• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cayenne’s onder het mes: Gemballa en Techart

Auteur: appeltje, gepost 29 november 2008 om 20:30 – 34 Reacties

Cayenne’s onder het mes


Onder het mom van Soms Saaie SuperSnelle Sedans, Stations en SUV’s van woensdag is hier een populaire SUV onder handen genomen door twee gerenommeerde Duitse tuners. Er zijn talloze versies van. Vooral Gemballa kan er wat van, die brengt veel varianten uit met de meest bizarre opties, ook wat betreft interieur. Techart houdt het simpeler, zo lijkt het. Twee type bodykits, en een serie motortunings.

Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT (957)

Hier in Nederland zijn ze vrij zeldzaam, maar in Londen zijn ze al meer in trek. En dan doel ik nog niet eens op al het speelgoed dat elke zomer wordt meegenomen uit de landen waar alle brandstof wordt verworven, die door de acht met twee turbo’s ingespoten cilinders wordt verslonden. JES72 vinden we vlakbij een grote parkeergarage in Mayfair, vlak achter het beroemde Dorchester Hotel. Als een soort wisselgeld staan de Range Rover en de 997 er omheen geparkeerd, en meestal ook nog door R8 “M3GAN”, één van de vele woordgrapjes die je in Britse kentekens tegen zult komen.

Op de zijkant van de Cayenne staat een indicatie van hetgeen waar we mee te maken hebben. Een Gemballa Biturbo GT, iets dat eigenlijk helemaal niets zegt aangezien het inmiddels wel duidelijk is dat een Cayenne Turbo sowieso al twee turbo’s onder de gewelfde motorkap heeft liggen. De bodykit heet Aero 3, de andere Aero’s zijn al bezet door de voorgaande Cayenne’s van de generatie 955. Er zijn ook versies genaamd GT550, GT600, GT650 en GT750, refererend naar het vermogen voorin. Dit jaar was er een opmerkelijke zwarte GT750 met gouden tinten (ook binnenin!) op bezoek. Uit Katar…

Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT - Foto Jim Appelmelk

Porsche Cayenne Techart Magnum

Techart biedt twee mogelijkheden voor je geliefde Cayenne: Techart SUV, een serie stijlen voor de body, en Techart Magnum, een wat heftigere serie aangepaste bodykits. Er is geen eenduidige lijn voor motortuning, zo heeft de grijze “G6ORG” een bescheiden vermogen van 500 pk voorin liggen, niet veel meer dan bijvoorbeeld een Ferrari F40. Techart heeft het blok dus ongemoeid gelaten aangezien het om een Cayenne Turbo 2007 gaat.

Porsche Cayenne Techart Magnum - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Techart Magnum - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Techart Magnum - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Techart Magnum - Foto Jim Appelmelk

Het andere exemplaar was ook wat wazig. Op de vraag “wat voor vermogen ligt er voorin” antwoordde de eigenaresse, die de auto van haar vriend had gekregen, dat het mij niets aan ging. Ik legde maar gauw uit dat ik van het zeldzame type mensen was dat eigenlijk niet direct in geld is geïnteresseerd bij het zien van een opmerkelijke auto, en doelde op motorvermogen, niet op fiscaal vermogen. “iets van 300 pk”. Ook dit exemplaar is gebaseerd op de Cayenne Turbo, te zien aan de rode remblokken, dus het zal ook hier wel gaan om ongeveer 500 pk, dan wel meer.

Porsche Cayenne Techart Magnum - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne Techart Magnum - Foto Jim Appelmelk

Heb je nog vragen of opmerkingen over dit gespot artikel, dan wel andere? Je kunt me altijd mailen.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche 992 TechArt
    Porsche 992 TechArt rijtest: alternatief op de GT3
  • Marc Philipp Gemballa Marsien
    Deze Porsche heeft een juridische strijd ontketend
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, gemballa, Gespot, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Vergeet RTL7, kijk Formule 1 op de BBC
Volgend bericht: Brabus SV12 S in Essen, of toch liever een Black? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    29 november 2008 om 20:33

    Ik heb al zo’n Magnum Cayenne gezien in real life, en ik verzeker je, hij is nog lelijker dan op foto.

    Login om te reageren
  2. joske (porschefan) zegt

    29 november 2008 om 20:35

    Ik snap niet waarom iedereen dit lelike auto’s vinden???
    Zo lelijk zijn ze toch niet? :P

    Login om te reageren
  3. Jordey zegt

    29 november 2008 om 20:36

    Ja ik ook. Een witte in Praag. Echt lelijk zo’n Techart. De Gemballa ziet er 2009 uit. De Techart 2003′ toen the fast and the furious erg in was.

    Login om te reageren
  4. Quicknick1987 zegt

    29 november 2008 om 20:37

    Tering!! ik wist niet dat ze die dingen nog lelijker konden maken! :-)

    Login om te reageren
  5. Autofreak zegt

    29 november 2008 om 20:42

    Geloof mij, ik heb ze allebei in het echt gezien, rijdend !!!
    Ze zien er heel gevaarlijk uit, echt bruut.

    En dat geluid …. Geweldig !

    Login om te reageren
  6. deVia zegt

    29 november 2008 om 20:49

    vandaag nog zo’n magnum weggereden… wát een kabaal komt daaruit!

    Login om te reageren
  7. Thibaut zegt

    29 november 2008 om 20:49

    iets van een 300 pk
    haha:d

    Login om te reageren
  8. MATSS zegt

    29 november 2008 om 20:50

    ik kom die Magnums nu en dan wel eens tegen in oostende rijdt er eentje rond en in londen (hoe kan het ook anders)een beetje meer

    Login om te reageren
  9. yassin amen zegt

    29 november 2008 om 20:51

    > dat noem je pas GRUWELIJK

    Login om te reageren
  10. toli zegt

    29 november 2008 om 20:56

    kleur vind ik wel apart

    Login om te reageren
  11. Félix zegt

    29 november 2008 om 20:57

    ik heb liever een c1 dan zo’n gedrocht, hoe kunnen mensen je hierin serieus nemen?

    Login om te reageren
  12. Race_Kees zegt

    29 november 2008 om 21:04

    Haha wat een gedrocht, dat ze daar voor betaald krijgen!?

    Die sneue jurassic park lampjes ook onderin…

    Geef mij maar de Range die naast de Gemballa lekker saai OEM.

    Login om te reageren
  13. ben zegt

    29 november 2008 om 21:07

    de cayenne vind ik echt een lelijke auto
    er mag aan gewerkt en getuned worden zoveel je maar wil
    dit krijg je niet meer in orde

    maar ja wie ben ik…

    Login om te reageren
  14. ben zegt

    29 november 2008 om 21:08

    nog effe iets /

    koop liever een audi q7

    Login om te reageren
  15. Aad zegt

    29 november 2008 om 21:12

    De woorden lelijk en AFGUNST liggen dicht bij elkaar blijkbaar.

    Login om te reageren
  16. Robert zegt

    29 november 2008 om 21:18

    “Als een soort wisselgeld staan de Range Rover en de 997 er omheen geparkeerd, en meestal ook nog door R8 “M3GAN”, één van de vele woordgrapjes die je in Britse kentekens tegen zult komen.”

    Ik snap de woordgrap niet:Z

    Login om te reageren
  17. Tombnolz zegt

    29 november 2008 om 21:25

    Vind ik zo’n portiersauto’s !

    Login om te reageren
  18. Tombnolz zegt

    29 november 2008 om 21:26

    @ ben: dude…

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    29 november 2008 om 21:35

    Ik weet dat dit de week van de Plastic-fantastic beurs van Essen is, maar moet nou echt alles op Autoblog over lelijke nog verder verkrachte hokken als dit gaan? Alsof ze standaard al niet erg genoeg zijn…. geez, what’s wrong with people?

    Zal eens even mijn best doen om iets leuks op te duikelen, al die tuning rotzooi komt een beetje m’n strot uit.

    Login om te reageren
  20. Kristof zegt

    29 november 2008 om 21:52

    Wat is tuning toch erbarmelijk tegenwoordig. Daar waar tuners vroeger er in slaagden een wagen er beter uit te laten zien, salgen ze er nu enkel nog in de wagen opvallend te maken. Gelukkig voor hen is opvallend blijkbaar voor velen het nieuwe ‘mooi’.

    Login om te reageren
  21. Jorden zegt

    29 november 2008 om 21:55

    Zo ongeloofelijk asociaal overdonderend zijn deze auto’s dat je ze eigenlijk alleen leuk kan vinden als het de jouwe is…
    Je rijd deze auto’s wanneer je gewoon schijt aan alles en iedereen hebt.
    Ik voel er wel wat voor! :D
    alleen ja….. waar haal je de poen vandaan? altijd lastig

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    29 november 2008 om 22:20

    Ziet er aardig uit, die Cayenne valt gewoon niet lelijker te maken, dat zal zijn waarom ik nog zo positief ben. Alles is mooier dan het standaard geval.

    Login om te reageren
  23. York zegt

    29 november 2008 om 22:59

    Ik heb al verschillende mensen gehoord (standaard Cayenne eigenaars) die eigenlijk veel problemen hebben met de Cayenne… Allerlei dingen die gewoon stuk gaan… Alsof de Cayenne niet gemaakt is elke dag te gebruiken… En dat voor zo’n boel geld..

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    29 november 2008 om 23:07

    Ik heb ooit eens zo’n Techart Magnum mogen aanschouwen en horen terwijl ik een Magnum at. Die zonder nootjes, want die met nootjes zijn vies.

    Het was van een vriend van een buurman van mij in Spanje. Het geluid trok al mijn aandacht toen hij langs mijn huis reed. Dit terwijl ik lekker aan het zwembad lag, genietend van mijn Magnum. Het moet dus wel iets heel speciaals zijn geweest om mijn aandacht daar van af te krijgen. Toen ik over de reling heen keek reed die net voorbij. Ik zag nog net de achterkant. De uitlaten op zich zijn al imposant, maar het geluid…

    En dat werd alleen maar imposanter toen hij beneden aan de berg bij de securidad even z’n gas opengooide.

    Het ding op zich deed me niks, maar het geluid des te meer.

    Zo, en dat was mijn verhaal. Ik ga nu weer een Magnum eten…

    Login om te reageren
  25. Machoman zegt

    29 november 2008 om 23:24

    die Gemballa is voor een Cayenne best aardig maar die Techart Magnum is echt te veel van het goede, als ik die eigenaresse was had ik die vent gelijk gedumpt;)

    Login om te reageren
  26. T zegt

    29 november 2008 om 23:57

    Magnum is mooier!

    Login om te reageren
  27. denny zegt

    30 november 2008 om 11:13

    Gemballa rules, die neus is veel mooier. In utrecht staat ook wel ns een dikke gemballa

    Login om te reageren
  28. cheetacars zegt

    30 november 2008 om 12:46

    De lelijkste cayenne is voor mij nog die van Hamann:
    http://www.autojunk.nl/pix/view/144121
    http://www.autojunk.nl/pix/view/144188
    Die Techart is nog wel te doen, maar een standaard Cayenne vind ik een stuk mooier

    Login om te reageren
  29. Roderick zegt

    30 november 2008 om 13:58

    Ze hebben m’n auto gefotografeerd! Onee, op mijne zitten geen debiele mistlichten! Wat ben ik blij!

    Login om te reageren
  30. Onne zegt

    30 november 2008 om 14:50

    Die Magnum heb ik al vaker in Amsterdam (van Baerlestraat, Overtoom) gespot. Aan de foto’s te zien is ie ook daar op de gevoelige plaat gelegd.

    Qua uiterlijk is het not my cup of tea. Maar dat geluid, die doet het em.

    Login om te reageren
  31. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    30 november 2008 om 16:32

    die magnum doet me denke aan visse.. :s

    Login om te reageren
  32. Focus zegt

    30 november 2008 om 17:08

    Ik zat laast te vissen en weet je wat ik ving? Een Porsche Magnum en een Porsche Techart..

    Login om te reageren
  33. Gabbertje zegt

    30 november 2008 om 18:34

    ik vindt die Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT (957) lelijk maar die Porsche Cayenne Techart Magnum is super mooi snap niet wat jullie er lelijk aan vinden,,,,

    Login om te reageren
  34. XytraS zegt

    1 december 2008 om 11:20

    Aha, een artikel over ‘hoe maak ik een overbodige auto nog nuttelozer dan hij nu al is’^^ Veel meer kan ik er niet over zeggen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North