• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brilliance BC3 Coupe

Auteur: autoblogger, gepost 4 maart 2007 om 22:54 – 42 Reacties

Brilliance BS3


Op de autosalon van Genève zal Brilliance met twee nieuwe modellen te zien zijn; de BS4 en de BC3. De BS4 AKA Jinjue is het kleine broertje van de BS6 en heeft het formaat van een BMW 3-serie. De BC3 is de sportcoupé die we al kenden als M3.

Robbie hoopte al op de M3 en die komt er dus nu. In Genève zal Brilliance de auto presenteren als BC3; een coupé uit China met een redelijk eigen design. Onder de kap ligt een 1.8 liter turbo met zo’n 170pk.

De BS4 en BC3 zullen eind dit jaar in Europa te krijgen zijn.

Brilliance BS3

Ook interessant!

  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

brilliance, China, Coupe, geneve-2007

Vorig bericht: « Bugatti komt (niet?) met complete modellijn
Volgend bericht: Hamann BMW X5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. C est Jeroen zegt

    4 maart 2007 om 22:58

    ja… hij is niet lelijk te noemen…

    Login om te reageren
  2. Fuego zegt

    4 maart 2007 om 23:00

    Ziet er goed uit. Zal ook wel vooruit gaan met 170 paardjes onder de kap…

    Login om te reageren
  3. p. zegt

    4 maart 2007 om 23:06

    Niet echt een design hoogstandje… en die felle kleur mogen ze ook achterwegen laten.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    4 maart 2007 om 23:12

    Als dat 18k gaat kosten, wie wil er dan eentje? Ik denk dat je best veel “ik wil wel” gaat horen als de prijs laag is en de kwaliteit redelijk is….

    Login om te reageren
  5. veracious zegt

    4 maart 2007 om 23:14

    Hopelijk ook achterwielaandrijving dan met een naam als ‘m3’ :).

    Login om te reageren
  6. Rossi zegt

    4 maart 2007 om 23:17

    1.8 turbo….. oude motor uit het VAG-concern??

    Login om te reageren
  7. Johan S zegt

    4 maart 2007 om 23:19

    Jammer dat de veiligheid vast weer te wensen overlaat.

    Login om te reageren
  8. Hans zegt

    4 maart 2007 om 23:20

    Niet slecht.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    4 maart 2007 om 23:24

    @rossi: ik zou denken dat het de motor van de oude Nissan Sylvia 1.8 is…. maar dat hoeft niet natuurlij.k

    Login om te reageren
  10. Lexus-menia zegt

    4 maart 2007 om 23:28

    Ja zoals jullie weten komen de na de jappen en de koreanen ook de chinzen eraan met mooie modellen.Dus Duistland en Italie jullie zijn gewaarschuwd.Voor de rest is het een zeer mooie wagen voor een beginneling uit China

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    4 maart 2007 om 23:34

    18000 Euro’s? Denk dat ik voor dat geld toch wat anders zou kopen. Persoonlijk zou ik het dan liever uitgeven aan een leuke occasion dan aan dit

    Login om te reageren
  12. Florijn zegt

    4 maart 2007 om 23:44

    t ziet er al best volwassen classic uit, maar er is toch nog wel een lange weg te gaan denk ik voor dit model

    Login om te reageren
  13. clk zegt

    4 maart 2007 om 23:51

    valt best mee, zou em es int zwart willen zien

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    4 maart 2007 om 23:52

    Ik vind ‘m ook wel geslaagd qua ontwerp. Echter als het met de kwaliteit net zo is gesteld als met de B6 dan nooit een BC3. En als ze met de veiligheid echt zo omspringen als ze zelf beweren dan wil ik ‘m al helemaal niet.

    Login om te reageren
  15. Hester zegt

    5 maart 2007 om 00:03

    Ziet er zeker niet slecht uit!
    Al doet de auto van opzij denken aan een Mercedes (front), Aston Martin (daklijn plus ramen) en een Hyundai Coupe (profil).

    Maar in vergelijking met de eerdere getoonde ‘sportmodellen’, heeft deze heel veel potentieel!

    Als er nou een cabrio op deze basis komt…:)
    Voor een schappelijk Chinees prijsje, want 18000 euro (!!!)…:(
    Da’s teveel.

    Wil men voet aan de Europese grond krijgen, dan lijkt 12000 een stuk reeëler

    Login om te reageren
  16. Bram zegt

    5 maart 2007 om 00:04

    Hij ziet er gewoon goed uit.

    Login om te reageren
  17. Robin zegt

    5 maart 2007 om 00:07

    komen er wel

    Login om te reageren
  18. PieterA zegt

    5 maart 2007 om 00:18

    Weg ermee, hoe verder hoe liever!

    Login om te reageren
  19. Base zegt

    5 maart 2007 om 02:08

    Grappig toch dat de èchte kenners zaken als veiligheid, betrouwbaarheid en kwaliteit al van 2 fotootjes kunnen beoordelen. Als ik me niet vergis heeft BMW een behoorlijke (technisch ondersteunende) vinger in de pap bij Brilliance, en die zullen echt niet toestaan dat er pulp op de markt komt waarvan bekend is dat zij er mede achter zitten. Dus zet die scepsis effe in de koelkast totdat er eens mee getest is. Die BS6 schijnt het namelijk niet eens zo slecht te doen…

    Login om te reageren
  20. DRU zegt

    5 maart 2007 om 02:50

    Beetje raar ding. HEEE zijn dat niet de velgen van de Ferrari 360 Challenge Stradale?

    Login om te reageren
  21. Zoef zegt

    5 maart 2007 om 08:51

    Valt wel mee en aan de juiste prijs zal ie zeker succesvol zijn.
    Ik vind wel dat ze van die naam afmoeten die doet denken aan een hairstylingmiddeltje.

    Login om te reageren
  22. Jurrian zegt

    5 maart 2007 om 09:08

    ziet er niet gek uit, met die velgen en als de 170 pk op de achterwielen zit zou ik er best een rondje in durven rijden, denk ik. al vind ik indd 18.000 voor een chinees, misschien over 10 jaar

    Login om te reageren
  23. w-j zegt

    5 maart 2007 om 09:14

    hij heeft iets weg van een inifiniti g35, en dies dik;)

    Login om te reageren
  24. wolties zegt

    5 maart 2007 om 09:25

    hij is wel lelijk.
    Die neus al gezien ?

    Login om te reageren
  25. Audioot zegt

    5 maart 2007 om 09:45

    En profil ziet het er niet slecht uit. Voor en achterkant niet vernieuwend
    maar de Chinezen leren snel. De kwaliteit en afwerking zijn flop om
    over de veiligheid nog maar te zwijgen. Ze kunnen in een jaar of tien
    echter wel voor een serieuze bedreiging gaan zorgen (net als KIA).

    Login om te reageren
  26. rvo zegt

    5 maart 2007 om 10:01

    behoorlijk knap ontwerp, al geldt nog altijd dat smaken verschillen. het enige wat ik vanuit design-perspectief niet begrijp zijn die achterlichten die doorlopen in de achterpanelen. dat had beter gekund, of beter niet gekund.

    Login om te reageren
  27. Bramzel zegt

    5 maart 2007 om 10:32

    De voorkant vind ik niet echt denderend, maar de zijkant en achterkant mogen er best zijn.

    Login om te reageren
  28. MCJ zegt

    5 maart 2007 om 12:51

    Lijkt zelfs een heel klein beetje op de Audi A5!

    Login om te reageren
  29. Trevor zegt

    5 maart 2007 om 13:02

    Tja ik vindt m ook niet onaardig.. En met meer dan een miljard chinezen op deze aardbol ben ik ervan overtuigd dat ze die veiligheid in een korte tijd ook wel goed maken… Oh en als ze dan ook nog de prijzen lekker laag houden dan zullen die “duitse” en “italiaanse” merken eindelijk weer eens met hun prijzen moeten zakken.. Ofwel liefer een goeie nepper dan een echte slechte..

    Login om te reageren
  30. Stefan Schuilenburg zegt

    5 maart 2007 om 13:37

    Goed bezig daar. Ziet er heel leuk uit, zeker voor een relatief onervaren concern als Brilliance.

    Login om te reageren
  31. Arnoud zegt

    5 maart 2007 om 17:15

    @ Base:
    In een interview met AutoVisie liet een woordvoerder van Brilliance onlangs weten dat zij de EuroNcap als een pure marketing aangelegenheid zien. In dezelfde AutoVisie stond ook een test met de Brilliance BS6 waarin die er niet heel best vanaf kwam. Slechte bouwkwaliteit, gebruikte materialen die in de jaren ’90 al aan het verouderen waren en rij-eigenschappen waarbij vergeleken een Daihatsu Cuore een circuit auto is.

    Login om te reageren
  32. Bol zegt

    5 maart 2007 om 19:24

    Waarom zijn er geen normale fabrikanten die iets dergelijks bouwen en verkopen? Model ziet er helemaal niet slecht uit..

    Login om te reageren
  33. ronalt zegt

    5 maart 2007 om 19:51

    sambal bij ?
    voor mijn part alle china korea en thai thai spullen boycotten.
    buy european.
    japanse spullen krijgen echter meer status en dat is niet zonder reden.
    echter eenmaal een echte Leica camera in je handen en je wilt NOOIT meer een plastic digi.
    en dat geldt voor alles.
    jouw baan kan ook op de tocht komen doordat iedereen hier ‘goedkope’ kia sorentoos gaat kopen!
    weg met die rotzooi.

    Login om te reageren
  34. lincoln mark8 zegt

    5 maart 2007 om 19:58

    china zal auto,s voor nederland gaan produceren !!!!!! ja tuurlijk want nederland telt wel 16.000.000 inwoners bijna net zoveel als in china…. nee nederland is echt een potentieel voor china….

    Login om te reageren
  35. Peugeot 407 coupe zegt

    5 maart 2007 om 20:02

    Beetje van dit, beetje van dat…..erg onorgineel dit design. De lijn vanaf de zijkant lijkt erg op die van een 911 of nissan 350Z. achterkant lijkt erg op een Maybach. Maar al met al is dit voor 18000 eurootjes en 170 pk een hele leuke auto. moet je natuurlijk geen kinderen hebben. dat dan weer wel….

    Login om te reageren
  36. CCX zegt

    6 maart 2007 om 18:52

    Ik hoopte dat ik kan zeggen dat hij spuuglelijk is maar ik moet zeggen dat hij nog serieus goed meevalt!

    Login om te reageren
  37. flip vtec zegt

    7 maart 2007 om 21:18

    leuk ding maar lijkt een beetje op een infiniti g35

    Login om te reageren
  38. Boxster zegt

    7 maart 2007 om 22:14

    Ziet er niet verkeerd uit! Nu nog de kwaliteit verbeteren…

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    10 maart 2007 om 12:41

    De directeur van HSO motors Europe (de duitse importeur voor Brilliance die ook voor een aantal andere europese landen de import/distributie van de auto’s zullen gaan doen) zegt over de auto’s “We brengen Brilliance in Europa voor een gunstige prijs op de markt, maar we willen geen prijsbreker zijn,” vervolgt hij. “We zijn tien tot vijftien procent goedkoper dan een vergelijkbare Koreaanse auto. In China is Brilliance een premiummerk en geen product waarbij alles is gericht op een lage prijs,” verklaart Sachs. (bron autoweek, die vergeten zijn te melden wie Sachs is)

    Login om te reageren
  40. ronalt zegt

    10 maart 2007 om 13:37

    En morgen kan jouw baan bij BMW ook op de tocht staan.
    nederland wakker worden!
    buy european.
    en zeg nou eerlijk, je wilt toch niet in een chinese auto gezien worden?
    maar ja voor veel nederlanders is prijs het allerbelangrijkste, en als het er dan een beetje op LIJKT…. ja dan kopen we massaal en rijden we voor l*l in een kia sorento.
    quote van Maurice de Hondt : “nederland is voor 90% tokkies”.
    hoe waar.

    Login om te reageren
  41. werner zegt

    12 juni 2007 om 20:41

    Wel een felle kleur moét voor de verkeersveiligheid, en het is nog mooi ook voor een sportmodel.
    Brilliance maakt BMW’s in China tot spijt wie het benijdt !!!

    Login om te reageren
  42. rob zegt

    23 september 2009 om 16:53

    Leuk bakkie, maar met 170pk en dan van 0-100 in 9.7 seconden, dan zal ie wel wat wegen.
    De Corrado VR6 was 1162kg, 190pk en een koppel van 245nm. Die deed het 0-100 sprintje onder de 7 seconden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North