• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Burgemeester van Londen wil boetes vervijfvoudigen

Auteur: Dennis, gepost 8 maart 2011 om 22:37 – 75 Reacties

Boris Johnson

Je motor laten draaien terwijl je ergens geparkeerd staat te wachten? Laat de burgemeester van Londen Boris Johnson het maar niet zien. Hij wil de boetes vervijfvoudigen voor het onnodig stationair laten lopen van je motor.

Dit levert je sinds 2002 al een bekeuring op van 20 pond (ruim 23 euro). Veel te laag als je het aan Johnson vraagt. Volgens zijn voorstellen moet deze boete in het centrum van London verhoogd worden naar 120 pond (een kleine 140 euro) en buiten het centrum naar 70 pond (ruim 81 euro).

Een erg leuk voorstel voor onder andere de bezorgdiensten, taxibedrijven en moeders die hun kinderen van school halen. Je kunt de burgemeester in ieder geval niet verwijten dat hij weinig ambitieus is als het gaat om de uitstootproblematiek. De Londenaren hebben met hem zowaar een eigen versie van Koos Spee. Nu maar eens bezien of zijn voorstel het gaat halen. (via: the telegraph)

Ook interessant!

  • Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
    Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Video: peperdure Lambo Sian in Londen zorgt voor gekte op straat
    Video: peperdure Lambo Sian in Londen zorgt voor gekte op straat

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

boris-johnson, co2, londen, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Van de PlayStation naar de 24 uur van Le Mans
Volgend bericht: Bandenboer Nokian pakt ijsrecord van Bentley af »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    8 maart 2011 om 22:44

    Normaal gesproken is het het een enorme grapjurk, maar dit is best wel een zinvol serieus voorstel. Uitstoot van een niet rijdende auto is overbodige uitstoot.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      8 maart 2011 om 22:49

      @mashell: Moet je wel een goed start/stop systeem hebben. Er is mij een keer verteld (rijopleiding?) dat er meer troep vrij komt bij stoppen/starten dan de auto 10 seconden laten draaien. Dat komt door de extra inspuiting, onvolledige verbranding, electronica die de motor af moet regelen, katatalysator die actief moet worden enz. Ook zwaar verkeer moet de motor vaak laten draaien ivm de luchtdruk in de tanks, o.a. nodig voor de remmen. Het voorstel lijkt dus op onderbuikpolitiek.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        9 maart 2011 om 09:54

        @midasracer:

        Dat is alleen bij een koude start

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          10 maart 2011 om 14:06

          @towi1989: Nee hoor, om de motor te starten spuit de computer extra benzine in. Dit rijke mengsel geeft de nodige extra uitstoot. Bij zowel een koude als warme motor gebeurt dit. Bij die van mij in ieder geval wel. Je merkt het omdat hij boven het stationair toerental komt bij starten (ook als ik onmiddelijk het gaspedaal loslaat) en dan langzaam terugzakt.

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 maart 2011 om 10:39

      @mashell: ga nou niet lopen trollen kerel…

      Login om te reageren
  2. lourensdegroot zegt

    8 maart 2011 om 22:45

    Wat een mongol…

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      8 maart 2011 om 22:47

      @lourensdegroot: Wat is een mongol?

      Login om te reageren
      • Poll zegt

        8 maart 2011 om 22:50

        @dennis: inderdaad, nooit van gehoord.

        Login om te reageren
      • Laue zegt

        8 maart 2011 om 23:02

        @dennis:
        -edit: oprotten-

        Login om te reageren
  3. dropheadcoupe zegt

    8 maart 2011 om 22:46

    laat iemand even die gozer opsluiten

    Login om te reageren
  4. ascari15 zegt

    8 maart 2011 om 22:46

    Echt wat een onzin. Sowieso is 20 pond al onzin, maar 120 pond slaat nergens op. Misschien een actie om aandacht te trekken??

    Login om te reageren
  5. thibault1234 zegt

    8 maart 2011 om 22:48

    Mijn eerste gedacht was ook: onzin, maar nu ik wat over nadenk, hoeveel autos die zich gewoon parkeren op straat op de rijlaan en de 4 knipperlichten aanlaten en dan “vlug” iets gaan doen, dat is enorm irritant!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 maart 2011 om 23:07

      @thibault1234: Maar laten die de motor draaien? Daarvoor moet de sleutel in het contact zitten en ik denk niet dat ze hun auto zo achterlaten, ook al is het maar voor ‘even’.

      Login om te reageren
  6. ts46 zegt

    8 maart 2011 om 22:49

    prachtig zoals zulke mensen denken dat ze op deze manier de wereld gaan redden, geweldig! ga toch weg man..

    Login om te reageren
  7. jeanclaude zegt

    8 maart 2011 om 22:50

    Laat hem zijn salaris delen door 5.

    Login om te reageren
  8. Brum zegt

    8 maart 2011 om 22:52

    Terecht, ik kan me zo irriteren aan zo’n rij taxi’s die de motor laat draaien om muziek te kunnen luisteren en de airco/verwarming aan te hebben. En elke keer als ik een auto onbemand zie staan met lopende motor, krijg ik de neiging om er een stukje mee te gaan rijden :D

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      8 maart 2011 om 22:54

      @Brum: Voor een taxichauffeur is de auto zijn werkplek. Mag een taxichauffeur het in de winter niet warm hebben en in de zomer niet koel hebben? Mensen met een kantoorbaan doen toch hetzelfde met hun werkplek? Dat kost ook energie (dus uitstoot).

      Login om te reageren
      • Brum zegt

        8 maart 2011 om 23:14

        @dennis:
        Goed punt. Neemt niet weg dat het vreemd oogt; zo’n rij auto’s die lang stil staan met draaiende motor. Maar ja, ik heb het überhaupt niet zo op taxi’s; veel te duur en in een auto rij ik liever zelf.

        Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    8 maart 2011 om 22:55

    Op taxi’s kan ik het begrijpen. Die hebben vaak van die grote Mercedessen. Maar bezorgers en moeders die snel hun kind willen ophalen lijkt me wat te ver gaan. Soms wil je gewoon snel weg omdat er andere moeders achter je staan te wachten. Als er een plotselinge gebeurtenis zich voordoet en je motor staat uit, nou veel plezier op een parkeerplaats bij een school.

    Verder geen dom of slecht idee, want je bespaart daarmee wel benzine. En ja, eigenlijk moeten we daar wel meer op letten, zeker nu die brandstofprijs zo enorm hoog is.

    Maar volgens mij draait het wel weer om geld.
    Zie die gasten + burgemeester al rond de tafel zitten met een papiertje waarop staat:
    ”More Money, were to get some more”

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 maart 2011 om 23:11

      @JamesBond007: Dat van die moeders en die ‘plotselinge gebeurtenis’ snap ik niet helemaal… Bang dat hij niet meer wil starten oid?

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        8 maart 2011 om 23:30

        @Citrofiel:
        Precies, als ik alleen al kijk naar de auto’s die veel moeders hebben / rijden om hun kind op te halen op de school van me neefje, 60, 70 procent is daar ouder dan 10 a 15 jaar.

        Zulke gevallen komen niet vaak voor maar het is altijd wel heel erg druk.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          8 maart 2011 om 23:48

          @JamesBond007: Of gewoon je kind op de fiets ophalen. Die vloedgolf aan auto’s bij basisscholen rond opening/sluiting is echt belachelijk. :roll:

          Login om te reageren
          • JamesBond007 zegt

            15 maart 2011 om 19:20

            @Citrofiel:
            Ja mee eens, milieuvriendelijk ook.
            Maar vertel het maar tegen al die dikke luie mama’s van meestal buitenlandse afkomst.
            Zo van ”zou je niet eens met de fiets je kind ophalen”?
            ”Whaar bemoei jai je mee swa, ga fietsen”..

            :P

            Login om te reageren
  10. bmwalpina zegt

    8 maart 2011 om 22:59

    Haha, is leuk met een EV of een Full Hybrid. Dan moet je wel heul goed kijken/luisteren

    Login om te reageren
  11. ts46 zegt

    8 maart 2011 om 23:02

    Die man zou eens in de Agrarische wereld moeten kijken, daar draaien de machines de complete pauzes rustig stationair door.. Hij zou gek worden van het misgelopen belastinggeld..

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2011 om 23:07

      @ts46: Gelukkig gaat het om de densiteit van het gebied.

      Login om te reageren
      • ts46 zegt

        8 maart 2011 om 23:13

        @Jochempie: en mij gaat het erom dat zo iemand niet moet doen en denken alsof hij degene is die de wereld gaat redden met z’n regeltjes en z’n kasspek maatregelen.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          8 maart 2011 om 23:19

          @ts46: De kas spek je niet met boetes, de kas spek je met belastingen. Je weet immers nooit van tevoren hoeveel boetes je gaat binnenslepen (je kan het gedrag van de bevolking niet voorspellen) dus is het risico te groot om het in je begroting op te nemen.

          Overigens weet je ook niet of dat z’n bedoeling is. Volgens mij wil hij de luchtkwaliteit in de Britse hoofdstad gewoon verbeteren. Als je je motor afzet kost het je namelijk helemaal niets.

          Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    8 maart 2011 om 23:10

    Ik kwam enkele jaren geleden dagelijks langs een man die zijn Audi A8 minutenlang warm liet draaien. Dat is bewezen nutteloos en alleen maar schadelijker voor zowel milieu als de auto. Maar om dat nu te gaan beboeten? En die taxichauffeurs inderdaad, arme lui. Vreemd voorstel.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2011 om 23:17

      @Citrofiel: Warm draaien is inderdaad schadelijk voor je auto: door de onvolledige verbranding (stationair toerental) zorg je voor vuiligheid in je motor, je olie en je uitlaatgassen. Natuurlijk moet je een compromis vinden tussen het geleidelijk opwarmen van de motor en het schoonbranden ervan.

      Het beste is volgens mij na 10 seconden draaien wegrijden, dan heeft de olie de kans gehad zich door de motor te verspreiden. Dan doe ik het zo: 20 minuten lang maximaal 30% gas en maximaal 3000 toeren. Schakelen tussen 2200 en 3000 toeren. Als dat bij gevoelige turbomotoren werkt zal het voor mijn simpele blokkie ook wel goed zijn.

      Als het om de opwarming van het interieur gaat… daar is de standkachel voor uitgevonden. Vast wel te krijgen op een A8.

      Login om te reageren
      • Brum zegt

        8 maart 2011 om 23:20

        @Jochempie:
        20 minuten??? Heb je een klassieke Engelse sportwagen ofzo??

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          8 maart 2011 om 23:23

          @Brum: Nee, een quasi-erotische Koreaanse vierdeurs youngtimer. Maar hoe fijngevoeliger ik met de techniek omga, hoe langer hij meegaat. So far, so good!

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            8 maart 2011 om 23:45

            @Jochempie: Quasi-erotisch? :lol:

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              8 maart 2011 om 23:50

              @Citrofiel: Jou auto heeft toch ook een uitlaat?

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                8 maart 2011 om 23:56

                @Jochempie: Oh, ben jij zo’n type? ;)

              • Jochempie zegt

                8 maart 2011 om 23:58

                @Citrofiel: Ik ben de trend gestart in 1889. Ik zal je wellicht even een PM sturen over onze ondergrondse Echappe-gemeenschaps-gemeenschap.

      • amateur zegt

        8 maart 2011 om 23:28

        @Jochempie: Dat is een heftig ritueel elke ochtend, 30% gas, hoe meet ik dat?
        Heb jij er een stopwatch bij voor die 20 minuten, ingewikkeld allemaal zeg!!
        Ik rijd mij auto ook warm, maar doe dat meer op gevoel, heb ik nog effe tijd om op het verkeer te letten.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          8 maart 2011 om 23:49

          @amateur: Op het verkeer letten… Kan dat überhaupt als ik net genoeg geld heb voor benzine maar een bekeuring op de loer ligt als ik niet constant naar de snelheidsmeter kijk? En op de cruise control rijden is in het spitsverkeer helemaal goochelen :) 106 op de GPS is op de A10 écht de grens, hoor!

          En ondertussen razen de A6en rustig door omdat de bestuurders de bekeuringen kunnen betalen alsof ze een brood kopen. Ja, een financieel boetestelsel werkt uitstekend en maakt elke bestuurder even braaf. Top, Nederland. Top.

          Login om te reageren
          • amateur zegt

            9 maart 2011 om 00:12

            @Jochempie: Wat een frustraties allemaal, je woont blijkbaar direct aan de snelweg.
            Ik moet nog circa 5 km door de stad tot de snelweg, en snelheid is voor mij niet het belangerijkste, ik probeer zo goed mogelijk alle obstakels te ontwijken.
            Maar graag reactie op de technische vragen, niet op het “leuke” verkeersbeleid in nederland.

            Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    8 maart 2011 om 23:12

    Toen ik vijf was en over het buitenland begon te leren, hoorde ik dat Londen een bijzondere stad was: het had smog. Een rare combinatie van rook en mist. Precies wat wij de afgelopen paar jaar tijdens oud en nieuw hadden.

    Een agressief verslechterend klimaat moet agressief worden aangepakt. Het is niet om de burgers in de portemonnee te raken, het is bedoeld om men actiever bezig te laten zijn met een schoner verkeersgedrag. Zeker in een dichtbevolkte stad als Londen heb je als bewoner gewoon een andere mate van verantwoordelijkheid over je eigen efficiëntie.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      8 maart 2011 om 23:28

      @Jochempie:
      Je laatste alinea is precies de grootheidswaanzin van de moderne mens waar ik me de laatste tijd zo aan erger. Denkt men nu werkelijk dat wij als mensjes maar iets aan het klimaat kunnen veranderen? We hebben het in geschiedenisboeken over Holoceen, Pleistoceen met daarin wel 5 ijstijden. En we kunnen het gedrag van het klimaat in het verleden niet verklaren. Waar halen we dan de illusie vandaan dat we de opwarming van de aarde wel even zullen keren?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        8 maart 2011 om 23:42

        @Original_Arnoud: Wat betekent klimaat in jou taal? In mijn taal omvat het veel meer dan het globale ecosysteem. In dit geval ging het mij puur om de betere plaatselijke luchtkwaliteit. Sorry als mijn verwarrend taalgebruik je boos heeft gemaakt. Om je vast voor te bereiden op meer van deze tenenkrommende schrijfstijl, ik schrijf het woord grootheidswaan niet als grootheidswaanzin.

        Enneh, ieder verhaal heeft twee kanten. Niet direct meelopen met degene die zegt dat onze invloed niet significant is. George Carlin was ook maar een komiek.

        Login om te reageren
        • highperformance zegt

          9 maart 2011 om 00:28

          @Jochempie: jou taal???? of is het jouw taal ;-P

          Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          9 maart 2011 om 20:40

          @Jochempie:
          Ik was ook helemaal niet kwaad op jou. Ik vind het alleen wel tenenkrommend hoe gemakkelijk we ons zelf laten inpakken door een of andere theorie over opwarming van de aarde. We zijn pas een goeie 100 jaar fatsoenlijk aan het meten wat betreft de temperatuur. Voor de gein zoeken we een andere variabele die in dezelfde tijd ook oploopt, CO2 uitstoot door mensen, koppelen deze twee aan elkaar extrapoleren we de trends die we zien en voila, een doembeeld is geboren..
          Laten we eerst eens nuchter kijken of we nog andere oorzaken kunnen vinden voor de oplopende trend van de temperatuur van de aarde. Er wordt ondertussen gespeculeerd dat we juist aan het einde van een langdurige koude periode zitten. (Zoals een ijstijd) Want wat we nu doen is hetzelfde als iemand met een narokend geweer aanwijzen als de moordenaar van een lijk dat er al 3 weken ligt.

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 maart 2011 om 08:56

        @Original_Arnoud:
        Oef, ik geloof dat ik een mede cynicus heb gevonden die ook nix moet hebben van onze tomeloze arrogantie. :D

        @Jochempie : Carlin was naar mijn mening veel meer dan
        ‘maar een komiek’ eerder een filosoof die zijn maatschappelijke kritiek op ironisch cynisch humoristische wijze uitte.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          9 maart 2011 om 12:40

          @desjonnies: Zeker! Carlin kaart heel diepliggende misvattingen aan in ons leven. Maar daarom geef ik ‘m nog niet 100% gelijk. Ik hoop dat niemand dat automatisch doet.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            9 maart 2011 om 12:40

            @Jochempie: *waar blijft de edit-functie*

            kaartte. Rust zacht, George.

            Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            9 maart 2011 om 12:50

            @Jochempie:
            Conclusie : jij bent een “Carlinist”, hij heeft immers zelf gezegd :
            “Never believe what they say “

            Login om te reageren
      • 72bug zegt

        9 maart 2011 om 11:34

        @Original_Arnoud:

        Als iedereen zo zou denken, dan zou het wel heel gemakkelijk zijn.. In mijn ogen kies je zo voor de makkelijkste uitweg, alles op een ander schuiven..

        Login om te reageren
  14. Brum zegt

    8 maart 2011 om 23:23

    @Jochempie:
    20 minuten??? Heb je een klassieke Engelse sportwagen ofzo???
    En wil je die de rest van je leven blijven rijden? Na een ruime 5 km is je olie echt wel warm genoeg om plank gas te kunnen geven.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2011 om 23:25

      @Brum: Het gaat mij om de niet-uniforme uitzetting van het metaal door grote hitteverschillen. Geen idee waarom auto’s tegenwoordig geen metertje voor de olietemperatuur meer hebben??

      Login om te reageren
      • Mairsil zegt

        9 maart 2011 om 09:20

        @Jochempie: Degene waarmee serieus gereden wordt meestal nog wel hoor. Mijn 206 GTi (toch echt geen sportwagen) had gewoon een aparte meter voor olietemperatuur. In een Picanto heeft het niet zoveel nut natuurlijk, iemand die daar in rijdt doet toch niets met die info.

        Login om te reageren
  15. norge zegt

    8 maart 2011 om 23:24

    Als ik in mijn werkauto mijn pakje boterhammen eet zet ik de motor aan omdat ik niet in de kou wil zitten.
    Als je thuis bent zet je toch ook de verwarming aan?
    Wel vind ik dat de auto niet met een sleutel in het contact zonder toezicht mag zijn.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2011 om 23:36

      @norge: Elektrisch kacheltje en een accu geen idee?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        9 maart 2011 om 00:19

        @Jochempie: Misschien wel maar die wagen ligt al zo vol met dingen die ik nooit gebruik :D

        Login om te reageren
  16. Tuned zegt

    8 maart 2011 om 23:24

    Kijk dat je boetes uitschrijft voor te hard rijden kan ik begrijpen. Maar dat we nu al onnodig stationair draaien van de motor gaan beboeten? Wanneer is iets onnodig? Als ik de motor aanlaat voor het stoplicht terwijl het twee minuten wachten is? Moet ik dan ook niet een boete krijgen voor onnodig hard accelereren? Is ook niet nodig maar zorgt ook voor de nodige vervuiling.

    Gaan we deze regels dan ook doortrekken in het energieverbruik thuis? Als ik er niet ben maar wel de verwarming aan laat is dat dan ook onnodig? Als ik de lamp aan laat terwijl ik de lamp helemaal niet nodig heb is dat dan ook onnodig? Soms slaan politici helemaal door in hun achterlijke regeltjes. Simpel denkend kun je de regels nog wel een plekje geven maar ieder normaal denkend mens wat verder redeneert zal vast begrijpen dat dit ook enorme onzin is.

    Login om te reageren
  17. xilver zegt

    8 maart 2011 om 23:47

    Beetje onlogisch denk ik. De gedachte erachter is goed maar niet erg doordacht. Ik geloof dat motor die stationair draait voor pakweg een tweetal minuten minder uitstoot heeft dan het telkens weer aanzetten van je motor bij elke stilstand.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2011 om 23:53

      @xilver: Volgens mij mag je in Londen in je handjes knijpen als je korter dan 2 minuten op dezelfde plek stilstaat.

      Login om te reageren
  18. wolf zegt

    9 maart 2011 om 00:32

    @ts46. Help me eens. Ik zoeken op google waar de Agrarische wereld ligt?!! Blijkt het helemaal geen echte wereld te zijn….stom van me, moet natuurlijk agrarische wereld zijn……

    Login om te reageren
    • ts46 zegt

      9 maart 2011 om 10:09

      @wolf: Sorry, typfoutje, kan gebeuren toch? Niet te moeilijk over doen en doorgaan met je leven ;)

      Login om te reageren
  19. sebasjuhh zegt

    9 maart 2011 om 00:43

    Dit is niet mijn idee, vriend!

    Login om te reageren
  20. imba zegt

    9 maart 2011 om 02:04

    Zijn opa en oma,vader en moeder en zijn vrouw en hij waren broer en zus?

    Login om te reageren
  21. The360box zegt

    9 maart 2011 om 07:44

    Ophangen…

    Login om te reageren
  22. spykerboy zegt

    9 maart 2011 om 08:05

    ik word zolangzamerhand ziek van al dat millieu gezeik om autos de laatste tijd..

    Login om te reageren
  23. the-budel-guy zegt

    9 maart 2011 om 09:33

    haha wat een onzin verveelde deze man zich soms.
    de motor laten lopen is soms fijn als je bijvoorbeeld iets bij een tankstation gaat kopen en jij of de bijrijder zitten nog in de auto dan blijft de auto wel koel of warm

    Login om te reageren
    • Griffin zegt

      9 maart 2011 om 10:11

      @the-budel-guy: ja ja, echt nodig, want je bent ook zo lang uit de auto als je even wat gaat kopen bij het tankstation…

      Ik denk dat de man een punt heeft maar dat het wel een beetje erg ver doorgevoerd is. Het is echt niet nodig om die vrachtwagen tijdens wachten, laden en lossen continue te laten dieselen. Stationair warm laten draaien van motoren is ook niet nodig meer. En een motor laten draaien om die flits-boa’s van warmte te voorzien is al helemaal niet nodig natuurlijk :-D.

      Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 maart 2011 om 12:07

    Tja, Boris Johnson maakt er echt een sport van de autorijders in Londen zoveel mogelijk weg te pesten. Scoort gewoon goed bij zn achterban, want net als Amsterdam is Londen zo links als Karl Marx himself…

    Niks anders dan politiek dit jongens!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      9 maart 2011 om 12:13

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Ahem, Boris is een Conservative……..dus je zou verwachten dat hij eerder Aston Martin dan Prius is.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 maart 2011 om 12:43

      @Svenska_Aeroplan_AB: New Yorkers kunnen alles te voet af. Tenzij ze naar het vliegveld moeten.

      Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    9 maart 2011 om 12:17

    Jammer dat de man aan Alzheimer lijdt :
    Een uitspraak om verkozen te worden tot burgemeester van Londen was :
    Als u op de conservatve party stemt, zal uw vrouw grotere borsten krijgen en uw kans een BMW M3 te rijden toenemen
    -Boris Johnson-

    Login om te reageren
  26. db87 zegt

    9 maart 2011 om 17:12

    Zo’n boete moet je gewoon aanvechten. In de handleiding van je auto staat dat na een zware betasting het beter is voor de motor om de motor even stationair te laten lopen voordat je de motor uit zet.
    Eens kijken wie er wint ;)

    Login om te reageren
  27. KaCh1ng zegt

    9 maart 2011 om 19:20

    wat een bullshit , een boete voor je motor aan te laten! stomme milieuhippies

    Login om te reageren
  28. gezondverstand zegt

    9 maart 2011 om 21:22

    Schijnt bij een hoofdstad te moeten horen: hetze tegen auto’s (vgl 020) :(

    Login om te reageren
  29. tarquesh zegt

    11 maart 2011 om 23:25

    Kijk die kerel mogen ze voor mij part ophangen. Shop!

    Login om te reageren
  30. Cantago zegt

    16 maart 2011 om 22:52

    Ik vind die vent geweldig, maar dit idee is ABSURD! Dat bepaal je toch verdomme zelf wel! Je betaald al genoeg an belasting en benzine, dus je mag gewoon zelf bepalen wat je er mee doet. Zal voor lekker veel slijtage en extra uitstoot zorgen, je motor steeds aan en uit zetten. Walgelijk idee!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North