• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron Targa bevestigd

Auteur: Wouter, gepost 14 april 2008 om 17:35 – 43 Reacties

Veyron Spidert


Voor mensen die uitgekeken raken op hun Veyron is er goed nieuws: er komt definitief een open versie.

Georges Keller van Bugatti heeft inmiddels bevestigd dat in 2009 de liefhebbers een dakloze Veyron kunnen bestellen. Dat wordt overigens geen volledige cabriolet met stoffen klapdak, want dat vindt Bugatti (terecht) niet veilig genoeg. In plaats daarvan krijgt de Veyron een targa dak, dat is een uitneembaar glazen exemplaar welke wordt ontwikkeld samen met Webasto. Dat dak kan echter niet mee in de bagageruimte en moet dus thuis in de garage worden achtergelaten. Mocht het onderweg gaan regenen, dan kan er een stoffen nooddakje worden opgezet. Zal ons benieuwen hoe hard je mag rijden met dat dak erop (bron: ANE).

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, veyron

Vorig bericht: « Autoblog Video: IDC Driver Search oefensessie
Volgend bericht: Dit is de Opel Insignia »

Lees Interacties

Reacties

  1. StormRAM zegt

    14 april 2008 om 17:37

    Yes, nog meer Veyrons die de wereld mogen bevolken :) Dit nieuws makt m’n hele dag goed :D

    Login om te reageren
  2. QuireinIngh zegt

    14 april 2008 om 17:38

    ziet er goed uit, ik hoop wel dat je er dan nog flink mee mag rijden anders koop je zo’n auto voor niets

    Login om te reageren
  3. OPC zegt

    14 april 2008 om 17:41

    Op zich ziet hij er niet verkeerd uit, maar dicht vind ik hem persoonlijk toch mooier.

    Login om te reageren
  4. hansie zegt

    14 april 2008 om 17:42

    deze foto is toch niet echt maar een ps?

    Login om te reageren
  5. Lolikbenbol zegt

    14 april 2008 om 17:45

    Mijn god hé, in dat kleine stukje vier vette fouten…

    Login om te reageren
  6. autogekkk zegt

    14 april 2008 om 17:48

    Jongens zet dan niet van die photoshop foto’s. Je hebt mensen die niet weten wat dat is. Die gaan maar zeuren of zeggen dat ze het mooi vinden. Of je kan ook erbij zetten dat het een neppe foto is.

    Login om te reageren
  7. jan aka pueblo zegt

    14 april 2008 om 17:49

    Er staan inderdaad wat fouten in (@ Lolikbenbol: vierde vind ik niet)

    -edit: dank u, is gefixt-

    Login om te reageren
  8. Omar Pasha zegt

    14 april 2008 om 17:54

    Hoe meer Bugatti’s er komen hoe beter :D

    @hansie
    inderdaad ;)

    Login om te reageren
  9. victor zegt

    14 april 2008 om 17:55

    helaas meer van die krengen, gellukig zijn ze heel zeldzaam

    Login om te reageren
  10. S.A.F zegt

    14 april 2008 om 17:56

    Nog steeds een lelijk ding. :-)

    Login om te reageren
  11. Arie zegt

    14 april 2008 om 17:57

    Mensen; het gaat om het nieuws, niet om de spelfouten. Als je graag spelfouten uit een tekst wilt, halen zoek je maar een andere site op ;)

    Login om te reageren
  12. Tommy zegt

    14 april 2008 om 17:59

    Hoe weet je nou hoe die eruit ziet?? Er zijn nog geen eens foto’s van vrij gegeven…

    Login om te reageren
  13. focus_st zegt

    14 april 2008 om 17:59

    Ja maar als dit targa’s of cabrio’s moeten zijn, laat ze dan maar mooi achter in de fabriek

    Login om te reageren
  14. dubhead zegt

    14 april 2008 om 18:04

    dubai is weer een model rijker .

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    14 april 2008 om 18:04

    Tijd voor een koppie cup-a-soup Wouter ;)

    Login om te reageren
  16. dubhead zegt

    14 april 2008 om 18:06

    zegt leeraar nederlands (missing the point here)

    Login om te reageren
  17. bp zegt

    14 april 2008 om 18:10

    hopelijk lijkt hij niet te sterk op die ps want dat lijkt echt nergens op

    Login om te reageren
  18. Kees zegt

    14 april 2008 om 18:26

    Dit is via AG al enkele maanden lang bekend.

    Login om te reageren
  19. babbaloerie zegt

    14 april 2008 om 18:35

    Tuurlijk komt er geen stoffen dak, lijkt me niet goed voor de aerodynamica met 407 km/h :P

    Login om te reageren
  20. Alex zegt

    14 april 2008 om 18:43

    Hopelijk hebben de oudere multimiljonairs een stevig toupetje op :P

    Login om te reageren
  21. vwgolf zegt

    14 april 2008 om 18:49

    ik was al nooit echt fan van de bugatti, en dan gaan ze ook nog een targa uitbrengen met waardeloos flutdak, wat heb je daar nou aan.

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    14 april 2008 om 18:52

    @Kees: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/16/bugatti-veyron-spider
    een jaar daarvoor was het overigens ook al bekend, zie de link in het artikel…

    Maar ach, het schijnt dat mensen dit interessant nieuws vinden.

    Login om te reageren
  23. Matthis zegt

    14 april 2008 om 18:57

    haha webasto… mijn webastodakm is net zo fakking lek ! :D:D suuces!

    Login om te reageren
  24. Matthis zegt

    14 april 2008 om 18:57

    typfouten onder voorbehoud.. :P

    Login om te reageren
  25. Jorden zegt

    14 april 2008 om 19:20

    De snelheidlimiet word overigens ook begrensd (een dikke 300+) Dus geen top van boven de 400 voor deze versie! Het word dus een lekkere monaco cruiser! :P

    Login om te reageren
  26. Willy1 zegt

    14 april 2008 om 19:33

    brrr, ik begin m steeds minder mooi te vinden, en als die zo ongeveer wordt als op de foto wordt deze uitvoering nog lelijker.

    Aldus mijn (gebrek) smaak

    Login om te reageren
  27. Wally zegt

    14 april 2008 om 19:52

    Maken ze eigenlijk nog steeds verlies op hun über supercar, of hebben ze eindelijk winstmarges?

    Login om te reageren
  28. phantom zegt

    14 april 2008 om 20:24

    deze auto is een statussymbool, puur om te laten zien wat ze bij vw allemaal kunnen, deze auto is dus niet winstgevend

    btw; hoe zwaar gaat ie worden en wanneer komt nou die “project lydia” ;de veel lichtere veyron met 1175pk ?

    Login om te reageren
  29. Rick zegt

    14 april 2008 om 20:26

    -edit: klik maar even op het plaatje-

    Login om te reageren
  30. ZeRoo zegt

    14 april 2008 om 20:32

    Dat is best vreemd dat er een “cabrio” komt .. op de gewone versie werd toch al enorm verlies geleden en nu gaan ze dan nog een versie ervan maken?
    Of willen ze dan toch zo de R&D-kosten terug gaan verdienen..

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    14 april 2008 om 21:31

    Hopelijk krijgt VAG het nooddak beter voor elkaar dan bij de Murcie, zoals velen wel kennen van Top Gear. ;)

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    14 april 2008 om 22:04

    Schuifdakje langs die rode lijnen en de 2 overblijvende elementen kunnen wel de koffer.
    Betere oplossing in mijn ogen, maarja, hoeveel mensen gaan nu met een veyron buiten komen als ze zeker weten dat het binnen 30min gaat regenen?

    Login om te reageren
  33. Foramen zegt

    14 april 2008 om 22:20

    als je dit ziet denk ik dat ze “het dak er afzagen” wel erg letterlijk hebben genomen.. niet mijn smaak, dicht overgens ook niet.

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    14 april 2008 om 22:39

    Is dit om de laatste van de 300 Veyron’s weg te kunnen zetten of krijgen we een nieuwe oplage hier voor?

    Login om te reageren
  35. Benjamin1 zegt

    14 april 2008 om 23:06

    hij wordt er nou niet bepaald mooier op *ahum* ahum*…niet dat de Veyron sowieso een ”mooie” supercar is :S

    Login om te reageren
  36. Kees zegt

    14 april 2008 om 23:08

    @autoblogger, ‘dit’ sloeg uiteraard op de bevestiging. Maar ach, ik begin te mierenneuken.

    Login om te reageren
  37. Gerard zegt

    14 april 2008 om 23:28

    Wreet zwak ! . . . , doet absolute afbraak aan de puurheid.
    Hij kan volledig open of niet :?

    Login om te reageren
  38. Justin zegt

    15 april 2008 om 12:20

    @dekster; dat lijkt me niet; de motorruimte is niet voor niets volledig open. De warmteontwikkeling van deze motor is zo enorm dat het afdekken ervan met een deel van het dak gegarandeerd tot oververhitting gaat leiden…..

    Login om te reageren
  39. pp zegt

    15 april 2008 om 12:22

    Deze auto komt niet, is ook nooit bevestigd, de 300 auto,s zijn bijna verkocht,
    nog ongeveer 60 productie plaatsen over.
    Bugatti gaat door met iets anders maar daar is echt nog geen informatie over voor de buitenwereld.

    Login om te reageren
  40. Polov zegt

    15 april 2008 om 14:54

    Paul van den Brul (de Bugattiverkoper van Hessing) ontkent alles op Quotenet: http://www.quotenet.nl/quoto/topless_veyron_is_onzinverhaal.php

    Login om te reageren
  41. s8 zegt

    15 april 2008 om 22:17

    Ja joh! Gewoon doen, alsof je 400 km/u rijdt met open dak.

    Login om te reageren
  42. steff zegt

    27 april 2008 om 14:27

    dicht is et een prachtauto, maar open vind ik hem maar niets hoor

    Login om te reageren
  43. tom zegt

    10 mei 2008 om 10:36

    lijkt me goed

    enkel als je achter een vrachtwagen rijdt in de file (of elders) en deze verliest wat hij transporteert en je krijgt het op je dak is je glazen dakje wel naar de kl*ten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North