
De Van Dale kent het woordje “roestbak” niet, maar wij leggen meteen de associatie met een auto, een roestige auto welteverstaan. Op de laatste plaats denken we dan aan de Bugatti Veyron met een prijskaartje van 1,8 miljoen eurie.
En toch kwamen we op Pistonheads deze foto tegen (klik even naar de site voor een uitvergroting). Wanneer de achterspoiler omhoog komt en we naar binnen kunnen spieken, komen we tot een schokkende onthulling. Ik kan het bijna niet geloven en je zou misschien willen dat men met bruine lak bezig is geweest, maar volgens mij is dit toch echt roest!
Een grotere foto van… reclame voor PistonHeads
oplichters zijn het .. allemaal!!!!
Dat is dan niet bepaald goed nieuws voor de Veyron eigenaars…en zeker ook niet voor Bugatti zelf. Dachten we even dat we hier te maken hebben met de meest perfecte auto…nee dus.
Met de Franse slag.
@ DrDarwin: Kiekeboe Fan?
ik vind dat dit echt niet kan , koop je n auto van 1,8 miljoen en dan roest ie
:shock: WHAT?? Hoe schandalig is dat niet zeg! Zou dat zomaar gekomen zijn, of hebben ze hem slecht behandeld?
zo’n veyron is toch van koolstofvezel gemaakt? lijkt me sterk dat het roest is
Hm, ik zou me niet te druk maken. Ik denk dat Bugatti dit wel regelt voor je.
De bugatti is niet alleen ’s werelds snelste productie auto…maar ook de snelst roestende productie auto :)
@ Vaesen: Daar kan je wel eens gelijk hebben natuurlijk.
Roest of geen roest, het ziet er wel vies uit. Deze 16.4 heeft niet altijd binnen gestaan. Trouwens, waarschijnlijk sluit die spoiler alles zo goed af, dat het vochtig blijft als er regen in is gekomen. Dus Michel, als je dit leest: als het heeft geregend, altijd manually de spoiler omhoog laten. Of, nog beter: Als het regent, gebruik dan de speciale sleutel om de spoiler retracted te laten. Sommige dingen zijn zo simpel op te lossen :)
Zou niet moeten hoeven voor 1.8 M, maar wij vergeven het de Veyron met alle liefde. Want zo zijn wij. (OMG I sound like Oprah)
@H.J. Vaesen – How YOU doin’ ? :)
ik kan toch ook moeilijk geloven dat het roest is..
Na nog een keer goed gekeken te hebben…
Misschien is het wel witgemaakt bladgoud, dat nu hier en daar weer tot geelgoud transformeert.
@èrcé
je ziet het verschil tussen koolstofvezel en metaal toch wel?
Het blijft een franse auto…
Ben het helemaal eens met DRU :D
mhahaha, humor!
Bugatti is natuurlijk wel een Italiaans merk, laten we dat niet vergeten :P
lol @ Tedje en DRU
Ik twijfel er ook aan of er wel eens roestbaar materiaal zit op die plek (of überhaupt ergens op deze auto).
Als dit roest is is dit echt de grootste blunder ooit!!
Hoe kan de duurste, snelste en krachtigste productieauto nou ROESTEN?? bouwjaar??? ,,, wat een schande!!
Find ik niet gek vocht plus super heete uitlaat plus best gesloten ruimte is wel een mooie recept voor roest
ik geloof er niks van ze kunnen liegen zo’n mooie auto ik denk dat de makers wel aan dit hebben gedagt dus ik denk dat de makers zeker geen auto van haast 2 mil zo zouden afleveren en verkopen die auto is een pracht machine :)
De remklauwen oxideren/roesten toch ook na de eerste dag dat hij op de oprit staat (wel met mijn vaders auto en die van mijn moeder) !
@ Vinox
Ik heb unaniem besloten dat ik nagenoeg altijd gelijk heb.
@ DRU
I’m doin’ just peachy bro’… just peachy.
ON TOPIC;
Écht, waar lullen we over. Al zouden alle turbo’s door de vooruit naar buiten knallen – denk je niet dat Bugatti hun klant van € 1.800.000,= excl. kosten rijklaar, metallic lak, EHBO set & gevarendriehoek niet even kosteloos uit de brand helpt?
dat kan mss wel zijn, maar er moet nog altijd een stuk ruw ijzer ofzo aan de oppervlakte kunnen liggen he.
@lincoln
Hear! Hear!
Typisch een VAG autootje……
hebben ze expres zo gedaan..
worden die veyrons alleen maar exclusiever van ;)
Als ze hem Volkswagen Veyron hadden genoemd was dit niet gebeurd..
De franse aard van het beestje komt toch weer naar boven hier!
Dit is geen roest, maar hittebestendige kit om die ‘aluminiumfolie / hitteschild’ vast te plakken. Door de hitte is dat spul uitgelopen. Slordig staat het wel.
hoe krijg ik mijn spoiler naar boven geklapt? dat wil ik ook wel zien
Roest of niet mij mogen ze hem altijd geven… Maar als het roest is mag het niet gebeuren voor een auto met die klasse …zelfs een Lada roest minder snel
Volkswagen kwaliteit.
UT BLIJFT FRANS!
ik denk eerlijk gezegt dat DRU gelijk heeft.
ik kan het me wel voorstellen aangezien dat de auto natuurlijk ook wel zeer extreem is en het uiterste van het materiaal vraagt. volgens mij is namelijk op de foto te zien dat het is gaan roesten naast een demper ofzo, in ieder geval iets wat warm wordt(te zien door te blauwe olie plek)en warmte zorgt ervoor dat dingen harder slijten…
waarom maken jullie stiekem reclame voor pistonheads, klik je op de link, krijg je er het logo van
http://www.pistonheads.com/pics/news/16490/Veyron-L.jpg, dit is de weblink voor de vergrote foto, lijkt mij ook echt roest, dat is niet zo mooi. Dat wordt met de Targa uitvoering dubbel op letten, ivm nog meer open ruimtes. Voor 1,8 miljoen mag je wel ietsie pietsie meer kwalititeit verwachten, ook al zouden zij nu een herstelprogramma opstarten, dit had verkomen kunnen en moeten worden. Erg jammer.
@Jan
kijk eens onderaan op de site van pistonheads daar staan de terms of use, en daarin staat All rights are hereby reserved by Petrolheads Limited. Users may access content in PistonHeads solely for their own personal, non-commercial use. Users may not otherwise download or copy, store in any medium (including any other website), distribute, transmit, re-transmit, modify or show in public any part of PistonHeads without the prior written consent of Petrolheads Ltd. En dat zegt zoveel als dat je foto
Er kunnen zoveel dingen een bruine kleur krijgen of hebben dus waarom zou dat roest zijn?, lijkt me sterk bij zo’m topauto
de laatste zin staat er niet helemaal, nog een keer:
En dat zegt zoveel als dat je foto’s niet mag kopiëren en dus ook op niet op je website mag zetten, dus als je een foto wilt laten zien moet je een link plaatsen. Dus het is geen reclame maar pure noodzaak :P
@ tedje volgens mij is het nog steeds een Frans merk. met Duitse inbreng.
Wat is dat eigenlijk voor rol ijzer wat daar achterin ligt ?
Als het roest is : SCHAAM JE VW!
weblink werkt niet, helaas!
dat krijg je met die handgemaakte troep, mensen maken fouten, geef mij maar zo’n lopende band ding :P.
(http://www.pistonheads.com/inc/popup3.asp?pictureURL=http://www.pistonheads.com/pics/news/16490/Veyron-L.jpg)
kopieer de link zonder (…) in je browser
het is geen roest, sla de afbeelding maar eens op en vergroot em maar is!
gr
@ Veyron – You’re in denial my friend.
klopt wat arodin zegt heb mekanieker laten zien die zegt net hetzelde!. dit is verre van roest
.
trouwens die foto is niet echt, kijk eens in het midden van de pot waarom kan die blauw worden? …
ik weet het is onbeleefd om van jezelf te quoten: *ahum* Merc R driver: “in ieder geval iets wat warm wordt(te zien door te blauwe olie plek)en warmte zorgt ervoor dat dingen harder slijten…” einde citaat
@bmwF
die verkleuring zie je vaker verhit bij metaal, ik weet niet waarom, maar het is in ieder geval echt…
ah, Merc R driver zei het ook al
Hhahahaha Oeps. Dat wil je niet in zo n dure auto. En dat al na zo n korte tijd!
kom op hé, Bill Clinton laat zich ook pijpen het is ook maar een mens
en die Veyron is ook maar een auto dus zal vast wel kunnen roesten
wel een beetje snel vind ik, mischien dat Opel dat deel voor hun rekening hebben genomen wie weet
@GOD
van Bill Clinton had ik nooit zo’n hoge dunk, van de Veyron echter wel… :P
Ik wist niet dat daar staal zat?
Het chassis is toch van aluminium en deels chroom-molybdeen-staal (duurdere variant van RVS) en het carosserie een aluminium monocoque?
Wat doet die roest daar dan? Verroestte spoilerbeugels?
he nick waar haal jij die wijsheid vandaan? chassis is inderdaad uit aluminium met carbon panelen. chroom-molybdeen is geen duurdere variant van rvs! rvs is roest vast staal. chroom molybdeen is staal met een chroom toevoeging om het sterker te maken en als bijkomend voordeel roest het ook iets minder snel, maar het kan wel roesten. rvs zeker niet!
de carosserie is uit carbon gemaakt, een monocoque en niet aluminium. blijft natuurlijk de vraag wat die bruine vlekken daar doen!? ik kan alleen maar verklaren dat het het isolatiemateriaal is die op de binnenkant van de carosserie gemonteerd is en dat die door de extreme hitte-ontwikkeling van de titanium uitlaat aan het uitdrogen is. de toplaag van dit materiaal bestaat uit een soort van aluminium-folie die wel wat hitte kan verdragen met er onder een soort van bruine glasvezelwol. als nu de toplaag barst, door wat dan ook, wordt die bruine onderlaag zichtbaar. want inderdaad, op die plaats bevinden zich geen roestgevoelige onderdelen.
oja en volgens mij was bugatti een fransman met zijn fabriek in Molsheim, frankrijk.
RVS roest ook. Het heet niet voor niets roest VAST staal en niet roest VRIJ staal. Kijk maar eens op een boot.
De eind-demper van Veyron is opbouwd uit titanium. Titanium krijgt bij langdurige blootstelling bruine kleur. Dit is amper te voorkomen. Echter de bevestigingbeugel is daadwerklijk wel verroest, deze zal gemaakt zijn rvs.
RVS is buitengewoon roestbestendig op kamer temperatuur maar bij hoge temperaturen (demper wordt meer dan 150C) corrodeerd het gewoon weer vrolijk mee.
hadden ze maar geen Volkswagen moeten kopen, daar heb je nu eenmaal zulke problemen mee.
666 ben je nou zo dom of speel je maar alsof…?
bugatti is een speeltje van het volkswagen concern…. Er is ene holding net als bij Daimler. Daimler heeft het bezit over maybach mercedes en smart. Volkswagen is bugatti volkswagen en audi.
en volgens mij zijn duitse auto’s over het algemeen wel het betrouwbaarste nou moet ik wel zeggen dat die titel langzaam wegvaagd…
ja waarom is de rest dan niet zo op die lijn?;) en trouwens blauw bij dit metaal krijg pas bij extreme hoge temperatuur, eerst rood/ oranje en dan pas blauw he. ik denk niet dat die auto ervoor net is hard doorgepeerd heeft aan 400 km per uur, en op die foto staat hij stil dus kan het onmogelijk blauw zijn, mijn mekaniekers zeggen het ook dus. en als je goed kijkt is dat erop getekend, dus dit is geen echte foto volgens mij.
@Ambulance/corbillard driver: Zoals ik en jij nu ook zegt, is Bugatti van Volkswagen, althans van hun ‘klassieke tak’ net als Skoda, Bentley, en Volkswagen zelf. Ik maakte een grapje over de roestvorming wat er waarschijnlijk geen is.
Ik begrijp je frustratie wel tegen me, aangezien ik laatst je auto een corbillard noemde. Wel, nu ga ik je iets choquerends vertellen. Je schreef laatst dat mensen je met bewonderende blikken nakijken op straat in de wagen, maar niets is minder waar. De mensen die je nakijken op straat, waaronder ikzelf, kijken alleen maar om te weten wie er nu zo’n slechte smaak heeft dat ze zo’n gedrocht kopen. Sommigen kijken om te zien wie er in de koffer ligt, het was misschien iemand die ze kenden. Voila, nu weet je wat er in de mensen hun hoofd omgaat als ze je bekijken in je ambu. En neen, jaloezie is er van mijnentwege absoluut niet.
By the way: bekijk de herverkoopwaarde tijdig, die is nu al historisch laag voor een Mercedes.
@bmwF
Die blauwe kleur heeft niets te maken met de kleur van het smelten van metaal, die blauwe verkleuring komt door een heel ander proces. Welk proces zou ik niet weten want ik ben (nog) geen wetenschapper
@ 666, choquerends=shockerends of niet?
@666, choquerend=shockerend of niet?
@Phantom: kan allebei in principe, schockerend is misschien meer gebruikt.
dat gaat centjes kosten en bugatti verliest al ongeveer een half miljoen per auto die ze verkopen en dit gaat ze mischien ook wel wat kosten als dat verschijnsel vaker voor gaat komen
euhm ik heb nog nooit aluminium weten roesten.
@Bentley: Aluminium “roest” ook, enkel word dit een laagje melkachtige alumina dat verdere oxidatie voorkomt, dus bij aluminium maakt die niks uit.
@rider: Inderdaad het roest wat minder, en daar doelde ik ook op.
Chroom(-molybdeen) en nikkel maakt staal wat harder en meer bros en het zet niet zoveel uit bij temperatuurverhogingen.
En Ettore Bugatti was Italiaan geboren in Milaan, hij had echter z’n fabriek in Molsheim, Elzas (toendertijd Duitsland) geplaatst omdat hij van mening was dat Duitsers de betere techneuten waren.
Later werd dit door het verdrag van Versailles weer Frans grondgebied.
Ai… da’s zuur (of een lullige fotoshop):-P
Ik sluit mij aan bij Arodin.
– Apache
Geen idee hoe/waar ik dat moet posten (waarom kan je hier trouwens niet gewoon een nieuwe thread aanmaken??), maar zag gisteren zomaar in het wild een EBV 16.4 rijden op Nederlands kenteken! Het was niet die van M. Peridon, deze had kenteken 86-XL-JH (pas een paar dagen op kenteken dus!). Foto heb ik ook (maar hoe post ik die hier?). Hij was zwart/blauw (vind dat EB blauw niet echt mooi trouwens). Wel indrukwekkend om te zien, in het echt (op straat) veel mooier dan op een beurs vind ik.
BTW: er zit op deze 46K euro meer BPM dan op die van Peridon. Meer opties of prijsverhoging?
@TT Man: “waarom kan je hier trouwens niet een nieuwe thread aanmaken?”
Omdat het geen forum is? ;)
Uploaden kan hier: http://www.autojunk.nl
thx voor de tip, hier is ie dan:
http://www.autojunk.nl/pix/view/132052
had m net besteld maar nu wil ik m niet meer
Een Bugatti in het wild? 86-XL-JH? kijk eens aan, die is van 16-07-2007 met een bpm bedrag van EU.497920…. wow! (www.rdw.nl)
Dan maar roest… who cares. Gezien de prijs is het ding dusdanig exclusief dat roest totaal niet uit maakt. (als het al roest is…)
Volgens mij is volkswagen toch echt verantwoordelijk voor bugatti dus laat die onzin over toch weer frans maar achterwege. Het hoort gewoon bij volswagen dus die laten hier steken vallen.
Dat is gewoon het hitte schild of folie dat van metaal of blik genoemt gemaakt en dat kan roesten maar waarschijnlijk ook rap te verwisselen.
De wagen zelf kan niet roesten want dat is uit koolstof vezel en alu gemaakt.
jongens dit is geen roest het is een hittewerende bak waar aluminiumfolie op geplakt is
dit is voor een deel weg en dan komt de kleur van het hittewerende materiaal weer boven .
ooit wel eens gedacht aan tectyl….
Dat gaat overal tussen lopen, en als het opnieuw verwarmd wordt, gaat het overal uit lopen, zoals je hier kunt zien gaat het de laagste kanten op (dus moet het een soort van druppel zijn) en die kleur is gewoon een tectyl kleur.
Dat ding gaat echt niet roesten hoor:P