• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CEO’s van GM en PSA de laan uit

Auteur: ricardo, gepost 30 maart 2009 om 08:52 – 12 Reacties

vlnr: Christian Streiff, Rick Wagoner

Onder druk van Obama is CEO Rick Wagoner per direct weg bij GM. Omdat de Amerikaanse autogigant enkele miljarden dollars staat te wachten van de overheid en Obama duidelijk wil maken dat er ‘change’ binnen het concern nodig is mag Wagoner nu op zoek naar een andere baan. Het vertrek van Wagoner werd in december al min of meer aangekondigd. CEO Christian Streiff van het Peugeot/Citroën concern is zondagavond ontslagen vanwege de verliezen bij PSA. Vorig jaar kwam het verlies te staan op een nettobedrag van 343 miljoen euro.

Het vertrek van Rick Wagoner bij GM moet symbool staan voor de veranderingen die gaan plaatsvinden binnen het bedrijf. De laatste vier jaar is er een verlies geboekt van 82 miljard dollar en nu heeft de autofabrikant geld nodig. Eerder kregen ze bij GM al 13,4 miljard dollar aan overheidssteun en morgen zal bekend worden gemaakt of daar nog 16,6 miljard dollar bijkomt.

Bij PSA wordt Philippe Varin , voormalig chef van de Brits-Nederlandse staalgroep Corus, de nieuwe topman van het bedrijf. Christian Streiff mag in navolging van merkenchef Frédéric Saint-Geours het veld ruimen. Iets meer dan 2 jaar heeft de fransman aan het roer gestaan van PSA maar de donkerrode verkoopcijfers waren voor de raad van commissarissen reden genoeg om Christian Streiff de zak te geven.

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Citroen, GM, Peugeot, psa

Vorig bericht: « Gespot: Bentley Continental Flying Spur
Volgend bericht: Geely doet poging tot limo: Geely GE »

Lees Interacties

Reacties

  1. cardesigner@USA zegt

    30 maart 2009 om 08:55

    Maakt niet uit Rick, als je haar maar goed zit.

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    30 maart 2009 om 08:59

    en of het een goede of slechte beslissing is zal noooooit iemand weten ..
    maar dat er uberhaupt een beslissing wordt genomen is een goeie zaak ..

    Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    30 maart 2009 om 09:15

    Goede zaak. Niet omdat Rick een slechte zakenman is. Maar net wat het artikel al zegt: Het staat symbool voor verandering.
    En misschien is het ook wel eens goed dat er een frisse wind door de oude generaal waait.

    Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    30 maart 2009 om 09:26

    Deze acties getuigen van veel moed.
    De top van Ford heeft toegezegd haar salaris te reduceren tot een enkele buck, en ook Chrysler topman Bob Nardelli heeft gezegd in 2009 voor dit minimale salaris te willen werken.

    Hier zouden de bankiers een voorbeeld aan kunnen nemen die ondanks redding vanuit de overheid (ING) torenhoge bonussen incasseren. En dan te bedenken dat we voor de generatie die na de oorlog ons land heeft opgebouwd de AOW gaan korten. Ik schaam me voor dit land.

    Login om te reageren
  5. primramessar zegt

    30 maart 2009 om 09:30

    Zakken..(vullers)

    Login om te reageren
  6. Buyck zegt

    30 maart 2009 om 09:41

    Niet meer en niet minder dan een symbolisch gebaar. De zakken zijn ondertussen goed gevuld en weg wezen den bos in!

    Login om te reageren
  7. Reinout zegt

    30 maart 2009 om 09:46

    Misschien ligt het aan mij dat ik het niet snap… Maar hoe kan een bedrijf bestaan/produceren/uitbetalen met (over 4 jaar) een verlies van 82 MILJARD. Dat is 82.000.000.000 in de min… Hoe kan dat, kan iemand mij dat uitleggen???

    Login om te reageren
  8. Larrs zegt

    30 maart 2009 om 10:41

    De gedachte achter de verandering van topman is opzich wel te begrijpen.
    Maar dat een topman van een groot staalbedrijf wat materiaal levert voor de auto-industrie, topman wordt van een PSA vind ik vreemd.

    Doet me denken aan vriendjespolitiek. Wat ook eigenlijk niet nieuw is in die wereld van bestuurders.
    Had liever een doorschuiving van functie gezien binnen PSA. Heb je tenminste iemand die het bedrijf echt goed kent.

    Login om te reageren
  9. Lazy zegt

    30 maart 2009 om 10:42

    Yes, we can: you’re fired!

    Login om te reageren
  10. ManicManiac zegt

    30 maart 2009 om 12:27

    Reinout : vriendjespolitiek natuurlijk. Omdat het zogezegd “goede klanten” van allerhande banken zijn. Omdat ze “kredietwaardig” zijn.

    Termen die allemaal nog steeds van toepassing zijn op een bedrijf dat 82.000.000.000$ in de min staat… :lol:

    Probeer jij als consumentje maar eens een paar betalingstermijnen van je lening over te slaan… :) Ach ja. Naaien en genaaid worden. Leven en laten leven. :)

    Login om te reageren
  11. VivelaFRANCE zegt

    30 maart 2009 om 16:28

    343 miljoen tegenover 82 miljard, is wel een groot verschil! :)

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    30 maart 2009 om 16:58

    Rick trekt zich er niets van aan en gaat thuis rustig verder…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North