• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlsson tilt de S-klasse naar een hoger plan

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 juli 2011 om 10:04 – 19 Reacties

Carlsson S-klasse 2011
De Mercedes-Benz S-klasse in zijn huidige vorm gaat al een aardig tijdje mee, en krijgt volgend jaar met de W222 een opvolger. Hoogste tijd dus voor de tuners om nog even een slaatje uit het huidige model te slaan. Brabus friste de S al op, en nu is het de beurt aan Carlsson (die zich in 2005 en 2008 ook al over de grote Benz boog), die er nog een aantal performance upgrades tegenaan gooit.

Leiders van derde wereldlanden en twaalfcilinder-adepten met behoefte aan extra beenruimte rijden S600 L. Voor hen is het geen probleem om meer dan 2 ton op een auto met G-label stuk te slaan, dus voor een beetje extra vermogen zijn ze dan ook vast wel te porren. De standaard 517 pk worden opgetrokken naar een getal dat mooi met het naamplaatje overeenstemt: 600 pk. Dit is goed voor een 0-100 tijd van 4,3 seconden en een topsnelheid van…wait for it.. 320 km/u. Genoeg punch om AMG’s mee te pesten dus.

Rij je liever iets ruiger, dan biedt de S63 AMG-upgrade soelaas. De grootste upgrade die Carlsson hiervoor biedt levert niet minder dan 685 pk. Het evenwicht moet per slot van rekening wel behouden worden, en je wilt er als AMG-enthousiast niet uitgereden worden door een luie 12-cilinder.

Voor de rest is het ‘same old, same old’: LED-lampjes, bodykitje, dikke velgen. Enfin, bekijk het zelf maar op de foto’s.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

carlsson, Mercedes, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « MINI Traveller: nieuwe uitbreiding in de MINI-lineup?
Volgend bericht: Dit is de Gymkhana 4- Fiësta, a.k.a ‘The hybrid’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. C220AMG zegt

    25 juli 2011 om 10:09

    320 in een S-klasse, het moet toch niet gekker worden… Vindt de foto’s trouwens van een betreurende kwaliteit!

    Login om te reageren
    • lambogallardosupergallardo zegt

      25 juli 2011 om 10:56

      @C220AMG: de brabus variant kan 360 hoor!
      hij kon eigenlijk nog harder maar dan zouden de banden kapotscheuren. dus als je een snelle limo wil moet je die hebben! die is ook gebaseerd op de 600 en niet op de 65, dus misschien is de 600 makkelijker te tunen of anders, drukt u op het reply knopje!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        25 juli 2011 om 12:45

        @lambogallardosupergallardo: de Brabus heeft (dacht ik) 3 kleppen per cilinder…wellicht dat het daar iets mee te maken heeft ? En anders drukt u op het ‘reply’ knopje… :lol:

        Login om te reageren
        • lambogallardosupergallardo zegt

          28 juli 2011 om 15:26

          @Megakix: ik weet het niet hoor! ik ben oas 12 en ik weet niet alles uit mijn hoofd over hoeveel kleppen iedere motor per cilinder heeft, dus……..

          Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        25 juli 2011 om 13:06

        @lambogallardosupergallardo: Het gaat me om het feit dat ik 320 km/h in een S-klasse absurd snel vind, om dus maar niet te spreken over de Brabus

        Login om te reageren
  2. mightymike zegt

    25 juli 2011 om 10:12

    Opzig een leuke bak, maar die cheap ass velgen staan me niet aan en die pedalen ook niet. Ben meer liefhebber van de S65 ipv 600 of s63

    Login om te reageren
    • mo112 zegt

      25 juli 2011 om 10:48

      @mightymike: wat verschilt de s65 van de s63
      Bahalve dat de motor een stuk groter is
      Wanr de s65 is een heel stuk duurder dan de s63

      Login om te reageren
      • degraafm zegt

        25 juli 2011 om 11:17

        @mo112: 4 cilinders om precies te zijn.

        Login om te reageren
      • degraafm zegt

        25 juli 2011 om 11:18

        @mo112: en 86 pk, voor de volledigheid. Daar zal ook nog wel een aantal extra’s aanhangen…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          25 juli 2011 om 11:28

          @degraafm: en 200+ nm koppel Hell Yeah

          Login om te reageren
  3. gedwongenleaser zegt

    25 juli 2011 om 10:21

    Blijft knap, iets naar een hoger plan tillen en het er aan de buitenkant toch goedkoper uit laten zien.

    Login om te reageren
  4. jackass266 zegt

    25 juli 2011 om 10:44

    Ik zie het zo vaak tegenwoordig! Tis alsof de smaak van de fans wel verder is ontwikkeld maar de kwaliteiten van de meeste tuners niet! Zo vaak zie je het design niveau van “doe ik die voorbumper maar 3 grote luchtgaten met gaas” ZONDE

    Login om te reageren
  5. MAB zegt

    25 juli 2011 om 10:55

    geef mij hem maar standaard..

    Login om te reageren
  6. chrispothast zegt

    25 juli 2011 om 11:08

    Een S klasse is al niet de meeste subtiele auto die er is.
    Waarom dan nog die plastic troep erop?
    Ok hij is snel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

    Login om te reageren
  7. degraafm zegt

    25 juli 2011 om 11:20

    gevalletje van: hoe meer kippengaas en mistlampjes, hoe harder het kan?

    Login om te reageren
  8. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    25 juli 2011 om 11:49

    Waarom vind iedereen dit plastic troep? Ik vind hem juist hartstikke mooi. Bovendien zal het geen eens plastic zijn?

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      26 juli 2011 om 06:30

      @bmwmaaktrijdengeweldig: Omdat dit soort rommel niet op een Mercedes hoort. AMG is top en verder moet je er met je fikken vanaf blijven. Begrijp gezien je naam dat dit spul je wel aanspreekt.

      Login om te reageren
  9. mcf1 zegt

    25 juli 2011 om 11:53

    zonde om zon mooie auto zo te verpesten, ben benieuwd wanneer de nieuwe ”onthuld” wordt

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    25 juli 2011 om 12:43

    Brabus SV 12R is een tikkie sneller en mooier, maar deze Carlsson kan zich ermee meten…werkelijk een schitterende auto !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North