• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!

Auteur: ricardo, gepost 14 januari 2013 om 01:05 – 113 Reacties

Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!Afbeelding Chevrolet Corvette Stingray: dit is hem!

Chevrolet Corvette Stingray

Dit is de nieuwe Corvette. De zevende generatie alweer. En GM heeft dit supercar-icoon nog bruter gemaakt dan hij al was.

De Chevy Corvette C7 is zoals je hem in de basis verwacht. Met twee zitplaatsen, een ‘hatchback’ achterkant, een lange neus en een kort kontje waar vier centraal geplaatste uitlaten uitsteken. En boy, wat is ‘ie nieuw. De eerste echt nieuwe ‘Vette sinds sinds de C5 (1995).

Rev-matching
Onder de kap prijkt de eerder aangekondigde 6.2-liter V8, genaamd LT1. Een blok met 450 pk en 610 Newtonmeter aan koppel én cilinderuitschakeling. Op rustige momenten kan het een virtuele viercilinder worden in naam der brandstofbesparing. De achtcilinder kan gekoppeld worden aan een conventionele zestraps automaat, maar dit wil je eigenlijk alleen maar met de nieuwe handbak met zeven versnellingen kiezen, die ook nog eens is uitgerust met rev-matching (volautomatisch tussengas in schakelmomenten), iets dat we eerder zagen bij Nissans SynchroRev Match.

De Stingray is terug!
Met het einde van de Corvette C3 sneuvelde ook de legendarische naam Stingray, maar maakt nu weer een comeback. Het basismodel gaat namelijk onder die naam door het leven. Basismodel? Dus er komt meer leuks? Ja, natuurlijk!

Harde cijfers & feiten:
– Een sprint naar de 96 km/u gaat volgens Chevrolet in minder dan 4 seconden
– Het interieur zit vol koolstofvezel, leer, en aluminium.
– Het chassis -van alle versie- is opgetrokken uit aluminium en 57% stijver.
– Hij is 45 kg lichter dan de Corvette C6.
– Op het circuit zou ‘ie sneller moeten zijn dan de Corvette Grand-Sport.
– Er zijn twee stoel-opties; GT voor comfort, Competition Sport om ten alle tijden in het zadel te blijven.
– Magnetic Ride Control past de schokdempers aan op het type wegdek.
– Z51 Performance Package: dry-sump-oliesysteem, remkoeling, spoilertje achterop, grotere remschijven: 345 mm vóór, 338 mm achter.
– Hij heeft een limited-slip differentieel. Een elektronische.
– De motorkap is van koolstofvezel, evenals het UITNEEMBARE dakje.

Hij staat vanaf nu te glimmen op de Detroit Autoshow, in het derde kwartaal rolt hij de Chevy-dealerschappen binnen.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, detroit-2013, Stingray

Vorig bericht: « Dakar 2013: de stand van zaken na week 1
Volgend bericht: Mercedes CLA – live pics uit Detroit [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    14 januari 2013 om 01:09

    Erg tof ontwerp! De sneak previews deden me vrezen voor iets lelijks maar vind dit echt goed gedaan

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      14 januari 2013 om 08:18

      @darkpluisje: maar wel een hoog Transformers gehalte moet ik zeggen. Doe liever maar die oude van de 3e foto ofzo

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        14 januari 2013 om 12:48

        @mightymike: Goh, de C7 concept zat al in de Transformers 3 film dus waarschijnlijk doel daarop ;-)

        Login om te reageren
    • lamdi zegt

      14 januari 2013 om 13:26

      @darkpluisje: tof design?? Dit gaat zo snel dateren, daar word je bang van…

      En een instap model random weer stingray noemen is ook een beetje jammer.

      Login om te reageren
  2. celica89 zegt

    14 januari 2013 om 01:15

    Wauw erg mooi! Heel mooi ontwerp.. Ben benieuwd hoe die het doet op de groene hel :-)

    Login om te reageren
  3. jweelden zegt

    14 januari 2013 om 01:16

    Mooi maar beetje een soort ferrari idee.

    Login om te reageren
  4. salberts93 zegt

    14 januari 2013 om 01:16

    Hebben! Kijk Ferrari, zo styleer je een auto, en een goeie oude handbak!

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      14 januari 2013 om 01:35

      @salberts93: Wel jammer dat ze de manuele handrem hebben vervangen door een elektrische, minder funpotentie. :-( Dat ze de centrale teller hebben verdigitaliseerd met meerdere weergave mogelijkheden vind ik echter gaaf. :-)

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        14 januari 2013 om 14:32

        @AutomotiveDesigner: handrem er ook al af hier, echt nutteloos vind ik dat alsof t zoveel moeite is een hendeltje omhoog te trekken voor handrem :o gelukkig kan een Corvette meestal zonder handrem al prima zijwaarts gaan ^^

        Login om te reageren
    • IJsblok zegt

      14 januari 2013 om 14:23

      @salberts93:

      een handbak is zoooo 2005

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        14 januari 2013 om 14:31

        @IJsblok: wat is er precies mis met 2005 dan ^^ handbak is tenminste leuk, in plaats van dat geflipper de hele tijd is toch nergens goed voor

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          14 januari 2013 om 19:43

          @salberts93:
          Juist, als hij wil flipperen gaat hij maar naar een speelhal….

          Login om te reageren
  5. derkvankappel zegt

    14 januari 2013 om 01:17

    GAAF!

    Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    14 januari 2013 om 01:17

    Het interieur is flink op vooruit gegaan. Snap alleen de verwijzing naar de Stingray niet, er is helmaal geen sprake van een split window bij de achterruit…
    De donkere A-stijlen maken de nieuwe Corvette heel modern. De diffusor is helaas te groot uitgevoerd. Het maakt de achterkant iets te druk.
    Kan niet wachten op de eerste duotest met de nieuwe Viper.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      14 januari 2013 om 07:58

      @AutomotiveDesigner: Ja, Split Window was een Sting Ray, maar niet alles Sting Rays of Stingrays hadden een Split Window!

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 januari 2013 om 08:29

      Dat niet, maar het dakje van de C3 wordt wel benaderd, ook al is het geen T-Top.

      Login om te reageren
  7. syliaca zegt

    14 januari 2013 om 01:17

    Prachtig ontwerp, zeker genoten van de live onthulling, heerlijk!

    Login om te reageren
  8. GijsSpierings zegt

    14 januari 2013 om 01:21

    Hij is wel gaaf maar helaas lijkt ‘ie te veel op ’n uitgetrokken GT-R met Viper neus en Camaro kont.

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      14 januari 2013 om 01:23

      @GijsSpierings: ja zo kan je elke auto wel afserveren als een kopie van een paar andere

      Login om te reageren
    • SJ zegt

      14 januari 2013 om 22:01

      Zolang je achterkant niet in beeld hebt ziet het er geweldig uit. Maar dan… veel te veel zwart plastic (zo ziet het er iig uit), en dan rare roostertjes onder de apart gevormde achterlichten. Maar even afwachten hoe het er in het echt uitziet denk ik dan maar.

      Login om te reageren
  9. salberts93 zegt

    14 januari 2013 om 01:22

    Ze noemen hem Sting Ray <3

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      14 januari 2013 om 09:47

      @salberts93: pure marketing. Ik zie hier echt geen Sting Ray in

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        14 januari 2013 om 14:35

        @adyton: tuurlijk marketing maar goeie marketing als je t mij vraagt ^^ en getuigt ook dat ze vrij zeker zijn over dat dit een goeie word, zoals filosoof Jeremy Clarkson ooit zei “It’s like calling your infant son Jezus!”

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          14 januari 2013 om 16:05

          @salberts93: Dat zullen we zien. Heb ook al veel merken een mooie historische naam zien bezoedelen. Ook puur voor marketing…

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            14 januari 2013 om 18:59

            @adyton: :P t is altijd afwachten, maar ik geloof heilig in deze auto

            Login om te reageren
  10. audi18 zegt

    14 januari 2013 om 01:26

    prachtige auto! goed herkenbaar als corvette zonder teveel op de oude te lijken.

    Login om te reageren
  11. memphiszr zegt

    14 januari 2013 om 01:30

    Ik voel hem niet zo…

    Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    14 januari 2013 om 01:30

    Wat een brute machine! Kan niet anders dan genieten worden!

    Login om te reageren
  13. PyroZnype zegt

    14 januari 2013 om 01:35

    De achterkant is even wennen, maar ik vind het wel eens geslaagde wagen, vooral de Powerdome ziet er gaaf uit :)

    Login om te reageren
  14. protech zegt

    14 januari 2013 om 01:48

    Badge op zijkant is bijna identiek als die van op mijn Manta A!

    Login om te reageren
    • elcaminokid zegt

      14 januari 2013 om 08:11

      @protech: omday manta(rays) en stingrays tot dezelfde visfamilie behoren en erg op elkaar lijken. de mantaray is wel groter dan de stingray (bij de vissen dan).

      Login om te reageren
  15. Thomasio zegt

    14 januari 2013 om 01:50

    Hé! In jaren van nieuwe modellen en stijlen eindelijk een mooie bak!

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    14 januari 2013 om 01:54

    Heel cool, maar die 4 centrale uitlaten kunnen me niet enorm bekoren. Beetje dubieus.

    Login om te reageren
  17. Jeyo zegt

    14 januari 2013 om 02:09

    Dik apparaat!! ik vind het leuk dat die amerikanen tenminste met een gewaagd design durven te komen :D heel cool, de achterkant is even wenen maar ik denk dat als je hem eenmaal in het echt ziet dat het wel indrukwekkend is!

    Login om te reageren
  18. Jeyo zegt

    14 januari 2013 om 02:18

    Ben op een positieve manier verrast door dit design, leuk dat de Amerikanen zoiets bijzonders durven neer te zetten. De achterkant is even wennen maar is in werkelijkheid vast indrukwekkend, tevens ben ik fan van het nieuwe interieur. Lekker driver focussed :D

    Login om te reageren
  19. Jokkebrok zegt

    14 januari 2013 om 02:28

    Wouw!!! Wat een apparaat! Maakt niet uit hoe laat het is, altijd goed om nog even AB te checken!

    Login om te reageren
  20. bmwe53 zegt

    14 januari 2013 om 02:51

    wat een fail !!!! ik zie gewoon schakelflippers op het stuurwiel terwijl het om een manuele bak gaat ?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 januari 2013 om 03:02

      @bmwe53: Kijk nog eens goed…Schakelflippers op die hoogte? Als je een paar foto’s verder kijkt, zie je dat je eigenlijk de contouren van de klokkenwinkel op de achtergrond ziet.
      …maar ik begrijp de verwarring.

      Login om te reageren
      • zapp zegt

        14 januari 2013 om 06:50

        @SimonMc: dat is niet waar, hij heeft gewoon flippers maar er staat “rev match” op. Allicht werkt het rev matchen niet volledig automatisch maar moet je “flipperen”.

        Login om te reageren
        • Wessee zegt

          14 januari 2013 om 09:00

          @zapp: Met wat voor soort versnellingsbak denk jij dat rev matching gebruikt wordt?

          Login om te reageren
          • zapp zegt

            14 januari 2013 om 15:34

            @Wessee: ik weet wat je impliceert maar je zit fout, lezen is ook een vak. Het gebeurt bij de handbak.

            Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    14 januari 2013 om 02:58

    Jongens, ik ben verliefd. DIT is hoe je een sportwagen maakt !

    -Hij is lichter dan zijn voorganger,
    -De motor is niet gedownsized,er is nog steeds gekozen voor ouderwetse Cubic Inches, ipv turbo shit.
    -Nog steeds de keuze uit een handbak !!
    -Limited-slip differentieël, alhoewel ik vermoed dat de puristen liever een mechanische hadden gezien.
    -Ook het interieur kan me behoorlijk bekoren, de doorgetrokken lijn rondom de console, benadrukt extra dat alles naar de bestuurder is gericht. En zo hoort het in een sportwagen !

    En oh wat ziet ie er dik uit !

    Login om te reageren
    • 300e zegt

      14 januari 2013 om 04:37

      @SimonMc: Absoluut mee eens! Wat een gave wagen! Enige wat ik minder vind t.o.v. het oude model is de achterkant, maar dit went eventueel nog wel… niet dat het wat uit maakt want kan hem toch niet betalen…. helaas… ;)

      Login om te reageren
  22. bmwe46csl zegt

    14 januari 2013 om 06:42

    Mooie lijn zit er in, en t wprdt dus een targa wat ook wel erg vet iss

    Login om te reageren
  23. sdk16420 zegt

    14 januari 2013 om 07:44

    Raar dat ze in de hele auto elementen uit eerdere Corvette’s laten terugkomen en dan zo’n aparte achterkant ontwerpen. Maar beter wat nieuws dan à la Porsche.

    Login om te reageren
    • wimpster zegt

      14 januari 2013 om 08:09

      @sdk16420: Vleugje toekomst in het ontwerp? Zo’n achterkant zie je normaal enkel op conceptcars. Ik vind hem vet(te)!

      Login om te reageren
  24. jwsdevries zegt

    14 januari 2013 om 08:02

    Hij is echt heel gaaf, naar mijn mening! Die vier uitlaten is ook wel apart. Man, wat lopen er veel mensen op de beurs zeg!

    Login om te reageren
  25. dondeboer zegt

    14 januari 2013 om 08:08

    Erg fraai. Ik wil er één.

    Login om te reageren
  26. banjaloeloe zegt

    14 januari 2013 om 08:12

    Ze vernoemen een mooie wagen naar mij :D

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 januari 2013 om 08:19

      @banjaloeloe: Uw naam is Pijlstaartrog?

      Login om te reageren
      • banjaloeloe zegt

        14 januari 2013 om 08:39

        @SimonMc: hahaha nee alleen sting, zonder ray natuurlijk

        Login om te reageren
  27. lamborgfan zegt

    14 januari 2013 om 08:17

    Wauw! Dit is echt een ontzettend gaaf ding!

    Login om te reageren
  28. RuVi zegt

    14 januari 2013 om 08:42

    Heel vet!

    Interieur lijktnop de van de f-type.
    Maar het ziet er zeker beter uit dan hetblelijke plastic van de c6

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 januari 2013 om 08:45

      @RudyV: Kan je dat zien dan?

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        14 januari 2013 om 10:37

        @kaasboerin: ik typ steeds slechter op m’n ipad zie ik wel.
        Ik zeg ook niet dat interieur niet plastic is, wel dat het er beter uitziet dan het lelijke plastic in de C6.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 januari 2013 om 10:48

          @RudyV: Niet moeders mooiste..
          Toevallig kwam ik eergister op Discovery Channel terecht waar dat ‘West Coast Customs’ op stond..
          Kwam er een gozer op bezoek genaamd ‘Will I Am’..
          Die liet zijn prachtige C1 ombouwen tot tunerpauperbak met het interieur van de C6, over het uiterlijk maar niet te spreken………
          Moet ik mezelf er toch echt aan blijven herrineren dat smaken nou eenmaal verschillen..
          Google maar is op west coast customs C1…..
          Interieur van dit ding is idd een dikke +1 t.o.v. de vorige.

          Login om te reageren
          • RuVi zegt

            14 januari 2013 om 12:22

            @kaasboerin: Will.i.am staat inderdaad niet bekend om zijn goede smaak. Hij wilde toch ook een eigen automerk lanceren?
            Genaamd: i.am.auto
            Google daar maar eens op…. bah bah.

            Vorig jaar zomer zat ik in een corvette C6, dat ding had 40.000km gelopen en de stoelen waren al helemaal hun vorm kwijt, het harde plastic zal vol met krassen en het leer van het stuur voelde echt versleten. De algehele kwaliteitsindruk was gewoon om te janken. En zo te zien weet chevrolet dat ook en hebben ze de C7 wat beter gemaakt. Wel zie je nog aardig wat zwart plastic, maar op sommige foto’s zie je ook een carbon interieur.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 januari 2013 om 12:52

            @kaasboerin: Met die white wall rims. Echt fakking zonde. Wat een donald duck auto werd dat zeg. En dan ook nog die dashboardswap. My god, een van de mooiste dashboards ooit in een Corvette, en zij slopen em dr uit.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              14 januari 2013 om 13:34

              @E34M5Touring: En dat Z4 achtige plastic in die voorbumper..
              Juist dat prachtige chroom eraf slopen………. Echt een dikke facepalm toen ik dat zag..

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                14 januari 2013 om 13:43

                @kaasboerin: Hoe maak je een classic kapot. W.ill.i.am school of suck.

  29. fkbmw zegt

    14 januari 2013 om 08:53

    Heel mooi. Nog wel mooier dan de Viper misschien!

    Login om te reageren
  30. kapiteinaudi zegt

    14 januari 2013 om 08:55

    Wauw, echt ongelooflijk vet! Kiezen tussen dit en de nieuwe Viper is zeker niet gemakkelijk!

    Login om te reageren
  31. atakan zegt

    14 januari 2013 om 09:03

    Ben ik de enige die de cirkel-achterlichten terug wilde zien.. ?

    Login om te reageren
  32. toyotafortuner zegt

    14 januari 2013 om 09:07

    Oeiiii, nu is mijn Zwarte Bes ‘Fakkel’ helemaal vies.
    Hebb0n.

    Login om te reageren
  33. blownbird79 zegt

    14 januari 2013 om 09:08

    Ssssupergave Vette!!!

    Echt een zeer geslaagd ontwerp!!

    Login om te reageren
  34. gedwongenleaser zegt

    14 januari 2013 om 09:13

    Pff lekker hoor, ziet er gevaarlijk snel uit! Interieur lijkt zo op het eerste gezicht ook goed te pruimen. Ik zie maar 1 minpuntje en dat is die lelijke spoiler achterop, die lijkt er wel met bisonkit opgeplakt te zijn (maar op verzoek kan daar vast wat aan gedaan worden).

    Login om te reageren
  35. Wessee zegt

    14 januari 2013 om 09:17

    Echt een hele vette auto geworden. Ik moest bij de C6 in het begin heel even wennen, maar dit vind ik echt geweldig!

    Login om te reageren
  36. RazorHead zegt

    14 januari 2013 om 09:38

    “- Hij heeft een limited-slip differentieel. Een elektronische.”
    Dat is geen limited-slip! Das rommel !!! :D

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      14 januari 2013 om 10:58

      @RazorHead: Daar zal in het after-market circuit ongetwijfeld wat aan te doen zijn. De US kennende zullen firma’s als Hennessey e.d. zulke dingen wel aanbieden.

      OT: Wat is die mooi zeg. Helemaal top. Met stip verkies ik deze boven de Viper.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        16 januari 2013 om 14:43

        @Freewarefreak:
        waarschijnlijk wel, al is het een gemiste kans vind ik..

        Login om te reageren
  37. Vanquish zegt

    14 januari 2013 om 09:44

    Ja ja, geniaal!

    Login om te reageren
  38. str8six zegt

    14 januari 2013 om 09:49

    Wat een dik apparaat! De Viper kan wel inpakken! ;)

    Login om te reageren
  39. adyton zegt

    14 januari 2013 om 09:52

    Mooie wagen mr die achterkant kan me niet zo bekoren. Iets te druk en die 4 uitlaten zijn er echt over. 2 aan elke kant zou de wagen zoveel mooier maken al

    Login om te reageren
  40. jlachenal zegt

    14 januari 2013 om 09:57

    Ik vind hem vet(te)!!!

    Login om te reageren
    • beiersmonstercocksyndroom zegt

      14 januari 2013 om 23:25

      @jlachenal: with a vette u get ‘m wet

      Login om te reageren
  41. ar156sw zegt

    14 januari 2013 om 10:01

    Mooi! Gewaagd ontwerp, leuk dat ze dat durven. Heb altijd een zwak voor Corvette’s gehad (met uitzondering van de C4).

    Doe maar in Oranje, met matzwarte racestrepen en velgen. GT stoelen graag, hoef geen races te winnen, wil liever lekker zitten :)

    Login om te reageren
  42. fant zegt

    14 januari 2013 om 10:26

    Mooie wagen, mooi interieur, standaard targa, goede performance, handbak. Ja, ik kan voor het eerst in lange tijd zeggen dat ik een nieuwe Corvette zou willen! Top! Alleen de 4 uitlaten vind ik net iets té, maar als er iets is wat makkelijk te vervangen is dan is het wel een uitlaat natuurlijk :)

    Login om te reageren
  43. Allroundnoise zegt

    14 januari 2013 om 10:49

    wat een vooruitgang,, doe mij er maar eentje met handbak!!! vet!!

    Login om te reageren
  44. berlinetta zegt

    14 januari 2013 om 11:10

    Voor mij zijn het iets teveel van die plastic accenten, maak het ontwerp net iets te druk. Verder ziet het er allemaal heel erg lekker uit. Dit is toch de enige sportwagen uit Amerika die ik interessant vind.

    Login om te reageren
  45. agera zegt

    14 januari 2013 om 11:38

    Opnieuw weer een beest van een wagen. Mooi, agressief en zoals een Corvette hoort te zijn.

    Login om te reageren
  46. lenferink zegt

    14 januari 2013 om 11:44

    Déjà vu!

    http://i.pbase.com/o4/05/562505/1/60728001.Manta.jpg
    http://www.autoblog.nl/gallery/Chevrolet/Corvette_C7_Stingray/chevrolet-corvette-c7-stingray-018.jpg

    Login om te reageren
  47. snorrie11 zegt

    14 januari 2013 om 11:47

    Sorry, maar ik vind het gewoon een Viper GTS met de achterkant van een Camaro. Maar dat betekent niet dat ik hem niet mooi vind! :)

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2013 om 12:39

      @snorrie11: De achterkant lijkt idd erg veel op die van de Camaro.

      Login om te reageren
  48. E34M5Touring zegt

    14 januari 2013 om 11:52

    Hij is goed gelukt zeg. De eerste renders waren toch lastig in te schatten. Erg fraai. Die 4 pijpen zo dicht op elkaar vind ik niet helemaal top, maar voor de rest een schitterend ding. Weer lichter ook en dan met de nwe motor.

    Login om te reageren
  49. lemans96 zegt

    14 januari 2013 om 12:05

    I like it ! Kan niet wachten om ‘m op Le Mans te zien !

    Login om te reageren
  50. Burdy zegt

    14 januari 2013 om 12:18

    Corvette is toch tegenwoordig geen Chevi meer, maar een loststaand merk binnen GM??

    Wel een stoer bakkie. Zal ongetwijfeld een van de best sturende auto’s zijn uit de USA.

    Login om te reageren
    • fkbmw zegt

      14 januari 2013 om 12:31

      @Burdy: In de VS is het nog steeds een Chevy. Op de Europese markt is het Corvette.

      Login om te reageren
  51. Esprit_de_Flandre zegt

    14 januari 2013 om 12:30

    Knap, maar ik vraag me af hoe ik er over een paar jaar over denk. Corvette’s zijn altijd wel knap in het begin, maar nooit echt tijdloze schoonheden…

    Login om te reageren
    • agera zegt

      14 januari 2013 om 13:01

      @Esprit_de_Flandre: Persoonlijk vind ik de C6 niet gedateerd geworden en zou nog steeds mee kunnen.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        14 januari 2013 om 13:11

        @agera:

        Dat denk ik van de C5 nog altijd. (de C6 vind ik wel niet mooi maar idd ziet er nog niet oud uit)

        Login om te reageren
  52. xilver zegt

    14 januari 2013 om 12:38

    Vetharde knalbak dat ding!

    Login om te reageren
  53. Alwood zegt

    14 januari 2013 om 12:46

    DIT!! is de kont van een Corvette verdorie..

    Wat ze nu hebben verzonnen is gewoon een soort Chevy Volt sport… of op zijn best een instapper Camaro.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      14 januari 2013 om 12:56

      @Alwood: Dat vroeg ik mij laatst ook af, of Corvette in staat is zijn herkenbaarheid in hoofdlijnen te behouden zoals de 911. Blijkbar besloten om een andere weg in te slaan.

      Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      14 januari 2013 om 14:46

      @Alwood:
      dit is toch ook een Corvette achterkant lijkt ook totaal daar niet op en toch herkenbaar als corvette, en dat dacht ik van de C7 ook wel

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        14 januari 2013 om 16:04

        @salberts93:

        Login om te reageren
  54. bullgod76 zegt

    14 januari 2013 om 12:51

    Waar is die typische bolle Corvette achterruit gebleven?

    Login om te reageren
  55. Hupke zegt

    14 januari 2013 om 13:16

    Ik twijfel er niet aan dat hij kan presteren maar god wat is hij lelijk.

    Een veel,veel,veel te druk ontwerp. Precies alsof ze naar een aventador oid. gekeken hebben en ipv van over te geven hebben ze gezegd. Ja dat is het zo moet die eruit zien.

    Precies of de ontwerpen helemaal op was door de caffeïne, speed en coke. Moet hij gedacht hebben. Ik ga een mooie lijn teke… kijk daar een eekhoorn … oh nieuwe lijn deze gaat moo… nope nieuwe li…

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      14 januari 2013 om 16:06

      @Hupke: Je hebt het mooi verwoord idd want ik kan er ook niet veel van maken, hij is enerzijds wat rechter geworden maar probeert ook weer stiekem op een F12 te lijken.

      Login om te reageren
  56. Rick-dos zegt

    14 januari 2013 om 13:17

    Ach ja, ons mullet dragende medemens zullen dit wil gaaf vinden…

    Login om te reageren
  57. isn1981 zegt

    14 januari 2013 om 14:36

    Wat mij het meest opviel in eerste instantie zijn de gelijkenissen van de voorkant en achterkant met de teaser foto’s van de enzo opvolger.

    Login om te reageren
  58. kickass zegt

    14 januari 2013 om 14:45

    Erg mooi geworden! Al is de achterkant iets te druk; ze hadden bijvoorbeeld 2 i.p.v. 4 uitlaten mogen doen.

    Login om te reageren
  59. carmasterr zegt

    14 januari 2013 om 15:30

    Nee sorry, dit is het toch echt niet.
    Er is erg veel lef voor nodig om zo drastisch te breken met tradities, maar daar kan je ook flink in doorschieten.
    En dat is hier helaas wel gebeurd.
    Gelukkig hebben we de Viper nog.

    Login om te reageren
  60. racerx zegt

    14 januari 2013 om 15:53

    Hele dikke wagen, ik vind alleen een rev-matching systeem aardig fake. Ik regel ook dat aspect van het schakelen liever zelf bij een handbak.

    Login om te reageren
  61. The360box zegt

    14 januari 2013 om 16:02

    Kan me totaal niet vinden in het design, dacht namelijk eerst dat het een getunede Ferrari was.. Vooral in de achterkant dat helemaal naar de klote a-la Camaro geholpen is en de vloeiende ronde lijnen en vooral de ronde achterlichten weggelaten zijn…
    Je kan wel zeggen, gaan we weer vergelijken.. maar dit is gewoon bijna exact een kopie van een F12 & Viper.

    Login om te reageren
  62. The360box zegt

    14 januari 2013 om 16:15

    Ik kon het niet laten om even de vergelijkingsmongool uit te hangen maar dit is gewoon echt geen Corvette style…

    Login om te reageren
    • mrglmmns zegt

      14 januari 2013 om 16:46

      @The360box: http://1.bp.blogspot.com/-XSZitkMu2go/UKyVsiGrDII/AAAAAAAAg-M/b9g5IorOmBc/s1600/Viper+SRT+2013_a.jpg
      lijkt hier toch ook wel op vindt ik…

      Login om te reageren
    • mrglmmns zegt

      14 januari 2013 om 17:11

      Dik!! Alleen weet ik het niet zo meteen met de achterkant… maar misschien n kwestie van wennen

      Login om te reageren
  63. 2jzpower zegt

    14 januari 2013 om 16:36

    ik vind dat ze dit een waardige stingray mogen noemen, dit model is wél mooi

    Login om te reageren
  64. banjaloeloe zegt

    14 januari 2013 om 18:35

    Morgen te downloaden op gran turismo 5 :D

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      14 januari 2013 om 19:01

      @banjaloeloe: don’t get your hopes up word waarschijnlijk woensdag met de EU Store update ^^ deze week in ieder geval wel!

      Login om te reageren
  65. lotuselises2 zegt

    14 januari 2013 om 19:22

    Een stuk beter geslaagd dan bijvoorbeeld de nieuwe Viper! Inderdaad beetje F12-achtig, maar dan wel op de Amerikaanse manier en dus geen copy-paste.

    Login om te reageren
  66. johnny23 zegt

    15 januari 2013 om 11:46

    Dit is een auto om voor te emigreren!

    Login om te reageren
  67. Davidov zegt

    16 januari 2013 om 15:11

    Leuk logo, maar wel jammer dat de ronde achterlichten verdwenen zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North