• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron Spider: 80 exemplaren

Auteur: autoblogger, gepost 16 juli 2007 om 23:51 – 31 Reacties

Veyron Spidert


We hebben een jaar geleden al eens geschreven over een Veyron Targa, welke een targadak van Webasto zou krijgen. Deze informatie blijkt nog steeds actueel…

Autogespot weet via een betrouwbare bron te melden dat deze Veyron Spider in een gelimiteerde oplage van 80 stuks beschikbaar gaat komen! Dit is in vergelijking met de 300 dichte versies nog een stuk exclusiever.

De Veyron Spider wordt dus niet een volledig cabriolet zoals we die kennen van de F430 Spider of Gallardo Spyder. Het targadak is vergelijkbaar met het dak wat we kennen van de Porsche Carrera GT of Koenigsegg CCX.

De prestaties van de Spider zullen helaas minder indrukwekkend zijn, de topsnelheid wordt begrensd op “slechts” 350 km/u. Hiermee is de Veyron niet de snelste cabrio ter wereld, dit blijft namelijk de eerder genoemde Koenigsegg CCX met een top van 395 km/u.

Bovenstaande impressie/shop met dank aan “Murcielago“!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Cabrio, targa, veyron

Vorig bericht: « DUT Racing wordt 2e in Engeland
Volgend bericht: BMW nu zelf onderwerp van overnamegeruchten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Armada zegt

    16 juli 2007 om 23:54

    Mooi zo. Een beetje Nederlandse glorie in een van de duurste auto’s ter wereld

    Login om te reageren
  2. jakob zegt

    16 juli 2007 om 23:56

    vind er niet zoveel aan(aan dat dak althans)
    de auto zelf mag er best wezen ;)

    Login om te reageren
  3. Stephan zegt

    16 juli 2007 om 23:59

    Welk dak?

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    17 juli 2007 om 00:02

    Dat afneembare dak…

    Login om te reageren
  5. Scuderia__Ferrari zegt

    17 juli 2007 om 00:04

    Ik vind dat de lijn volledig weg is, ben nooit fan geweest van de Veyron nu nog minder!

    Login om te reageren
  6. wapz zegt

    17 juli 2007 om 00:08

    http://www.webasto.nl/am/nl/am_auto_sunroofs.html

    kies maar uit! cheap dat ze dat niet zelf ontwikkelen, voor dat geld!

    Login om te reageren
  7. ottoface zegt

    17 juli 2007 om 00:16

    waarom nederlandse glorie?

    Login om te reageren
  8. Armada zegt

    17 juli 2007 om 00:23

    @ ottoface

    Webasto is een Nederlands bedrijf.

    Login om te reageren
  9. ottoface zegt

    17 juli 2007 om 00:39

    @ armada
    nooit

    Login om te reageren
  10. DRU zegt

    17 juli 2007 om 00:40

    Gelukkig geen dak van Inalfa. (C3 pluriel) Dan zou je het afneembaredak nergens kunnen opbergen en dus in de garage moeten laten. En als het dan plotseling regent zoals vandaag, dan ga je huilen. Tenzij ze ervan geleerd hebben. Ik gebruik bewust geen smilies, want ik ben bloedserieus. Dus.

    Login om te reageren
  11. g zegt

    17 juli 2007 om 00:41

    autoblog pak je vandale en zoek de woorden op taga en cabrio op zijn 2 verschillende wagens man succes met lezen
    –edit: thanks! taga zeg je?–

    Login om te reageren
  12. RenJie zegt

    17 juli 2007 om 01:00

    zaag gewoon je dak van je oude Veyron eraf en je hebt een Spider :D hoor je ook lekker bij de exclusieven.. voorzover de eigenaar dat al niet was

    Login om te reageren
  13. mikey zegt

    17 juli 2007 om 01:07

    Tuurlijk laten we gewoon even lekker in veyrons gaan zagen. Maar even zonder gekkigheid, een veyron moet natuurlijk wel gewoon 400 lopen. basta

    Login om te reageren
  14. Tombnolz zegt

    17 juli 2007 om 01:56

    Benieuwd hoe het monster er in die gedaante uit zal zien. 350 per uur met het dak open, dat moet pijn doen aan de oren.

    Login om te reageren
  15. NARCIRIS zegt

    17 juli 2007 om 06:37

    als ze het doen vind ik het platte commercie – eerst 7 jaar zoeken om zonder aan het origineel ontwerp van Kaban te raken over de 400 te geraken en dan dak er af ? ik weet van de mensen van Molsheim – hoewel zonder details – dat de “ontwikkelingsactiviteiten” nog steeds bezig zijn, dus het zou wel kunnen. Men voegde er wel aan toe dat ALLES afhangt van 1 man : de voorzitter van de controleraad van VW.

    Login om te reageren
  16. Stef zegt

    17 juli 2007 om 08:19

    Daar gaat je stijve carroserie…

    Login om te reageren
  17. Hubert zegt

    17 juli 2007 om 08:47

    webasto is toevallig 100% duits. met toevallig een kantoor in Nederland.
    Kun je beter de nieuwe kleine Rolls Royce kopen, daarin zit een 100% Nederlands dak van Inalfa

    Login om te reageren
  18. Leendert zegt

    17 juli 2007 om 09:20

    Ziet er lelijk uit zo zeg

    Login om te reageren
  19. motje-knotje zegt

    17 juli 2007 om 09:39

    Heel erg lelijk….De Veyron koop je ( neem ik aan) al niet voor zijn superieure looks maar om zijn brute kracht en topsnelheid. Door er een cabrio/(targa) van te maken is zijn hele identiteit weg. Of je behoudt de mogelijkheid om 400 km/h te gaan met of zonder dak, mocht dit niet mogelijk zijn dan kan je het hele concept gewoon in de prullenbak gooien…
    persoonlijk zou ik eerder een carrera GT willen dat een Veyron met open dakkie

    Login om te reageren
  20. Martijn zegt

    17 juli 2007 om 10:32

    de enigste reden om zo’n tanker te kopen was dat het de snelste auto ter wereld is… die reden valt weg dusss mijn vraag: Waarom zou ik meer dan 1.5 milj euro uitgeven aan een tank met een saai geluid… hmmm

    Veyron of Carrera GT(2e hands 500.000), M5(130.000), M3(V8)(100.000), Ferarri F430(200.000), Porsche GT3(150.000) en en en Lijkt me duidelijk!!!!

    Login om te reageren
  21. JPM zegt

    17 juli 2007 om 12:43

    Dat ze een targa gaan maken is heel makkelijk te verklaren.
    Ze proberen op die manier de schade zo veel mogelijk te beperken. Het Bugatti project is/was een prestige project. Volkwagen had nooit de intentie om het een winstgevend project te laten zijn. Ze wisten al dat ze per Veyron miljoenen verlies leden. Nu proberen ze de verliezen wat te beperken door een targa, immers ze hoeven niets nieuws te ontwikkelen voor een targa, ze kunnen gewoon de materialen van de Veyron gebruiken. Waarom bouwen ze dan niet meer dan 400 Veyron’s? Nou ook heel simpel: dat zou de exclusiviteit aantasten en waarschijniljk zijn er niet eens meer dan 400 klanten voor de Veyron.

    Login om te reageren
  22. Jurgen zegt

    17 juli 2007 om 18:15

    Hmm zou mooi zijn, snelste productiewagen EN snelste cabrio ter wereld, 407 km/h.

    Hoewel dat natuurlijk pure zelfmoord is voor je oren, 407 met open dak. Die wind is dan een monster.

    Login om te reageren
  23. gmy zegt

    17 juli 2007 om 18:21

    hahaha koop die dan wel of win hem ;) maar ff sparen :P

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    17 juli 2007 om 19:51

    NARCIRIS: Kaban’s originele design was niet functioneel genoeg.

    Hij hamerde er op los dat zijn design niet aangepast mocht worden voor functionaliteit.
    Jammer dat Piëch toen al pleite was, want die had dat niet gepikt.

    Bij dit soort auto’s is het (of eigenlijk hoort) sowieso form follows function of bot weg functionality above design.

    Als Kaban z’n zin had gekregen was de Veyron waarschijnlijk een onbetrouwbare auto die veel te snel heet werd en/of overhit raakt.

    Login om te reageren
  25. phantom zegt

    17 juli 2007 om 20:08

    Ik zou helemaal geen spider van die veyron maken, ze hebben nu laten zien wat ze kunnen, tijd om een stapje hoger te gaan. Een lichte veyron dus: minder gewicht,luxe,prijs etc. Dan is het niet meer van: veyronkiller dit veyronkiller dat…, dan zal de veyron voorlopig de allersnelste zijn

    Login om te reageren
  26. pipo zegt

    18 juli 2007 om 00:55

    @ tombnolz: pssst, kijk eens boven naar het foto’tje, dan weet je het meteen ;)

    Login om te reageren
  27. Naiefje zegt

    18 juli 2007 om 02:28

    Kunnen ze er niet zo’n kap op zetten zoals bij de vw kever. Hoeven ze ook niet opnieuw te ontwikkelen, die hebben ze toch al in huis. Moeten ze hem wel op 200 begrenzen. Dat maakt toch niet uit, je mag toch maar 120 pu.

    Login om te reageren
  28. Windhoos zegt

    19 juli 2007 om 18:13

    Dat gaat ten koste van de snelheid vrees ik :( …………

    Login om te reageren
  29. Windhoos zegt

    19 juli 2007 om 18:19

    Heb trouwens ook al een indrukwekkend filmpje gezien van de “normale” Veyron. In een paar seconden van 120 naar 270 :-D

    Volgens de tester was de wegligging trouwens dusdanig goed dat hij volgens hem qua gevoel niet veel sneller leek dan een snelle TT ;-)

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    21 juli 2007 om 10:30

    FLD: http://www.youtube.com/watch?v=4fUKLftbln4&feature=dir
    Check vanaf 2:15 ;)

    Met dank aan Apache voor de tip!

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    22 juli 2007 om 19:04

    Goeie reclame ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North