• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt VW met een Elise killer?

Auteur: robbie, gepost 21 juli 2008 om 22:48 – 32 Reacties

Volkswagen Concept R

Als de geruchten kloppen dan komt Volkswagen op de LA motor show in november met een conceptcar op de proppen voor een lichtgewicht roadster die in 2011 op de markt moet komen. En het blijft niet bij een roadster want er zou ook een dichte variant van komen. Zeg maar de goedkope tegenhangers van de Elise en Exige.

Maar ik moet je er wel bij vertellen dat het al de voor de vijfde keer binnen vijf jaar is dat VW met plannen komt voor een kleine lichte roadster. Het is dus maar te hopen dat het deze keer wel doorgaat. Het design zal in elk geval gedaan worden door Walter da Silva en het gewicht wil VW onder de 1000 kilo houden. Een echt bommetje dus. Er duiken ook gelijk weer geruchten op dat Audi op dezelfde basis met een R4 zal gaan komen. Only time will tell! (via: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Volkswagen

Vorig bericht: « Top Gear Magazine sloopt Nissan GT-R
Volgend bericht: Chevrolet Camaro, alle specs [updated: video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. MATSS zegt

    21 juli 2008 om 22:53

    kzou toch voor de Elise gaan dan,Lotus straalt toch veel meer uit dan VW

    Login om te reageren
  2. Tomsns zegt

    21 juli 2008 om 22:56

    Elise-killer cabrio onder 1000kg? Maar aan ferrari-prijzen dan :-) Only time will tell :-)

    Login om te reageren
  3. Roy zegt

    21 juli 2008 om 23:00

    Elise is 700 kg, deze misschien 1000. Blijft een groot verschil, dus valt ie eigenlijk buiten de Elise-klasse toch?

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    21 juli 2008 om 23:03

    Eerst zien dan geloven… ik moet het VW nog zien doen dat ze een leuke auto onder de 1000kg weten te houden/krijgen. Verder vraag ik me af op welk onderstel…. en krijgt het ding dan voor of achterwielaandrijving.

    Met een gewicht van net onder de 1000kg hebben we het ook nog niet echt over een Elise concurrent… de SC (met (zware) supercharger) weegt slechts 860kg…. lijkt me eerder een concurrent voor de Mx5 en dat zou een slimme marketing zet kunnen zijn… als ze zoiets echt gaan maken.

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    21 juli 2008 om 23:04

    In de trend van deze tijd past een lichtgewicht auto natuurlijk perfect.
    Maar laten we even eerlijk wezen; met een gewicht van 1 ton wordt het natuurlijk geen Elise-killer. Hoe vaak heb ik automerken al niet de vergelijking met deze engineering masterpiece horen maken.
    Kuddos voor de eerste die Lotus dat kunstje nadoet.
    Of zoals Tesla (roadster) en Opel (speedster); if you can’t beat them, join them!

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    21 juli 2008 om 23:04

    Allemaal leuk maar het zal weer veel te duur zijn voor wat het maar is en dan neem je gewoon een Lotus. Punt uit.

    Login om te reageren
  7. kowalsk zegt

    21 juli 2008 om 23:16

    VW is nu nog saai, maar een roadster getekend door De’Silva? Ik kijk er naar uit! Ik kijk trouwens meer uit naar die eventuele R4 :P

    Login om te reageren
  8. RX-7/6 Owner zegt

    21 juli 2008 om 23:31

    Gaat de TT bij audi dan weg ofzo anders komen ze in hun eigen vaarwater lijkt me.

    Login om te reageren
  9. alex zegt

    21 juli 2008 om 23:43

    kijk uit naar de reincarnatie van de 550 Spider

    Login om te reageren
  10. jdm zegt

    21 juli 2008 om 23:44

    Volkswagen.. Doe geen moeite!

    Login om te reageren
  11. marruk zegt

    22 juli 2008 om 00:22

    een open Elise-tegenhanger, een Eos, een Golf cabrio, zometeen als Mercedes die grote dikke Sunsetcruiser S-klassecabrio heeft (ik weet niet hoe ‘ie heet) dan wil VW daar OOK weer een variant van maken, dan krijg je weer een Passat cabrio ofzo.. En bij Audi laten ze een A3, A4, en A5 cabrio maken.. Wanneer houdt het op!?

    Lupo, Polo, Golf, Passat, Touareg. Meer dan zat dacht ik zo!
    Al die klasses die gemaakt worden, mijn hemel. Volkswagen mag wel eens blij
    zijn met z’n winst in plaats van overbodige dingen te verzinnen.
    Want ik bedoel, wie koopt er nou weer een CrossPlus of een CrossPolo??
    Nutteloze troep is het.

    Login om te reageren
  12. DRU zegt

    22 juli 2008 om 00:52

    Het is de automotive toekomst jongen. Er zullen ontelbare Elise try to killers komen met deze benzineprijzen.

    Login om te reageren
  13. Tomsns zegt

    22 juli 2008 om 01:14

    @DRU:
    Woaw, akkoord! Zover nog nooit gedacht!

    Login om te reageren
  14. Zoef zegt

    22 juli 2008 om 04:51

    Mja, Elise killer? Qua kwaliteit, ja. Minder gerammel. Qua prestaties? Misschien. Qua rijplezier? Makkelijk! (uit een Elise moet je uitkruipen op handen en voeten – ik toch). Qua legende, qua karakter? NOOOOOOOO WAY!

    Login om te reageren
  15. corrado vr6 slc zegt

    22 juli 2008 om 05:57

    Hopelijk met achterwiel aandrijving en een hoop peekaas!

    Login om te reageren
  16. corrado vr6 slc zegt

    22 juli 2008 om 06:16

    Oh en een VR motor natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    22 juli 2008 om 07:37

    Zoef, de eerste (standaard) Volkswagen die zo leuk rijdt als een Elise moet nog uitgevonden worden. En dat je er op handen en voeten uit moet komen zegt inderdaad meer over jou dan over het rijplezier dat de Elise levert toch?

    Ben bepaald geen Opel-fan, maar de nieuwe GT is echt een plaatje. Lijkt me dat VW die meer in ’t vizier heeft…

    Login om te reageren
  18. markieanta zegt

    22 juli 2008 om 08:06

    Een volkswagen met gevoel?
    “Markie wordt wakker, wrijft met zijn kleien knuistjes in zijn ogen en denk, NEE, dat wordt hem never nooit niet hoor, dat kan je wel vergeten”

    Login om te reageren
  19. Jandepandaman zegt

    22 juli 2008 om 08:59

    :shock: Hoezo “Elise Killer” of “Veyron Killer” of Wat-dan-ook-Killer…? Dat is om te beginnen al pure onzin- Die auto’s die zouden moeten worden “gekild” worden echt niet niet “gekild” door zo’n nieuweling- Ze staan op zichzelf, ze hebben hun sporen verdiend, ze hebben laten zien hoe het ook kan. En daarmee zijn alle auto’s die daarna komen en in navolging van die oorspronkelijke auto’s gebouwd zijn, alleen maar op zijn best niet-originele goede pogingen om het succes van een voorganger te kopiëren… :mrgreen:

    :? Volkswagen die met een Elise-Killer komt…? Jammer dus- Al bij voorbaat volstrekt kansloos omdat Volkswagen geen Lotus is, omdat die Elise al lang en breed heeft gedaan en getoond wat Volkswagen niet en huis had en dan nu roemloos zo proberen te kopiëren. :twisted: Vertel eens- Waarmee onderscheidt zich Volkswagen dan als ze een “Killer” gaan proberen te maken- van al die Chinese merken waarvan vele mensen hier lacherig en minachtend vinden dat die de Westerse merken proberen na te doen? En dan- Het is nog steeds alleen maar een concept met een hoop theoretische blabla en verder niks concreets. :roll: Concepten zijn er bij duizenden in Autoland. Maar echte productie-auto’s zijn er toch een stuk minder. En deze Volkswagen is dat voorlopig -de eerstkomende 3 jaar- zo te lezen ook nog niet. En hoe lang rijdt de Elise in 2011 dan al rond…? Vanaf 1996 tot 2011 is… 15 jaar!!! In autoleeftijden is dan een “Elise-Killer” ongeveer zoïets als in topsport sprinten zeggen dat er eindelijk een Bejaarden-Killer is opgestaan… :oops: Nou nou- Dát is knap…! :P

    8) Elise Rules en Volkswagen of welke andere “Killer” dan ook -áls ze al op de markt komen…- hebben wat mij betreft echt alleen maar het nakijken. ;)

    :lol:

    Login om te reageren
  20. Powerslide zegt

    22 juli 2008 om 10:37

    Nee tuurlijk. Streefgewicht 1000kg, maahaar vanwege de veileigheidseisen…blablabla komen we uit op een gewicht van 1100. En ja, daar komen de vloeistoffen nog bij. En de passagier ook ja. Je zou inderdaad kunnen stellen dat de auto eigenlijk 1250kg weegt, ja. Volgens het aloude credo; Eerst zien dan geloven.

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/19/het-overgewicht-van-de-volkswagen-audi-groep

    Login om te reageren
  21. rs zegt

    22 juli 2008 om 11:38

    Ik heb deze foto al gezien in een magazine uit het jaar 2001….

    Login om te reageren
  22. Scuderia zegt

    22 juli 2008 om 11:59

    Ziet er toch wel leu uit.
    Maar ik word echt niet warm van die specs van een Lotus dus denk ik ook niet van de ookal ben ik een groot VW fan.

    Login om te reageren
  23. Beem bim bop zegt

    22 juli 2008 om 13:17

    Gaan ze er straks ook hun beruchte dieselpompverstuivers inzetten zodat al die tdi gekken m nog mooier vinden? Neem m dan wel met windscherm anders krijg je al die zwarte walm in je nek…

    Login om te reageren
  24. Ant zegt

    22 juli 2008 om 14:23

    met 1000 Kg zou ik eerder denken dat het een concurrent wordt voor de Mazda MX-5, tenminste als ze van plan zijn achterwiel aandrijving te geven. Anders wordt het gewoon weer een platte Golf cabrio met een andere naam.

    Login om te reageren
  25. kyanite zegt

    22 juli 2008 om 14:39

    De looks van Lotus met de kwaliteit van VW….. klinkt goed.

    @Beem bim bop
    De huidige diesels zijn over het algemeen vlotter als de meest benzine-motoren, dus ik zie het probleem niet om deze VW ‘Elise’ met een diesel uit te rusten.

    @Powerslide
    Die tekst in de link die je plaatst is ook van toepassing op alle andere automerken en niet alleen op VAG-producten.

    Login om te reageren
  26. Beem bim bop zegt

    22 juli 2008 om 14:52

    @kyanite: de ‘huidige’ (antieke) diesels in van vw, dat is t m nou net… met een diesel erin heb ik geen probleem zolang het maar geen walmende tdi is.

    Login om te reageren
  27. ZOEF zegt

    22 juli 2008 om 15:30

    Ik had ooit een Citroën BX van 900 kilo met 90 pk en die floepte even lekker door het verkeer als mijn Alfa 1800 met 144 pk. Laag gewicht = de toekomst!

    Login om te reageren
  28. ZOEF zegt

    22 juli 2008 om 15:32

    @klassiekerrally:
    “En dat je er op handen en voeten uit moet komen zegt inderdaad meer over jou ”
    ik beken, ik ben veuls te vet …
    :oops:

    Login om te reageren
  29. Heyhuub zegt

    22 juli 2008 om 17:20

    Hmm, een Exige hangt tegenwoordig ook al tegen de 1000kg aan.

    Login om te reageren
  30. disco3 zegt

    22 juli 2008 om 17:56

    Hmmm ik weet niet of dat nou zo goed zou zijn, Lotus verslaan ze in ieder geval niet:D. Maar waarschijnlijk noemen ze bij VW een lichtgewicht sportwagen een golf in de vorm van de Elise, dus dat gaat heel veel kilootjes kosten

    Login om te reageren
  31. Mr_R zegt

    23 juli 2008 om 06:00

    Altijd leuke plannen dit en altijd weer de vraag of het er ooit van komt. Achterwielaandrijver? Denk ’t niet; anders hadden ze de Up! ook niet tot voorwielaandrijver gemaakt.

    Login om te reageren
  32. bmw killer/sloper zegt

    27 augustus 2008 om 10:09

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North