• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

California wordt de laatste Ferrari met handbak

Auteur: Alwood, gepost 22 maart 2010 om 21:15 – 68 Reacties

Afbeelding California wordt de laatste Ferrari met handbakAfbeelding California wordt de laatste Ferrari met handbakAfbeelding California wordt de laatste Ferrari met handbakAfbeelding California wordt de laatste Ferrari met handbak

Kan die wel blij kijken, zo leuk is het niet
The manual gearbox will die, get used to it. Over tien jaar zal het kunnen bedienen van de koppeling een zeldzaamheid zijn, slechts weggelegd voor de ware fetisjisten.

Onlangs zijn de specificaties van de nieuwe Ferrari California met handbak uitgelekt. Bestellingen worden al opgenomen, maar verwacht er niet te veel van. De zesversnellingsbak en het koppelingspedaal hebben een catastrofale invloed op de prestaties. Accelereren van 0-100km/u duurt 4.2 seconden voor een geoefend bestuurder, de California met zeven versnellingen en dubbele koppeling heeft er minder dan 4 seconden voor nodig. Overigens is de manual in Nederland ook nog eens flink duurder omdat deze een hoger verbruik en meer uitstoot heeft.

Grote kans dus dat je in de toekomst alleen nog maar mag trekken aan hendels naast het stuur. Volledig manueel is te langzaam, en het Maranello marketingbureau houdt niet van langzaam. Mocht je dromen van een 458 Italia met schakelpook dan kan je natuurlijk wel zelf een bak uit een California sleutelen. Aan de andere kant zijn er genoeg andere opties voor puristen. Wat te denken van een GT3RS? (bron: autopareri.com, via autoblog.com)

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

california, Ferrari, Techniek

Vorig bericht: « Tata Nano goes out with a bang
Volgend bericht: Walvispenis is uit, krokodillenhuid is in (met video) »

Lees Interacties

Reacties

  1. bufallowiesmann zegt

    22 maart 2010 om 21:18

    wie koopt dan ook in godsnaam de handbak??

    Login om te reageren
    • Chevelle zegt

      22 maart 2010 om 21:29

      @bufallowiesmann: Voor mensen die meer rijervaring willen hebben, meer betrokken willen zijn bij het rijden.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      23 maart 2010 om 23:09

      @bufallowiesmann:
      echte mannen

      Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    22 maart 2010 om 21:18

    Ach ja, in Amerika weten ze niet eens wat het is en zijn ze allemaal gewend aan 2 pedalen onder de voeten, nu is het (helaas) tijd dat wij hier ook achter komen.

    Ben blij dat ik al jaren met een handbak rij en zou niks anders willen. (Alhoewel zo’n DSG bak wel puik is)

    Login om te reageren
    • m5 zegt

      22 maart 2010 om 21:31

      @Gnermo: waarom worden er dan zoveel m5’s met een hanbak verkocht in de vs vraag ik me dan af

      Login om te reageren
      • Gnermo zegt

        23 maart 2010 om 00:03

        @m5: Lees je het artikel? “Over tien jaar zal het kunnen bedienen van de koppeling een zeldzaamheid zijn, slechts weggelegd voor de ware fetisjisten.”

        Mensen die een M5 kopen hebben over het algemeen wat meer hersens dan de gemiddelde Amerikaan.

        Login om te reageren
  3. GeoBem007 zegt

    22 maart 2010 om 21:18

    Ferrari’s staan al jaren voor wat betreft F1-type snelle versnellingsbakken. Ik denk oa aan de 355.

    Was te verwachten. Zie het wel niet snel gebeuren bij de rest :)

    Login om te reageren
  4. BaRa zegt

    22 maart 2010 om 21:18

    Als het dan toch over purisme gaat: een superformance MK3 heeft ook een handbak, en je hebt minstens zoveel borsthaar nodig als bij een top-of-the-line Porsche of Ferrari :-)

    Login om te reageren
  5. Sjonny zegt

    22 maart 2010 om 21:24

    Helaas, voor de vrouwelijke bestuurders.

    Login om te reageren
  6. Bert zegt

    22 maart 2010 om 21:26

    Bizar, ze zouden juist een handbak als optie in de 458 moeten leveren.

    Login om te reageren
  7. Roy zegt

    22 maart 2010 om 21:28

    Als we toch semi-automatisch gaan schakelen, doe dan een sequentiele schakelpook waar je lekker mee kan rammen. Die flippers blijven een te hoog playstation gehalte hebben.

    Login om te reageren
    • Harry1994 zegt

      22 maart 2010 om 22:17

      @Roy: Helemaal mee eens, werkt ook het makkelijkst.
      Naar beneden trekken is omhoog schakelen, omhoog douwen is terug schakelen, as easy as it can get.
      Denk aan de ascari a10 btw;-)

      Login om te reageren
  8. Chevelle zegt

    22 maart 2010 om 21:30

    Denk ik. Ik zou voor een handbak gaan als ik de keuze kreeg.

    Login om te reageren
  9. Donkervoort zegt

    22 maart 2010 om 21:32

    Een echte man neemt een handbak, of het nu slomer is of niet.

    Een Ferrari koop je toch om er met plezier in te rijden, racen op de openbare weg zit er toch niet in hier in Nederland.

    Login om te reageren
  10. m5 zegt

    22 maart 2010 om 21:32

    hanbak=handbak ;)

    Login om te reageren
  11. fiestafeest zegt

    22 maart 2010 om 21:32

    ik heb jaren lang in een stilo abarth gereden met een semi automaat (en flippers aan het stuur) en ik moet zeggen dat ik het af en toe nog steeds mis

    Login om te reageren
  12. lodewijk zegt

    22 maart 2010 om 21:45

    @M5
    Omdat die enkel daar verkocht wordt met handbak..
    Spijtig genoeg.

    Voor sommige auto’s is het volgens mij het beste om met een halfautomaat/automaat te rijden.
    Omdat het gevoel met de auto en de motor in bepaalde opstellingen dan beter is.

    Als ik moet kiezen rijd ik het liefste met een handbak, maar ik heb dan ook nog niet met een Ferrari met F1 bak gereden..

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    22 maart 2010 om 21:52

    je gaat toch geen porsche kiezen inplaats van ferrari om die handbak, ferrari is veel meer auto dan zo’n kever in ren schoenen, dan heb ik liever flippers dan een kever, maar wel stom van ze dat je geen handbak meer zou kunnen, en overheid ook dat ie duurder word, klote gedoe ook :/

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 maart 2010 om 23:40

      @spykerboy: “je gaat toch geen porsche kiezen inplaats van ferrari om die handbak, ferrari is veel meer auto dan zo’n kever in ren schoenen, dan heb ik liever flippers dan een kever”

      En dat zegt iemand met een automerk in zijn avatar dat het laatste jaar kampioen is geweest in het overboord gooien van al hun principes en waarden…

      Porsche blijft tenminste bij hun waarden nèh…

      Login om te reageren
  14. naam zegt

    22 maart 2010 om 21:52

    Ik snap het niet.
    Ik zelf, 21 jaar, geen cent te makken. Zou perse geen automaat willen. Zeker niet in een sportwagen. En ik denk vele met mij.

    Waarom zijn alle rijke en vaak oudere mensen dit gevoel verloren en willen vraag een “luxe” automaat in een bloedsnelle italiaan.

    Login om te reageren
  15. Jippie zegt

    22 maart 2010 om 21:55

    Voor sommige mensen is een automaat beter. Kunnen ze niet in no-time koppelingsecties verbranden. Maar ja, dat zegt al genoeg. DSG is voor mensen die geen mechaniek beheersing hebben. Handbak is toch echt wel het betere werk. Period!

    Login om te reageren
  16. bufallowiesmann zegt

    22 maart 2010 om 22:00

    @ chevelle dus jij wil meer uitgeven aan benzine en de prijs van de wagen voor een handbak ik zij sinds enkele weken een mercedes e class e 500 copue en die is leuk met die flippers

    Login om te reageren
    • Chevelle zegt

      23 maart 2010 om 00:03

      @bufallowiesmann: Als je een auto kan betalen van dat bedrag dan maak je, je meestal niet zorgen om die paar extra liters brandstof of euro’s voor een handbak.

      Login om te reageren
  17. Freude_am_Fahren zegt

    22 maart 2010 om 22:09

    De keuze hangt volgens mij ook af van de auto. Stel dat ik een Ferrari zo kopen, dan ga ik zoiso voor de halfautomaat met flippers. Maar als ik een M3 zou kopen, dan zou ik voor de handbak gaan.

    Login om te reageren
  18. Arnold zegt

    22 maart 2010 om 22:12

    nou mijn ouders hebben ook een automaat en ik vind het wel heel relaxed rijden soms verveel je je haast :P

    Login om te reageren
  19. floryn zegt

    22 maart 2010 om 22:12

    Ik zal vooral de bijna pornstyle pook wel missen:

    Maarja twee koppelingen zijn beter dan een. Er verdwijnen handelingen bij het autorijden en er komen weer nieuwe bij. Als je naar de video’s van Jay Leno kijkt zie je ook vaak van die auto’s met totaal onlogische pedalen etc.

    Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    22 maart 2010 om 22:13

    Als je sportief wil rijden, rij dan een paard (of een fiets). Straks gaat hier iemand nog nostalgisch lopen doen over dubbel clutchen of zoiets. Ik rij met een handbak, maar vind een automaat geen straf.

    Login om te reageren
  21. roller79 zegt

    22 maart 2010 om 22:13

    zelfs al moest ik kunnen, zou ik geen handbak willen… mijn s-tronic geeft me het maximum rijplezier!!!

    Login om te reageren
  22. MACH3 zegt

    22 maart 2010 om 22:13

    Niets zaliger dan een 430 Scuderia laten opschakelen in 60ms met de flippers, aan 8600 toeren.

    Login om te reageren
  23. AMG Powerrr zegt

    22 maart 2010 om 22:21

    Eindelijk nog een Ferrari waar je heel-and-toe kan toepassen!

    Login om te reageren
  24. JPM zegt

    22 maart 2010 om 22:35

    Aan de ene kant is het jammer maar aan de andere kant is het de enige juiste keuze. Ze laten zien dat ze niet van die misty-eyed geschiedenisdocenten zijn zoals dat tot de ondergang van Jaguar heeft geleid.

    Login om te reageren
  25. beetec zegt

    22 maart 2010 om 22:41

    Tja, dat is de vooruitgang. Je kunt er moeilijk over doen maar de nieuwe bakken zijn gewoon beter. Het oude schakelpatroon en pook was natuurlijk nostalgisch maar dat was de luchtgekoelde 911 boxer ook. Vooruitgang hou je niet tegen. Ferrari doet wat het moet doen.

    Login om te reageren
  26. PimmesJP zegt

    22 maart 2010 om 23:33

    Neeeeeh!! :S

    Login om te reageren
  27. jzaero zegt

    22 maart 2010 om 23:52

    Een GT3RS vind ik emotioneel gezien helemaal niets vergeleken met de exotische Italianen. Dan kan er nog een meesterlijke handbak in liggen, nee… Zeer jammer dat de manual-gearboxes langzamerhand aan het uitsterven zijn. Het is toch een stuk leuker om met dat pedaal te spelen. Veel meer betrokken bij het rijden. Je voelt je auto, je voelt hem werken en daarnaast moet jij je aandacht erbij houden om hem op gang te houden. Tja… Snelheid is niet alles..

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    22 maart 2010 om 23:53

    Eigenlijk is dat koppelen en zelf schakelen ook totale nonsens. Vroeger misschien nodig maar nu echt niet meer. De handbak is gewoon door de stand der techniek ingehaald. Net als de carburateur, de choke (wie mist dat onding?), de antenne die volautomatisch uit het spatscherm omhoog kwam, etc. Binnenkort kunnen we de handbak en achterwiel aandrijving aan dat lijstje toevoegen. Tuurlijk zullen er nostalgisten aan blijven hangen maar zeker als het vanwege het milieu te duur wordt is het einde inzicht? Jammer, eigenlijk niet.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 maart 2010 om 00:45

      @mashell: “…en achterwiel aandrijving aan dat lijstje toevoegen”

      Hahahaha

      En alle 300 pk + auto’s zullen 4-wiel aandrijving krijgen?

      Zie het eigenlijk NOOIT gebeuren.

      Login om te reageren
    • Tombo zegt

      23 maart 2010 om 06:26

      @mashell:
      De choke zit er nog steeds op hoor, zei het elektronisch (start verrijking).

      Maar idd, ik snap eigenlijk niet waarom we in Europa zo krampachtig aan een handbak vast blijven houden. Ik rij nu al 2 maanden in een Volvo V70 automaat, en ik moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind rijden. En dit is dan nog niet eens een echt moderne automaat (DSG o.i.d.). Heb ook al een aantal keer met een DSG gereden en als ik moest kiezen tussen een DSG en een handbak, ging ik voor de DSG

      Login om te reageren
  29. Sciurida zegt

    23 maart 2010 om 00:03

    Zolang het bij semi-automaten blijft zie ik het probleem ook niet helemaal, waarom zou je per se een koppeling willen hebben als dat al sinds de jaren 20 automatisch kan, ik bedoel; beetje onzin, kijk als ze nou zouden zeggen: je hebt totaal geen controle meer, kijk dan zou ik ook gaan zeuren. Feit blijft: de meeste mensen die zo’n auto kunnen betalen interesseert het geen moer, anders zou Ferrari niet tot deze stap overgegaan zijn

    Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    23 maart 2010 om 00:35

    wtf ik kan het bijna niet geloven dat automatisch leuker gevonden wordt dan manueel door echt autoliefhebbers.

    handgeschakeld gaat echt niet verdwijnen hoor btw.. als mensen dat leuk vinden blijft dat. elektrisch is ook onzin. is geen bal aan dus gaan we er nooit geheel op over. bovendien maakt een elektrische auto geen geluid en dat is levensgevaarlijk dus krijgen we nepmotorgeluid (ofzo)

    als lesauto’s straks maar niet ook overgaan op automatic trouwens.

    Login om te reageren
  31. Flamingo zegt

    23 maart 2010 om 00:41

    is dat nou leuk dat alles voor je gedaan wordt? ik kan toch ook wat!
    ik vind t een belediging.

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    23 maart 2010 om 00:55

    Ik zou het niet missen. Maar ja, ik ben Citrofiel. Ik houd van comfort. Dus waarom dan de hele tijd moeten roeren? Helaas, tegelijk ben ik ook liefhebber van klassieke auto’s, en dat is toch echt gewoon schakelen (en dubbel koppelen als je ‘pech’ hebt). Dus ik blijf het gewoon doen. Tenminste, tegen de tijd dat ik een (klassieke) auto heb dan. ;)

    Login om te reageren
  33. rider zegt

    23 maart 2010 om 08:08

    slechts weggelegd voor de ware fetisjisten. dus een ferrari met “DSG” is niets voor fetisjisten? wat een gelul.

    Login om te reageren
  34. Tedje de Haag zegt

    23 maart 2010 om 08:50

    LOL @ handbakken

    Login om te reageren
  35. roadronner zegt

    23 maart 2010 om 08:57

    LOL @ automaten. Een belediging voor de bestuurder. Een auto wordt net een botsautootje: je hoeft alleen nog maar te sturen en te kijken waar je naartoe wil. De mens hoeft er niets meer voor te doen.

    Login om te reageren
  36. Bert zegt

    23 maart 2010 om 09:39

    De bak in de Ferrari is toch nog steeds een echte versnellingsbak
    en niet te vergelijken met een automaat.

    Je kan dus op en afschakelen wanneer je wil,
    en daar gaat het om met rijden dus het genot blijft.

    Login om te reageren
  37. Peter zegt

    23 maart 2010 om 09:44

    Een aantal van de fetisjisten heeft het blijkbaar nog steeds niet begrepen: een auto met flippers is géén automaat! De bestuurder schakelt (als hij dat wil) nog steeds zelf en beschikt daarvoor over een sneller systeem waarbij hij het stuur niet moet lossen. Dit is sneller en geeft de chauffeur meer controle over zijn auto en is dus beter, ook in sportauto’s. Ik neem aan dat deze fetisjisten de voorkeur geven aan carburators, trommelremmen zonder servo en handsignalen ipv richtingaanwijzers.

    Login om te reageren
  38. Mr.X zegt

    23 maart 2010 om 09:56

    vind het niet gek!

    Ik zou zelf ook voor een F1 bak of dubbelkoppeling automaat kiezen in een dergelijke auto!
    Filerijden is een ramp met dit soort auto’s, hellingproeven kunnen ook wat minder zijn met een meerplaatskoppeling…..
    Geen mij maar lekker een automaat!
    Heb een keer met een 599 GTB mogen rijden, en die F1 bak is ook al prima. Ook de PDK bak van porsche is een droom!

    Login om te reageren
  39. Laurens zegt

    23 maart 2010 om 10:38

    Met al die versnellingen wordt een handbak wel een handvol.

    Login om te reageren
  40. waverider zegt

    23 maart 2010 om 10:45

    Dat zuigt echt, ik vind het hebben van een koppeling echt lekker. Je hebt meer mogelijkheid om de auto te controleren.
    De naam alleen al “Flappy paddle gearbox”… pffffttt.
    Nu snap ik ook wel dat het niet meer nodig is, maar steeds meer van het pure van autorijden word ons ontnomen door de vernichting van de samenleving…

    Login om te reageren
  41. JPM zegt

    23 maart 2010 om 12:54

    @ waverider

    Dat is niet de naam. Dat is Clarksons interpretatie die vervolgens iedereen heeft overgenomen.

    Maar het past inderdaad niet bij een bedrijf als Ferrari om voor een langzamere oplossing te gaan puur uit historisch oogpunt. Hoewel de Lamborghini Balboni een stuk beter is met pook dan dat stomme e-gear. Maar Lamborghini is meer een macho merk waar het imago een grotere rol speelt dan de techniek erachter. Misschien een niche voor Lambo en Aston maar daar zal het bij blijven.

    Login om te reageren
  42. waverider zegt

    23 maart 2010 om 13:17

    @JPM
    Natuurlijk weet ik dat, Clarkson gebruikt dat om het concept belachelijk te maken. Voor mensen die houden van autorijden is het gewoon niet leuk. Daarnaast is het gewoon een volgende stap in de richting van “niet meer zelf sturen”. Het begint met een gerobotiseerde bak, automatisch parkeren en navigatie.. Bedenk zelf maar waar het eindigt. Bij Ferrari mag het dan sportief worden verpakt maar voor de massa merken is het gewoon uitschakelen van menselijk (en daardoor mogelijk foutief) handelen. De ziel haal je uit een auto.

    Login om te reageren
  43. waverider zegt

    23 maart 2010 om 13:18

    Trouwens een voorbeeld van hoe zoiets eindigt zie je op dit moment bij de Prius….

    Login om te reageren
  44. JPM zegt

    23 maart 2010 om 13:20

    @ waverider

    Nou nou niet zo melodramatisch. Je beslist nog steeds zelf wanneer je schakelt hoor. Het is geen automaat. Ferrari is een merk dat de snelste auto nastreeft, daar hoort geen schakelsysteem bij dat in essentie al 100 jaar oud is. Als het veel sneller kan dan is een bedrijf als Ferrari het aan hun reputatie verplicht om de snelste manier te implementeren.

    Login om te reageren
  45. waverider zegt

    23 maart 2010 om 13:29

    @JPM Voor Ferrari dat ben ik dan weer met je eens.
    Voor de auto’s voor normale stervelingen zou een handbak er gewoon moeten blijven. Kom op vw polo met dsg… dat is hetzelfde als een 2GB videokaart op een commodore 64, gewoon absoluut onnodig. Als je alleen van A naar B wilt komen neem je een echte automaat (dan boeit je helemaal niet hoe je rijd) en als je wilt AUTOrijden neem je een handbak. Als je een racer hebt neem je het snelste voorhanden, lijkt me logisch.

    Login om te reageren
  46. Cantago zegt

    23 maart 2010 om 13:50

    Simpel zat, geen Ferrari kopen dan! De 458 lijkt me geweldig, maar ik wil er zonder twijfel een handgeschakelde auto naast hebben staan! (M3, 550-2, DBS, R8?)

    Login om te reageren
  47. RenesisHP zegt

    23 maart 2010 om 14:56

    Zijn er nou ook daadwerkelijk mensen die een handbak laten staan vanwege 0.3 sec verschil naar de 100km/u?
    Zou mij in ieder geval geen zak uitmaken. 4.2 sec is nog steeds f*cking snel. Nu nog een mooiere verpakking. :roll:

    Login om te reageren
  48. BMWHerman zegt

    23 maart 2010 om 15:37

    @ RenesisHP, het gaat niet alleen om die 0,3 seconde. Een DSG bak is sneller, veiliger, zuiniger etc. Als je volgas optrekkend in een bocht schakelt heb je geen enkele onbalans. Dat is bij een handbak wel anders, omdat de aandrijving even wegvalt. Ik heb kort geleden een half uurtje in een E92 M3 kunnen knallen (met DSG) en het is onvoorstelbaar gaaf rijden met zo’n DSG bak. Je hebt geen enkele onbalans bij het schakelen in een bocht en het automatische tussengas bij het terugschakelen is geniaal. Ook hier geen enkele onbalans.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 maart 2010 om 15:45

      @BMWHerman:

      Dat geloof ik allemaal wel. Het zou mijn keuze nog steeds niet veranderen. ;)

      Login om te reageren
  49. Bert zegt

    23 maart 2010 om 18:29

    @BMWHerman:Kan best zijn, maar dat is enkel van belang op circuit als het om de tienden of duizendsten van seconden gaat. Soms wil je net wel die onbalans omdat het een extra factor is om rekening mee te houden.

    Ik hou het ook op handbakken, niet zo clinich als de dubbelekoppelingsbakken. Je beslist zelf of je al dan niet traag of snel wilt schakelen, etc. Veel van die Ferrari’s doen slechts een duizendtal km per jaar. Aan het comfort voor dagdagelijks gebruik kan/zal het ook niet echt liggen. Maarja ze moeten launch-control hebben, de Schumi peddeldoos en gewoonweg een optie van 7 ruggen.

    Login om te reageren
  50. Esprit_de_Flandre zegt

    23 maart 2010 om 19:05

    Afgelopen weekend met een Corsaatje automatic gereden van een vriendin. Moet zeggen, dat ging vlotjes. Vooral handig om in het centrum aan te schuiven.

    Had al ervaring met automatic, maar dat was ouwe US-rommel. Hoewel ik graag schakel, zou ik zo’n klein, vrij recent modelletje toch wel overwegen.

    Login om te reageren
  51. Patrick zegt

    23 maart 2010 om 19:49

    Jammer die mooie handbak weg :(!!!

    Login om te reageren
  52. C6_R zegt

    23 maart 2010 om 21:13

    Tsja, het design van met name de California was al meer op metromannen gericht, dus dat de handbak zou verdwijnen was een kwestie van tijd.

    Gelukkig zijn er nog wel merken die gewoon de aandrijving op de achterwielen, en een good-old versnellingspook hebben…

    Login om te reageren
  53. Dimglor zegt

    23 maart 2010 om 21:44

    Ik vind schakelen wel nog leuk..
    Jammer dat ze nu alles in automaat willen hebben…

    Login om te reageren
  54. Guust Flater zegt

    23 maart 2010 om 22:59

    Ik zit erop te wachten dat ze eindelijk ook dat stomme sturen eens automatiseren. Dat is veel moderner, comfortabeler en veiliger. En sneller. Mensen maken fouten, computers niet. Zoiets dus.

    http://www.youtube.com/watch?v=Kc5JED8TgwI

    BMW is al goed weg, nu Ferrari nog. Mensen die dit niet willen, leven in het verleden en willen hun auto het liefst nog zelf aanzwengelen. Dat ze paard en wagen kopen, stelletje fossielen.

    Login om te reageren
  55. rstyled zegt

    24 maart 2010 om 08:22

    Doe mij maar een fijne hand 6-bak. Dat gedoe met 8 versnellingen tegenwoordig. Milieu dit, milieu dat. Het zal tegenwoordig best goed en fijn werken die automaatjes, maar ik heb graag de volledige controle over de auto.

    Login om te reageren
  56. IngBob zegt

    24 maart 2010 om 08:34

    Damn, helemaal niemand een reactie op foto TWEE van de Gallery?? Die dame trekt toch persoonlijk meer mijn aandacht :)!!

    OT: ..er bestaan andere merken voor puristen die gewoon lekker zelf willen schakelen! Ferrari is toch ook eigenlijk wat meer voor poseurs..

    Login om te reageren
  57. IngBob zegt

    24 maart 2010 om 08:38

    http://www.autoblog.nl/gallery/Ferrari/California/Ferrari_California_02.jpg

    Login om te reageren
  58. Jos zegt

    28 mei 2010 om 18:40

    @IngBob: inderdaad zeg, foxy lady!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North