• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Burn Ferrari F430 Burn!

Auteur: autoblogger, gepost 1 september 2006 om 11:39 – 47 Reacties

Ferrari f430 burn


Heb je tegenwoordig een beetje smaak (en centen) dan koop je een Pagani of Koenigsegg. Toch schijnen er nog steeds mensen in een Ferrari rond te rijden, dit ondanks de brandproblemen van het Italiaanse merk…

Afgelopen maand zijn er twee Ferrari’s in de fik gevlogen. Eentje was een nieuwe 599 die net van de dealer kwam in Duitsland. De bestuurder was ongedeerd en kreeg direct een nieuw model aangeboden van Ferrari.

En ook een F430 is onlangs in de hens gegaan, dat zou te maken hebben gehad met een probleem in de olieleiding. De afbeeldingen zijn gevonden op Exotixboard (via motorauthority).

Hieronder nog twee afbeeldingen van de F430:
Ferrari f430 burn
Ferrari f430 burn

En hier wat afbeeldingen van de 599 Fiorano:
Ferrari 599 GTB Fiorano burn
Ferrari 599 GTB Fiorano burn
Ferrari 599 GTB Fiorano burn

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

f430, Ferrari, vuur

Vorig bericht: « Koos Spee: minder flitspalen!
Volgend bericht: Ik wil meer emotie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. mareno zegt

    1 september 2006 om 11:44

    Hot cars!

    Login om te reageren
  2. Fruitcake zegt

    1 september 2006 om 12:10

    Niet echt goede PR als dit met je laatst uitgekomen modellen gebeurt. :)

    Login om te reageren
  3. beschuitfluiter zegt

    1 september 2006 om 12:12

    Haha, dat kán echt niet met een auto met zo’n prijskaartje! Als dat met je Davia gebeurt, ok… maar niet met je superexoot… volgende keer toch maar een CCX? :)

    Login om te reageren
  4. Luc zegt

    1 september 2006 om 12:31

    Haha CCX? doet mij denken aan die eerste topgear aflevering met de ccx .. dat ding `vlamt` ook wel lekker ;)

    Login om te reageren
  5. Reiner zegt

    1 september 2006 om 12:38

    Roken. Dood en doodzonde.

    Login om te reageren
  6. Porsche Fan zegt

    1 september 2006 om 12:41

    Deze week staat er in de autoweek ook een stukje in over een auto dat in brand stond maar dat was een lamborghini Gallardo

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    1 september 2006 om 12:41

    Ferrari heeft peugeot probleempjes dus.

    Login om te reageren
  8. PigPen zegt

    1 september 2006 om 13:04

    Leuk voor een terug-roep-actie… gelieve de auto duwend naar de dealer te brengen door mogelijk uitslaande brand!

    Login om te reageren
  9. Bad Pritt zegt

    1 september 2006 om 13:07

    Valt mij op dat die Ferrari’s sowieso errug vaak in de hens gaan. Kijk maar op http://www.wreckedexotics.com : Lijkt wel een Ferrari-crematorium

    Login om te reageren
  10. Tombnolz zegt

    1 september 2006 om 13:42

    Toch mooi van Ferrari dat je zo een nieuwe krijgt!

    Maar inderdaad, zoiets kan niet.

    Maar ’t is nu niet omdat er 2 in de fik vliegen op korte tijd, dat ze allemaal kunnen gaan branden éh.

    Login om te reageren
  11. david zegt

    1 september 2006 om 13:52

    Eentje kwam juist van een ferrari-dealer in Duitsland, die kerel is gewokn effe lekker gaan scheuren op de autobahn tegen 300 ofzo!! Met een juist nieuwe ferrari moet je nu eenmaal niet te wild rijden dat doe je pas als hij is ingereden ofzo.

    Niet dat ik iets heb tegen ferrari of hardrijden, maar een juist nieuwe ferrari in DUITSLAND ik denk dat dat genoeg zegt.

    Login om te reageren
  12. Quidam zegt

    1 september 2006 om 13:53

    roflol @ reiner

    Login om te reageren
  13. Rikus zegt

    1 september 2006 om 14:22

    och als je http://www.wreckedexotics.com checkt.. dan zie je tog dat er al aardig wat enzo’s gesneuvelt zijn.. wat een zonde..

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    1 september 2006 om 14:25

    Lamborghini maakt het echter nog erger!

    Login om te reageren
  15. mareno zegt

    1 september 2006 om 14:37

    @david

    ferrari’s hoef je niet meer in te rijden tegenwoordig daar ze al hebben gedraaid voordat ze gemonteerd worden.
    dus onzin.

    Login om te reageren
  16. Marnix zegt

    1 september 2006 om 15:12

    Die hebben geluk gehad…
    Hier een lambo die op zijn dak gegaan is en de inzittende konden er niet meer uit omdat die deuren zoals bekend naar boven open gaan. Het spel is dan nog eens in brand gevlogen…

    Niet voor gevoelige kijkers!!
    http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=397404&highlight=lambo

    Login om te reageren
  17. maarten zegt

    1 september 2006 om 15:31

    kwik heat, het werkt best!

    Login om te reageren
  18. Mpower zegt

    1 september 2006 om 15:37

    Vreselijk, dat dit kan. Link van Marnix is echt gruwelijk. Denk je het gemaakt te hebben koop je een lambo, eindstand verbrandt je in iets waar je je hele leven voor hebt gewerkt en van heb gedroomt.

    Login om te reageren
  19. Pieter-Jan zegt

    1 september 2006 om 15:45

    Het komt door te traag te rijden.

    Dit zijn eigenlijk race-motoren. Maar als je ermee rijd als een oma dan krijgt het motor compartiment niet veel verse lucht. Vooral bij de modellen waarbij de motor achter de cockpit verborgen zit. Door de hitte verstarren de olieleidingen, en verschijnen er microscopische schuurtjes die op bijvoorbeeld het hete uitlaatsysteem kunnen lekken.
    Bij soort wagens is de kans ook groter dat bij een ongeval olie in concact komt met hete onderdelen, en dat de wagen vuur vat.

    Ik heb dit gehoord van een respectabele Lamborghini garagist, die zijn klanten aanrade om de olieleidingen eveneel te vervangen als de olie zelf.

    Login om te reageren
  20. Porsche Fan zegt

    1 september 2006 om 15:52

    Ja maar je kunt toch altijd de ruit doorslaan of tikken

    maar er zijn gevoelige foto’s tussen :O

    Login om te reageren
  21. route66 zegt

    1 september 2006 om 17:39

    @pieter-jan
    daar hebben ze tegenwoordig variabele kleptiming voor…en voor je begint , nee dat heb idd niks te maken met de koeling te maken , maar je toeren maakt tie precies goed voor het rijgedrag dat je dervoor neemt

    Login om te reageren
  22. JeffreyG zegt

    1 september 2006 om 17:43

    zonde van de 599, zo’n pracht ding :(
    fouten gebeuren nu eenmaal, maar het doet me wel pijn in mijn hart :cry:

    Login om te reageren
  23. DeNNi$ zegt

    1 september 2006 om 17:47

    -edit Loze bijdrage-

    Login om te reageren
  24. Sjonnie zegt

    1 september 2006 om 17:52

    @ Tombnols : Ja maar zou jij je nog veilig voelen in een ferrari ?
    Ik dacht trouwens dat die betrouwbaarheidsproblemen toch al van de baan waren, de F430 is de beste Ferrari ooit wordt weleens gezegd, en dagelijks bruikbaar ook volgens de bladen. De meeste kopers rijden ook niet alleen op het circuit met zo’n auto’s, maar flaneren er even graag mee aan de kust. Behalve dan met die F1-versie natuurlijk, als nu alleen die zo’n grillen kreeg, OK, die is toch uitsluitend gemaakt voor het circuit.
    @ Pieter-Jan : Zo, en was jij die klant ? ;)

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    1 september 2006 om 18:14

    er was toch ook nog een 612 van die voetballer?

    Login om te reageren
  26. robert zegt

    1 september 2006 om 20:33

    in die prijsklasse zou ik eerder gaan voor lamborghini, vooral de murcielago vind ik helemaal top!! Als het ook twee keer zoveel mag kosten, doe mij dan maar een pagani, super!!! Ferari vind ik niet echt een exoot, meer de VW golf in zijn klasse.

    Login om te reageren
  27. LPH zegt

    1 september 2006 om 21:21

    Ach, het is algemeen bekent dat m’n in het zuiden meer rookt dan in het noorden, maar het aantal longkankers is toch evenveel.

    Login om te reageren
  28. Dacia betrokkene zegt

    1 september 2006 om 21:25

    Beste @beschuitfluiter,

    Ook een DACIA brand NIET af,stop met deze onzinnige opmerkingen en plaats een inhoudelijke reactie , hetgeen moeilijk zal zijn als je zo’n hersenloze opmerking plaatst…………………………

    Login om te reageren
  29. LPH zegt

    1 september 2006 om 21:27

    idd, dacia hebben renault motoren en dergelijke en renaults heb ik nog niet zien branden

    Login om te reageren
  30. Pieter-Jan zegt

    2 september 2006 om 11:41

    @route 66

    Variabele kleptiming dient om een platte koppelcurve, en dus een brede powerband (bruikbaare toerentallen) te creeëren. Zodat je comfortabel in lage toeren kunt blijven.

    Maar ik denk niet dat hitte ontwikkeling afhankelijk is van toerental. Het is afhankelijk van hoeveel brandstof er word ingespoten, en dus hoe diep je de pedaal induwt. Het toerental kan daarvan veranderen, maar niet noodzakelijk. Meer weerstand van bijvoorbeeld wind of een helling zal meer brandstof vergen, terwijl het toerental onveranderd blijft. Bij acceleratie zal het toerental wel veranderen, maar de hitte ontwikkeling zal niet afhankelijk zijn van hoeveel toeren, maar van hoe snel de toeren veranderen. Dus je kan in lage toeren nog steeds redelijk veel warmte genereren.

    Je zal waarschijnlijk ook wel weten dat je stilstaand in een file een grotere kans hebt op overhitting dan, dan wanneer je zonder obstakels door je versnellingen gaat. Luchtstroom is essentieel. De belasting op de motor speelt een rol, maar zolang er verse lucht is zal de warmte niet opbouwen.

    Een 6.2liter als de Lamborghini zal zowiezo veel warmte ontwikkelen, wat je ook doet. 12 cilinders hebben ook een extensiever uitlaatsysteem, en dus meer oppervlakte om warmte af te geven aan het motorcompartiment. En ook meer olieleidingen die de kansen op die fatale onfortuinlijke oliedruppel vergroten.

    Daarom heeft de Murçie een open motorkap, en variablele airscoops. Je moet eens de fotos van de Lamborghini Canto (de Diablo opvolger afgewezen door Audi) opzoeken om te beseffen hoe groot het dilemma van hitte is voor Lamborghini. De luchtinlaten van dat ding gelijken op twee Rolls Royce turbine motoren. De garagist die ik eerder vermelde sprak direct in verband met de ego-pyromanische neigingen van de Murçie. Vrijwel iedere Murçie eigenaar heeft een olievlek in zijn/haar garage. Audi heeft een Gran Tourismo gemaakt van een racewagen, maar indien je hem ook zo gebruikt, dan is dat niet zonder consequencies. De volgende incarnatie van de gevleugelde superwagen zal waarschijnlijk een aerodynamisch paradepaardje zijn.

    Één van de problemen met de Veyron was trouwens ook hitte. De eerste wagens produceerden ‘slechts’ een beetje meer van 700pk omdat ze de hitte niet konden afvoeren. Als ik me niet vergis heeft de Veyron 16 radiatoren, een koelsysteem van 60liter, en een secundair koelingsysteem voor de intercoolers met een capaciteit van 15liter.

    Login om te reageren
  31. 911 zegt

    2 september 2006 om 12:12

    dat is niet niets maar ik denk toch dat veyron betrouwbaarder is dan een ferrari
    een veyron heeft goede duitse techniek en is heel heel lang getest. ferrari staat zoizo niet zo bekend om zijn betrouwbaar heid daarom zou ik juist een porsche kopen want die staan juist wel bekend om hun betrouwbaarheid

    Login om te reageren
  32. topless zegt

    2 september 2006 om 12:24

    In principe zou een bedrijf als Ferrari, met hun autosport ervaring en voor het geld dat ze vragen, alleen het beste van het beste materiaal moeten gebruiken. Dat betekent alleen aeroquip slangen, hetgeen ook in de autosport verplicht is.

    Login om te reageren
  33. Benny zegt

    2 september 2006 om 15:20

    @ marnix…. Toch wel handig he zo’n ding in je auto waarmee je je gordel kan los snijden en je raam kapot mee kan slaan….

    Login om te reageren
  34. Marnix zegt

    2 september 2006 om 15:58

    @benny: Ja dat weet iedereen en maar een handje vol mensen hebben dat in hun wagen liggen… Laat staan dat je zoiets in een lambo gaat leggen…

    Login om te reageren
  35. Benny zegt

    2 september 2006 om 18:40

    Nu maar hopen dat de mensen al K.O. waren toen de auto in brand vloog.

    Login om te reageren
  36. Bram zegt

    2 september 2006 om 21:37

    ahhh! nee niet een 599 GTB, die heb je dan een dag en dan KLABAAM

    Login om te reageren
  37. Arjen zegt

    2 september 2006 om 22:45

    @ Pieter-Jan.
    Mijn excuses dat ik heel even ‘off-topic’ schrijf, maar ik wil even kwijt dat ik de teksten die Pieter-Jan schrijft uitermate goed en leerzaam vindt. De ingestelde “Autoblog huisregels voor reaguurders” maakt nogmaals duidelijk dat deze posts kwalitatief van inhoud erg goed zijn. Mijn complimenten Pieter-Jan.

    Login om te reageren
  38. Tombnolz zegt

    3 september 2006 om 11:49

    @ Marnix

    Die link van je maakt me toch even stil. Zo zou ik écht niet willen sterven.

    @ Sjonnie

    Na het bekijken van Marnix’ foto’s kan ik je zeggen dat ik wel 2 keer zou nadenken vooraleer ik m’n Ferrari-bestelbon zou tekenen. Is er eigenlijk al reactie op deze branden gekomen van Ferrari?

    Login om te reageren
  39. Veyron zegt

    3 september 2006 om 18:27

    Die foto van de F430 lijken mij vals als je het mij vraagt..

    Login om te reageren
  40. heidekonijn zegt

    5 september 2006 om 20:03

    Me lijkt dat als je gruwelijk hard tegen het één of ander hengst met een machine die tegen een enorme ratio benzine aan het slurpen is het inderdaad wel eens een fikje zou kunnen geven.

    Een ongeval kan altijd gebeuren maar dit soort beelden het doet me een beetje denken aan één van de eerste Ferrari cups die ik zag op circuit Zolder waar bij de eerste bocht een Testarossa of drie desintegreerden. Wat zagen die rijkeluisjochies bleek.

    Login om te reageren
  41. vinnie zegt

    25 oktober 2006 om 12:32

    Die laatste foto klopt niet dat is volgens mij een ander auto

    Login om te reageren
  42. RCKR zegt

    6 november 2006 om 18:41

    waneer gaat er is een bugatti veyron aar de klote?:D

    Login om te reageren
  43. jeroen zegt

    31 maart 2007 om 09:43

    dat is wel aardig van ferrari om een nieuw model te geven dat doen andere automerken niet, en trouwens moet ferrari die modellen wat beter gaan controleren

    Login om te reageren
  44. wapz zegt

    30 augustus 2007 om 23:15

    @Pieter-Jan

    Interessant verhaaltje over de Canto, ik kende de plaatjes uit de Autovisie, waarin hij werd uitgelegd volgensmij als de nieuwe kleine Lamborghini, wat we nu kennen als de Gallardo.

    Login om te reageren
  45. polomen zegt

    31 augustus 2007 om 16:10

    ‘T is nog sund!! :-(

    Login om te reageren
  46. Markus zegt

    31 augustus 2007 om 18:08

    “De bestuurder was ongedeerd en kreeg direct een nieuw model aangeboden van Ferrari.”

    Volgens mij had ie liever zijn geld terug.

    Login om te reageren
  47. mike zegt

    15 februari 2009 om 17:21

    een ferrari vliegt niet zomaar in de fik. die mensen moeten gewoon beter weten hoe je met zo’n auto moet omgaan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North