• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cayenne met ‘Kit di potenziamento’: 540 pk!

Auteur: evo, gepost 7 november 2007 om 19:03 – 44 Reacties

Cayenne Turbo met 540 pk


Een beetje vreemd vonden we het natuurlijk wel. Met de komst van de facelift van dit gedrocht, was er opeens geen Turbo S meer leverbaar. Proleten die én een snelle bak wilden hebben én een SUV, moesten het maar weer met 500 pk doen in plaats van 521 pk, die de Turbo S leverde. Of toch niet? Onze Italiaanse vrienden hebben namelijk in de Italiaanse Porsche Car configurator ontdekt dat je je Cayenne wel origineel met 540 pk geleverd kunt krijgen!

Hierdoor kun je deze 2355 kg zware container in 5 seconden naar de 100 katapulteren en doorstomen naar de mogelijke top van 280 km/u. Begrijp je ’t niet? Tweehonderdtachtig! In je Cayenne!

Het kost wel wat, maar dat zullen de mensen die een ruim 150 mille kostende Cayenne Turbo overwegen worst wezen: 15 mille (Italiaanse prijs) moet je neerleggen voor de vermogensupgrade. Echter, je bent verplicht er tegelijkertijd ook 21-jetsers bij te nemen (keuze uit 3; de goedkoopste zijn ruim 3600 Italiaanse euro’s). Al met al worden het op die manier wel 40 hele dure pk’s….

Opvallend is het overigens dat op de Nederlandse en Duitse website niet over deze vermogenskit gerept wordt, maar je mag ervan uitgaan dat deze kit ook voor ons leverbaar zal zijn (via autoblog.it).

Cayenne Turbo met 540 pk

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, cayenne, Porsche, SUV

Vorig bericht: « Praktisch & snel: MINI Clubman JCW
Volgend bericht: Opvolger Audi S4 weer met geholpen zespitter? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Haipeng zegt

    7 november 2007 om 19:10

    Ik werk zelf bij Porsche, ik zal het eens navragen of het hier ook zo is.

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    7 november 2007 om 19:11

    Op bestelling is alles mogelijk.

    Login om te reageren
  3. Frits zegt

    7 november 2007 om 19:12

    … je mag er van uitgaan dat deze kit ook voor ons leverbaar zal zijn.

    Fijn zeg…

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    7 november 2007 om 19:14

    Krijg je dan ook zo’n extra S achter op je Turbo? :P (zou mogen voor die centen)

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    7 november 2007 om 19:14

    en in eens weet ik het ..
    dit is een hobbyloze auto ..
    mannen met een auto als deze hebben geen hobby ..
    niet kneuterig postzegeltjes verzamellen of klooien met treintjes of een leuk stukje timmerwerk doen of de tuin effe lekker aanpakken of breien ..

    is autobloggen trouwens een hobby ?????

    Login om te reageren
  6. evo zegt

    7 november 2007 om 19:15

    @Haipeng

    Ja, graag! We horen het vanzelf dan wel of het idd zo is!

    Login om te reageren
  7. Brecht zegt

    7 november 2007 om 19:17

    Yes; de sterkste en krachtigste jeep ooit, sterker nog, beter dan een ML 63 AMG :P , echt een mooie auto na de facelift.
    Lol nu is deze weer de krachtigste porsche die ze gaan maken :S
    Spijtig voor de GT2 met zijn 530 peekaatjes dat hij niet meer de krachtigste geproduceerde auto word :(

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    7 november 2007 om 19:22

    @lincoln

    nee dat is tijdverspilling :P Nee grapje hoor, ik vind dat jullie het goed doen, de simpelheid doet het hem! (en bij resultaten van zoekmachines, staat altijd wel in de top 5)

    WTF 540 pk in een SUV? Wat bereik je ermee? Als je 280 wilt gaan, dan koop je een Cayman, als je hoog wilt zitten een Cayenne. De combinatie ervan is zinl00s.

    Login om te reageren
  9. tweaker zegt

    7 november 2007 om 19:28

    zullen jullie nederlanders goed kunnen gebruiken om voortaan de sleurkeuken 10km/h sneller over snelwegen te jagen :)

    moet wel leuk zijn om met zo’n lompe bak de meeste sportwagens die superlag bij de grond hangen het vuur aan de schenen te leggen

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    7 november 2007 om 19:32

    Voor de Hockeymoeder die vaak te laat is…
    Ik heb toch liever 540 pk in een Defender :)

    Login om te reageren
  11. @*%$#()& zegt

    7 november 2007 om 19:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 19:33

    @ RenJie; Waarom zouden er geen mensen zijn die 280 willen rijden én hoog willen zitten? Als ze beide los kunnen, kunnen ze ook als combo.

    Login om te reageren
  13. 911 zegt

    7 november 2007 om 19:33

    dat wisten we toch al lang, op de vorige cayenne en deze 911 is immers ook een vermogingsstijging mogelijk.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 19:34

    @ RA999; :shock: 540 pk in een Defender?! Alleen het idee al… Dat moet echt verschrikkelijk zijn…

    Login om te reageren
  15. RA999 zegt

    7 november 2007 om 19:37

    @Citrofiel
    And unfortunately we’ll never know ;)

    Login om te reageren
  16. Georgio zegt

    7 november 2007 om 19:37

    Whoa! Als je die in je binnenspiegel ziet aan komen vliegen, schuif je wel héél snel naar de rechterbaan. Stoere bak.

    Login om te reageren
  17. evo zegt

    7 november 2007 om 19:41

    @911; oja? En waarom is het dan niet aan te kruisen op zowel de Nederlandse als de Duitse Car Configurator?

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 19:49

    @ RA999; Unfortunately?! Nou, liever jij dan ik… http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/19/land-rover-defender-gaat-om-bij-eland-test Of is het de bedoeling alleen rechtdoor te gaan met zo’n ding?

    Login om te reageren
  19. Bol zegt

    7 november 2007 om 19:53

    Omdat je in Nederland waarschijnlijk meer kwijt bent aan BPM boete, slurptax en BTW dan die hele kit kost (als je hem ‘officieel bestelt) .
    In Nederland wordt dat setje waarschijnlijk onder de toonbank aangeboden, om de BPM ellende heen ;)

    Login om te reageren
  20. roderick zegt

    7 november 2007 om 19:53

    Ik weet dat bij ons in maarssen een nieuwe porsche cayenne turbo s staat nieuw model. En naar mijn mening zijn eht niet alleen de plakkertjes er op geplakt ook inderdaad dikke sloffen eronder en paar mooie uitlaten eronder

    Login om te reageren
  21. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 19:55

    patsertje zoek toch een nettere hobby want terrein rijden met je 21″ schoentjes lijkt me zonde

    Login om te reageren
  22. RA999 zegt

    7 november 2007 om 20:03

    @Citrofiel
    Ik maak er wel zijwieltjes bij ;)

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 20:05

    @ RA999; :lol: Probeer er dan nog maar eens mee te offroaden. ;)

    Login om te reageren
  24. RA999 zegt

    7 november 2007 om 20:15

    @Citrofiel
    Nee, probeer met die uitstekende wieltjes nog maar eens door de PC Hoofd te komen ;)

    Login om te reageren
  25. Bas zegt

    7 november 2007 om 20:15

    ‘Kit di potenziamento’ … dat wordt dan een Porsche Titanic met Italiaanse worst :-)

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 20:17

    @ RA999; Lekker voetgangers en fietsers onderuit halen! Ik zie het al voor me…. :lol: Maar een Defender door de PC Hooft…? O ja, die met 540 pk wel! XD

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    7 november 2007 om 20:23

    @Citrofiel
    Het gaat om ’t idee, niet om de vorm ;)

    Login om te reageren
  28. pipil zegt

    7 november 2007 om 20:25

    Magistraal nutteloos.

    Love it.

    Login om te reageren
  29. FrieZ zegt

    7 november 2007 om 20:46

    Jeuj, nu kun je nog sneller in je chalet in Zwitserland zijn… nouja, in Zwitserland moet je wel een beetje inhouden met die strenge controles.

    Login om te reageren
  30. Bart Hautermans zegt

    7 november 2007 om 21:00

    ja hijs echt wel heavy vet. Mooie facelift an natuurlijk die 12 cilinder met 882 PK is natuurlijk de climax.

    Login om te reageren
  31. Elvis zegt

    7 november 2007 om 21:12

    De ML63 AMG eet die op! ookal met 540pk…
    wrm?
    Verklaring: Bronnen hebben uitgetoond dat de ML respectievelijk rond de 525-530pk uitstuwt… (gemeten door DYNO-machines)
    En door de lagere gewicht van de ML zal het sneller *moeten* zijn…

    Login om te reageren
  32. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 21:59

    @Elvis

    Alleen jammer dat de Mercedes het aflegt op een circuit.

    Login om te reageren
  33. Jan zegt

    7 november 2007 om 22:27

    Dan nog een extra 400à500 euro voor een chiptune en je bent klaar :-)

    Login om te reageren
  34. RenJie zegt

    7 november 2007 om 22:40

    Citrofiel schrijft,
    7 November 2007 om 19:33

    @ RenJie; Waarom zouden er geen mensen zijn die 280 willen rijden én hoog willen zitten? Als ze beide los kunnen, kunnen ze ook als combo

    ——————–

    hadden ze niet deze bedacht daarvoor? ;)

    Login om te reageren
  35. Pordon zegt

    7 november 2007 om 22:44

    Wat een ongelofelijk lelijk gedrocht!!!
    Dit straalt totaal geen klasse uit en dan ook nog eens die 21” eronder etc.
    Voor de man die van tientallen gouden kettingne en ringen houd… ow en zwart geld.

    ik ben voor boycot cayenne:P

    Login om te reageren
  36. JPM zegt

    7 november 2007 om 22:45

    Weetje iedereen met zn milieuvervuiling gezeik ook altijd. Jullie zijn mn hersenen binnengedrongen! Toen ik dit artikel las dacht ik Jaaaaa!! maar toen kwam het idee bij me op hoe ontzettend veel benzine je wel niet verbruikt als je het gas flink intrapt… vroeger had ik dat nooit, helaas ik ben me bewust geworden van het milieu :S

    Login om te reageren
  37. Jasper zegt

    7 november 2007 om 22:54

    @lincoln

    Dus jij wil zeggen dat ik geen hobby heb, omdat ik een Porsche Cayenne rijdt??? Onterechte bevooroordeling, ik heb wel degelijk hobby’s…

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 22:55

    @JPM

    Ik bekijk toch meer de brandstofprijs.

    Login om te reageren
  39. JPM zegt

    7 november 2007 om 23:03

    @ mx5-owner

    Ja maar als je een Cayenne rijdt, interesseert het je geen ruk wat een liter ongelood kost.

    Login om te reageren
  40. Obbe zegt

    8 november 2007 om 10:35

    Bij Porsche kan veel meer dan de meeste mensen weten. Bijna alle Porsches met turbo motoren kunnen met WLS(Werks Leistung Steigerung) geleverd worden. Zo ook de vorige 996 turbo en GT2. Voordat de turbo S uitkwam kon je bijvoorbeeld je gewone turbo al krijgen met het X50 paket. Dit leverde dezelfde 450pk als bij de turbo S. Ik ken ook 996 GT2s die met 530pk uit de fabriek kwamen rollen. Als je maar betaald. Waarschijnlijk ook al mogelijk bij de 997s. In ieder geval voor de Carrera S.

    Grt, Obbe

    Login om te reageren
  41. Macz zegt

    8 november 2007 om 15:54

    @ mx5-owner,

    Lekker belangerijk wie er op het circuit het snelste is….daar rijd ik nooit met mijn jeep! Ik ben liever sneller in het terrein waar die voor gemaakt is.

    Geef mij dan maar de Mercedes-Benz G 55 AMG Kompressor Lang, Daar rijden tenminste niet alle moeders in en die gaat ook van 0-100 in 5,6 sec.

    En je kunt ook nog fatsoenlijk het terrein in.

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 16:07

    @Macz

    Wel volledig lezen en reageren. Ik gaf een reactie aan Elvis.

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    8 november 2007 om 19:41

    @ RenJie; Om 280 te ríjden? Probeer het maar eens in zo’n ding…

    Login om te reageren
  44. emile zegt

    8 november 2007 om 19:44

    het moet toch allang mogelijk zijn om een tractor te ontwerpen met 2000pk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North