• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron Pur Sang (+video)

Auteur: evo, gepost 12 september 2007 om 22:02 – 84 Reacties

Bugatti Veyron Pur Sang


Hé heren “IAA Live-bloggers”, niet iets vergeten?

Uitgerekend van een speciale editie van ’s werelds snelste auto zijn niet eerder sappige ‘live-foto’s’ verschenen. Hoe zit dat, collega’s? “De Bugatti Veyron Pur Sang is alleen op de eerste avond eventjes onthuld, het was een soort van sneak preview. Voor we het wisten was hij al weer weg”. Aha, het zij jullie vergeven…

Waarom Bugatti zo moeilijk doet is mij overigens een raadsel, want zelf schieten ze wel gewoon plaatjes op de IAA. En wie ben ik dan om jullie die foto’s niet te tonen?

Van deze speciale versie zullen in totaal vijf stuks geproduceerd worden en deze zijn inmiddels allemaal uitverkocht. ‘Pur Sang’ staat voor puur bloed, en dat refereert weer aan Bugatti’s erfgoed van een racemerk. De vijf Pur Sang-eigenaren krijgen een Veyron in een wel heel apart jasje: een aluminiumlegering en een carbon fibre monocoque zijn de enige materialen die de Veyron bedekt van de buitenlucht. Zelfs een likkie verf kon er niet meer vanaf. Het alu en carbon-thema is ook binnenin tot in de puntjes doorgevoerd.

Door deze veranderingen is de Veyron er niet alleen estetisch op vooruit gegaan, ook de prestaties zijn heftiger. Het gebruik van de exotische materialen zorgt voor een gewichtsreductie van bijna 100 kg. Dit resulteert in een PK/gewichts-verhouding van 1,88kg/pk. Hoe bedoel je last van aggressive dominant behavior…

Bugatti Veyron Pur Sang
Bugatti Veyron Pur Sang
Bugatti Veyron Pur Sang
Bugatti Veyron Pur Sang
Bugatti Veyron Pur Sang

Meer en betere platen hier en hier.

Update: video

Ook interessant!

  • Video - kleine crash met Bugatti Chiron Pur Sport
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, iaa-2007, pur-sang, Supercars, veyron

Vorig bericht: « De grote winterbandenfabel
Volgend bericht: Honda Accord Tourer Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Massi zegt

    12 september 2007 om 22:05

    lekker!

    Login om te reageren
  2. db zegt

    12 september 2007 om 22:06

    deze versie is er natuurlijk op gewoon publiciteit voor bugatti te trekken op de IAA, de Veyron is ook door VW gemaakt voor de publiciteit

    Login om te reageren
  3. Ik rol zegt

    12 september 2007 om 22:06

    Jakkie!

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    12 september 2007 om 22:08

    Ligt ’t aan mij, of….?

    Kijk, de Veyron is een werkelijk adembenemende technologische prestatie. En ik offer een testikel op om er een dagje in te mogen boenderen, maar….

    het ding is gewoon lelijk. Echt. Die rare neus, die sneu kijkende koplampjes. Die dikke, bolle reet. Ja, hij gaat 407 kilometers in het uur, fantastisch, maar als ’t om de styling gaat…..doet U mij maar een onsje Aston…

    Login om te reageren
  5. 911 zegt

    12 september 2007 om 22:08

    heel vet,
    niet echt verwacht van bugatti dat ze met speciale versies zouden komen.. maar bevalt me best eigenlijk:p

    Login om te reageren
  6. Y. zegt

    12 september 2007 om 22:11

    Leuke marketing-effort. Maar het maakt de auto niet minder nutteloos.

    Login om te reageren
  7. Robin zegt

    12 september 2007 om 22:12

    Wat een schitterend apparaat. Een ‘normale’ veyron is al adembenemend, maar dit is echt hot!

    Kan lambo een punt aan zuigen met een spaceshuttle!!

    Login om te reageren
  8. wapz zegt

    12 september 2007 om 22:12

    Zijn er meer plaatjes van de achterkant? Ben wel benieuwd.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    12 september 2007 om 22:16

    100 kilo lichter! Dan gaat ie vast wel 410 km/h! Maar deze koop je omdat ie zo zonder lak zo mooi is. Audi Avus mooi!

    Login om te reageren
  10. ikke zegt

    12 september 2007 om 22:17

    Okee, het is officieel, dit is mijn allerdroomste auto allertijden

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    12 september 2007 om 22:17

    de acc 0-100 zal er ook wel op vooruitgegaan zijn! :D

    maar wel zinloos natuurlijk. Een Aston of een Ferrari vind ik bv veel mooier, toont meer klasse en dat bevalt me wel, en dat heeft deze Veyron en alle andere Veyron toch niet.

    Login om te reageren
  12. db zegt

    12 september 2007 om 22:19

    @Mahell: gewicht heeft niks met topsnelheid te maken ;)
    voor topsnelheid speeld pk en aerodynamica een rol

    Login om te reageren
  13. DAT zegt

    12 september 2007 om 22:19

    In het echt ziet het aluminium er niet zo mooi uit als op de tekeningen. Ugh.

    Ze moeten even langs bij Lamborghini om te kijken hoe je een mooie special maakt.

    Login om te reageren
  14. Brutus zegt

    12 september 2007 om 22:24

    Dat was dus waarschijnlijk die versie die in de hal stond toen Tiff Needle daar was om de Veyron te testen..
    Voor de niet-snappers onder ons:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/05/bugatti-veyron-on-track#post-10975

    Login om te reageren
  15. bnc zegt

    12 september 2007 om 22:32

    100 kilo lichter is altijd leuk en mooie velgen maar persoonlijk had ik er ook liever een apart/speciaal kleurtje op gezien in combinatie met dat carbon

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    12 september 2007 om 22:35

    Mag trouwens wel hopen dat er een paar laagjes goede coating op zit. Blank metaal roest al als je er alleen naar kijkt.

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    12 september 2007 om 22:38

    Oh, en behaviour spel je met een U erin. Als je wilt spellen zoals t hoort tenminste, en niet als een yank.

    Login om te reageren
  18. JPM zegt

    12 september 2007 om 22:38

    Ongelooflijk!

    Login om te reageren
  19. M5 lover zegt

    12 september 2007 om 22:46

    normaal vind ik deze auto er nou niet echt bijzonder mooi uitzien maar dit doet em echt goed!!! ziet er erg strak uit ga zo door bugatti!!

    Login om te reageren
  20. Casey zegt

    12 september 2007 om 22:52

    @ Bozewolf

    Nee, het licht niet (alleen) aan jou…

    Ondanks dat ik onder de indruk ben van de prestaties – hoe kan je ook anders – vind ik het uiterlijk niks. Als deze auto een vrouw zou zijn, zou iedereen vinden dat ze een te dikke reet zou hebben.

    Login om te reageren
  21. Casey zegt

    12 september 2007 om 22:53

    Casey toch…

    licht met ch…? Ligt uiteraard…..

    Login om te reageren
  22. Ralph zegt

    12 september 2007 om 22:55

    Van de vijf die er worden geproduceerd heeft een nederlandse vastgoedhandelaar er een gekocht, kosten 2 miljoen…

    Login om te reageren
  23. autogekkk zegt

    12 september 2007 om 22:57

    Als je hiermee geen aandacht krijgt. Tjah dan weet ik het niet meer :D

    Login om te reageren
  24. Stylez zegt

    12 september 2007 om 23:00

    @bozewolf

    Amen!
    Hoe langer ik er naar kijk, des te meer hij op een Skoda lijkt aan de voorkant.

    Login om te reageren
  25. DrDarwin zegt

    12 september 2007 om 23:01

    Dat het gemaakt kan worden is knap.
    Dat het verkocht kan worden nog veel knapper
    Het allerknapste is, dat geen van de kopers ooit gebruik zal kunnen maken van de mogelijkheden die het bied.
    Tenzij die kopers een zoutvlakte opkopen natuurlijk, en hoelang zul je dan nog lol van het ding hebben?

    Login om te reageren
  26. Jurgen zegt

    12 september 2007 om 23:03

    100 kg lichter wow !

    Serieus G-krachten werk nu dan, als het dat al niet was. Kan niet uit eigen ervaring vertellen aangezien ik er geen heb ;)

    Login om te reageren
  27. Swinkels zegt

    12 september 2007 om 23:07

    Vind toch dat deze gewichtsbesparing al standaard mocht zijn op een Veyron voor dat geld. En een kleurtje kan er dan nog wel bij. De velgen zijn ook een hele verbetering.

    Login om te reageren
  28. vØlvØ frǽk zegt

    12 september 2007 om 23:22

    kijk zo hoort het, ipv meer vermogen, minder gewicht! klasse :-)

    Login om te reageren
  29. Emil zegt

    12 september 2007 om 23:25

    Heeerlijk! 100kg is nog best wel veel! :)

    Login om te reageren
  30. Dagg zegt

    12 september 2007 om 23:27

    Nu nog alle ‘overbodige luxe’ er uit en dan helemaal knallen.

    Login om te reageren
  31. Swinkels zegt

    12 september 2007 om 23:27

    en dan weegt hij nogsteeds 1880 kg….
    Maar idd beter dan een versie met 1100 pk en hetzelfde gewicht.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    12 september 2007 om 23:36

    Het enige waar dat aluminium goed voor is, is voor het maskeren van de Skoda koplampen.

    Oh ja, en voor het gevaar zijn op de weg als de zon hoog aan de hemel staat. Nou ja, aan de andere kant…..als je dan weer in file staat, kan je wel lekker bruin worden van de intensiviteit van de zon……..zie je het al voor je? Sta je in honderden km´s file richting Z. Frankrijk/Spanje. Zie je ineens allemaal mensen om die auto staan. Alleen dan niet om het te bewonderen maar om een kleurtje te krijgen……

    Login om te reageren
  33. Jeffrey zegt

    12 september 2007 om 23:55

    Jaja..

    Hij is en blijft mooi!! Maar doe mij er toch maar 1 met een ander kleurtje.

    Login om te reageren
  34. clijde zegt

    13 september 2007 om 00:02

    Rick Dos zit weer op z’n praat stoel…lekker afkraken die WAG kloon denkt hij dan…

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    13 september 2007 om 00:26

    …..idd en nu denk ik: Oh gut weer een VAG fanboy…….

    Login om te reageren
  36. Marks zegt

    13 september 2007 om 00:38

    Is dat ding legaal? Dat mag toch niet, zo’n verblindende auto (is net als geheel chroom)…

    Login om te reageren
  37. transam73 zegt

    13 september 2007 om 01:31

    Hoe vet ook qua materiaal, deze layout verkloot natuurlijk wel even de hele grafische balans van het ontwerp – en daarmee het ontwerp zelf.
    Die auto is niet voor niks bedacht in twee kleuren IN EEN BEPAALDE SAMENHANG.
    Tikje teveel Fast&Furious of Pagani ajhmv. Sonde.

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    13 september 2007 om 06:23

    kan MANSORY niet eens zo,n ding onder handen nemen.

    Login om te reageren
  39. NARCIRIS zegt

    13 september 2007 om 06:54

    het scheelt helemaal geen 100 kg. het gewicht is quasi het zelfde.
    de skoda-link is niet abnormaal.
    kaban dwarrelde rond van braeckel en donckerwolcke in die tijd. die twee deden de skoda octavia. daarna ging de ene bij bentley en de andere bij lambo en seat – met de gekende resultaten. als je nu naar de r8 kijkt kun je zien waar kaban nu zit. de wielen zijn ook bi-tone : deels mat deels glanzend met rond de 5 klemvijzen het hoefijzermotief. het aluminium wordt met de hand gepolijst in turijn en is een peperdure zaak, waardoor de meerprijs niet de meerkost dekt. externe tuning is uitgesloten wegens warrantytoestanden. verdere specials, steeds within de 300 voorziene stuks, zijn niet uitgesloten. hogere snelheid is uitgesloten, de auto is elektronisch begrensd op 407. nutteloze auto ? wordt aan gewerkt, prototype met kofferruimte bestaat al ! een reis- of sportwagen zal het nooit worden, het is een achievement zonder gelijke dat ook Bugatti nooit zal overtreffen. een eenmalig superlatief! maar verdere kleine doorontwikkelingen zijn niet uitgesloten, net zoals een post-Veyron product – waaraan wordt gewerkt.

    Login om te reageren
  40. deora zegt

    13 september 2007 om 08:16

    Lamborghini eat your heart out :P. Zo maak je een mooi auto die ook echt meer als 1 miljoen waard is.

    Login om te reageren
  41. Japie zegt

    13 september 2007 om 08:25

    @narciris: heb het 3x moeten lezen,..maar snap nog steeds 3kwart niet van wat je nou zegt,….

    Blijf het een mooi wagentje vinden,..maar meer ook niet,….zou m niet willen hebben,…al zou ik 10 miljoen hebben liggen….

    Sure, hij kan hard,..heel hard,….maar klasse,…nee dat ontbreekt!

    Login om te reageren
  42. Roger zegt

    13 september 2007 om 08:27

    Lekker! Meer, meer, meer fotooos!! :P

    Login om te reageren
  43. Jandepandaman zegt

    13 september 2007 om 09:04

    Zo’n kaal model vind ik echt briljant. Geen verf, geen cosmetische striping- alleen maar de vorm zoals hij bedacht is- Puur.

    Maar dan wordt het alleen is het toch weer extra pijnlijk duidelijk dat het aan auto’s plakken van de vereiste wegenverkeerswetnoden (koplampen, achterlichten, richtingaanwijzers, spiegels) en van de uitlaat door de ontwerpers wordt gezien als een verfoeid noodzakelijk kwaad. Hebben ze zich he-le-maal uitgeleefd op de totale vorm van de auto- miljoenen uren computertijd schetstijd windtunneltijd slapeloze nachten gepieker gepeins geruzie doorzakken in de kroeg krigelig makende vergaderingen vechtpartijen bij het kleimodel en uiteindelijk champagne en kaviaar toen hij eindelijk af was—- Shit, waren ze die k@*lampen en spiegels en uitlaat eigenlijk nog vergeten… Nou ja, zet daar dan maar een groepje stagiairs op om daar een kostenloze oplossing voor te verzinnen…

    Zó vreselijk jammer dat daar niet gelijkelijk met de rest van het ontwerp naar wordt gekeken en dat daar niet gelijke waardering en respekt aan wordt gegeven met de rest van de vorm…!

    Login om te reageren
  44. Frank zegt

    13 september 2007 om 09:35

    Amaai wil gelijk m’n vriendin inruilen voor een ritje, klassebak.

    Login om te reageren
  45. Heyhuub zegt

    13 september 2007 om 09:51

    @ Rick Dos,

    Je hoeft geen VAG fanboy te zijn om dit een briliant apparaat te vinden…..

    Login om te reageren
  46. Summer Sky zegt

    13 september 2007 om 11:01

    De reden dat hij maar zo kort op de IAA stond zal er wel te maken hebben dat deze voituur nou niet bepaald van het ‘groene’ thema van dit jaar past…

    Login om te reageren
  47. YK zegt

    13 september 2007 om 11:48

    *Zucht* Dat gedoe over de koplampen snap ik eigenlijk niet. De werkelijke rede dat ze zo zijn vormgegeven is volgens mij omdat DIE vorm de aerodynamica het beste doet i.s.m. de rest van de voorkant.

    De voorkant van de auto bepaalt namelijk de topsnelheid van een auto. Maar het frontaal oppervlak is ook belangrijk. Het product van de cW-waarde en het frontaal oppervlak bepalen de topsnelheid. Zo heeft die Veyron een cW-waarde van 0,355 en een frontaal oppervlak van 2,07 m² resulterende in een CwxA van 0.735.

    Als je niks van cijfers snapt betekent dit dat de Veyron een lage luchtweerstand heeft waardoor de auto die ontiegelijk hoge topsnelheid van 411 km/h (onbegrensd) kan halen.
    En kunnen jullie die ontwerpers van de Veyron het even kwalijk nemen dat die koplampen niet in ieders smaak valt?

    Ok, ik vind ‘m ook niet moeders mooiste, maar hier ging duidelijk functie vóór vorm. En ga nu niet denken dat ik een VAG-boy ben omdat ik ff orde op zaken stel.

    *zwaait trots met zijn BMW-vlaggetje*

    Login om te reageren
  48. YK zegt

    13 september 2007 om 11:53

    Vergeten te zeggen, 1001 pk helpt ook een handje voor die hoge topsnelheid. Zeg het nu ff want straks zijn er weer mensen die zeggen. “Huh, alleen met die lage CwxA waarde haal je al 411 km/h?” Neen, vermogen helpt ook.

    Login om te reageren
  49. Powerslide zegt

    13 september 2007 om 12:08

    Toch, als je 1,8 miljoen neerlegt voor een standaard Veyron zou ik ook de 100kg gewichtsbesparing willen. Prima als hij een andere kleur heeft, maar hé, 1,8 miljoen.

    Login om te reageren
  50. Jandepandaman zegt

    13 september 2007 om 12:44

    @YK- Volgens mij is het best te doen om de lampen en de spiegels en de uitlaat passend te maken in het vormgeheel van de auto en daarmee binnen de airodinamische eisen blijvend van de auto. Alleen wordt dit lang niet altijd gedaan… gelijkend op dat vormgevers deze elementen niet interessant vinden. Dat zie je ook bij de motorfietsen heel sterk- De hele verlichting wordt daar gezien als noodzakelijk kwaad en dan maar grotendeels buiten de vormgeving gehouden. Met als gevolg dat er dan kerstbomenlampies aan het voertuig lijken te worden gehangen die alleen maar regeltechnisch kloppen, maar die verder amper meer te maken lijken te hebben met het geheel van het ontwerp. Zonde is dat. Maar dat heeft dus weinig te maken met wel of niet zullen passen in de airodynamica of zo.

    Login om te reageren
  51. robert zegt

    13 september 2007 om 12:50

    @ bozewolf
    aluminium vomrt zelf een beschermlaagje tegen roest

    voor de rest: t carbon is mooi, het aluminium glimt te veel en het ziet er uit alsof hij niet goed gepoetst is, op tekening lijkt mooier idd

    Login om te reageren
  52. basje zegt

    13 september 2007 om 13:18

    looks good, zieke dingen zeg daar. jullie moeten niet zo veel verklappen!! er blijft niets nieuws meer over volgend weekend;)

    Login om te reageren
  53. SugarFree zegt

    13 september 2007 om 13:34

    Krijg er spontaan pure bloedingen van.

    Correctie, je bedoelde waarschijnlijk:
    “Door deze veranderingen is de Veyron er alleen estetisch niet op vooruit gegaan.”

    Login om te reageren
  54. YK zegt

    13 september 2007 om 13:46

    @Jandepandaman,

    Waarom zouden vormgevers elementen als koplampen, spiegels en uitlaten oninteressant vinden? Dat zijn toch ook onderdelen van een auto die hun steentje moeten bijdragen aan het geheel? Zonder die dingen zou een auto geen auto zijn. Ze móéten er wel op, ook al is het alleen vanwege regeltechnische redenen.

    Het is dan juist ook de taak van de vormgevers om die elementen binnen het design op te nemen. Lukt ‘m dan niet, dan heeft hij/zij z’n taak niet volbracht. In deze instantie was het nodig om de vorm zó aan te passen, zodat een lage luchtweerstand gewaarborgd bleef. En dat is volgens mij gelukt zonder het design geheel uit het oog te verliezen.

    Login om te reageren
  55. Jandepandaman zegt

    13 september 2007 om 14:46

    @YK- Jij zegt het! Dat vind ik dus ook! Maar ik zie het niet gebeuren!
    Leg mij dan eens uit waarom je op zo veel auto’s incluis onderhavig model telkens dat geklungel ziet? Hier ook weer- Als je alleen al naar die koplampen kijkt: Misschien heb ik wel een heel suf vormgevoel maar de paar lessen die er in mijn studie over heb gehad, vertellen mij dat deze lampen amper zijn opgenomen in het vormspel, het lijnenspel van de carrosserie. Zonder afbreuk te doen aan de stroomlijn kun je die lampen zo aanpassen dat ze in wel goed het lijnenspel passen en dat ze nog goedgekeurd worden door de keuring. Nu zijn het lampen die je in wat de vorm betreft vorm op zo nog een aantal andere auto’s zou kunnen zetten. Zo ook met de zijspiegels: Ze lijken wel van het schap geplukt waarop ook de onderdelen voor andere merken liggen. Wat is er zo specifiek ‘Veyron’ aan deze spiegels? De vorm loopt amper mee in het lijnenspel van de portieren. Ook hier weer geldt dat met kleine aanpassingen je volgens mij wel degelijk zou blijven binnen de stroomlijnvereisten.
    Goed, over de achterpartij kun je dan van smaak verschillen, maar het komt wel erg goedkoop over om dan even gauw vier ronde lampies in te prikken die je op vele andere auto’s en wat motorfietsen ook al ziet. Wederom qua vorm niets origineels of speciaal “Veyron” en ze doen niets af of aan aan de stroomlijn. Ook niet als je hun vorm meer in de vorm van de auto zou betrekken. Het derde remlicht hebben ze wel prachtig verwerkt in die daklijst. Dat konden ze dan wel bedenken. De uitlaat- Goed, die is redelijk origineel dus daar zeg ik dan even niets over.
    Dit is toch zonde bij zo’n dure auto? Dat ze dat bij mijn oud model Panda amper doen- alla- die auto is goedkoop gemaakt en dus hou je dat simpel. Vierkant. Maar zelfs daar zijn ze er volgens mij beter ingeslaagd omdat de pampen en de spiegels opgenomen zijn in de vierkante lijnen van de auto. En dat ze dan niet met de uitlaat hebben gespeeld mag ze vergeven zijn, want anders was die auto al snel twee keer zo duur geworden. Maar op het totaalbedrag van een Veyron bezuinigen op dat soort vormgevings onderdelen…? Vind ik dus vaag.

    Login om te reageren
  56. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    13 september 2007 om 15:17

    Ik zie de aandelen Belgom flink stijgen met al dat aluminium wat gepoets moet worden…

    Login om te reageren
  57. Stoes zegt

    13 september 2007 om 15:18

    Prachtig die combinatie van aluminimum en carbon. Maar waar gaan we heen. 407 km/h en deze is nu lichter dus gaat hij nog harder. Dit is zeker een spotwaardige auto. Ik persoonlijk vind het wel wat hebben.

    Login om te reageren
  58. YK zegt

    13 september 2007 om 15:33

    @Jandepandaman,

    Ben het compleet met je eens over het feit dat sommige elementen niet “Veyron” uitschreeuwen. Een auto van dit kaliber hoort eigenlijk al stilstaand een statement te maken.

    Maar ik denk toch niet dat ze hebben bezuinigd op deze auto. Ze hebben juist koste wat kost zich ingezet om zich in de geschiedenisboeken te schrijven. Dat hebben ze dan ook gedaan qua prestaties, maar op het gebied van styling lieten ze wel de wensen over.

    Maar zeg nou eerlijk, ALS je ooit het geld mocht hebben om zo’n auto te kopen. Wat zou je dan het belangrijkst vinden, de prestaties, hoe het eruitziet of een ander aspect wat in je keuze meespeelt?

    Login om te reageren
  59. Jandepandaman zegt

    13 september 2007 om 15:41

    @YK- Mijn vriendin zou zeggen: De kleur.
    Ik zou als ik zoveel geld had dat ik die keuze kon maken om een auto in die klasse (…zijn er dan nog meer in de Veyron-klasse…?) te ‘nemen’, ook naar dat soort details kijken. Daarom zie ik ze ook nu al. En dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een andere auto waar ook daar beter op is gelet. Of ik zou beter nog voor dat geld misschien een eigen carosserie laten bouwen waar het wel volgens mijn ideeën klopt.
    Máár………
    Als ik nou van mijn nu nog glorieus onbekende en nog niet bij mij binnengestapte stinkendrijke suikeroompje nu zo’n auto aangeboden zou krijgen, dan zou ik uiteraard het totaal van deze auto met al zijn schoonheden en foutjes zondermeer flauwvallend en klaarkomend en half gek wordend en verder zonder te zaniken aannemen. …Goed, dan zou ik vervolgens de senuwe hebben over waar ik hem zou moeten parkeren, maar dat is een andere verhaal… ;-)

    Login om te reageren
  60. JANUS zegt

    13 september 2007 om 16:17

    Hé, een Bugatti Cylon !! ;-)

    Login om te reageren
  61. VivelaFRANCE zegt

    13 september 2007 om 16:28

    Prachtig, die Bugatti! Jáhá, Frans hè!

    Login om te reageren
  62. Chief_S5 zegt

    13 september 2007 om 17:14

    Super. Wordt lastig kiezen tussen deze en die rood/witte. Ik denk dat ik dan deze zou nemen voor mezelf, en de andere voor.., eh…, tja…, naja! gewoon voor mezelf! :)

    Login om te reageren
  63. Berbertjes zegt

    13 september 2007 om 17:31

    In twee woorden

    SUPPER MOOI

    Ik vraag me af voor welke ik zou gaan als ik het geld had

    Bugatti Veyron
    Bugatti Veyron Pur Sang
    Bugatti Veyron Pegaso

    Welke zou jij nemen :P ?

    Login om te reageren
  64. Paulus zegt

    13 september 2007 om 17:32

    **GAAAAAP** wordt een beetje moe van alle profetische uitspraken

    Login om te reageren
  65. Silverarrow zegt

    13 september 2007 om 17:35

    Hoe mooi of lelijk hij ook mag zijn, hij is al wel uitverkocht. Wat eigenlijk best jammer is want ik had eigenlijk in de planning staan dat ik volgende maand de loterij zou gaan winnen en er één zou kopen.
    Vind trouwens dat bij deze auto het design van ondergeschikt belang is. Bij deze auto draait het helemaal niet om “skoda-lampen” of het kleurtje dat er op zit, maar om wat er technish mogelijk is.

    Login om te reageren
  66. Tombnolz zegt

    13 september 2007 om 17:42

    Machtig en prachtig. Meer moet dat niet zijn.

    Login om te reageren
  67. Dragon16 zegt

    13 september 2007 om 19:07

    Helemaal mee eens, Tombnolz

    Login om te reageren
  68. tweaker zegt

    14 september 2007 om 00:11

    @ db

    lomperik

    een lichtere auto gaat wel degelijk sneller… maar je hebt vast nooit fysica gehad tijdens je korte schoolcarriere

    Login om te reageren
  69. Tombnolz zegt

    14 september 2007 om 02:11

    Moet ook mooi zijn: volledig in Bugatti-blauw

    Login om te reageren
  70. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 11:57

    bye bye bugatti!
    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7219

    Login om te reageren
  71. Dennis Douna zegt

    14 september 2007 om 14:42

    super snelle auto,,, alleen blijft de voorkant vreemd.

    ik heb trouwens gehoord dat één van de vijf ‘pur sangs’ door een Nederlander gekocht is, maar wie??????

    als je het weet zet het reageer dan ff

    Login om te reageren
  72. LnS zegt

    15 september 2007 om 01:10

    @ Swinkels

    Daar hebben ze ook even over gedaan he :S terwijl de veyron die 407 gewoon 10 keer achter elkaar op z’n slofjes kan.

    Binnen no time heeft de veyron weer het record….

    Login om te reageren
  73. NLX zegt

    15 september 2007 om 14:50

    Komt die veyron cabrio nog? die is best is best nuttloos, betaal je hier bijna 2 miljoen voor de snelste auto ter wereld, is hij begrenst op 350

    Login om te reageren
  74. NLX zegt

    15 september 2007 om 14:52

    haal de 2e “is best” denkbeeldig ff weg:d

    Login om te reageren
  75. evo zegt

    15 september 2007 om 19:19

    UPDATE: onthulling op video

    Login om te reageren
  76. Davidov zegt

    17 september 2007 om 01:19

    @ mashell: jaaa, Audi Avus moo! i:)

    Login om te reageren
  77. evo zegt

    18 september 2007 om 01:45

    Doordat dit briljante apparaat maar 1250 kg woog, ging het toen ook al in 2,9 seconden naar de 100!

    Login om te reageren
  78. stef zegt

    29 oktober 2007 om 19:46

    heeel mooi!!!

    Login om te reageren
  79. jeroen zegt

    30 december 2007 om 16:58

    Dit is pas een klasse auto, een keer wat anders dan de lambo en de Italiaanse ordinaire flaneer auto,s voor ouwe knakkers met toupetjes.

    Login om te reageren
  80. Frank deH zegt

    20 februari 2008 om 20:59

    Bugatti past helemaal in het rijtje Citroën, Peugeot en Renault. Dan weet je het wel, al die ellende met die Franse auto’s.

    Login om te reageren
  81. Citrofiel zegt

    20 februari 2008 om 21:06

    @ Frank deH; Tegen je vooroordelen tegenover Franse auto’s zal ik niet eens meer in gaan, maar waarom ellende met de Bugatti? Het is gewoon een Duitser hoor. Waar haal je vandaan dat er ellende is?

    Login om te reageren
  82. Carmaster zegt

    4 maart 2008 om 22:06

    @ Vive La France

    Bugatti=Duits
    Een auto met 2 paspoorten ;)

    Login om te reageren
  83. Carmaster zegt

    4 maart 2008 om 22:07

    @ Brutus

    Hij heet Tiff Needel

    Login om te reageren
  84. anoniem zegt

    28 december 2009 om 19:03

    @ db (bijna bovenaan)

    gewicht heeft er wel iets mee te maken!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North