
Met of zonder een John Cooper Works setje, ik blijf de Clubman geen netvliesprikkelend model vinden. De Cooper S is al ruim een half jaar leverbaar in JCW-uitdossing, maar nu is het de beurt aan de Clubman.
Qua uiterlijk onderscheidt de Clubman JCW zich van z’n minder snelle broer vooral door de nodige zwarte accenten: achterstijl, dak en wat strepen zijn allen in het zwart. 18 Inchers maken het plaatje weliswaar compleet maar niet veel spannender. Genoeg verteld over het uiterlijk, de motorische aanpassingen zijn interessanter: net als de Cooper JCW krijgt de Clubman beschikking over 192 pk en 270 Nm. Hiermee zal de Clubman in iets meer dan 7 seconden naar de 100 spurten.
Tot slot een JCW-optie voor het interieur, deze kun je voorzien van koolstofvezel elementen. Overbodig (en reteduur), maar wel lekker…
Verwacht overigens nog een snellere JCW-variant (192 t.o.v. 175 is natuurlijk niets):
Expected features:
power increase to 215hp
JCW exhaust
bigger / larger JCW brakes
restyled JCW Aero body kit
unique 18′ JCW wheels
JCW sport suspension
UPDATE via MINI Nederland: Er is en komt geen after sales tuning kit beschikbaar voor de MINI Clubman zoals nu het geval is bij de MINI ‘hatch’. Er zijn alleen een aantal accessoires beschikbaar.
De snellere JCW-editie maakt ook al z’n rondjes op de Nordschleife (bron: wcf):
Ziet er goed uit!
Die Clubman is toch wel zeer mooi geworden :)
Toch is een MINI mini en moeten er niet allemaal uitbreidingen van komen.
Niet in het rood, wel een leuk speeltje op zich.
ik vind m supergaaf!!!
De mini vind ik echt een leuke auto, veel beter dan veel kleine italianen/BMW1/audiA3. Maar de clubman is ’t toch net niet. Het lijkt net alsof iemand voor de leuk de mini iets langer heeft gemaakt met dat dubbele zijpaneel.
Sommige noemen hem ook MEGA ipv mini!
dunno… vind clubman eigenlijk niet zo speciaal.
Zwart met rood. Die achterstijlen vallen dan niet meer zo op. Stukken beter al!
Praktisch? Kijk in de achteruitkijkspiegel en je ziet? precies een dikke balk! Ook dat extra deurtje, waarom aan één kant? Dat is toch ook niet praktisch? Een hatchklep was veel praktischer en een deur aan de andere kant ook… en waarom wil je van de Clubman een snelle versie???
Ik vind hem radicaal lelijk. Voorbijgestreefd aan het neomini-concept. Tegenwoordig is “schattig-koddig-onpraktisch-maar-toch-te-duur” niet meer in de mode, nu is het “extravagant-klasse”.
– Apache
onlangs een clubman cooper S gekocht voor een familielid.
met LSD en sportknop. sportvering vond ze te hard.
Erg lelijk ding die Clubman, maar die ‘gewone’ JCW van de onderste foto’s vind ik echt super :) Zonder die gele bumper, dat dan wel.
Ik zie cooper GP wielen onder die onderste.. zou het hem worden? Met 300 pk? :-)
Die Clubman blijft trouwens een raar ding, niet mooi, niet praktisch, wel geinig en origineel
Eens of oneens, maakt niet uit wat voor een uitvoering ze van de mini maken, de leukste blijft de originele Cooper S. De allereerste dus.
Wat je er ook van maakt, het blijft een BMW, en geen Mini…
Een echte mini is klein.
Er is verdorie een Koreaans merk die een mini maakt die meer op de mini lijkt dan deze mini maar alleen geen mini heet.
En nee, een Rolls met een BMW motor vind ik ook geen Rolls…
UPDATE via MINI Nederland: Er is en komt geen after sales tuning kit beschikbaar voor de MINI Clubman zoals nu het geval is bij de MINI ‘hatch’. Er zijn alleen een aantal accessoires beschikbaar…
Vreemd, een MINI zonder reclame :-)
Die Clubman vind ik nu niet bepaald mooi! En daar kan die John Cooper niets aan veranderen!
Ik heb vandaag nog een mini cooper s works geleast…. DAT DING IS GEWOON FUCKING NIET NORMAAL. testritje( duurde te kort).. Ik krijg hem wel pas over bijna 2 maanden pffffffffffff
In plaats van de Afa MiTo, zijn we toch verliefd geworden op de Mini Clubman.
Kleur..cobalt blauw met zilver.Deze auto rijd als een TGV…super.