• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron: nog 80 orders te vergeven

Auteur: evo, gepost 9 maart 2008 om 12:13 – 31 Reacties

Bugatti Fgb HermèsRuim een maand geleden waren 125 exemplaren van de Bugatti Veyron gebouwd. Tijdens de onthulling van de Fbg Hermès wist Bugatti ons te melden dat dit aantal inmiddels opgelopen is tot 132 stuks. Omdat Bugatti in totaal 220 bevestigde orders heeft ontvangen, betekent dit dat Bugatti sowieso nog werk heeft aan 88 nog te bouwen Veyrons. Tevens betekent dit dat nog slechts 80 miljonairs een order kunnen schrijven om over de 1001 pk sterke bolide te kunnen beschikken.

Omdat er nog aardig wat Veyrons gebouwd moeten worden, is de productietijd met een jaarproductie van 75 exemplaren opgelopen tot een dikke 14 maanden. Deze tijd zal zeker niet snel minder worden, want Bugatti speelt slim in op de trend om de auto meer te individualiseren. Niet voor niets hebben we de afgelopen maanden een Pur Sang, een eenmalige Pegaso Edition en een Fgb Hermès voorbij zien komen. Of zijn die er juist gekomen om de verkoopcijfers een extra boost te geven?

In twee jaar tijd zijn er nu 220 Veyrons besteld. De teller van de Veyron-productie stopt bij 300 stuks. Dus mocht je nog interesse hebben in een 1001 pk sterke Volkswagen…

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Politie wil nóg meer ‘vrienden’ maken!
Volgend bericht: Dodge Caravan met turbine-jetsers »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    9 maart 2008 om 12:17

    Ik heb wel interesse, maar de prijs eh

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    9 maart 2008 om 12:18

    stoppen ze na die overige 80 mss?

    Login om te reageren
  3. Emmanuel zegt

    9 maart 2008 om 12:18

    Ik vraag mij af in hoeverre de Veyron een goede investering is voor de toekomst. Alhoewel het misschien niet de snelste is, betwijfel ik toch of er met alle milieuperikelen ooit nog een wagen zal gebouwd worden die op zo’n manier snelheid aan luxe en comfort kan koppelen.

    En andere unieke auto’s als de Jaguar E-type of Aston Martin DB-5 zijn nu ook meer waard dan hun nieuwprijs (zelfs gecorrigeerd voor de inflatie).

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    9 maart 2008 om 12:32

    Ik vraag mij af of deze auto wel de klassiekerstatus kan verkrijgen. De techniek is goed, dat is het probleem niet zo. Maar ik kan mij goed voor stellen dat over 50 jaar de computertechnologie van de Veyron dusdanig achterhaald is, dat er niet eens meer aan te komen is. Deze auto is dusdanig complex, dat is vragen om problemen.
    IMO zitten er tussen de auto’s van tegenwoordig geen echte klassiekers meer. Simpelweg doordat de auto’s van vroeger mechanischer en simpeler waren, dan ze nu ooit zullen worden.

    Login om te reageren
  5. jelleken zegt

    9 maart 2008 om 12:35

    deze blijft voor mij toch wel de mooiste hoor:

    http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/Bugatti/Veyron/veyron_pegaso_main01.jpg

    Login om te reageren
  6. victor zegt

    9 maart 2008 om 12:40

    ik zou hem alleen kopen omdat ie zo snel is en speciaal veder vind ik hem lelijk

    Login om te reageren
  7. Alfa zegt

    9 maart 2008 om 12:52

    Waar kan ik bestellen?;)

    Login om te reageren
  8. jelleken zegt

    9 maart 2008 om 13:13

    @ alfa: het is een bugatti…bij bugatti dus ;)

    Login om te reageren
  9. Berbertjes zegt

    9 maart 2008 om 13:32

    Ik vind die 3 aparte vesie’s zo überr GEIL :D als ik geld had ;)

    Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    9 maart 2008 om 13:52

    @evo: klein foutje in tekst : fgb hermes moet fbg hermes zijn.

    Login om te reageren
  11. W1ck3D zegt

    9 maart 2008 om 14:01

    Mocht ik het geld hebben, ik zou ‘m onmiddellijk bestellen. Zeker die speciale versies zijn ongelofelijk mooi.

    Login om te reageren
  12. DJD zegt

    9 maart 2008 om 14:25

    heeft bugatti nou al iets over die pegaso gezegd?

    Login om te reageren
  13. zondagsrijder zegt

    9 maart 2008 om 14:52

    De techniek is van dat apparaat is natuurlijk indrukwekkend, maar daarna gaat het mis. Begint al bij het geluid, klinkt lomp en zonder al te veel karakter. Uiterlijk zelfde verhaal, ding is onelegant. Al had ik al het geld van de wereld, zou ik hem nog niet kopen. (hoogstens zorgen dat ik er een keer een gereden zou hebben).

    Login om te reageren
  14. JPM zegt

    9 maart 2008 om 15:21

    @ iedereen

    Ik heb een voorstel, we zoeken een groep van 180 mensen. Hier op autoblog moeten er vast wel wat liefhebbers zijn. Iedereen doet 10.000 euro in de pot en dan hebben we onze eigen Bugatti Veyron. Dan krijg je hem precies 2 dagen in het jaar. Ideaal toch?

    Ik heb mijn €10,000 al klaar liggen, verder nog iemand interesse?

    Login om te reageren
  15. sjaak zegt

    9 maart 2008 om 15:22

    Zijn ze nog geeneens allemaal verkocht? dat is toch wel apart. Was bv de Enzo niet al uitverkocht nog voordat ze gingen bouwen?

    ”Maar ik kan mij goed voor stellen dat over 50 jaar de computertechnologie van de Veyron dusdanig achterhaald is, dat er niet eens meer aan te komen is. Deze auto is dusdanig complex, dat is vragen om problemen.”

    Dat ligt aan de support van Bugatti/vw. Sowieso zullen de meeste veyrons niet veel kilometers maken en ik neem aan dat er sowieso ook een redelijke hoeveelheid reserve onderdelen word gemaakt en voor de rest zal het wel afhangen van wat bugatti wil. Bij Ferrari kan je ook nogsteeds onderdelen krijgen voor hele oude modellen door het restauratie team.

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    9 maart 2008 om 15:22

    Na 300 ex. zullen ze wel moeten stoppen want het kost alleen maar geld aan VW. Waarschijnlijk zullen ze erna met wat verstandiger modellen komen.

    Login om te reageren
  17. fijnstofridder zegt

    9 maart 2008 om 15:24

    Deze auto is toegestaan in een land waar je maximum 120 kilometer per uur mag rijden. De hoeveelheid fijnstof die hij veroorzaakt staat niet in verhouding tot wat hij inhoudelijk te bieden heeft.
    Bovendien is deze auto in potentie een gevaar op de weg.
    Dat de regering toch toestaat dat dit onding op de Nederlandse wegen mag, geeft al aan dat ze aan de kant van de Maxima, de Rijken der Aarde staan. Duidelijker dan dit kan een signaal niet zijn!

    Login om te reageren
  18. joep zegt

    9 maart 2008 om 15:43

    @fijnstofridder, wat kom je in hemelsnaam op autoblog doen?

    Login om te reageren
  19. SyriX zegt

    9 maart 2008 om 15:59

    @fijnstofridder… ‘Deze auto is toegestaan in een land waar je maximum 120 kilometer per uur mag rijden’.. Wat wil je hiermee zegen, dat het feit dat ie 400 kan waar je maximaal 120 MAG rijden.. een gevaar is?? Als je het zo redeneert dan zijn alle auto een gevaar..

    ga’s ff wat nuttigs doen.. een boom knuffelen of zow.

    Login om te reageren
  20. Pieter-Jan zegt

    9 maart 2008 om 17:08

    90% van de wagens op autoblog zijn geen goeie investering.

    Ik denk dat het zal meevallen met de herverkoopwaarde. Er zijn al lang wagens die flirten met 400km/h, maar enkel de Veyron biedt deze combinatie van prestaties en gebruiksgemak. En geen enkel bedrijf zal het evenaren, want het is financieel krankzinnig, en straks is alles elektrisch.

    Login om te reageren
  21. mart(w)in zegt

    9 maart 2008 om 17:25

    @fijnstof ridder,

    de regering kan zo`n auto nooit verbieden aangezien ze zelf in dikke 7 serie`s rijden, verlengde A8ten,vervuilende C6en enz enz…

    maar daar hoor je ze zelf niet over,want wij betalen hun slurptax…

    Login om te reageren
  22. Mardec zegt

    9 maart 2008 om 17:29

    Dus mocht je nog interesse hebben in een 1001 pk sterke Volkswagen…

    PORSCHE KUCH…

    @ Fijnstofridder, ik wed dat jij met een oude rammelbak rijdt die meer zuipt en fijn stof etc.. uitspuit dan een veyron. Onder het motto, ik koop geen nieuwe auto, dat is slecht voor het milieu.

    Fucking hippy, zoek maar eens op wat je vw splittie zuipt.

    Login om te reageren
  23. Emmanuel zegt

    9 maart 2008 om 18:40

    @fijnstofridder

    De Veyron is een BENZINE auto, die stoot geen fijn stof uit. Iemand met een 1.3 dieseltje verziekt jou longen veel erger dan een Veyron eigenaar, dus ik stel voor dat je die mensen eens aanpakt :-)

    Login om te reageren
  24. Mauske zegt

    9 maart 2008 om 19:55

    Hey hey hey, toch fijn-stof ! nou dan… wat zeuren we dan als het zo fijn is !
    Fijn is toch ok ! ;)

    Enneuh ik rijd diesel, 2.0TDI zonder roetfilter, hoop zo op een zonnige toekomst ! ;)

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    9 maart 2008 om 21:24

    @Alfa
    Bij de VW dealer om de hoek ;)

    Login om te reageren
  26. Tim zegt

    9 maart 2008 om 21:40

    Linkse rugridder ik passeer jou http://www.zeikerd.nl

    Login om te reageren
  27. Tombnolz zegt

    10 maart 2008 om 02:17

    Leggen we samen? :)

    Login om te reageren
  28. fijnstofridder zegt

    10 maart 2008 om 16:13

    -Edit: Nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  29. jordy zegt

    10 maart 2008 om 18:58

    zoon van volkswagen?

    Login om te reageren
  30. fijnstofridder zegt

    11 maart 2008 om 17:19

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
  31. RenJie zegt

    11 maart 2008 om 17:31

    @jordy

    Porsche denk ik nu?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North