
Een beetje vreemd vonden we het natuurlijk wel. Met de komst van de facelift van dit gedrocht, was er opeens geen Turbo S meer leverbaar. Proleten die én een snelle bak wilden hebben én een SUV, moesten het maar weer met 500 pk doen in plaats van 521 pk, die de Turbo S leverde. Of toch niet? Onze Italiaanse vrienden hebben namelijk in de Italiaanse Porsche Car configurator ontdekt dat je je Cayenne wel origineel met 540 pk geleverd kunt krijgen!
Hierdoor kun je deze 2355 kg zware container in 5 seconden naar de 100 katapulteren en doorstomen naar de mogelijke top van 280 km/u. Begrijp je ’t niet? Tweehonderdtachtig! In je Cayenne!
Het kost wel wat, maar dat zullen de mensen die een ruim 150 mille kostende Cayenne Turbo overwegen worst wezen: 15 mille (Italiaanse prijs) moet je neerleggen voor de vermogensupgrade. Echter, je bent verplicht er tegelijkertijd ook 21-jetsers bij te nemen (keuze uit 3; de goedkoopste zijn ruim 3600 Italiaanse euro’s). Al met al worden het op die manier wel 40 hele dure pk’s….
Opvallend is het overigens dat op de Nederlandse en Duitse website niet over deze vermogenskit gerept wordt, maar je mag ervan uitgaan dat deze kit ook voor ons leverbaar zal zijn (via autoblog.it).






Ik werk zelf bij Porsche, ik zal het eens navragen of het hier ook zo is.
Op bestelling is alles mogelijk.
… je mag er van uitgaan dat deze kit ook voor ons leverbaar zal zijn.
Fijn zeg…
Krijg je dan ook zo’n extra S achter op je Turbo? :P (zou mogen voor die centen)
en in eens weet ik het ..
dit is een hobbyloze auto ..
mannen met een auto als deze hebben geen hobby ..
niet kneuterig postzegeltjes verzamellen of klooien met treintjes of een leuk stukje timmerwerk doen of de tuin effe lekker aanpakken of breien ..
is autobloggen trouwens een hobby ?????
@Haipeng
Ja, graag! We horen het vanzelf dan wel of het idd zo is!
Yes; de sterkste en krachtigste jeep ooit, sterker nog, beter dan een ML 63 AMG :P , echt een mooie auto na de facelift.
Lol nu is deze weer de krachtigste porsche die ze gaan maken :S
Spijtig voor de GT2 met zijn 530 peekaatjes dat hij niet meer de krachtigste geproduceerde auto word :(
@lincoln
nee dat is tijdverspilling :P Nee grapje hoor, ik vind dat jullie het goed doen, de simpelheid doet het hem! (en bij resultaten van zoekmachines, staat altijd wel in de top 5)
WTF 540 pk in een SUV? Wat bereik je ermee? Als je 280 wilt gaan, dan koop je een Cayman, als je hoog wilt zitten een Cayenne. De combinatie ervan is zinl00s.
zullen jullie nederlanders goed kunnen gebruiken om voortaan de sleurkeuken 10km/h sneller over snelwegen te jagen :)
moet wel leuk zijn om met zo’n lompe bak de meeste sportwagens die superlag bij de grond hangen het vuur aan de schenen te leggen
Voor de Hockeymoeder die vaak te laat is…
Ik heb toch liever 540 pk in een Defender :)
-edit: nutteloze bijdrage-
@ RenJie; Waarom zouden er geen mensen zijn die 280 willen rijden én hoog willen zitten? Als ze beide los kunnen, kunnen ze ook als combo.
dat wisten we toch al lang, op de vorige cayenne en deze 911 is immers ook een vermogingsstijging mogelijk.
@ RA999; :shock: 540 pk in een Defender?! Alleen het idee al… Dat moet echt verschrikkelijk zijn…
@Citrofiel
And unfortunately we’ll never know ;)
Whoa! Als je die in je binnenspiegel ziet aan komen vliegen, schuif je wel héél snel naar de rechterbaan. Stoere bak.
@911; oja? En waarom is het dan niet aan te kruisen op zowel de Nederlandse als de Duitse Car Configurator?
@ RA999; Unfortunately?! Nou, liever jij dan ik… http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/19/land-rover-defender-gaat-om-bij-eland-test Of is het de bedoeling alleen rechtdoor te gaan met zo’n ding?
Omdat je in Nederland waarschijnlijk meer kwijt bent aan BPM boete, slurptax en BTW dan die hele kit kost (als je hem ‘officieel bestelt) .
In Nederland wordt dat setje waarschijnlijk onder de toonbank aangeboden, om de BPM ellende heen ;)
Ik weet dat bij ons in maarssen een nieuwe porsche cayenne turbo s staat nieuw model. En naar mijn mening zijn eht niet alleen de plakkertjes er op geplakt ook inderdaad dikke sloffen eronder en paar mooie uitlaten eronder
patsertje zoek toch een nettere hobby want terrein rijden met je 21″ schoentjes lijkt me zonde
@Citrofiel
Ik maak er wel zijwieltjes bij ;)
@ RA999; :lol: Probeer er dan nog maar eens mee te offroaden. ;)
@Citrofiel
Nee, probeer met die uitstekende wieltjes nog maar eens door de PC Hoofd te komen ;)
‘Kit di potenziamento’ … dat wordt dan een Porsche Titanic met Italiaanse worst :-)
@ RA999; Lekker voetgangers en fietsers onderuit halen! Ik zie het al voor me…. :lol: Maar een Defender door de PC Hooft…? O ja, die met 540 pk wel! XD
@Citrofiel
Het gaat om ’t idee, niet om de vorm ;)
Magistraal nutteloos.
Love it.
Jeuj, nu kun je nog sneller in je chalet in Zwitserland zijn… nouja, in Zwitserland moet je wel een beetje inhouden met die strenge controles.
ja hijs echt wel heavy vet. Mooie facelift an natuurlijk die 12 cilinder met 882 PK is natuurlijk de climax.
De ML63 AMG eet die op! ookal met 540pk…
wrm?
Verklaring: Bronnen hebben uitgetoond dat de ML respectievelijk rond de 525-530pk uitstuwt… (gemeten door DYNO-machines)
En door de lagere gewicht van de ML zal het sneller *moeten* zijn…
@Elvis
Alleen jammer dat de Mercedes het aflegt op een circuit.
Dan nog een extra 400à500 euro voor een chiptune en je bent klaar :-)
Citrofiel schrijft,
7 November 2007 om 19:33
@ RenJie; Waarom zouden er geen mensen zijn die 280 willen rijden én hoog willen zitten? Als ze beide los kunnen, kunnen ze ook als combo
——————–
hadden ze niet deze bedacht daarvoor? ;)
Wat een ongelofelijk lelijk gedrocht!!!
Dit straalt totaal geen klasse uit en dan ook nog eens die 21” eronder etc.
Voor de man die van tientallen gouden kettingne en ringen houd… ow en zwart geld.
ik ben voor boycot cayenne:P
Weetje iedereen met zn milieuvervuiling gezeik ook altijd. Jullie zijn mn hersenen binnengedrongen! Toen ik dit artikel las dacht ik Jaaaaa!! maar toen kwam het idee bij me op hoe ontzettend veel benzine je wel niet verbruikt als je het gas flink intrapt… vroeger had ik dat nooit, helaas ik ben me bewust geworden van het milieu :S
@lincoln
Dus jij wil zeggen dat ik geen hobby heb, omdat ik een Porsche Cayenne rijdt??? Onterechte bevooroordeling, ik heb wel degelijk hobby’s…
@JPM
Ik bekijk toch meer de brandstofprijs.
@ mx5-owner
Ja maar als je een Cayenne rijdt, interesseert het je geen ruk wat een liter ongelood kost.
Bij Porsche kan veel meer dan de meeste mensen weten. Bijna alle Porsches met turbo motoren kunnen met WLS(Werks Leistung Steigerung) geleverd worden. Zo ook de vorige 996 turbo en GT2. Voordat de turbo S uitkwam kon je bijvoorbeeld je gewone turbo al krijgen met het X50 paket. Dit leverde dezelfde 450pk als bij de turbo S. Ik ken ook 996 GT2s die met 530pk uit de fabriek kwamen rollen. Als je maar betaald. Waarschijnlijk ook al mogelijk bij de 997s. In ieder geval voor de Carrera S.
Grt, Obbe
@ mx5-owner,
Lekker belangerijk wie er op het circuit het snelste is….daar rijd ik nooit met mijn jeep! Ik ben liever sneller in het terrein waar die voor gemaakt is.
Geef mij dan maar de Mercedes-Benz G 55 AMG Kompressor Lang, Daar rijden tenminste niet alle moeders in en die gaat ook van 0-100 in 5,6 sec.
En je kunt ook nog fatsoenlijk het terrein in.
@Macz
Wel volledig lezen en reageren. Ik gaf een reactie aan Elvis.
@ RenJie; Om 280 te ríjden? Probeer het maar eens in zo’n ding…
het moet toch allang mogelijk zijn om een tractor te ontwerpen met 2000pk