• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BYD ontwikkelt 1.2 turbo en ‘DSG’-bak

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 augustus 2012 om 09:21 – 36 Reacties

BYD S8/F8
Ja, doe maar lacherig over die Chinezen met hun oude platformen, slechte crashveiligheid en motoren uit het jaar 0. Maar terwijl jij ze smakelijk uitlacht komen ze je links en rechts voorbij zetten. Zoals BYD, dat helemaal op de Europese trend gaat inspelen.

BYD, dat al vaker heeft aangegeven graag voor te willen lopen op de rest (hoewel ik nog niet echt veel concreet resultaat heb gezien, maar dat kan er aan liggen dat de ontwikkelingen zich nu nog grotendeels buiten ons gezichtsveld afspelen), is op meerdere vlakken actief, voornamelijk op het elektrische, met onder andere EV-bussen en Denza, een nieuw EV-merk dat samen met Daimler werd opgericht.

Toch gokken de Chinezen niet op één paard, want ook in de conventionele sector is BYD (dat vroeg of laat ook naar Europa komt) actief. Om in te spelen op de globale downsizingtrend, en de aandacht voor minder brandstofverbruik, ontwikkelt BYD nu een 1.2 liter motor met turbo en een versnellingsbak met dubbele koppeling. Er schijnt op de Chinese markt namelijk wat goed patentspul verkrijgbaar te zijn…

Het vermogen van het nieuwe blokje zou tussen de 115 en 130 pk moeten liggen. Uiteraard duurt het nog wel even voordat er daadwerkelijk een auto mee rond rijdt, maar hou ze in de gaten, die Chinezen… (via es.autoblog.com)

Foto: de totaal niet op een Mercedes SL lijkende BYD S8/F8

Ook interessant!

  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

BYD, China, Techniek

Vorig bericht: « Toyota roept wereldwijd 1,5 miljoen auto’s terug [updated]
Volgend bericht: Carlsson doet nog wat met je oude Mercedes GL »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    2 augustus 2012 om 09:23

    Mooi Hood Ornament ook. Iets waar je als fietser ook genot van hebt. Als je geschept wordt hoeven de Medici je niet meer open te snijden.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      2 augustus 2012 om 09:39

      @E34M5Touring: is waarschijnlijk gewoon een stuk aluminium folie, blijft Chinees..

      Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    2 augustus 2012 om 09:33

    heey een oude SL

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 augustus 2012 om 09:34

      @Kvgorp: Zie er meer CLK in persoonlijk.

      Login om te reageren
      • pininfarina zegt

        2 augustus 2012 om 09:39

        @E34M5Touring: En de achterkant is een Renault Megane als ik me niet vergis.

        Login om te reageren
        • jumpman zegt

          2 augustus 2012 om 09:54

          @pininfarina: idd, voorkant Merc, achterkant Megane!!!
          Dus een Mercgane???

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            2 augustus 2012 om 13:59

            @jumpman: Yep, met een VW 1.2TSI en DSG, inclusief 14″ lichtmetaal !

            Login om te reageren
  3. pursuit zegt

    2 augustus 2012 om 09:39

    Halfords vellings.

    Login om te reageren
  4. login zegt

    2 augustus 2012 om 09:43

    Ik vind het schaamteloos. Echt een kwestie van knippen plakken….hebben die Chinezen dan echt geen creativiteit?

    Login om te reageren
    • xxxx zegt

      2 augustus 2012 om 12:19

      @login:

      Kwestie van tijd dat ze hun ‘design’ ook op orde hebben. Is nog maar een jonge auto industrie daar.

      Zaken als auto’s in elkaar schroeven beginnen ze onder de knie te krijgen, maar zaken als design, daar hebben ze nog niet zoveel ervaring mee.

      Ze moeten gewoon goede designers vinden.

      Kijk maar naar Kia. Nemen een goede designer in dienst (Peter Shreyer), zorgen dat Kia auto’s redelijk betrouwbaar zijn en verkopen die hap.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        2 augustus 2012 om 16:09

        @xxxx: Weet je ook hoe lang Kia heeft gedaan over hun huidige imago?
        Tegen de tijd dat je in Nederland met goed fatsoen een chinese auto kunt kopen vliegt iedereen met helicoptertjes rond.

        Login om te reageren
        • xxxx zegt

          2 augustus 2012 om 19:58

          @eklasse:

          Mooi! Ik heb altijd al in een helicoptertje willen rondvliegen.

          Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    2 augustus 2012 om 09:46

    Ze hadden betrouwbaarder techniek kunnen stelen imo.
    Daar ga je die SL niet me van z’n plek krijgen.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      2 augustus 2012 om 12:56

      @jrk68: Er staat nergens dat de motor daadwerkelijk in de afgebeelde auto(SL) komt te liggen, wellicht ontwikkeling (kopiëren) ze ook wel kleine(re) auto’s…

      Login om te reageren
  6. Simpson zegt

    2 augustus 2012 om 09:53

    ik zit voor mijn werk twee weken in zuidoost azie, maar daar zie je nog niet veel chinees spul rondrijden hoor. Chinees spul word hier gebruikt om te eten of of voor bellen & tv kijken.

    Qua ‘lokale’ merken wel veel kleine sedannetjes (zoals nissan sylphy en Ivo) en hele grote,zoals de teana en hyundai sonata (veelal als taxi, als opvolger van de toyota crown)

    Login om te reageren
  7. Alfarobert zegt

    2 augustus 2012 om 11:17

    Dubbele koppeling en kleine turbomotoren bouwen we hier in Europa toch ook al.Niks nieuws onder de kap dus.

    Login om te reageren
    • badsaying zegt

      2 augustus 2012 om 11:52

      @Alfarobert: lezen blijft lastig he…

      Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    2 augustus 2012 om 11:35

    Ja Ja lach er maar om.
    De Chinezen gaan komen.
    Japan zoekt steeds meer het premium gebeuren op.
    Koreanen lijken steeds meer op Europeanen en ziten de meeste Europese fabrikanten goed in de nieren.
    En China gaat een groot gedeelte puur op prijs winnen.
    Wat de meesten vergetenis dat China een puur centraal geleide economie is.
    De afzet cq vraag op de thuismarkt is nog groot, VW is erachter gekomen dat de Chinezen al vele patenten voor zichzelf “geleend” hebben.
    En in China heb je juridisch geen poot om op te staan.
    Zoals Japan 40 jaar geleden is begonnen en Korea 20 jaar geleden.
    Au revoir, auf wiedersehen, Ciao Europese auto industrie.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 augustus 2012 om 18:03

      @desjonnies:
      Itt tot in China geldt het patentrecht hier wel.
      Ze hebben dus nog wel even te gaan voordat het echt wat wordt.
      Vergeet niet dat Hyundia er ook ruim 30 jaar over heeft gedaan om hier vaste voet aan de grond te krijgen.
      De eerste Pony’s reden hier begin jaren 80 al rond.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        2 augustus 2012 om 20:04

        @jrk68:
        Yep, na die Pony is het een tijd gewoon helemaal nix geweest.
        Maar nu, nu betrap ik mezelf erop, ik desjonnies, die de historie en de gloom en doom van onze Europese merken koestert; die Koreaantjes er helemaal niet verkeerd vind uitzien.
        En zij houden de Italiaanse desginhuizen nog in leven.

        Login om te reageren
  9. oli4k zegt

    2 augustus 2012 om 11:43

    Wel handig dat als je een nieuwe koplamp nodig hebt je er gewoon een van een afgedankte taxi kunt pakken. Of zouden ze bij BYD de moeite hebben genomen ze na te maken in plaats van gewoon complete Merc units erin te hangen?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      2 augustus 2012 om 12:57

      @oli4k: Denk je dat Mercedes koplampen aan ze zullen leveren?

      Login om te reageren
      • roadrebel123d zegt

        2 augustus 2012 om 15:41

        @notsobig: Wie weet misschien produceert BYD wel de lampen voor mercedes!

        Login om te reageren
  10. RuVi zegt

    2 augustus 2012 om 12:29

    er staat een fout in de titel:
    “ontwikkelt” moet “jat” zijn

    Login om te reageren
  11. tonyb zegt

    2 augustus 2012 om 13:52

    als ik het goed zie, is op foto 4 de interieurverlichting er al uit gevallen? :)

    Login om te reageren
  12. alfamail zegt

    2 augustus 2012 om 17:56

    Toch gewoon een ouwe SLK???

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 augustus 2012 om 18:00

      @alfamail: Laat die K maar weg.
      2 druppels met de sl neus.

      Login om te reageren
  13. laulau zegt

    2 augustus 2012 om 19:14

    Ze zouden de naam moeten veranderen van Build Your Dreams naar Build Your Nightmares

    Login om te reageren
  14. hape zegt

    2 augustus 2012 om 21:26

    Ja doe maar lacherig allemaal.
    Voorlopig heeft BYD een volledig electrische middenklasser OP DE MARKT die in 40 minuten opgeladen is en dan 300 km ver kan rijden. Topsnelheid ok.. 140 km/h maar dat is in vele gebieden meer dan voldoende. Wordt momenteel als taxi gebruikt in China en is hier niet leverbaar.
    Design loopt 5 jaar achter maar dat is een kwestie van tijd.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 augustus 2012 om 21:31

      @hape:
      Ja en hoe lang blijft dat heel?
      Laten we wel zijn als je 1 van de onbetrouwbaarste blokken en bak gaat copiëren ben je niet slim bezig.

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        2 augustus 2012 om 21:56

        @jrk68: wie zegt dat ze Volkswagen motoren gaan kopiëren?

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          2 augustus 2012 om 22:46

          @RRenault: Inderdaad en die knuppel zegt dat die motoren onbetrouwbaar zijn terwijl hij er zelf niet eens ervaring mee heeft.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            2 augustus 2012 om 23:22

            @autobart:
            Check ff het artikel over spionage bij vw voordat je gaat schelden.
            BYD is een partner van VW in China.
            Dus als VW hen beschuldigd van bedrijfsspionage en in dezelfde week komt hun Chinese partner met dit bericht dan is die conclusie ineens een stuk minder vreemd.
            Of wil je nu ook gaan ontkennen dat er problemen zijn met 1.2tsi en DSG?

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              3 augustus 2012 om 10:40

              @jrk68: tuurlijk niet.. Maar je vergeet 1 ding, niks en niemand is perfect en fouten zijn overal! Dus als je mij gaat vertellen dat die dsg en tsi meuk de grootste fouten zijn die ooit zijn gebouwd in de automobielen historie, Dan kan ik je niet serieus nemen..

              Login om te reageren
    • renezzzz zegt

      3 augustus 2012 om 10:59

      @hape: Ik heb net even gekeken: ik neem aan dat je de BYD E6 bedoeld. Erg interresante auto qua specs. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat qua ontwikkeling. Prijs zat in de US op 40K$.

      Login om te reageren
  15. JvT zegt

    2 augustus 2012 om 23:14

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North