• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti komt (niet?) met complete modellijn

Auteur: autoblogger, gepost 4 maart 2007 om 20:48 – 35 Reacties

Bugatti Logo


Bugatti chief Thomas Bscher heeft weer eens van zich laten horen. Voor degenen die het nog niet wisten: er komt een complete modellijn van Bugatti. Dat zal oa betekenen dat er een sedan en een coupé op komst is, maar niet voor 2010…

In een interview met de Duitse Frankfurter Algemeine maakt Bscher een vergelijking met het merk Bentley: “Wir sollten ein Auto haben, das nach dem Vorbild von Bentley zu einer Modellfamilie ausgebaut werden kann, also mit einem Zwei- und einem Viertürer sowie einem Cabriolet auf einer Basis.”

Om de kosten te drukken zal een nieuwe Bugatti waarschijnlijk gebruik maken van dezelfde aandrijving als de Veyron. En met dit nieuwe model richt Bugatti zich niet meer op een maximum aantal exemplaren. Bij de Veyron zijn dat er 300, maar een eventuele opvolger zal veel minder exclusief worden. Er wordt zelfs gesproken over een productie van 10.000 auto’s per jaar…

Die max van 300 Veyrons is overigens nog lang niet in zicht. Afgelopen jaar werden er 50 exemplaren afgeleverd maar Bugatti wil de productie wat omhoog schroeven en hoopt er dit jaar zo’n 70 te kunnen afleveren. Er zijn inmiddels 140 units verkocht. Zodra de Veyron uitverkocht is zijn er overigens nog genoeg opties om enthousiasme te kweken bij potentiële klanten. Er zijn namelijk al langer geruchten over een Veyron cabriolet (of targa) of een 1200pk sportversie.

Update: Uberchief Winterkorn is het niet helemaal eens met de uitspraken van Bscher. Wat betreft de opmerking van Bscher over een complete Bugatti modellijn liet Winterkorn weten: “Das ist vielleicht sein Wunsch. Aber manche Wünsche bleiben Träume” (via germancarblog).

Ook interessant!

  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti

Vorig bericht: « Zondagmiddag flashback: Le Mans 1988
Volgend bericht: Brilliance BC3 Coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. TomRS6 zegt

    4 maart 2007 om 20:59

    Concurrentie voor Aston Martin, Benley en offcourse Rolls Royce.

    Of komt er een overtreffende trap qua prijsklasse?

    Login om te reageren
  2. mercedesfan zegt

    4 maart 2007 om 21:18

    dan beconcurreert Volkswagen haar dochterbedrijf Bentley met een ander dochterbedrijf. das toch niet slim.

    Login om te reageren
  3. Agly zegt

    4 maart 2007 om 21:22

    de bugatti zal volgens mij in een hogere prijsklasse komen dan bentley
    Zo kan de interne concurrentie beperkt worden!

    Login om te reageren
  4. Rossi zegt

    4 maart 2007 om 21:34

    Mooi :D Dik winst maken op dat merk :P

    Login om te reageren
  5. Vincent#1 zegt

    4 maart 2007 om 21:46

    Even offtopic… Ik had het van de week met een paar anderen van mijn school over de Veyron. Wat bleek we spraken die naam op drie verschillende manieren uit.

    fonetisch:
    Ik zij: vieron
    een ander zij vijron
    en nog een ander zij veeron
    zo ongeveer :?

    Bij gebrek aan gesproken voorbeelden (damn you, autoblog) zijn zitten we dus zelf te bedenken hoe ey uitgesproken moet worden.
    Hoe spreken jullie het uit en wat is nu de echte uitspraak?????

    Login om te reageren
  6. MrSelected zegt

    4 maart 2007 om 21:53

    Het is frans.. dus feej-gon / véron.

    Login om te reageren
  7. TomRS6 zegt

    4 maart 2007 om 21:54

    @ Vincent#1,

    Het is Veihron

    Login om te reageren
  8. erik zegt

    4 maart 2007 om 21:55

    Veejron.

    Login om te reageren
  9. JH zegt

    4 maart 2007 om 21:56

    Toch fijn een cabrio-versie..ben benieuwd wie het bij 400km/h open uithouden kan ;)

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    4 maart 2007 om 22:04

    Het is Vee-rohhh (zonder de N), vernoemt naar de coureur Pierre Veyron die voor Bugatti rijd vroegâh.

    Login om te reageren
  11. Sven zegt

    4 maart 2007 om 22:05

    Het is idd Veeron

    Login om te reageren
  12. Nick zegt

    4 maart 2007 om 22:05

    Als ze een nieuwe Royale maken… Oei, dat word interessant. :D

    1000PK in een station car, lijkt me brilliant!

    Login om te reageren
  13. Acy zegt

    4 maart 2007 om 22:07

    Modellijntje v.a. €400K. Dan zitten ze Bentley niet in de weg, maar is wel een stuk betaalbaarder (relatief) dan de Veyron en wordt het prijsgat tussen Bentley en Bugatti ook goed gevuld.

    Ik hoop dat ze een sedan maken met de 8L W16 (maar dan zonder 4 turbo’s) met een 700-750 pk ofzo, dat zou pas echt vet zijn.

    Login om te reageren
  14. Y. zegt

    4 maart 2007 om 22:19

    Ettore Bugatti was een kunstenaar en zijn auto’s waren stuk voor stuk kunstwerken. De gedrochten waar VAG tegenwoordig ‘Bugatti’ op durft te plakken zijn die naam niet waard, ongeacht de belachelijke bedragen die patjepeeërs ervoor willen neertellen.

    Login om te reageren
  15. Christian zegt

    4 maart 2007 om 22:22

    Unfortunately that’s only side of the story, the one from Mr. Bscher. Looks like Dr. Winterkorn is not supporting that idea.
    Read more here:

    http://www.germancarblog.com/2007/03/bugatti-no-second-model.html

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    4 maart 2007 om 22:29

    Hi Christian, thanks for the tip! I’m gonna update the story ;)

    Login om te reageren
  17. RA999 zegt

    4 maart 2007 om 22:34

    uhh.. autoblogger, ’t is christian

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    4 maart 2007 om 22:38

    Whoops, iets te snel getypt… heb het aangepast.

    Ontopic: het begint zo een aardige soap te worden bij Bugatti, Winterkorn wil even duidelijk maken wie er de touwtjes in handen heeft.

    Login om te reageren
  19. Florijn zegt

    4 maart 2007 om 22:50

    VET VET hoop het van harte

    Login om te reageren
  20. Ejay zegt

    4 maart 2007 om 22:53

    Het word dus een productieversie van de EB218 neem ik aan?

    Plaatjes: http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=EB+218&btnG=Zoeken

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    4 maart 2007 om 23:04

    Als Winterkorn de rekeningen moet tekenen en hij is onder andere aangenomen om de kosten omlaag te krijgen. Daarvoor moet hij banen schrappen en dan denk ik niet dat die Bugatti modellen ooit gebouwd gaan worden. VW kan het op dit moment niet maken mensen op straat te zetten en tegelijk honderden miljoenen uit te geven aan een speelgoedje voor de superrijken waarvan VW maar moeten afwachten of het winst oplevert….

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    4 maart 2007 om 23:06

    hmm die eerste zin klopt niet. “Winterkorn zal uiteindelijk de rekeningen moeten tekenen, maar hij is onder andere aangenomen om………..”

    Login om te reageren
  23. Ejay zegt

    4 maart 2007 om 23:26

    @ wOoOdy, Winterkorn laat eerst de CFO alle financiën drie maal nerekenen. Winterkorn als CEO zet de toekomststrategie uit en draagt de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken, maar de CFO doet het geld en de CMO te positionering etc. Hij geeft uiteindelijk het groene licht, maar niet voordat zowel CFO en CMO het er mee eens zijn.

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    4 maart 2007 om 23:47

    @ Mezelf, nerekenen = narekenen

    Login om te reageren
  25. Arnoud zegt

    4 maart 2007 om 23:57

    10.000 Bugatti’s per jaar? Is dat niet gewoon het merk eigenhandig om zeep helpen? Ik zou toch denken dat ze het merk net zo exclusief willen houden als het vroeger altijd al was! De absolute top in de techniek, klantgerichtheid en smaak. Wanneer je 10.000 auto’s per jaar gaat maken kan dat allemaal niet. En dus ook: Weg exclusiviteit.

    Login om te reageren
  26. Toby zegt

    5 maart 2007 om 00:04

    :D ik vind dat de veyron de enige bugatti moet blijven totdat hij aan vervanging toe is… waarom zou je als multi-millionair een hele goede auto kiezen als je ook een perfekte kan kiezen… of het moet een ander soort auto zijn bijvoorbeeld een SUV of LUXE-sedan als het maar de beste de snelste en de duurste uit zijn sigment is

    Login om te reageren
  27. Bram zegt

    5 maart 2007 om 00:12

    mooi dat er een sportversie komt van de veyron, dat instapmodel is ook gewoon te langzaam natuurlijk!

    Login om te reageren
  28. Ejay zegt

    5 maart 2007 om 00:14

    @ Arnoud, een simpel rekensommetje leert dat er dan bijna 2x zoveel Bugatti’s als Ferrari’s geproduceerd worden per jaar.

    Login om te reageren
  29. PieterA zegt

    5 maart 2007 om 00:18

    Tjah, er worden ook 2x zoveel Ferrarii’s als Lamborghini’s geproduceerd.

    Login om te reageren
  30. S AMG zegt

    5 maart 2007 om 07:51

    Er kwam toch ook een soort Baby Veyron. Ik hoop met een magere 600 -700 pk

    Login om te reageren
  31. JLJ zegt

    5 maart 2007 om 08:24

    IK zou het een goed plan vinden om ook met een Bugatti sedan en coupé te komen, past volkomen in de traditie van het merk, maar dan wel graag op de juiste plaats op de markt gepositioneerd: niveau RR en/of erboven! Dat houdt de verkoopaantallen ook exclusief genoeg.

    Login om te reageren
  32. Nick zegt

    5 maart 2007 om 10:05

    @Acy: Meer als 640PK uit zo’n W16 betekent dat hij waarschijnlijk so heet word dat he blok gewoon gaat barsten na een tijdje.

    Die 4 turbo’s zorgen er voor dat je er meer dan 630PK uit kan halen.

    Login om te reageren
  33. Arnoud zegt

    5 maart 2007 om 17:09

    @ Nick: Die redenering snap ik niet. Een moderne automotor heeft een rendement van rond de 50%, dus als je vier turbo’s op een blok schroeft om het nuttige vermogen omhoog te krijgen gaat daarmee het vermogen dat verloren gaat in warmte ook omhoog. Als je de turbo’s dus achterwege laat gaat ook de af te voeren warmte naar beneden. Dus hoezo zou het blok dan te heet worden?
    De beperking van een atmosferische motor is dat de vullingsgraad van de cilinders op hoge toerentallen achteruit holt. Er komt dus veel te weinig lucht binnen en dus moet je, om een zo volledig mogelijke verbranding te verkrijgen, ook minder brandstof inspuiten, gevolg: minder vermogen.
    Turbo’s zorgen alleen maar voor meer lucht in de cilinders waardoor je ook meer brandstof kunt verbranden.

    Login om te reageren
  34. phantom zegt

    5 maart 2007 om 17:48

    gaaf kben zeer benieuwd

    Login om te reageren
  35. MurcieBoy zegt

    5 maart 2007 om 17:53

    nou ik ben benieuwd !!
    het zou in iedergeval wel tof zijn zie je er tenminste een, ik heb er nog niet een voor me gezien alleen van tv en internet :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North