• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Camaro, alle specs [updated: video]

Auteur: robbie, gepost 21 juli 2008 om 23:03 – 65 Reacties

Chevrolet Camaro 2010
Eindelijk is ie dan echt officieel, officieel…

We wisten al wat voor motoren erin zouden komen en ook de eerste foto’s waren al gelekt. Maar vanavond is ie dan toch echt 100% officieel geworden. Veel tekst ga ik er dus niet meer aan wijden. Mensen die meer willen weten verwijs ik graag naar het onderstaande persbericht.

Chevrolet Camaro 2010

UPDATE: Via onze Nederlandse vriend in L.A. kregen we de volgende live-video doorgespeeld:

Chevrolet onthult de nieuwe Camaro – een plezierige, doelmatige sportwagen voor de 21e eeuw

• Productieversie van de nieuwe Camaro vandaag in Detroit onthuld

BREDA. Chevrolet heeft vandaag de productieversie van de nieuwe Camaro onthuld. Het is een sportwagen voor de 21e eeuw die zijn oorsprong in een roemrijk verleden vindt. De nieuwe Camaro combineert een opwindend uiterlijk, pure prestaties, geavanceerde technologie en een verrassende doelmatigheid. De verkopen in de Verenigde Staten zullen begin volgend jaar beginnen terwijl de introductie in Europa later zal volgen.

De achterwielaangedreven Camaro wordt leverbaar met de keuze uit twee motoren: een V6 en een V8 motor voor de SS sportversie. Alle modellen en motoren worden geleverd in combinatie met een brandstofbesparende zesversnellingsbak. Tot de geavanceerde technologieën behoren motoren met directe injectie en Active Fuel Management. Hierdoor wordt een prima balans gerealiseerd tussen uitstekende prestaties en een economisch brandstofverbruik.

De Camaro is een voorbeeld van GM’s wereldwijde ontwikkelingsprocessen. Het ontwerp van het concept stamt uit Amerika, de engineering werd verricht door GM Holden in Australië, de testritten werden op wegen over de gehele wereld uitgevoerd en de productie zal plaatsvinden in de Oshawa-fabriek van GM in Canada.

Met een design dat doet denken aan het originele concept is de nieuwe Camaro een sportwagen voor de 21e eeuw, die trouw is gebleven aan zijn erfgoed. Een lange neus en een korte achterkant verlenen de Camaro klassieke afmetingen, terwijl een vlak liggende voorruit, de wielen op de hoeken van de auto en robuuste spatschermen de auto toch een modern uiterlijk geven die ook recht doet aan de geavanceerde technologie. De Camaro heeft dan ook een agressief uiterlijk.

Elementen als de V-vorm aan de voorkant en de kieuwen in de achterschermen zijn typische Camaro stijlkenmerken net zoals de stoere achterschermen. Deze stijlelementen zorgen ervoor dat de nieuwe Camaro direct herkenbaar is, maar ze zijn zodanig uitgewerkt dat ze resulteren in een geheel eigentijdse uiterlijke verschijningsvorm. Een reeks 18-, 19- en 20-inch wielen draagt ook bij aan de moderne verschijning van de Camaro.

“De nieuwe Camaro is het helemaal …….. nieuw,” zegt Ed Welburn, Vice President van GM Global Design. “Wij hebben het krachtige erfgoed van de Camaro verwerkt in het ontwerp maar realiseerden ons terdege dat er voor een moderne sportwagen meer nodig was dan uitsluitend het voortborduren op een klassieke auto. Het lijnenspel en het uiterlijk komen dan ook volledig overeen met andere nieuwe Chevrolets.”

Een uitgekiende balans tussen verleden, aandacht voor het detail en een modern design karakteriseert het interieur van de Camaro. Een stel ronde klokken met diepliggende wijzerplaten in een vierkant instrumentenpaneel is een hint naar de klassieke Camaro’s, terwijl een optiepakket met indirecte verlichting en geavanceerde LED-technologie het interieur een onderscheidende en uitnodigende sfeer verschaft. Stoffen bekleding is standaard terwijl verwarmde stoelen met leer eveneens leverbaar zijn.

Details als grote, met chroom afgewerkte bedieningselementen, matte oppervlakken en hoogkwalitatieve stof of acryl appliqué zorgen voor een rijke uitstraling die in vroegere Camaro-modellen niet terug te vinden was. Op de middenconsole is een extra instrumentencluster leverbaar net zoals dat bij de vroegere Camaro in 1969 een optie was. Daarin zitten meters voor de olietemperatuur, oliedruk, de conditie van de accu en de temperatuur van de transmissieolie. Alle meters hebben moderne LED backlights.

Enkele belangrijke eigenschappen van de nieuwe Camaro:
• Slanke vormgeving met hedendaagse stijlopvattingen
• Geavanceerde 3.6-liter V-6 motor met directe injectie en variabele kleptiming van 224 kW / 300 pk en de keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische transmissie
• SS-model uitgerust met 6.2-liter V-8 motor met 315 kW/422 pk, voorzien van brandstofbesparend Active Fuel Management op de versies met automaat – en een handgeschakelde zesversnellingsbak.
• Onafhankelijke wielophanging rondom
• Variabele stuurbekrachtiging met het tandheugelsysteem ver naar voren geïnstalleerd voor een betere gewichtsverdeling en een beter rijgevoel
• Schijfremmen rondom standaard op alle modellen, waarbij de SS-versie Brembo remklauwen heeft met vier zuigers
• StabiliTrak stabiliteitscontrole systeem en tractiecontrole standaard op alle modellen
• Competitie/Sport-instellingen voor het stabiliteitssysteem mogelijk op de SS-modellen, SS-modellen met de handgeschakelde zesversnellingsbak kunnen worden uitgerust met launch control
• Een serie 18-, 19- en 20-inch wielen
• Een gedetailleerd afgewerkt interieur met een ontwerp dat op vroegere modellen is geïnspireerd en de mogelijkheid van indirecte verlichting met LED-technologie
• Zes airbags standaard, waaronder gordijnairbags en thorax zijairbags op de voorstoelen

De nieuwe Camaro beschikt over technologieën die de prestaties, het comfort en het gemak verhogen, zoals:
• Bluetooth
• Hoogwaardig Boston Acoustics audiosysteem
• USB-aansluiting
• Ultrasonische parkeersensoren achter (wordt later geïntroduceerd)
• Op afstand bedienbaar startsysteem

Andere details zoals portierramen zonder omlijsting en automatisch kleurend glas dragen bij aan het algemene gevoel van kwaliteit, duurzaamheid en technische vooruitgang.

Ook interessant!

  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Video: crashen kan ook in een rechte lijn
  • Video: auto springt de bosjes in
  • Video: achteruit rijden is een kunst

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet

Vorig bericht: « Komt VW met een Elise killer?
Volgend bericht: Wald BMW M5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chris zegt

    21 juli 2008 om 23:08

    Hebbuh hebbuh :D

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    21 juli 2008 om 23:09

    Als dit nog niet bekend was, waarom heeft Jey Leno er dan al 1? Btw hij heeft een nieuw filmpje! :D

    Login om te reageren
  3. GST zegt

    21 juli 2008 om 23:09

    mooie wagen en standaard schijfremmen rondom, doe mij er maar een

    Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    21 juli 2008 om 23:13

    Een musclecar uitbrengen in een aanbrekende tijd van energieschaarste. Dit verhaal komt me bekend voor in de Amerikaanse autogeschiedenis. History repeating? Only time will tell, zullen ze wel zeggen. Opvallend is wel dat de VS verrassend weinig leren van hun geschiedenis.

    Login om te reageren
  5. RubenBaeten zegt

    21 juli 2008 om 23:26

    Er is een legende herboren. :-D

    Login om te reageren
  6. migs zegt

    21 juli 2008 om 23:32

    @de vlaeminck

    volgens mij had leno de dodge challenger toch, en niet de camaro?

    Login om te reageren
  7. Jonas zegt

    21 juli 2008 om 23:32

    @De Vlaeminck

    dat was een concept versie van leno geloof ik

    Vet machientje toch ;)

    Login om te reageren
  8. Patrick zegt

    21 juli 2008 om 23:34

    Vind het echt een dikke ‘musclecar’ die een naam heeft hoog te houden.. en dat doettie goed 8) zoals typisch amerikaans dikke V8 met ‘weinig’ peekaas..

    waar zijn de specs. :?: ?:?

    Login om te reageren
  9. The Godfather zegt

    21 juli 2008 om 23:36

    @ de vlaeminck
    Jay Leno heeft de Dodge Challenger, niet de Camaro.
    Voor zover ik weet toch.

    Zalige auto, maar ik ben geen fan van die velgen, ze zijn zo saai voor zo’n gespierde auto. Geef mij maar de Concept-velgen, die zijn echt geil.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    21 juli 2008 om 23:36

    @ migs
    Holy moly da’s waar! Wat heb ik gemist? Damn! Ik duik de AB geschiedenis in, vaarwel heden! :P

    Login om te reageren
  11. The Godfather zegt

    21 juli 2008 om 23:39

    Blijkbaar heeft Leno de camaro eens gereden:
    http://www.youtube.com/watch?v=heR6lf4T3z0

    Vind wel dat de details van de concept mooier zijn als de officiële auto, maar dat is bij de meeste wagens toch.

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    21 juli 2008 om 23:43

    @ mezelf
    Ook @ The Godfather

    @ Jonas
    Blijkbaar zijn wel allebei mis!

    Okee, ik ben terug uit de AB-geschiedenis ( 8) ) en dit is waarmee ik op de proppen kwam:
    waarom lijkt dit

    sprekend op dat

    ? Ze zijn nagenoeg dezelfde! Hoe moet ik ze uit elkaar houden? Ik heb in mijn hele leven nog niets dergelijks meegemaakt!? De V8 Vantage lijkt een beetje op de DB9, maar deze twee zijn gewoon… Hetzelfde? :? Somebody, help me out!

    Login om te reageren
  13. Tedje zegt

    22 juli 2008 om 00:05

    I love Boston Acoustics

    Login om te reageren
  14. xaray zegt

    22 juli 2008 om 00:19

    @ vlaeminck
    ik moet je gelijk geven d8 ook direct aan Leno.

    ontopic: Superwagen zou ze allebei willen zou geen onderscheid maken ( tussen camaro en challenger dan é)

    Login om te reageren
  15. marruk zegt

    22 juli 2008 om 00:28

    ”Mensen die meer willen weten verwijs ik graag naar het onderstaande persbericht”.

    Je wilt gewoon graag naar bed om kwart over twaalf ;)

    Login om te reageren
  16. marruk zegt

    22 juli 2008 om 00:32

    Oh pardon, haha je schreef dit al om 11 uur.. Nouja, toen stond het er bij mij nog niet, maargoed.

    @de vlaeminck:
    Nouja.. ZO erg lijken ze ook weer niet op elkaar.
    Met oude auto’s heb ik dat meer. Ik zie het verschil tussen een oude Camaro en zo’n ander geval echt niet hoor!

    Deze fronten (van de nieuwe) zijn heel anders, de lijnen zijn heel anders.. De daklijn van de Camaro loopt veel hoekiger af dan die van de Challenger.. Ik vind het op computertekeningen niet zo moeilijk hoor! =)

    Login om te reageren
  17. denny zegt

    22 juli 2008 om 00:33

    The return of the muscle. Geweldig ding. Alleen die v6 mogen ze wel laten liggen…Gewoon een brute v8 veel pks en koppel en dikke velgen. Geef iedereen zo’n ding. Dan regent t ook wat minder in Nederland

    Login om te reageren
  18. six-trey zegt

    22 juli 2008 om 00:51

    Zalige auto, ziet er goed uit heeft goede specs en is vrij goedkoop :P De kans is groot dat ik mij een Camaro aanschaf, een SS natuurlijk

    @The Godfather
    *zucht* In amerika wil niemand zijn auto standaart houden integen stelling tot in het saaie europa… wat is dus het eerste dat de amerikanen veranderen de velgen en het interieur vandaar de goedkope velgen…

    Login om te reageren
  19. bob zegt

    22 juli 2008 om 02:06

    @JanJansen .. het duurt zo’n 4-5 jaar voordat een nieuw model op de markt komt … hier is men al jaren mee bezig geweest.

    @six trey .. inderdaad .. ff snel naar de bandenboer om er 20 of 21″ velgen onder gaan hangen voor 1000 dollar. In Nederland kijkt men alleen naar de verkoopwaarde (= is ie schoon) .. ik geniet er liever zelf van dan een ander na mij.

    Login om te reageren
  20. Rik zegt

    22 juli 2008 om 07:49

    @ de vlaeminck: latertje zeker gisteren? Ik zie een heleboel verschillen tussen de Charger en de Camaro. Om er een paar te noemen:
    – Charger heeft 2 dubbele koplampen, Camaro enkele
    – Charger heeft rondere lijnen dan Camaro
    – Andere spiegels
    – Charger heeft tussen de mistlampen een rechthoekige grille, camaro trapeziumvormig
    – Charger heeft geen omhooglopende lijn onder aan de portieren

    Hoe dan ook: Charger vind ik persoonlijk een stuk mooier, maar dat is smaak…

    Login om te reageren
  21. markieanta zegt

    22 juli 2008 om 08:10

    Ps. Ze zijn allebei lelijk in vergelijking met de Mustang

    Login om te reageren
  22. Maarten zegt

    22 juli 2008 om 08:21

    @Rik, Charger? Challenger zal je bedoelen.

    Login om te reageren
  23. smokin zegt

    22 juli 2008 om 08:24

    @de vlaeminck

    Om eerlijk te wezen vind ik de verschillen ook heel erg minimaal.
    Het lijkt alsof de tweede een facelift is van de eerste, zeker geen apart model.

    Login om te reageren
  24. T-Bird zegt

    22 juli 2008 om 08:59

    Vind m erg mooi, maar 70 mille mooi? WTF, I don’t think so.

    Login om te reageren
  25. Aniator zegt

    22 juli 2008 om 09:07

    Geavanceerde 3.6-liter V-6 motor met directe injectie en variabele kleptiming van 224 kW / 300 pk en de keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische transmissie
    • SS-model uitgerust met 6.2-liter V-8 motor met 315 kW/422 pk, voorzien van brandstofbesparend Active Fuel Management op de versies met automaat – en een handgeschakelde zesversnellingsbak.
    • Onafhankelijke wielophanging rondom

    Zalig, alle veries zijn met een handgeschakelde bak leverbaar! Hier kijk ik echt naar uit, een echt mooie bak is dit.

    Login om te reageren
  26. CustomCruiserMan zegt

    22 juli 2008 om 09:16

    @markieanta

    Right On, Mustang Rules!!!

    Login om te reageren
  27. Incognito zegt

    22 juli 2008 om 09:28

    Automatisch kleurend glas?

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 09:58

    @Ruben Baeten:Zet de donut met muisjes alvast maar klaar!! :)
    @markieanta/CCman:Ik ben zeker een Mustangfan maar ga hem toch voor een Camaro wegdoen denk omdat ik hem nog mooier vind en meer pk’s heeft standaard.Dus met een wat mods haal je met de SS 500pktjes daaaag duitse meuk amgtjes,mmmetjes,rssjes!! :)
    Ik denk ook dat hij beter rijd maar dat moet ik eerst nog proeven en dan ga ik toch ook echt eerst nog even de NL regering in de gaten houden met hun slurptax regelingen of er was ooit ook sprake van belasting per cc!!! Nou dan ben je echt screwed met de SS met zijn 6.2 V8 natuurlijk! :(

    Login om te reageren
  29. Arodin zegt

    22 juli 2008 om 09:59

    LOL … een brandstof besparend systeem op de V8 :-)

    Login om te reageren
  30. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 10:11

    @The Godfather:Die velgen zijn idd niet super zeker niet op deze foto’s maar als je ze iets beter bekijkt zijn ze best geinig.Maar wat six trey ook al zegt, er komen dadelijk bergen velgen om uit te kiezen om je eigen styl te geven aan je ride!
    Ik weet haast wel zeker dat ze de prototype velgen ook gaan maken net als de hele mooi uitlaateindstukken….die liggen al klaar voor productie denk ik!

    Login om te reageren
  31. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 10:11

    En die super mooie slanke spiegels!!

    Login om te reageren
  32. Beem bim bop zegt

    22 juli 2008 om 10:18

    Voor wie in dit soorrt oud ijzer geinteresseerd is:

    http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/muscle_cars/2010_chevrolet_camaro_car_news

    K vin t niks.

    Login om te reageren
  33. markieanta zegt

    22 juli 2008 om 10:20

    @Rob, zonde…
    Maar ik vind de lijn van de Camaro/Challenger van de wagen echt rechtstreeks van de Mustang overgenomen.
    De beide bedrijven hebben volgens mij gewoon een Mustang gepakt. Daar de voor en achterkant vanaf genomen en daar een nieuwe smoel op geboetseerd.
    Nee, ik ben er nog niet echt weg van.
    Alhoewel de SS me wel zal benieuwen, wie weet wordt het nog wel weer wat. We zullen zien.
    Ik zou trouwens eerst even een proefritje doen, voor ik een nieuwe Camaro zou aanschaffen, maar dat ff ter zijde.

    Login om te reageren
  34. Flipje zegt

    22 juli 2008 om 10:38

    Ze kunnen het wel, mooie auto’s maken.. Zelfs het interieur ziet er mooi uit met die blauw/rooie verlichting en die klokkies in de console. Qua uiterlijk is hij wat mij betreft zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  35. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 11:04

    @markieanta:Één voordeel voor jouw ..mijn Mustang is dan te koop!! :)
    Nee, zonder gekheid ik ga hem zeker eerst aan een goed onderzoek onderwerpen, bv las net al dat de SS met automaat 22 pk minder heeft en een L99 motor heeft ipv de LS3 ( het echte verschil hiervan in real live weet ik niet,alleen lees ik net dat die 1e cilinderuitschakeling heeft) :(

    Login om te reageren
  36. tt zegt

    22 juli 2008 om 11:23

    heeft er iemand al info over de prijzen voor deze wagen in belgie/nederland?

    Login om te reageren
  37. markieanta zegt

    22 juli 2008 om 11:34

    @Rob en vergeet al dat extra gewicht niet ;)

    Login om te reageren
  38. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 11:38

    @de vlaeminck:Dit heb je hele leven niet meegemaakt ??? Hoelang heb je dan geslapen?? A5-3 coupe,3 sedan-corolla,e-klasse-kia hoe heet die ook al weer?,alles uit china wat op bmw lijkt,hyundai matrix-pausmobiel enz enz.
    Kijk gewoon naar alle lijnen die in deze auto’s zitten (in tegenstelling tot de A5-3 coupe) en stop met kijken naar de kleur en de 4 wielen en ruiten!! :)

    Login om te reageren
  39. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 11:42

    @markieanta:Dank je,(reminder) ik moet toch echt weer naar de gym! :)
    Nee, idd gewicht is zo een paar honderd kilo meer maar nothing die 422pk can’t handle!

    Login om te reageren
  40. Patrick zegt

    22 juli 2008 om 11:48

    Vind die opmerking typisch Amerikaans een beetje uit den boze. Een 6.2 liter met 422 pk is gewoon heel netjes. Kijk naar bijv. de Mercedes-Benz C63 AMG, die heeft ook een 6.2 liter motor met 457 pk. Dan vind ik dit voor een Amerikaanse motor heel erg netjes hoor.

    Login om te reageren
  41. Scuderia zegt

    22 juli 2008 om 11:55

    BLAZEN MAAR! Zo verdomme toffe wagen!

    Login om te reageren
  42. Stanley zegt

    22 juli 2008 om 12:04

    Waarom worden dit soort demo/presentatie auto’s nou nooit eens goed gecontroleerd op fabricage schoonheidsfoutjes ?

    De kofferbak van de gele kar in de video is niet goed afgesteld. Het volgt niet de lijn van de carrosserie. Vooral rechts is dat goed zichtbaar.

    Kan me daar mateloos aan irriteren. Alle fotografen met hun 20 megapixel camera’s leggen dat soort foutjes dan vast. Ik zie zooooo veel nieuwe auto’s rondrijden met dit soort mankementen. vooral alfa’s en fordjes.

    Login om te reageren
  43. corvettez06 zegt

    22 juli 2008 om 12:40

    een luuuuuuuuuuussssssssssssssssssssst voor het oog , gewoon weg een schoonheid alle aspecten van de oude 67 er en 68er camaro zitten er in lijnen alles geweldig maar toch nieuw , helemaal geslaagd.

    Login om te reageren
  44. markieanta zegt

    22 juli 2008 om 12:49

    @Rob, hoeveel pk heeft die Mustang?

    Login om te reageren
  45. MATSS zegt

    22 juli 2008 om 13:17

    hopelijk komt ie ook naar belgië en nederland want die is echt vet!!!

    Login om te reageren
  46. vla zegt

    22 juli 2008 om 13:36

    @ marruk, rik & Rob USA
    Ik zie de verschillen ook wel, maar ik bedoel wat is er anders aan de auto, welke is de oudste, welke is de krachtigste en welk temperament hebben ze, waarvoor zijn ze bekend?

    Login om te reageren
  47. disco3 zegt

    22 juli 2008 om 17:56

    heerlijke auto

    Login om te reageren
  48. zeikwijven zegt

    22 juli 2008 om 18:09

    vind die gele er 10x beter uitzien dan de rooie… op de een of andere manier is ie sportiever ofzo
    maar weet er iemand wat nu de specs zijn want die staan er toch niet bij?

    Login om te reageren
  49. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 18:33

    @markieanta:Ongeveer 365pk volgens mij heb je hem gezien op autojunk.
    @de vlaeminck:Dat zal teveel vergen van de surfer van autoblog om alles uit te leggen!!! :) Maar ze zijn allebei heeerlijk!!

    Login om te reageren
  50. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 18:51

    @zeikwijven:Kan je nagaan hoe de zwarte/donker grijze eruit zien!!
    Specs 0-100 4,8 sec voor de SS maaar de Z-28 zal vast volgen met nog meer powerrrr! :)

    Login om te reageren
  51. Rob USA zegt

    22 juli 2008 om 19:45

    Ik lees ook dat er een Heads Up Display in komt !! Nice!!

    Login om te reageren
  52. Brabus zegt

    22 juli 2008 om 21:37

    @Rob USA

    ”Dus met een wat mods haal je met de SS 500pktjes daaag duitse meuk amgtjes, blablabla

    DAAAG DUITSE MEUK???? LOLBROEK

    Als je SL63 AMG(525pk) met de chevrolet camaro vergelijkt is de camaro nergens… Als de SL 63 al 200m verder is, staat de camaro nog te spinnen!!!!

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    22 juli 2008 om 21:58

    @Brabus .. effe wat meer exacte-wetenschap aub .. aanschafprijzen ofzo ..

    Login om te reageren
  54. Brabus zegt

    22 juli 2008 om 22:11

    @Lincoln

    Jaja ik weet het..

    Maargoed.. de kwaliteit is veel beter van o.a. het interieur. waar de camaro het moet doen met een saai plastic dashboard heeft de SL 63 een hoogwaardiger interieur. De kwaliteit is gewoon stukken beter. En ja, als je over aanschafprijzen gaat beginnen ben je stukken goedkoper uit met de camaro maar als het over kwaliteit, stuureigenschappen (muscle cars kunnen nou eenmaal heel moeilijk scherpe bochten nemen) en het totaalplaatje natuurlijk is de benz SL 63 AMG gewoon stukken beter..

    maar dat ik mijn mening natuurlijk hé?!!

    met vriendelijke groet,

    Brabus ;)

    Login om te reageren
  55. Brabus zegt

    22 juli 2008 om 22:14

    Niet dat ik muscle cars lelijk vind of stom, integendeel, maar ga (zoals Rob US en A) niet aankomen met onzin dat de camaro alles en iedereen eruitrijd bla bla bla :?

    Login om te reageren
  56. chevy4life zegt

    22 juli 2008 om 23:32

    het is geweldig^^ heel jammer voor het milieu.
    de velgen zijn alleen wat minder en de kleur die in het filmpje gebruikt word
    ?????????wtf??????

    Login om te reageren
  57. lincoln zegt

    23 juli 2008 om 07:20

    @Brabus .. en dan niet de nederlandse consumenten prijzen ..
    maar de prijs van het product als ie de band afrolt ..
    denk dat je dan al snel over het 4 of 5 voudige spreekt ..

    overgens zou ik al lang en breed genoegen nemen met de V6 ..
    300 peekaa is zat voor zo,n ding .. en van die SL neem ik ook genoegen met de lichtste motor ..

    Login om te reageren
  58. Rob USA zegt

    23 juli 2008 om 08:48

    @Brabus:Je moet geen appels met peren.. Voor dat SLetje hebben we gewoon de ZR1 625pk need I say more!!! En die kost ook nog de helft van dat drugrunnermobiel!! De Camaro gaat idd de snelste auto uit zijn klasse worden en dan is hij nog niet langs een huistuner geweest!!

    Login om te reageren
  59. Rob USA zegt

    23 juli 2008 om 09:24

    @Brabus:SL-AMG uber 2 deurs duitse sportwagen?? toch?? 525pk?? Cadillac CTS-V 4 deurs 654pk !!! Het duitse autoreich komt ten val!! :)

    Login om te reageren
  60. Rob USA zegt

    23 juli 2008 om 18:01

    Sorry :) 564pk

    Login om te reageren
  61. INSIDEMAN zegt

    23 juli 2008 om 19:11

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  62. Rob USA zegt

    23 juli 2008 om 19:56

    @Wooody:Help me out here: Ik lees net dat de Camaro 8.20 doet op de Nurb,
    ok die tijd is super maar waar gaat hij in het rijtje tussen vallen??

    Login om te reageren
  63. Brabus zegt

    24 juli 2008 om 18:54

    @Rob

    “Het Duitse autoreich komt ten val!!”

    HAHAHAHAHA……..

    ehm.. ff serieus hee.
    ;) ;)

    Login om te reageren
  64. Brabus zegt

    24 juli 2008 om 19:05

    En trouwens….

    Voor de Corvette ZR1 hebben we toch gewoon de Brabus CLS V12 Rocket met 730pk.. ;)

    En dan nog wat over die CTS-V.. (die overigens bijzonder lelijk is)
    FF en v8 in een vierdeurs droppen met 2 koeien van turbo’s..(zijn Amerikanen echt goed in zeg)

    Naah.. ik liever een subtiele Duitser dan zo’n zwaar opzichtelijke Amerikaan die net zoveel verbruikt als een gemiddelde goederentrein uit 1800(bij wijze van spreken dan hé)

    Ff ontopic..

    Als ik zou NOODGEDWONGEN zou moeten kiezen tussen de camaro en de challenger wordt het de challenger!!

    AMEN

    Login om te reageren
  65. Rob USA zegt

    28 juli 2008 om 12:48

    @Brabus:Het gaat dus niet alleen om pk’s want ik zie die brabus cls v12 raket niet een snellere ronde rijden over de Nurb!! Er is ook nog geen (huis)tunert aan de ZR1 geweest maar als die aan de slag gaan dan zullen die zeker over die 730pktjes van die raket!
    Die rocket vind je zeker ook subtiel dan ?? :)
    De ZR1 is idd nog relatief zuinig ook ja en zeker vergeleken met de raket!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North