• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlsson CK63 RS, een CLS63 AMG met 649 pk

Auteur: robbie, gepost 12 september 2011 om 14:33 – 30 Reacties

Carlsson CK63 RS (gebaseerd op Mercedes CLS63 AMG)
Carlsson was al eens bezig geweest met het tunen van de nieuwe Mercedes CLS, maar nu komen ze al met versie 2.0 op de proppen. De vorige versie had 600 pk, maar nu komen ze tot maar liefst 649 pk (en 900 Nm!).

Dit is natuurlijk net niet zo heftig als de Brabus Rocket 800, maar die heeft dan ook een dikke V12 onder de motorkap liggen. De Carlsson CK63 RS heeft net als de reguliere CLS63 AMG een bi-turbo V8, maar dankzij de nodige tweaks komt er dus net ff wat meer vermogen uit. Dankzij dit extra vermogen sprint je nu in 4,1 seconden naar de 100 ipv 4,3 seconden. Uiteraard hebben ze het uiterlijk (en interieur) ook een grondige make over gegeven. De velgen zijn overigens maximaal 20 inch groot.

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Pogea CLS63 AMG
    Pogea CLS63 AMG haalt 329 km/u. Cooler dan RS6?
  • Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, carlsson, cls, cls63, iaa-2011, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « BREAKING! Vakbonden vragen faillissement Saab aan! [updated]
Volgend bericht: Maak kennis met onze nieuwste site: Groen7.nl! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    12 september 2011 om 14:50

    hip, maar niet aan mij besteed

    Login om te reageren
  2. Ram-G-maN zegt

    12 september 2011 om 14:56

    Dit zal ongetwijfeld betaalbaarder zijn dan Brabus Rocket 800 met een astronomisch hoog prijskaartje. Als het bedrag je niet van weerhoudt tot aanschaf dan doet het uiterlijk het wel. Carlsson heeft het wel begrepen IMHO. 8)

    Login om te reageren
  3. trisx zegt

    12 september 2011 om 15:04

    Doe mij de brabus maar

    Login om te reageren
  4. roy1263 zegt

    12 september 2011 om 15:22

    ik heb leiver de brabus variant en anders nog liever een standaard dan een ”carlsson”

    Login om te reageren
  5. schellekens006 zegt

    12 september 2011 om 15:22

    0.2 seconden verschil nou nou… wat een onzin eigenlijk. Koop een AMG en stort wat je teveel hebt op giro 555 doe je ook nog iets goeds.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      12 september 2011 om 16:10

      @schellekens006: Alsof alles om de 0-100 km/h tijd gaat. Een auto met 649 PK en 900 nm krijgt zijn vermogen nou eenmaal niet goed kwijt vanuit stilstand. Bij auto’s met zo’n hoog vermogen kan je beter naar de tussensprints kijken, bv. 100-200 km/h of 200-300 km/h, dan pas zie je goed hoe veel sneller hij is geworden.

      Login om te reageren
  6. Sciurida zegt

    12 september 2011 om 15:29

    Ik heb me al een keer eerder hierover opgewonden, maar waarom mag Carlsson het Mercedes logo vervangen? Het is in de basis toch gewoon een Mercedes? Waarom accepteert Mercedes dat? Ik bedoel Mercedes maakt het basispakket, dus eigenlijk het belangrijkste van de auto (design etc.), en vervolgens is er een af andere tuningboer die teveel tupperware heeft liggen die er zijn eigen logo op plakt. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      12 september 2011 om 15:33

      @Sciurida:

      Waarom zouden ze er moeilijk over doen?
      Wordt je tenminste niet geassocieerd met (eventuele) tuningsgedrochten.

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        12 september 2011 om 15:52

        @jack_abarth: Omdat het product van Mercedes is, niet van de Tuning-boer! Abarth is trouwens een goed voorbeeld van hoe het wel kan, maar goed dat is eigenlijk hetzelfde principe als AMG…

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          12 september 2011 om 15:59

          @Sciurida:

          Niet helemaal waar, want een AMG blijft op papier een mercedes. Maar bijvoorbeeld een Carlsson, Brabus en Abarth zijn op kenteken ook echt “merken”.
          Hetzelfde geldt volgens mij ook voor Alpina.

          Login om te reageren
    • rikus zegt

      12 september 2011 om 15:57

      @Sciurida: Als je een een beetje tuner bent plak je er een eigen logo op!
      Dat doen tuners.
      Het is natuurlijk geen gezicht, zelf zou ik kiezen voor een embleemloze grill.
      Dan zit je er toch een beetje tussen in, en het staat strakker als zo’n gigantische Carlsson uithangbord op je toch al niet goedkope bolide.

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      12 september 2011 om 16:11

      @Sciurida: Jonguh, je amg doen met je wagen wat je wilt behalve bij dat kutte Ferrari.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        12 september 2011 om 16:17

        @The360box: mag

        Login om te reageren
  7. likeaboss zegt

    12 september 2011 om 15:53

    Heerlijk, maakt de auto net weer waar mannelijker. Precies wat de nieuwe cls nodig had!

    Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    12 september 2011 om 16:13

    gaaf ding, maar ik zou zelf gewoon Mercedes logo’s er op willen.. gelukkig doet laat AMG die gewoon zitten :)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2011 om 16:54

      @dennisr: AMG is Mercedes’ huistuner, dusja…

      Login om te reageren
  9. gedwongenleaser zegt

    12 september 2011 om 16:18

    Rangschikking qua looks: vorige model CLS > huidige model CLS > Carlsson CK63 RS > Brabus R800… Jammer dus van de moeite.

    Login om te reageren
  10. mrbones zegt

    12 september 2011 om 16:25

    grappige velgen

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      12 september 2011 om 16:58

      @mrbones: heb me bescheurd..

      Login om te reageren
  11. MAB zegt

    12 september 2011 om 18:12

    had de vorige model (standaard amg) geen 100Nm?

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      12 september 2011 om 18:13

      @MAB: 1000Nm bedoel natuurlijk

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        12 september 2011 om 19:19

        @MAB: 630nm ;) de 65 blokken leveren 1000nm +

        Login om te reageren
  12. bigcar zegt

    12 september 2011 om 18:17

    so what..??? brabus is beter: meer pk’s en nm koppel’s & het ding is daar speciaal voor aangepast. dus, denk dat ik voor brabus zou gaan!…

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      12 september 2011 om 19:18

      @bigcar: hallo… 600 pk. weet je hoe snel dat is:| met meer vermogen nemen de prestaties van 0 tot 120 echt niet (veel) toe. als je 800 pk onder de kap heb rijdt je daar echt niet fijn meer mee.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        12 september 2011 om 20:01

        @maxx1: give it a try..???

        Login om te reageren
      • Woestijnridder zegt

        12 september 2011 om 20:19

        @maxx1: alsof 600pk “snel” is…… Snelheid is van veel meer afhankelijk dan alleen vermogen. En met 800pk is vast ook heel goed te rijden of heb je zelf een andere ervaring?

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          12 september 2011 om 20:48

          @Woestijnridder: 600 pk + 900nm. dat is wel andere koek als een citroen c1 1.0. 800 pk met 1000 nm haalt 360 km/h. wat moet je ermee? kost je alleen maar meer band profiel + benzine. 649 pk is echt meer dan zat.

          Login om te reageren
  13. maxx1 zegt

    12 september 2011 om 19:16

    YES, zitten mooiere uitlaten op als standaard! damn wat zijn die dingen standaard lelijk! gelukkig zag carlsson dit. prachtige CLS!

    Login om te reageren
  14. lotuselises2 zegt

    12 september 2011 om 21:35

    Die 600 PK kan toch ook wel zonder turbo’s? (zie SLS of Carlsson CK63 RSR)? Oftewel, met turbo’s moet 700 pk toch minimaal te halen zijn.

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    14 september 2011 om 07:44

    Mja die spoiler ziet eruit alsof ie erna gewoon opgeplakt is…. en dat is ie ook natuurlijk… ZIet er niet echt mooi uit zo…. Verder is dit best nog een leuke wagen hoor…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North