• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac XTS: Weer eens wat anders

Auteur: ricardo, gepost 16 november 2011 om 10:49 – 55 Reacties

Cadillac XTS

BAM! En toen was daar opeens de nieuwe sedan van Cadillac. Het is -zoals de naam al doet vermoeden- de productieversie van de XTS Platinum Concept. Kunnen Audi, BMW danwel Mercedes hun borst nat maken met deze A6-, 5 Serie- en E-Klasse-concurrent? Volgend jaar komt deze dikbolide op de markt.

Wie in deze klasse shopt en géén dieselmotor prefereert (de minderheid dus) heeft misschien wat aan deze Yank. Hij wordt vooralsnog alleen geleverd met een 3.6-liter V6 die 305 pk levert. Deze paardjes worden verdeeld over alle wielen middels het Haldex all-wheel-drive systeem van Cadillac. Samen met Magnetic Ride Control (realtime demping) en HiPer Strut voorwielophanging moet het dogma van Amerikaanse auto’s met een optimale rechtuitstabiliteit in bochten, naar het land der fabelen worden verwezen.

Deze best wel forse auto wordt boven de CTS gepositioneerd en schijnt het achterin beter te doen dan zijn Duitse collega’s. Volgens Cadillac is de beenruimte daar tien centimeter meer dan een 5 Serie en vijf centimeter meer dan een A6. Zelfs de S-Klasse moet het ontgelden als het aankomt op kofferbakruimte, die bij de XTS 509 liter bedraagt.

Om nog maar even wat specs op te sommen:

  • Een Haldex all-wheel-drive systeem met een elektronisch gestuurd limited-slip differentieel
  • Magnetic Ride Control, luchtvering achter, een HiPer Strut voorwielophanging en Brembo-remmen – alle standaard
  • Standaard 19 inch wielen, 20 inch wielen optioneel leverbaar
  • Een direct ingespoten 3.6-liter V6 met lichtgewicht eigenschappen, waaronder een geïntegreerde cilinderkop/uitlaatspruitstuk combinatie
  • Een doploze brandstoftankvulopening voor gemakkelijker, schoner tanken
  • Neerklapbare hoofsteunen achterin voor een verbeterd zicht naar achteren
  • Een Safety Alert Seat-systeem met een vibrerende stoel om de bestuurder te waarschuwen
  • Een remsysteem dat automatisch ingrijpt om de impact van een aanrijding te beperken of een mogelijke aanrijding zelfs te voorkomen
  • Korte- en langeafstand radarsystemen

Vandaag is in Los Angeles de onthulling van deze bemmende Caddy die de DTS en STS komt vervangen. Cadillac heeft nog niet laten weten wanneer de auto in Nederland staat, we weten alleen dat de productie in het voorjaar van 2012 begint.

Ook interessant!

  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Komt de gaafste concept supercar er alsnog?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, la-2011, XTS

Vorig bericht: « Deze Ford Escape komt de Kuga vervangen
Volgend bericht: Bejaarde Ferrari-rijder (80) crasht zijn F40 »

Lees Interacties

Reacties

  1. hahahi20 zegt

    16 november 2011 om 10:52

    wat grappig, ik pak net een cadillac uit het autodrop total loss doosje

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      16 november 2011 om 16:00

      @hahahi20: die zijn het lekkerst!

      Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    16 november 2011 om 10:54

    Toch weer, na een wat betere periode, de richting van de zeepkisten aan het opgaan. Met name de achterkant ziet er lomp uit (daarom waarschijnlijk dat ze er geen nadrukkelijke foto van geven). Maar zat ik in de maffia, dan bracht ik misschien een bezoekje aan de Cadillac-dealer, to make him an offer he can’t refuse…

    Login om te reageren
  3. fiatsco zegt

    16 november 2011 om 10:55

    Waanzinnig mooi interieur. Ook leuk van de stuk dashboard wat wegklapt. Dat had de oude e-klasse ook, met een geheim opbergvakje erachter.
    De beenruimte achter is ook ongelooflijk.

    Het grote manco is natuurlijk het ontbreken van een (goede) diesel. Jammer, want de rest van de auto vind ik wel de potentie hebben een goede concurrent van de gevestigde Duitsers te zijn.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      16 november 2011 om 11:01

      @fiatsco: Interieur ziet er inderdaad erg goed uit voor een Amerikaan, maar toch moet je zoiets in het echt voelen en horen. Verder is 10cm beenruimte achterin volgens mij niet echt een deal-maker in deze categorie; dan koop je of een A8, 7 serie, S-klasse of gewoon een station-uitvoering als je iets meer ruimte wilt ;)

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        16 november 2011 om 11:19

        @dawwg: In dit segment wordt veel gechauffeurd en dan maken tien hele centimeters een wereld van verschil. Is veel fijner om te werken met wat ruimte, dan in een claustrofobiserend hok.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          16 november 2011 om 11:42

          @floryn:
          Klopt is belangrijk voor een Caddy, chauffeur en bodyguard voorin enja dan zelf achterin euhm… werken.

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          16 november 2011 om 18:21

          @floryn: in dit segment ? Hahahahaha ! De leukste opmerking van het jaar 2011.

          Login om te reageren
          • floryn zegt

            18 november 2011 om 19:31

            @Megakix: ik snap het even niet. Misschien heb ik iets gemist. Is het (prijs)klasse, o.i.d.?

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              19 november 2011 om 16:24

              @floryn: je hebt het over ‘chauffeuren’ in een circa 5-serie achtige auto…komop…

              Login om te reageren
              • floryn zegt

                20 november 2011 om 14:31

                @Megakix: Zonder gein. Ook in deze auto’s worden veel mensen gereden. Het zijn vaak advocaten en dergelijken. Ik heb namelijk zelf een tijd gechauffeurd. :)

              • Megakix zegt

                20 november 2011 om 17:08

                @floryn: damn…wist niet dat er zóveel poppenkast plaatsvindt in Nederland…dan…?

  4. tjaa zegt

    16 november 2011 om 10:57

    Eindelijk, weer een echte Lee Towers-mobiel. Leen kom er maar in, je kunt weer aan de Caddy!

    Login om te reageren
  5. birdboy zegt

    16 november 2011 om 11:01

    Mooie bak! Ook gaaf dat ze zoveel van de concept hebben behouden kwa uiterlijk.

    Login om te reageren
  6. Haakie zegt

    16 november 2011 om 11:02

    Als je in dit segment geen diesel levert ben je kansloos.

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      16 november 2011 om 11:17

      @Haakie: +1 In europa kan je gewoon niet zonder dieselmotoren op de markt komen voor dit segment.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        16 november 2011 om 11:46

        @stanny: GM/Cadillac is niet helemaal van gisteren, die zullen dat zelf ook wel inzien. Maar verreweg de meeste exemplaren zullen verkocht worden in Noord-Amerika. Ik gok zo dat Europa so wie so een hele kleine markt is voor deze wagen (ook als ze wel een dieselversie zouden hebben), en dat het daarom niet echt de (kosten en) moeite loont om er een dieselversie van te ontwikkelen. Wellicht, als blijkt dat de benzineversie onverwacht goed verkoopt, dat de diesel dan alsnog komt.

        Login om te reageren
  7. kliko zegt

    16 november 2011 om 11:11

    Gemixte gevoelens over het exterieur. Van de zijkant mooi, maar neus en kont vind ik niets aan…
    Specs zijn zeker goed, maar over t uiterlijk ben ik het nog niet helemaal eens.
    Interieur best oke. Maar wat is dat stuur verrekte lelijk! Blegh…
    Voor de rest al het (noten)hout vervangen door geborsteld alu. En dan vind ik het wel ok.

    Login om te reageren
  8. sdk16420 zegt

    16 november 2011 om 11:12

    Mooie Insignia rebadge van buiten.

    Login om te reageren
    • Stender zegt

      16 november 2011 om 14:10

      @sdk16420: Google het principe ‘rebadge’ eens.

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    16 november 2011 om 11:16

    Ach dat diesel probleem lossen ze wel op. Gewoon een Duramax van Chevy erin!

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    16 november 2011 om 11:16

    Niet zo gaaf. Bedaagde Cadillac’s zijn er altijd geweest, maar dit is niet eens een echt statig ontwerp. Liever de CTS en wat krapper zitten dan dit hok.

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    16 november 2011 om 11:20

    De STS en DTS opvolgen door 1 model, met een 3.6 – dat is zoiets als de Astra en Insignia opvolgen met 1 model, met de 1.6.
    Op dit moment is de 3.6 de instapper, en zitten daar verschillende motoren boven.
    Het heet natuurlijk een heel geweldig nieuwe motor, die de grotere overbodig maakt. Maar het is een oude motor die nu directe inspuiting krijgt. Bovendien lever je fors ruimte in, als je hier een DTS op inruilt.

    Login om te reageren
  12. glashelder zegt

    16 november 2011 om 11:25

    @StijnB

    Die lompe achterbak is gewoon kwestie van vorm zoekt functie.

    De doelgroep moet natuurlijk wel iemand in de kofferbak kunnen vevoeren.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      16 november 2011 om 11:51

      @glashelder: +1. :lol:

      Login om te reageren
  13. glashelder zegt

    16 november 2011 om 11:27

    Overigens, als dit een Aziaat was (zou kwa design overigens zomaar kunnen) werd dit ding compleet afgebrand.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      16 november 2011 om 11:46

      @glashelder: Geen zorgen, geen hond die dit koopt. Ook zonder die openbare affakkelsessie…

      Login om te reageren
    • mout zegt

      16 november 2011 om 11:53

      @glashelder: Zo heel positief zijn de reacties nu ook weer niet.
      Verder kan ik hier echt geen Aziaat in zien.

      Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    16 november 2011 om 11:37

    Nee hoor. Doe mij dan toch maar een van de Duitse drie. Vind het design nogal Aziatisch aandoen. En dat Walnotenhout in het interieur is zooooo 1990. Als dat nou smoked grey was geweest had ik het nog wel wat gevonden. Maar dit komt rechtstreeks uit een veel te duur advocatenkantoor.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      16 november 2011 om 15:02

      @Original_Arnoud: Je hebt hem ook in een ander kleurtje (het interieur), waaronder de ‘smoke grey’ trim. Het ontwerp kan ik wel aan wennen, erg uniek, een mooie Cadillac weer, kwaliteit van het interieur ziet er op het eerste oog erg leuk uit!

      Login om te reageren
  15. phaedros zegt

    16 november 2011 om 11:41

    Mooi hoor! Erg onderscheidend, duidelijk anders dan de bekende Duitse bakken. Alleen vanaf de C-stijl vind ik het wat minder worden, maar al met al vind ik ‘m wel geslaagd.

    Login om te reageren
  16. Stopwearingpants zegt

    16 november 2011 om 11:50

    gooi die 180 pk motor van opel erin, en je hebt een verkoop succes, en dan heb ik het nog niet eens over de lage koers van de dollar van dit moment.

    Login om te reageren
    • mazdarx8 zegt

      16 november 2011 om 12:31

      @Stopwearingpants: inderdaad, dat zal de verkoop van deze bak waarschijnlijk verviervoudigen.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        16 november 2011 om 16:47

        @mazdarx8: 0 x 4 = 0 ;)

        Login om te reageren
  17. jolig zegt

    16 november 2011 om 11:58

    Nee, die achterkant kan echt niet. De rest is redelijk non-offensive (lees: saai) maar die achterkant lijkt veel te opgerekt. Het achterportier is al buitenproportioneel lang en dan komt die grote achterkant er nog bij.

    Login om te reageren
  18. theblackdude zegt

    16 november 2011 om 12:17

    leuk alternatief ipv duitsers, als je geen diesel rijdt.

    Login om te reageren
  19. zeevink zegt

    16 november 2011 om 12:26

    Net niet! Overhang voor en achter te groot en maakt en lullige indruk hierdoor. Caddy huisstijl is aanwezig maar ik denk dat we toch moeten concluderen dat de schitterende Ciel een eenmalig designsucces in de caddy modellen van de laatste tijd.

    Login om te reageren
  20. mazdarx8 zegt

    16 november 2011 om 12:29

    toen ik hem zag dacht ik dat het een a4/3-serie/c-klasse concurrent was…
    qua looks is-ie in ieder geval beter dan z’n concurrenten, en ook al geen diesel motor, alleen een dikke v6.
    gaat waarschijnlijk weer voor geen meter verkopen, helaas.

    Login om te reageren
  21. corvettez06 zegt

    16 november 2011 om 12:58

    ik vind hem mooier dan de duitse meuk, maar dat is smaak persoonlijk .ziet er top uit zou daar wel in willen rijden , zal ook zeker heerlijk rijden.

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    16 november 2011 om 13:00

    Ik begrijp niet waarom ze er geen Opel-diesel in plooien. Wordt weer een heel zeldzame verschijning zo…

    Login om te reageren
  23. thoisss zegt

    16 november 2011 om 13:03

    Ik zie er op de eerste foto ook wel wat Insignia in..

    Login om te reageren
  24. Sm0keGun zegt

    16 november 2011 om 13:08

    Ergens doet het me een beetje denken aan de insignia .

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      16 november 2011 om 14:47

      @Sm0keGun: Pluspunt dus :D

      Login om te reageren
  25. Lan_Evo zegt

    16 november 2011 om 13:22

    Hmm, weet niet,vind dit nou niet echt heel indrukwekkend, vooral die achterkant, de grille en die willekeurige ‘design’ streep/vouw onder de zijramen.

    Login om te reageren
  26. kraakensmaak zegt

    16 november 2011 om 13:22

    Een Amerikaanse dikke bak zonder V8? Dat kan echt niet, ik heb 2 jaar geleden een DTS met V8 gehuurd op vakantie in Florida, erg lekker geluidje kwam daar uit en reed comfortabel.

    Login om te reageren
  27. euro95 zegt

    16 november 2011 om 14:01

    deeyy tooook oouuurrr jobbbsss! :) Staat XTS voor eXTaSe :) ?

    Login om te reageren
  28. wimbers zegt

    16 november 2011 om 14:58

    deze gaat in nederland net zo goed lopen als de CTS. die doet het ook z goed met onze CO2 tax er op…

    Login om te reageren
  29. rikus zegt

    16 november 2011 om 15:20

    Erg jammer dat er hier weinig markt voor is.
    Deze mag op mijn oprit staan!
    De meeste mensen (hier) zullen toch voor een Duitser gaan, en ja die leggen de lat ook erg hoog.
    Maar de manager bij wie de straat al vol staat met zwarte Audi’s en zilvergrijze 5 series zou deze best kunnen waarderen.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      16 november 2011 om 18:20

      @rikus: meeste managers wonen gewoon in een bijkans onbetaalbare rijtjeswoning, in een voor 40% gesubsidieerde buurt en een dood klimrekkie voor de 2 kinderen uit het 3e huwelijk….dusss…

      Login om te reageren
  30. speedlimit zegt

    16 november 2011 om 15:51

    Idd een riante kofferbak…is maar 9 liter meer dan bijv. een 14 jaar oude avensis ;)
    Ziet er verder goed uit al blijft de cts mijn favoriet onder de cadillac:)

    Login om te reageren
  31. mashell zegt

    16 november 2011 om 16:06

    Van binnen prachtig maar die rare hatchback achtige achterkant, dat is not done in deze klasse. Vraag Jaguar maar.

    Login om te reageren
  32. gearhead zegt

    16 november 2011 om 17:06

    Met die overhangen voor en achter is de balans volledig zoek.

    Login om te reageren
  33. Megakix zegt

    16 november 2011 om 18:19

    Okéééé…dus de achterin-ruimte moet groter worden dan die van de Duitsers….pomtiedom…ff een GIGANTISCH lelijke verlenging van de daklijn tekenen..en hop, klaar ! :lol:

    Login om te reageren
  34. love4sportcars zegt

    16 november 2011 om 18:20

    er is niet eens een foto van de achterkant bij…

    Login om te reageren
  35. E550 zegt

    16 november 2011 om 18:56

    Ach, waarom een diesel? De meeste Cadillacs worden toch verkocht in VS en UAE. Daar zit niemand op een diesel te wachten. Al maken ze een diesel, dan zouden mensen alsnog eerder kiezen voor E, 5 of A6. Overigens vind ik het een toffe bak. Alleen jammer dat ie niet wordt geleverd in V8. Een STS of een DTS vind ik toch wel iets dikker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North