageren
  29. jep zegt

    24 februari 2009 om 15:58

    @joep

    Had je niet beter kunnen zeggen !!

    Login om te reageren
  30. Afstandsbediening zegt

    24 februari 2009 om 16:01

    @Mpower
    Ze bedoelen de versies zoals de veyron:
    Pegaso Edition
    Sang noir
    Pur Sang
    FBG par Hermes

    Login om te reageren
  31. mrp zegt

    24 februari 2009 om 16:02

    Wat een pk’s! Hoewel 1001 pk natuurlijk ziekelijk veel is, vind ik het niet veel voor een motor met 16 cilinders en 4 turbo’s. Ik zeg: 1750 pk voor de limited edition 2!

    Login om te reageren
  32. mrp zegt

    24 februari 2009 om 16:03

    Of Oettinger moet een chip maken!

    Login om te reageren
  33. DrDre zegt

    24 februari 2009 om 16:03

    En nu zou Dacia met een 1500PK+ versie moeten komen van de Sandero en die hele Veyron wegblazen, zijn we ook van die irritante %$^ Bugatti af.
    Blijft Koenigseggseggseggsegg over maar dat zijn Zweden die mogen blijven…

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    24 februari 2009 om 16:15

    @Tinus.

    “Het feit dat captain slow de ’standaard’ Veyron naar 400+ kan rijden zegt genoeg.”

    Captain slow is een act. Die kerel kan bovengemiddeld goed autorijden. Daar vegissen mensen zich snel in. ;)

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    24 februari 2009 om 16:16

    Bugatti Veyron Centenaar… dat klinkt niet lekker voor een schandalig prijzige auto. Klinkt beetje goedkoop.

    Login om te reageren
  36. cardesinger@usa zegt

    24 februari 2009 om 16:18

    Ik heb het wel gehad met Bugatti. Kom dan eens met een nieuw model i.p.v. die verdomde “Limited Editions”. Geef mij dan maar de SSC, die is zeldzamer in Europa.

    Login om te reageren
  37. claudio zegt

    24 februari 2009 om 16:21

    draai en keer hoe jullie het willen het blijft een Italiaan

    Login om te reageren
  38. Laue zegt

    24 februari 2009 om 16:24

    ik wil op het eind een bugatti “monster” limited iets met 2000 pk ofzo :D

    Login om te reageren
  39. Cas zegt

    24 februari 2009 om 16:26

    Kost wat Centen, maar dan heb je ook wat…. ;-)

    Login om te reageren
  40. Bubbels zegt

    24 februari 2009 om 16:27

    @ Markus: Centenaire komt van het frans en betekent honderdjarig/honderd jaar oud. Als je het juist uitspreekt dan klinkt het mooier dan je denkt…

    Login om te reageren
  41. thom zegt

    24 februari 2009 om 16:27

    We gaan richting de 500, best wel snel als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  42. Buyck zegt

    24 februari 2009 om 16:34

    Hoe zit dat nu met de Bugatti Veyron GT of heeft hij een andere naam gekregen?

    Login om te reageren
  43. michiel zegt

    24 februari 2009 om 16:36

    zou de acceleratie van 0-100 niet een klein beetje sneller zijn koppel zal ook wel stijgen denk ik

    Login om te reageren
  44. autoblogger zegt

    24 februari 2009 om 16:36

    @Buyck: volgens mij heeft die de naam Centenaire gekregen…

    Login om te reageren
  45. Mark zegt

    24 februari 2009 om 16:42

    voor de mensen klagen dat er maar 17km/u bij de topsnelheid komt, dit heeft waarschijnlijk te maken dat hoe hoger de snelheid hoe meer vermogen nodig is om nog harder te gaan. Van 100 naar 110 km/u versnellen kost veel minder vermogen dan van 300 naar 310 versnellen.

    Login om te reageren
  46. CBR600rr zegt

    24 februari 2009 om 16:49

    @ mx5/rx8owner:
    Een collega van mij was bij de 24 uursrace op Silverstone waar het TopGear team aan het rijden was (de beste man is jarenlang coureur geweest, onder andere voor Slotemaker gereden naast Jan Lammers) en zei dat ze er alledrie geen scheet van bakten. De enige die volgens hem goed kon rijden (verrassing) was “die” Stig.

    Het argument “James May (en Hammond en Clarkson) zijn bovengemiddelde autorijders” is dus bull.

    Login om te reageren
  47. freek zegt

    24 februari 2009 om 16:50

    @Robert:
    Het geld op de wereld is niet verdwenen hoor, er zijn gewoon mensen die WEL geld hebben.

    Login om te reageren
  48. Roderik zegt

    24 februari 2009 om 16:51

    Voor de luchtweerstand geldt:
    F=1/2*ρ*v^2*A*Cw
    F is de kracht
    ρ is de dichtheid van lucht
    v is de snelheid
    A is het frontaal oppervlak
    Cw is de weerstandscoëfficient

    We mogen aannemen dat de dichtheid van lucht ongeveer gelijk blijft.
    Ook het frontaal oppervlak en de weerstandscoëfficient zullen ongeveer gelijk zijn aangezien er waarschijnlijk niks is veranderd aan de vorm van de auto.
    Dan kunnen we de formule herschrijven tot:
    F=C*v^2
    waarin C een constante is.
    Voor de Veyron met 1001 pk geldt dan:
    1001=C*407^2
    C=0,0060429
    Voor de Veyron met 1350 pk geldt dan:
    1350=0,0060429*v^2
    v=472,6 km/h

    425 km/h is inderdaad erg weinig met 1350 pk.

    Login om te reageren
  49. CBR600rr zegt

    24 februari 2009 om 17:01

    BTW, binnenkort toch verplicht bandjes met 0 rolweerstand monteren, dus is deze snelheidswedloop ook de nek omgedraaid!

    Login om te reageren
  50. Roderik zegt

    24 februari 2009 om 17:01

    @ mezelf
    Mijn berekening klopt toch nog niet helemaal.
    Het gaat namelijk om het vermogen, niet de kracht.
    Dan geldt:
    P=F*v=1/2*ρ*v^3*A*Cw
    P is het vermogen.
    ρ, A en Cw zijn constant.
    Daaruit volgt:
    P=C*v^3
    waarin C een constante is.
    Voor de Veyron met 1001 pk geldt dan:
    1001=C*407^3
    C=0,000014847
    Voor de Veyron met 1350 pk geldt dan:
    1350=0,000014847*v^3
    v=449,6 km/h

    Nog steeds om ik tot de conclusie dat 425 km/h erg weinig is. Ik denk dan ook dat hij begrensd is op 425 km/h

    Login om te reageren
  51. LJ zegt

    24 februari 2009 om 17:03

    @Claudio.. tis geen italiaan meer, maar gewoon een veredelde volkswagen golf…(een duitser dus)

    Login om te reageren
  52. Roderik zegt

    24 februari 2009 om 17:06

    @CBR600rr
    Door die banden met lagere rolweerstand zal de topsnelheid nauwelijks veranderen, aangezien de rolweerstand bij grote snelheden veel kleiner is dan de luchtweerstand. Wat wel zal veranderen zijn de acceleratietijden, aangezien je met minder rolweerstand minder grip hebt.

    Login om te reageren
  53. Yeelen zegt

    24 februari 2009 om 17:12

    @ roderik
    bel maar eens naar bugatti dat ze veel sneller moeten gaan!

    Login om te reageren
  54. Buyck zegt

    24 februari 2009 om 17:17

    @ Yeelen hij kan natuurlijk veel sneller of hij langer zal meegaan is wat anders. Er is een ruime veiligheids en slijtagemarge ingebouwd!

    Login om te reageren
  55. Patrick T. zegt

    24 februari 2009 om 17:18

    boeiend, is gewoon weer een geweldige supercar!

    Login om te reageren
  56. Fout zegt

    24 februari 2009 om 17:18

    @Roderick: Zou best kunnen maar alleszins bij de stijging van 407 van 425 neemt de volgens mij luchtweerstand exponentieel toe. Je gaat ervan uit dat de stijging hier recht evenredig gebeurt, maar er is meer aan de hand ;)
    Maar de begrenzing op 425 zou best kunnen wegens beperkingen van de banden

    Login om te reageren
  57. Yeelen zegt

    24 februari 2009 om 17:18

    trouwens, moet het niet veyron centeniere zijn in de titel?

    Login om te reageren
  58. steve zegt

    24 februari 2009 om 17:22

    @CBR600rr
    Niemand zegt dat het trio van top gear goede autoracers zijn, maar ze kunnen inderdaad beter rijden dan een normale chauffeur.
    Denk niet dat er veel chauffeurs op de deze blog zo me die supercars kunnen rijden als in top gear.
    En in Silverstone reden zen met een bijna standard 330d en dacht zelfs dat het de eerste keer was dat ze meededen aan een echte race. Dus niet echt verwonderlijk dat ze er niet veel van bakten

    Login om te reageren
  59. Yeelen zegt

    24 februari 2009 om 17:24

    @ steve
    nee niet de eerste keer, altans niet voor jezza , heb het gelezen in zijn column in top gear magazine, hij heeft dit al eerder gedaan (en vond het niet leuk :p )

    Login om te reageren
  60. Gert zegt

    24 februari 2009 om 17:32

    @Roderik: Goed opgelet bij natuurkunde! Alleen is de praktijk nooit zo eenvoudig als de theorie. Je gaat alleen uit van luchtweerstand. Ooit over nagedacht dat je met die snelheden ook best wat wielspin hebt en dergelijke?

    Login om te reageren
  61. Juri zegt

    24 februari 2009 om 17:32

    wat ongeloooooofelijk verukkelijk!

    Login om te reageren
  62. VonStroke zegt

    24 februari 2009 om 17:36

    Ze raken die dingen gewoon niet kwijt. Slap verhaal.

    Login om te reageren
  63. brian zegt

    24 februari 2009 om 17:39

    vet ding hoor

    Login om te reageren
  64. Yuri zegt

    24 februari 2009 om 17:41

    Eh, wél even de snelheid in meters per seconde invullen in je rekenwerk he!

    Login om te reageren
  65. RenJie zegt

    24 februari 2009 om 17:44

    @Yuri

    mowah.. hij gebruikt pk voor P en niet kW. Dan mag je de v in km/h invullen volgens mij.

    kW (P) = m/s (v)
    pk (P) = km/h (v)

    Correct me if i’m wrong!

    Login om te reageren
  66. RenJie zegt

    24 februari 2009 om 17:47

    klopt vast geen reet van wat ik zeg. Never mind! :P

    Login om te reageren
  67. RenJie zegt

    24 februari 2009 om 17:51

    @Yuri

    volgens mij is het gewoon als je v invult in m/s, dan je dan ook antwoord krijgt in m/s (124,9) en bij km/h hetzelfde. Als je dit vervolgens x3 doet, dan heb je het antwoord van Roderick in km/h. (449,7)

    Verder houd ik me er buiten, want ik weet er niks vanaf. =)

    Login om te reageren
  68. Peer zegt

    24 februari 2009 om 17:54

    De fouten in eenheden (ook pk is niet echt gebruikelijk) gaan in de constante zitten.

    Overigens weet ik niet wat de lift van de neus is bij die snelheden, maar dat zal er best voor kunnen zorgen dat die constante zo constant niet is.

    Login om te reageren
  69. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 februari 2009 om 18:05

    Gaat ‘ie hard? :D

    Trouwens dat Ettore Bugatti logo blijft schitterend! Ook na 100 jaar…

    Login om te reageren
  70. Tommy zegt

    24 februari 2009 om 18:14

    De meesten van jullie scheiten echer wel in hun broekje bij 425 km/u op een recht stuk autobahn denk ik. :D Ach hoe meer hoe beter, 1350 pk is gewoon te vet voor woorden!

    Login om te reageren
  71. RenesisHP zegt

    24 februari 2009 om 18:16

    @CBR600rr.

    “Het argument “James May (en Hammond en Clarkson) zijn bovengemiddelde autorijders” is dus bull.”

    Tuurlijk niet. Elke gemiddelde autorijder kan met hypercars overweg op de limiet van de auto.

    Reken maar dat die jongens bovengemiddelde autorijders zijn in vergelijking met de gemiddelde automobilist.

    Het zijn misschien geen racecoureurs, maar rijden kunnen ze prima.

    Lijkt mij trouwens ook niet meer dan logisch als je een beetje serieus wil worden genomen met je autoprogramma en rijtesten.

    Daarbij zie je Richard Hammond nog wel eens strijden met jongens uit het BTCC. Daar bied hij nog best wel goed weerstand aan.

    De Stig is ook een oud racecoureur. Het Top Gear trio is dat niet.

    Login om te reageren
  72. RenesisHP zegt

    24 februari 2009 om 18:18

    Niet elke gemiddelde autorijder.. :oops:

    Login om te reageren
  73. JH zegt

    24 februari 2009 om 18:39

    @Roderik: de theoretische topsnelheid is eens maar welke overbrengingen heeft de versnellingsbak? Kan zijn dat hij te laag ge-geared is…

    Login om te reageren
  74. Wollie zegt

    24 februari 2009 om 18:57

    Dit soort wagens wordt toch enkel verkocht aan types die “de grootste” willen hebben. Smakeloze rare jongens zoals Tom Cruise. Bugatti is dus wel verzekerd van het succes. Dit ding is in no time uitverkocht.
    Maar met echte autoliefhebberij heeft het nog weinig te maken.
    Persoonlijk begin ik niet zo te kwijlen als ik recordcijfers zie, dat doe ik wél voor knap en betaalbaar design waarvan je ook in het echte leven het resultaat ziet. De kever of de cinquecento, dat zijn mijlpalen in de autogeschiedenis. De Veyron is er enkel voor het Guinness Recordboek.

    Login om te reageren
  75. mashell zegt

    24 februari 2009 om 19:05

    Deze laat ik aan mij voorbij gaan, ik vind de interieur kleur niet mooi.

    Login om te reageren
  76. Roderik zegt

    24 februari 2009 om 19:13

    @ Gert
    Wielspin met die snelheden lijkt mij bizar. Door de neerwaartse kracht op de auto en de kleine acceleratie bij zulke grote snelheden zal het onmogelijk zijn om de wielen te laten spinnen, ook met 1350 pk.
    Misschien bedoel je dat de luchtweerstand verandert door het ronddraaien van de wielen.

    Login om te reageren
  77. Thom zegt

    24 februari 2009 om 19:24

    @Roderik

    Volgens mij heb je altijd 1% “wielspin/slip” :) , maar dat bedoelde hij denk ik niet. Ook is er de rolweerstand van de auto plus de weerstand door oneffenheden in de weg, een weg is nooit 100 glad natuurlijk. Dan kom je al aardig richting die 425

    Login om te reageren
  78. Thom zegt

    24 februari 2009 om 19:29

    MMm mischien bedoelde hij et wel, kan best goed dat et met die snelheid en paar procent is, banden gaan op die snelheid ook niet echt lang mee. Slijtage moet ergens vandaan komen.

    Login om te reageren
  79. RenJie zegt

    24 februari 2009 om 19:45

    @mezelf

    moet natuurlijk 3,6 zijn…

    Login om te reageren
  80. NLBUURMAN zegt

    24 februari 2009 om 19:56

    Roderick, de auto kan wel 1350 pk hebben, maar waar wordt dit gemeten? aan de krukas of aan de wielen zelf?

    trouwens, er was ook zoiets als 50% meer vermogen voor 10% meer snelheid
    dit is 34,87% meer vermogen (349/1001*100).
    407km/h was de topsnelheid eerst, 447,7 zou het zijn als er 1500,5 pk in zat.
    1350 ligt net over de helft er van (je mag namelijk niet gewoon delen door twee (wortelfunctie)) dus dan kom ik aardig in de buurt van 425 km/h

    Login om te reageren
  81. phantom zegt

    24 februari 2009 om 20:57

    Dit is geweldig goed nieuws, hier zat ik op te wachten een nog dikkere veyron, dat is zoiets als koning-uberkoning

    Login om te reageren
  82. Bruno zegt

    24 februari 2009 om 21:23

    @NLBUURMAN

    1001 * 1.5 = 1501.5 ;-)

    Toch een groot verschil, één pk!

    Login om te reageren
  83. Roderik zegt

    24 februari 2009 om 22:32

    @Thom
    De rolweerstand is ongeveer verwaarloosbaar met zulke snelheden. En hoe glad de weg is moet ook niet uitmaken als de topsnelheden op dezelfde weg worden gemeten.

    Login om te reageren
  84. krikk zegt

    25 februari 2009 om 00:32

    als de benzine al op is na 10 minute op een snelheid vn 407 km/h

    wa zou da dan geve op 425?,ja 325 pk erbij en maar 20 km/h meer

    denk maar welke auto nog zo hard kan trekke op de achterwiele tege 400 km/h (: dan heb je al behoorlijk veel kracht nodig voor nogeens 20+ km/h erbij te doen dus, goed gewerkt :D

    Login om te reageren
  85. The Netherlands For Sure zegt

    25 februari 2009 om 02:11

    Voor de 100 jarige zou het leuk zijn, als hij 1909, als vermogens aantal meekrijgt, in paardenkrachten wel te verstaan. En dan een vermenigvuldiging van het getal 1909 in euro’s, qua prijs, 1909 keer 1909 is misschien iets-je-pietsje te veel, is 3.644.281 euro, misschien met alle staatssteun, een redelijke prijs…? Maar misschien heeft ie wel 1909 Nm, aan trekkracht, dat zou ook al leuk zijn.

    Login om te reageren
  86. Quincy2003 zegt

    25 februari 2009 om 06:54

    @ Claudio en LJ:
    Bugatti is al sinds oudsher Frans.

    Aangezien Bugatti van VW is vraag ik me wel af welke marge zij hanteren bij het opgeven van het vermogen. Bij de overige VAG producten wordt het vermogen opgegeven wat gehaald wordt bij 40°C. Bij turbomotoren ligt dat vermogen bij lagere temperaturen dus veel hoger.

    Login om te reageren
  87. alex zegt

    25 februari 2009 om 12:09

    tjongejongejonge
    ze vinden toch steeds weer een reden om een update te geven aan de veyron he! :D
    btw: hij is wel mooi hoor :D:D

    Login om te reageren
  88. Artijn zegt

    25 februari 2009 om 17:20

    Grappig… Ze moeten wat om dat ding aan de man te brengen….

    En die 425 geloof ik nog niet… Denk eerder minder dan dat…

    Login om te reageren
  89. ZR1 zegt

    25 februari 2009 om 19:37

    Eum Bugatti ging toch GEEN speciale versie van de Veyron presenteren maar een geheel NIEUW model dat Centenaire gaat heten.
    http://belgie.autowereld.com/kortnieuws/detail.asp?artikel=7622

    Login om te reageren
  90. autoblogger zegt

    25 februari 2009 om 21:18

    @ZR1: dat is nog niet zeker, zoals je in het artikel kunt lezen, maar de geruchtenmachine spreekt over een Veyron met extra power. En het blijkt wel weer dat andere sites massaal het nieuws kopieren en bronvermelding “vergeten”.

    Anyways, Bugatti had al eens een 100-jarig jubileum?

    Bugatti CENTENAIRE

    Login om te reageren
  91. R36 zegt

    25 februari 2009 om 23:55

    Klopt! Dat was volgens mij de honderdste verjaardag van Ettore.

    Login om te reageren
  92. L-Fred zegt

    28 februari 2009 om 21:22

    lol, het is wat om die Bugatti’s te slijten in deze tijden. Ik zou wel in het marketingteam willen zitten om weer creatief te moeten zijn om alle mogelijkheden te bedenken :-)

    Login om te reageren
  93. wouter zegt

    3 maart 2009 om 14:03

    claudio schrijft:
    24 February 2009 om 16:21
    draai en keer hoe jullie het willen het blijft een Italiaan

    Uhn?
    Daarom dat Bugatti is opgericht in Frankrijk, en nu in handen is van VW…

    Login om te reageren
  94. ZZZ zegt

    4 juni 2009 om 22:18

    Ze kunnen beter maar al straalmotoren beginnen gebruiken eigenlijk…
    Ok je hebt een grote topsnelheid maar de meeste sportwagens huns accerelatie liggen toch rond de 3 a 4 seconden till 100 . Dus het is gwn een dure zaak voor een beetje meer topsnelheid, hoeveel keer ga je zo’n snelheid rijden eigenlijk?

    Login om te reageren
  95. CloWn zegt

    24 oktober 2009 om 23:35

    het is normaal dat je veel meer pk nodig hebt om minder te rijden na ongeveer 200km/u omdat de zwaartekracht dat gewoon niet toelaat

    als je het zo raar vind dat je voor 18km/u 300pk meer nodig hebt kan je over alles lullen

    waarom kan een suzuki alto van 55pk 150km/u rijden en een brabus rocket van 730pk 365km/u

    hoe hoger de getallen hoe meer pk je nodig hebt

    en deze model van 1350pk zou niet gemaakt worden als de ultimate aero de originele Bugati Veyron zijn eerste plaats innam denk ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North