• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chefke op Autoblog: een introductie

Auteur: autoblogger, gepost 24 november 2007 om 15:03 – 92 Reacties

Chef!

We kunnen wederom een nieuwe blogger introduceren. Op zoek naar constante vernieuwing en persoonlijke verlaging hebben we “Chefke” gevonden. Iemand die hier eigenlijk al 2 jaar rondhangt maar nog nooit een reactie heeft geplaatst. De meerderheid schijnt dat trouwens te doen, het was dus mijn plicht om deze jongen tot inkeer te brengen. Tijd voor een kennismaking.

– Vanwaar die naam?
Iedere week ga ik met een stel vrienden wat eten, en meestal regel ik dat. Vandaar dat ik al enkele jaren met de naam Chefke aangesproken wordt.

– Wat doe je zoal in het dagelijks leven?
Als mijn ouders dit lezen: heel veel studeren. Als iemand anders dit leest: veel bier proeven, feestjes aflopen, autoblog en een aantal andere sites F5-en en nog een beetje studeren af en toe. Ook doe ik nog wel een commissie voor de universiteit om hier en daar mijn serieuze kant een uitweg te bieden. Ik verveel me dus niet.

– Welke auto rij je?
Helaas heb ik nog geen eigen auto. Mijn huidige studentenloontje laat dat helaas niet toe. Wel rij ik regelmatig in de Ferrari-rode Suzuki Baleno van mijn ouders of in de kleine huurauto’s van mijn werk.

– En waarom bezoek je autoblog?
Omdat ik een autotik heb. Mijn eerste woordjes waren mama, papa, auto, spatbord en motorkap, volgens mijn kraamboekje. Ik weet ook niet waar het vandaan komt, maar ik blijf dus graag op de hoogte van het nieuws.

– Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
Toen ik las dat maar liefst 27 Nederlanders een Aston Martin DBS besteld hadden, werd ik wel blij. Dan is er toch een redelijke kans dat je er nog eens eentje tegenkomt.

– Het meest vreselijke autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
Over het nieuws over de schaamteloze Chinese kopieën kan ik mij mateloos ergeren. Ga zelf achter de tekentafel zitten als je zo graag auto’s wilt bouwen.

– Naar welk nieuw model kijk je uit?
De opvolger van de Jaguar XJ ga ik zeker in de gaten houden. Dat belooft echt een mooi ding te worden, als ik de eerste impressies moet geloven.

– Stel dat je voor 50.000 euro een auto mag uitzoeken. Welke wordt het en waarom?
Ik denk dat het een nieuwe Mercedes C-klasse wordt. Die is toch wel erg goed. Of misschien een tweedehands S-klasse, die is ook wel te koop voor dat geld. Ik houd wel van een beetje luxe.

– Wat is de hoogste snelheid waar je ooit een boete voor hebt gehad (incl. locatie en auto)?
Waarschijnlijk heb ik een engeltje op mijn bumper zitten, want ik heb nog nooit een snelheidsboete ontvangen, terwijl ik toch standaard te hard rij. Toppunt was 196 km/h op de A13 tussen Rotterdam en Delft met een Peugeot 307. Dit was gelukkig wel voordat de trajectcontrole bestond.

– Wat irriteert je in het verkeer?
Andere mensen die zich irriteren.

– Multiple Choice: Duits, Engels of Amerikaans? (nee, geen Italiaans)
Dat is makkelijk: Duitse degelijkheid en techniek.

– Voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving?
Achterwielaandrijving natuurlijk, maar ik houd ook wel van Range Rover dus vierwielaandrijving keur ik ook niet af.

– Design of Power?
Power, design zie je meestal toch niet als je erin zit. Daarnaast kom ik graag op tijd.

– Ferrari, Lamborghini of Maserati?
Ferrari, voor de weergaloze techniek.

– Concept cars of Beursbabes?
Beursbabes. Ik heb meer met het heden dan de toekomst. Conceptcars komen meestal toch niet op de markt.

– Mat of Wit?
Lastig, wit wordt zo snel smerig, dus dan ga ik voor mat (wel zwart graag).

Ook interessant!

  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Autoblog Garage: introductie Mazda CX-5
  • lexus autoblog garage
    Autoblog Garage: introductie Lexus IS250

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Specials

Vorig bericht: « Waar gaat de wereld heen? Fiets op waterstof!
Volgend bericht: Klassieker: Jaguar e-type »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    24 november 2007 om 15:05

    Nou, welkom Chefke!!!! :D
    En dat we mogen hopen dat je lang bij Autoblog zult blijven en mooie artikelen zult schrijven.

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 15:07

    Welkom Chefke: ik ben vooral geïnterresseerd in wat deze nieuwe blogger gaat toevoegen aan Autoblog….. wat zijn de onderwerpen die Chefke graag wil behandelen die we nog niet (of te weinig) op Autoblog zien. Daarnaast is het misschien interessant als je ook even meldt wat je aan het studeren bent….

    Login om te reageren
  3. Ensjow zegt

    24 november 2007 om 15:09

    een soort van .. welkom? is wel toepasselijk =)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:14

    Nog nooit een reactie geplaatst en dan ineens artikelen gaan schrijven. Dat is me nogal een stap (tenzij je journalistiek studeert ;) ). Veel succes!

    Login om te reageren
  5. Julian zegt

    24 november 2007 om 15:14

    welcoem op een site waar je al jaren komt… je levenstijk komt mij op een 1 of andere manier vaag bekend voor…

    Login om te reageren
  6. Julian zegt

    24 november 2007 om 15:15

    ja, wat studeer je eigenlijk?

    Login om te reageren
  7. W1CK3D zegt

    24 november 2007 om 15:15

    gl&hf ^^

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    24 november 2007 om 15:15

    @chefke ..
    er is maar 1 auto ter wereld niet gekopieerd namelijk de eerste auto ter wereld .. de rest is daar eigenlijk gewoon een slap aftreksel van.

    Login om te reageren
  9. chefke zegt

    24 november 2007 om 15:15

    @ w0o0dy

    Wat ik ga toevoegen: het plan is om iedere week een klassieker te bespreken op Autoblog. Dus tussen alle conceptcars en het andere nieuws door dus gewoon een beetje nostalgie.

    Tussen de bedrijven door studeer ik International Business Administration in Rotterdam. Eigenlijk is het gewoon een dure naam voor bedrijfskunde.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    24 november 2007 om 15:21

    @lincoln
    Ook de eerste auto was gekopieerd. Van een koets. http://voteview.com/images/duryea1.jpg

    Maar welkom Chefke.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 15:22

    @chefke: wat zijn dan zoal je favorieten als het om klassiekers gaat? Voorliefde voor bepaalde merken? Of meer een bepaalde tijdsperiode? Waarom heb je nooit de behoefte gehad om reacties te tikken en hoe kom je er dan bij om voor Autoblog te gaan schrijven?

    Login om te reageren
  12. Turbopaultje zegt

    24 november 2007 om 15:25

    Klassiekers rijden: dat is goed nieuws, bravo !

    Het slechte nieuws: die voorkeur van Chefke voor een C Klasse of gebruiikte S Klasse…….. :-( tjsa, blijft een kleine chef natuurlijk.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:26

    Welcome el Jeffe!

    “Waar irriteer je je aan in het verkeer?
    Andere mensen die zich irriteren.”

    Dus……er bestaat ook nog zo´n groep? Wat mij dus leidt te geloven dat werkelijk niemand zich niet irriteert in het verkeer……hmmmm interesting…. ;)

    “Dat is makkelijk: Duitse degelijkheid en techniek.”

    Kijk, een man naar mijn hart. :)

    Login om te reageren
  14. Juppe zegt

    24 november 2007 om 15:27

    @Chefke,
    Welkom hier! Lijkt me leuk om af en toe wat over een klassieker te lezen. Liefst niet te oppervlakkig over de auto alleen, maar ook de geschiedenis van de ontwikkeling en impact op de automobielindustrie etc. Iig, ben benieuwd!

    O, het is trouwens ergeren aan of iets irritant vinden. Irriteren aan kan niet ;)

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    24 november 2007 om 15:29

    @Mashell .. oma duck rules big time …

    Login om te reageren
  16. chefke zegt

    24 november 2007 om 15:37

    @iedereen

    Dank, dank, voor de warme verwelkoming. Het voelt als thuiskomen. :)

    @ w0o0dy

    Dat zijn een hoop vragen in één bericht. Qua klassiekers houd ik van de oude Amerikaanse sleeën, maar ook bijvoorbeeld de oude Astons kunnen mij wel bekoren. Ik zal proberen er wat afwisseling in te brengen. Ik ben bij Autoblog terecht gekomen omdat ik één van de andere bloggers (Robbie) al kende.

    Login om te reageren
  17. daan zegt

    24 november 2007 om 15:42

    welkom Chefke:D

    Login om te reageren
  18. Pannekoek zegt

    24 november 2007 om 15:44

    Hee, Psssttt Rick dos…

    Het schijnt dat als je geen reactie plaats, blogger kunt worden…

    Mischien moeten wij maar stoppen met reacties geven.. ;)

    Login om te reageren
  19. cheetacars zegt

    24 november 2007 om 15:47

    @ Chefke welkom bij Autoblog.nl

    @ Marshell de Benz Patent Motorwagen vind ik persoonlijk niet echt op een koets lijken, maar dat is een mening

    http://auto-car.info/wp-content/uploads/2007/07/benz_patent_motorwagen_1886_replica.jpg

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    24 november 2007 om 15:47

    mmmhhh .. nooit een reactie sturen .. maar wel vriendjes met robbie zijn .. klinkt als belangen verstrengeling ..
    maar je voorliefde voor ouwe amerikaanse meuk geeft je dan weer het voordeel van de twijfel …

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:49

    @Pannekoek

    Joh, wij reageren zo vaak dat mensen denken dat we al bloggers zijn! ;)

    Login om te reageren
  22. Ted zegt

    24 november 2007 om 15:50

    Uiteraard welkom, maarre… ik had eigenlijk al direct een dijk van een column van je verwacht. Doe eens een mooie over oude Amerikanen (hoe oud trouwens?).

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 15:52

    @Rick dos: if it sounds like a pig and it smells like a pig and it looks like a pig………… it’s probably a pig! ;)

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:54

    Zo jammer dit, hè? Waarom me nou met een varken vergelijken? Had dan Adonis genomen of ZEUS…zoiets….maar toch niet een varken….. ;) :P

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 15:56

    ja…… ehm…… hè….. nou…… ehm…… Ik heb dat spreekwoord toch niet bedacht? :?

    Login om te reageren
  26. Pannekoek zegt

    24 november 2007 om 15:57

    Hahaha.. Rick dos is een Piiiiihhhiiiig!!!!

    Of geldde die reactie ook voor mij.. ?? ;)

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 16:01

    @wOoOdy

    Ik begrijp het hoor. ;)

    @Pannekoek

    Wat je zegt ben je zelluf!

    Okééééé……mijn kinderachtigheidsniveau heeft weer een nieuwe low bereikt….. :D

    Login om te reageren
  28. Tiemen zegt

    24 november 2007 om 16:02

    Is dit toevallig de Chefke die vroeger bij DRL te vinden was of is dit een andere Chefke?

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 16:03

    @rick dos: ok dan!

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 16:04

    grr waarom doet die het niet?

    Login om te reageren
  31. CasperH zegt

    24 november 2007 om 16:05

    Welkom Chefke!

    Login om te reageren
  32. chefke zegt

    24 november 2007 om 16:07

    @ Pannekoek

    Jullie moeten vooral doorgaan met reacties geven. Ik heb me als lezer soms rot gelachen om de comments. ;)

    @ Tiemen

    Nope. Ik ben out of the blue komen aanwaaien.

    Login om te reageren
  33. Juppe zegt

    24 november 2007 om 16:09

    Jongens, er is al een post van Chefke! Snel lezen! :lol:

    Login om te reageren
  34. LegoVogeL zegt

    24 november 2007 om 16:49

    Welkom Chefke

    Login om te reageren
  35. MichaelNizet zegt

    24 november 2007 om 17:29

    Chefke, welkom:D! Klassiekers zijn nostalgische items waar je veel over kunt schrijven, en verheug me dan ook op je (inmiddels) 2e stuk;).

    Login om te reageren
  36. jela zegt

    24 november 2007 om 17:38

    Welkom, Chefke
    Wat is eigenlijk je favoriete auto? zal wel een jaguar zijn zeker? ;)

    Login om te reageren
  37. ELB zegt

    24 november 2007 om 17:39

    Welkom!
    Pats boem ben je beroemd… op autoblog. En hoe voelt het? :P

    Login om te reageren
  38. Maarten G zegt

    24 november 2007 om 18:03

    Welkom kerel, als je af en toe heel Citroën-gezind gaat schrijven vind ik je al een geweldig blogger ;)

    Login om te reageren
  39. chefke zegt

    24 november 2007 om 18:45

    @ jela

    Als ik nu de loterij win, zouden er een Aston Martin DBS en een Mercedes S63 amg naast elkaar in mijn garage komen te staan.

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:20

    @wOoOdy

    Ben nu wel heel benieuwd wat je me eigenlijk wilde laten zien…. :)

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 19:46

    @Rick dos: een piggie smiley natuurlijk!

    Login om te reageren
  42. 321bhp zegt

    24 november 2007 om 19:47

    ik hou m’n hart vast, iemand die international bedrijsgeleuter studeert, lijkt me niet iemand met een interessante mening (omtrent auto’s) of gevoel voor een leuk verhaal (ik snap waarom je die studie in de eerste instantie niet noemde).
    50000 te besteden en dan koop je een nieuwe C, dat is wel angstaanjagend hoor.
    En het eerste dat je ons verplicht bent is om die baleno linea direct een boom in te rijden.
    (zo ik hoop dat je nu goed pissig bent en mij ‘wrong proved’ moet een snoeiharde comeback in de vorm van je eerste verhaal)

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 19:50

    @wOoOdy

    LOL! :D Ahaaaa! ;)

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    24 november 2007 om 20:03

    Bij msn krijg je een smiley als je :pig: tikt….

    Login om te reageren
  45. chefke zegt

    24 november 2007 om 20:09

    @ 321bhp

    Kijk, dat noem ik nog eens een warm welkom. Bedrijkskunde is eigenlijk ook meer een cursus dan een studie. Daar kan ik nog inkomen. Die mercedes, daar blijf ik bij. Wat zou je zelf kopen voor die 50.000 dan?

    Het eerste verhaal staat inmiddels boven dit artikel. Hopelijk hou je van klassiekers. ;)

    Login om te reageren
  46. Aniator zegt

    24 november 2007 om 20:19

    ow shit, een IBA’er bij autoblog, zaalig :D

    ik studeer ook IBA, ben derdejaars. welk jaar zit jij in? Die commissies, zijn die bij star? welke doe je?

    welkom by the way :)

    gr

    Login om te reageren
  47. 321bhp zegt

    24 november 2007 om 20:55

    @chefke; iedereen mag natuurlijk studeren wat ie wilt, maar ik kan geen andere reden bedenken dan dolartekentjes, als je bedrijfskunde gaat studeren.
    Ik ben blij dat je vraagt wat ik voor het geld zou kopen, is natuurlijk moeilijk (maar komop, een C dat getuigt echt van tekort aan fantasie). Als ik zeg een lichtgrijze Porsche 993 2S (als enige optie antraciet grijze GT2 velgen) dan zal niemand mij hierop durven aanspreken denk ik. In een gekke bui zou ik een gele 355 kopen. Als ik op safe wil spelen een e46 M3, misschien kan ik voor het geld net een CSL kopen. Op dit moment zou mijn keuze een BMW M3 GT zijn, heb ik nog mooi 40000 euro over. Maar ik zou nooit een nieuwe auto kopen.
    Over je verhaal;
    op zich leuk, maar laat ik het zo zeggen, over een week is iedereen je verhaal helaas ook weer vergeten. Er staat niets verassends in. Een e-type is interessante auto (dan wel met een die koplampglaasjes, hetzelfde als bij een alfa spider, de duetto is veel mooier als de normale). Ik hou zeker van klasiekers (rijd zelf ook een oud hok, BMW 2002) dus daar is genoeg animo voor. Zoek eens de bijzonderheden op van een merk/model, of bekritiseer iets, zolang het maar niet voorspelbaar is. In jouw verhaal las ik bijvoorbeeld de naam Enzo Ferrari, zoek eens uit wat voor man dat was (in mijn ogen een lul eersteklas)

    Login om te reageren
  48. Jerudo zegt

    24 november 2007 om 21:17

    “Toppunt was 196 km/h op de A13 tussen Rotterdam en Delft met een Peugeot 307. ”

    Dus hopelijk lezen je ouders dit dan toch niet ;-)

    Login om te reageren
  49. niels zegt

    24 november 2007 om 21:32

    Ha! Meer leuke stukjes over 4×4 ;-)

    Login om te reageren
  50. Corvette Stingray 427 V8 zegt

    24 november 2007 om 21:45

    @Niels

    GRAPJAS…

    Login om te reageren
  51. Christiaan zegt

    24 november 2007 om 22:31

    Welkom! Welkom!

    Login om te reageren
  52. TheEdge zegt

    25 november 2007 om 08:38

    Welkom!! eindelijk een persoon op autoblog die van het zelfde houd als mij!

    Login om te reageren
  53. Turbopaultje zegt

    25 november 2007 om 11:32

    Enzo Ferrari een lul 1. klasse noemen…………. een zeer gewaagde uitspraak.

    Zal ik die eens onder vuur nemen ?

    Login om te reageren
  54. dennism6 zegt

    25 november 2007 om 12:39

    Toppunt was 196 km/h op de A13 tussen Rotterdam en Delft met een Peugeot 307

    whataheck, hoe krijg je dat voor elkaar, die van ons pakt de 190 nog maar net:P

    Login om te reageren
  55. chefke zegt

    25 november 2007 om 13:34

    @ Dennism6

    Uh.. Rugwind? Ik weet het niet. Het was een huurauto en ik wilde ff kijken hoe hard hij kon. ;)

    Login om te reageren
  56. TroyK zegt

    25 november 2007 om 14:05

    Sorry? Pardon? C-klasse?

    Wat dacht je van:
    Lotus Elise S, BMW 135, VW Golf R32, VW Eos 3.2 V6, Audi S3, BMW Z4 Roadster, Honda S2000, Alfa romeo Spider.

    En heel eventueel dan toch maar een TTeetje :)

    Login om te reageren
  57. 321bhp zegt

    25 november 2007 om 15:03

    @Paultje; bring it on! :)

    Login om te reageren
  58. DennisM6 zegt

    25 november 2007 om 16:52

    @chefke
    wat voor versie is het?
    wij hebben de 1.6 16v 110 pk 5-deurs

    Login om te reageren
  59. chefke zegt

    25 november 2007 om 21:04

    @ Dennism6

    Het is al een tijdje geleden, en het was een huurauto waar ik toen niet meer dan een uur in gereden heb. Ik weet het dus niet meer. Waarschijnlijk was het de 2.0 Die kan volgens de fabrieksopgave de 200 halen.

    Login om te reageren
  60. YK zegt

    25 november 2007 om 21:09

    Beter laat dan nooit, maar:


    (en als de pic het niet doet: welkom! ;) )

    Login om te reageren
  61. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 13:06

    Dan trek eerst maar snel je veiligheidskleding aan, want het kan aardig heftig voor je worden…………..

    Login om te reageren
  62. SugarFree zegt

    26 november 2007 om 14:51

    Chefke,

    Zet ‘m op, en wees origineel, dus wat mij betreft niet teveel GS-taal er bovenop :)

    Login om te reageren
  63. 321bhp zegt

    26 november 2007 om 14:58

    Veiligheidskleding check, veiligheisbril & schoenen check, helm check!
    Nou, unleash the beast zou ik zeggen!

    Login om te reageren
  64. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 18:34

    Geef mij dan nu maar eens een heel goed argument waarmee men de stelling ” Enzo Ferrari vind ik een lul 1. klasse” kan hooghouden……………..

    Login om te reageren
  65. 321bhp zegt

    26 november 2007 om 19:51

    Ok, ik heb dhr Enzo niet persoonlijk gekend (zoals meerderen denk ik) dus ik ga uit van de beelden en verhalen die ik wel heb gezien of gehoord. Daaruit blijkt dat Enzo sowieso moeilijk in de omgang was. Iedereen kent wel het verhaal dat Ferruccio Lamborghini werd weggestuurd door Enzo omdat meneer geen kritiek dulde van een klant die tracoren maakt. Nou dat is een mooi voorbeeld van een L*L 1e klas. Voor andere voorbeelden moet ik even m’n documentatie induiken. Maar waarom zou Dhr Ferrari geen lul zijn geweest, ik zou niet weten waarom dat niet samen gaat met sportwagens bouwen, net als die Dario Benuzzi, ook zo’n omhooggevallen gast. Zo arrogant als ze overkomen, zonnebrilletje op ook al zit ie binnen, te lam om engels te spreken, en maar lekker vaag lullen over het magische steigerende paard.

    Login om te reageren
  66. 321bhp zegt

    26 november 2007 om 19:58

    XD

    Login om te reageren
  67. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 19:58

    Dat was dus het enige argument wat je had kunnen redden van een pijnlijke ondergang. Een dergelijk lomp oordeel vellen over een grote persoonlijkheid zonder kennis, inzicht of gelijkwaardige reputatie.

    Je bent dus waarschijnlijk zelf eerder die ……….. vul het maar in.

    Login om te reageren
  68. autoblogger zegt

    26 november 2007 om 20:04

    Haha, ik mag die 321bhp wel;)

    En om maar eens even een quote te gebruiken: “waarom zou Dhr Ferrari geen lul zijn geweest”? Turbopaultje, kom er maar in!

    Login om te reageren
  69. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 20:18

    Ongetwijfeld zijn er momenten of situaties aan te voeren waar Enzo Ferrari zich als een grote kl… gedragen heeft. Weet er zelf ook meer dan een paar, en dat is nix bijzonders. Hij is niet roomser dan de paus….. Echter het gaat hier om de zakenman Ferrari en niet om de persoon Ferrari.

    Met zijn meedogenloze en compromisloze houding heeft hij als een monteur wel het legendarische merk Ferrari opgebouwd uit het niets.

    Over de persoon Ferrari weten denk ik maar heel weinig mensen iets waars.
    Waarom droeg ie vrijwel altijd een zonnebril bijvoorbeeld ? En waarom was hij zo machtsbezeten ?

    Heb zelf de biodocufilm nog niet gezien, maar staat op mijn lijstje……

    Login om te reageren
  70. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 20:51

    Is 321 bhp naar de intensive care gebracht met nare brandwonden ? ;-)

    Login om te reageren
  71. 321bhp zegt

    26 november 2007 om 21:18

    Brandwonden?! Van die paar lauwe scheten van jou?
    Eerste fout; het gaat hier juist om de persoon Ferrari en niet om de zakenman!
    Dat Enzo een mooi bedrijf heeft opgezet en misschien wel s’ werelds schitterenste auto’s heeft gebouwd spreek ik niet tegen.
    En zo ken ik ook nog een tamelijk meedogenloos en compromisloos figuur die een merk als VW heeft mogelijk gemaakt, maar om hem nu een geschikte peer te noemen..
    Ik bedoel juist de dingen die je nooit hoort; hoe was Enzo in de omgang, hoe was hij voor zijn werknemers/klanten?
    En dat geleuter over die zonnebril uit respect voor z’n verloren zoon, heb ik mijn twijfels bij. Een integer persoon toont z’n respect niet op zo’n manier. (wat de reden voor die zonnebril wel is weet ik niet precies, misschien moeten we het aan Dario vragen, die heeft dezelfde tik. Lijkt me sterk dat die ook een zoon heeft verloren, zal misschien toch de italiaanse macho arrogantie zijn).
    En kom niet met van die niet te volgen, nergens opgebaseerde argumenten want die heb ik al genoeg van je gelezen (de naam Lewis Hamilton doet daarbij vast een belletje rinkelen).
    Een ander punt; zo succesvol was Scuderia niet onder leiding van Enzo, Ferrari is onder Montezemolo pas echt succesvol geworden.

    Login om te reageren
  72. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 21:37

    Guttegut, die lauwe scheten en mijn overige “literaire” posts schijnen anders wel wat schade te hebben aangericht …………… gezien het feit dat er meer lompe teksten volgen en en passant ook nog je eigen stelling deels in twijfel trekt.

    Weet niet waarom, maar de term windvaan schiet me opnieuw te binnen……

    Login om te reageren
  73. 321bhp zegt

    27 november 2007 om 09:07

    Waar zie je mij mijn eigen stelling in twijfel nemen?
    En die posts van jou leveren alleen een hoop irritatie op, iedere keer weer, omdat ze nergens op slaan!

    Juist lompe teksten en gewaagde uitspraken zijn interessant (mits ze ergens op gebaseerd zijn). Daardoor komen er soms leuke discussies op gang.

    Weet niet waarom maar de term lauwe scheet schiet me opnieuw te binnen…..

    Login om te reageren
  74. SugarFree zegt

    27 november 2007 om 12:51

    @ 321 bhp en Turpopaultje

    *tegenaanbemoeimodus on*
    bij jullie laatste posts gaat het toch echt niet meer om de inhoud, terwijl jullie daarvoor zo sterk waren op dit punt.
    dus kom, weest creatief, en laat ons meegenieten van jullie scherpzinnige opmerkingen.

    overigens: donkere zonnebrillen horen bij Italie, als een espresso na een goede maaltijd, en heeft, m.i. helemaal niets te maken met respect (in Italie niet, bij ons wel ;))

    Login om te reageren
  75. Turbopaultje zegt

    27 november 2007 om 13:14

    Citaat: ” Ik bedoel juist de dingen die je nooit hoort; hoe was Enzo in de omgang, hoe was hij voor zijn werknemers/klanten?”

    Hoe kun je dan beweren dat Enzo een l… was ? Je weet gewoon niet waar je het over hebt en plaatst niettemin een zeer gedurfde bewering/ stelling. Q.E.D.

    Dank voor de bloemen……..

    Login om te reageren
  76. 321bhp zegt

    27 november 2007 om 13:35

    Ik heb de indruk dat Enzo een lompe flikker was. Als ik beelden en foto’s zie komt hij over als onsympathiek. Tot nu toe kan niemand mij hier veel wijzer in maken. Jammer dat onze eigen l%l 1e klas kasje weilen is, prins Bernard had vast wel wat sappige details over zijn kameraad. Maar ik hoopte dat iemand mij kon overtuigen dat Enzo ofwel een toffe vent was, of gewoon botte greaseball. Dus kom op, wie maakt me wijzer?

    @sugarfree
    En overigens; zonnebrillen in het straatbeeld van Italie ben ik onderhand wel gewend ja (hier loopt in de zomer ook al half nederland met zo’n toffe lasbril op z’n lelijke zweetkop). Maar als iets een gewoonte is in een land, zegt dat niets over of het wel of niet fatsoenlijk is. In één van de vele achterlijke landen die de wereld nog rijk is, mag je als een van je vele wijven de pleebril omlaag laat staan haar eens goed bijkappen, mocht ze de volgende dag niet volledig vacuum verpakt over de straat lopen, gooi je er nog wat zweepslagen tegenaan en o’wee als ze een andere vent de weg vraagt..(ik persoonlijk mepte die brutale waffel op de trekhaak om eens ff lekker te gaan launchcontrol’en)
    Maar Italie of niet, als je met iemand in gesprek bent (en er is geen sprake van een fel licht of zo), dan zet je gewoon je zonnebril af.

    Login om te reageren
  77. Ted zegt

    27 november 2007 om 14:12

    @ 321bhp

    Enzo Ferrari heeft gezorgd voor imago en historie waar Luca di Montezemolo zorgde voor verfijning daarvan. Buiten de Montezemolo-periode behaalde Ferrari 9 F1-titels, tijdens de M-periode 4.

    Het houding van Enzo Ferrari zèlf was afstandelijk en de donkere bril maakte het niet gemakkelijker allemaal. Reden van de bril was een afwijking aan zijn rechteroog waardoor hij zelfs flauw licht héél fel zag. Met een zonnebril hoefde hij het oog niet dicht te knijpen. De discussie hoeft dus niet over zijn zonnebril te gaan…

    Overigens is ook LdM niet zo’n allemansvriend.

    De bijdrage van Chefke vind ik minder erg dan zijn voorkeur voor de C-klasse, maar je moet het lezen als E-type-adept en dan valt het wel mee. Een tikkeltje meer geestdrift mag best.

    Login om te reageren
  78. YK zegt

    27 november 2007 om 14:34

    @Ted,
    [mierenneuker-mode on]
    Het is “De houding van Enzo…” en niet “Het houding…”
    [mierenneuker-mode off]

    Login om te reageren
  79. Turbopaultje zegt

    27 november 2007 om 14:36

    Tip voor 321ps : Kijk deze videoreeks ( deel 1 – 8) maar eens goed, dan krijg je mss. een antwoord op je vraag…..

    http://www.youtube.com/watch?v=1kbMd-pB3Q4&feature=related

    Voor mij staat vast: bijna niemand anders heeft met zoveel overtuiging en passie zich met autosport en sportwagens bezig gehouden als Enzo Ferrari.
    En daar heb ik heel diep respekt voor. Evenzo als Ferrari dat had voor Gilles Villeneuve………..

    Login om te reageren
  80. Ted zegt

    27 november 2007 om 14:40

    @YK

    Er stond eerst HET IMAGO en als je dan imago vervangt en de rest voor gezien houdt….

    Ik ben net een mens. Maar laat de reacties voortgaan. Dan krijgt Chefke het record op zijn naam. Dus op naar de 400 en nog wat…

    Login om te reageren
  81. Ted zegt

    27 november 2007 om 14:42

    @ Turbopaultje

    Het verschil tussen Enzo Ferrari en Luca di Montezemola is het verschil tussen passie en commercie.

    Login om te reageren
  82. 321bhp zegt

    27 november 2007 om 19:46

    mijn italiaans is niet zo heel goed maar ik zal een poging wagen.
    @Ted; is dat echt zo met die zonnebril, wie verzint dan al die andere verhalen dat het uit respect zou zijn voor Dino enz?

    Login om te reageren
  83. Ted zegt

    27 november 2007 om 19:57

    @ 321bhp

    In 1976 heb ik de Ferrari-fabrieken bezocht en de legende een hand kunnen schudden. Een medewerker van de fabriek vertelde het verhaal over Enzo’s oog en de zonnebril in combinatie met het Dino-verhaal. Toen ik de rondleiding kreeg, was Dino overigens al 20 jaar dood.
    Soms ontstaan er vreemde verhalen. Wat ik mij nog wel herinner, is dat de toen 78-jarige Enzo Ferrari zich zichtbaar ergerde aan al het geflits van de fotografen. Of er misschien hinder van had. We kunnen het hem niet meer vragen…

    Login om te reageren
  84. 321bhp zegt

    27 november 2007 om 20:45

    @Ted; was dat toen normaal dat je Enzo een hand kon geven?
    En wat zeg jij, jij hebt hem tenslotte in levende lijve meegemaakt; een taaie vent of een aardige man?
    op zich niks mis mee als hij niet open was en vriendelijk, ik ben gewoon benieuwd. Volgens mij was Enzo in ieder geval geen vrolijke man, veel ellende meegemaakt en dat heeft hem volgens mij tot een somber persoon gemaakt.

    Login om te reageren
  85. Ted zegt

    27 november 2007 om 20:52

    @321bhp

    Het vak van autojournalist heeft mij heel wat privileges gegeven. Ferrari vertoonde zich niet veel in het openbaar. Hij gedroeg zich heel rustig met weinig mimiek. De sessie duurde nog geen kwartier. Ik heb hem niet gesproken.
    Voor mij was Ferrari toch wel bijzonder, maar ik heb meer groten der aarde de hand mogen schudden. En zo uniek is dat nu ook weer niet, hoor. Wel leuke herinneringen natuurlijk.

    Login om te reageren
  86. Turbopaultje zegt

    27 november 2007 om 21:16

    In 1976 in Maranello geweest ? Aha. Voor of na het ongeluk van Lauda ?
    En na 1976 niet meer ?

    Handen schudden is een ding, converseren, discusieren c.q. zakendoen is nog heel wat anders……..

    Login om te reageren
  87. 321bhp zegt

    27 november 2007 om 21:21

    @Ted; ik dacht dat autojournalistiek tijdverdrijf is voor meningloze zakkenvullers..

    Login om te reageren
  88. Ted zegt

    27 november 2007 om 21:22

    @ Turbopaultje

    Voor het ongeluk van Niki Lauda die ik zowel heb mogen aanschouwen met normaal hoofd als met zijn bewerkte konterfeitsel. Overigens is dat een joviale kerel. Handen schudden stelt weinig voor, ben ik met je eens. In 1984 of 1985 ben ik er ook nog een keertje geweest.

    Login om te reageren
  89. Turbopaultje zegt

    27 november 2007 om 21:47

    Wel erg weinig voor een man van de pers, 2 keer Maranello in 31 jaar………. ?

    Lauda is een kerel naar mijn hart, een van de weinigen die zijn mond nog open durft te doen.

    Login om te reageren
  90. Ted zegt

    27 november 2007 om 22:53

    @ Turbopaultje

    Twee keer Maranello is voldoende als je zo ontzettend veel hebt gereisd als ik. Komt nog wel een keertje aan bod in één of andere column. En er is meer te zien dan Ferrari-rood.

    Login om te reageren
  91. Turbopaultje zegt

    28 november 2007 om 09:14

    pffffffffffff…………

    Login om te reageren
  92. Davidov zegt

    6 juni 2008 om 16:21

    @ 321 bhp:

    Ja, Enzo Ferrari had altijd een zonnebril op met donkere glazen uit respect voor zijn overleden zoon Dino.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North