• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]

Auteur: ricardo, gepost 16 februari 2013 om 09:58 – 77 Reacties

Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]Afbeelding Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]

2014 Chevrolet SS
Het uiterlijk van een middelmatige Opel, maar dan wel met achterwielaandrijving en meer dan 400 onnozele pk’s. Dit is het meest Amerikaanse equivalent van de powersedan, en wij willen hem!

Chevrolet heeft vannacht de SS (nee, dat staat voor Super Sport) onthuld. Het is de Amerikaanse versie van de Australische Holden Commodore en onder de kap is plaats gemaakt voor het 6.2-liter LS3 blok van GM. Hij levert in deze setting 420 Europese pk’s en de sprint naar de 96 km/u gaat in 5 seconden. Schakelen gaat met flippers achter het stuur, of TAPshift paddles, en voordat je denkt dat dit een bochtenhater wordt: de ophanging bestaat uit MacPherson goodies en achteraan uit een multilink onafhankelijke wielophanging. Samen met plakkerig rubber om de 19-inch glimvelgen (245/40 ZR19 voor en 275/35 ZR19 achter) en een gewichtsverhouding van bijna 50/50 geen verkeerde specs.

In leasezilvergrijs een onopvallend monstertje, al trekken de Brembo’s (schijven van 355 mm) en de verchroomde luchtsleuf in het zijscherm wel de nodige aandacht.

Met onze illegale BPM-regeling, sorry, CO2-belasting wordt dit een uiterst oninteressante auto voor Nederland. Hij zal via de officiele kanalen de oversteek dan ook niet maken. Maar als we even mogen dromen: maak er een Opel van qua voor- en achterkant, gooi er cilinderuitschakeling tegenaan, evenals een start/stop-systeem en druk hem door de NEDC (New European Driving Cycle) test om het CO2-gehalte naar beneden te krijgen (we weten overigens niet hoeveel de Chevy SS nu uitstoot, maar dat terzijde). Tadaa, Opel heeft een no nonense imagobuilder. Onze nekmat begint er spontaan van te groeien.

Maar helaas, de Chevrolet SS blijft waarschijnlijk voorbehouden aan luitjes die NASCAR een warm hart toedragen.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet

Vorig bericht: « Toyota Crown 2300 Deluxe: Still going strong
Volgend bericht: Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickup »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dev zegt

    16 februari 2013 om 10:06

    Neen we willen em niet.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      16 februari 2013 om 10:08

      @Dev: Nee, we willen m zeker niet!

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      16 februari 2013 om 10:10

      @Dev: Tuurlijk wel ! Alles met achterwielaandrijving en een dikke V8, met bijbehorende roffel, is natuurlijk welkom. Maar even serieus, die gaan ze echt niet in het benepen NL verkopen…

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        16 februari 2013 om 10:19

        @lemans96: Overigens is niet te hopen dat er hier zo’n lampje op ’t idee komt om deze auto tot een (Sl)Opel te rebadgen. Op zeker dat de verkoop dan beperkt blijft tot onder de tien.
        Het gemiddelde (Sl)Opelvolk wil niet opvallen en al helemaal geen cent te veel bij de pomp uitgeven…
        Nee, dit hoort natuurlijk een echte Chevy te blijven.

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          16 februari 2013 om 10:58

          @lemans96: denk jii met deze SS (super saaie) bak op te vallen dan?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            16 februari 2013 om 13:27

            @ropbp: Denk dat de eerste S4 rijder (om maar is wat te noemen) de schrik van z’n leven krijgt als je tot 100 naast hem blijft rijden :)

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              16 februari 2013 om 13:40

              @E34M5Touring: idd, dat is alleen al geweldig!

              Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 februari 2013 om 12:56

          @lemans96: Wordt geen Opel. En een echte Chevy kan je het ook niet noemen, want het is een Holden…

          Login om te reageren
  2. eindbaasje zegt

    16 februari 2013 om 10:10

    wolf in schaapskleren, maar nee, beetje saai

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 februari 2013 om 10:16

      @eindbaasje:
      Saaie auto’s doen het hier in Nederland anders heel goed….

      Login om te reageren
      • eindbaasje zegt

        16 februari 2013 om 10:24

        @jrk68: dat is zeker waar. als deze verkocht zou worden met een 14% spaardiesel erin, zou die heel populair zijn in NL

        Login om te reageren
  3. toroloco zegt

    16 februari 2013 om 10:11

    Niet sexy genoeg! De Stingray ziet er beter uit. Of,…een V8 Ute kan mij wel bekoren, maar den wel in een ander jasje.

    Login om te reageren
  4. autogek123 zegt

    16 februari 2013 om 10:14

    Gemiddeld 13 liter per 100km. Mag je wel een bijbaantje gaan nemen!

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    16 februari 2013 om 10:14

    Gewoon hierheen halen. Het zal geen verkooptopper worden maar dat zijn de M’s en RSen ook niet. Prima imagobuilder dus, zeker als je hem rebaged naar Opel.
    Dat kunnen ze wel gebruiken om hun stoffige imago wat op te schonen.

    Login om te reageren
    • Dev zegt

      16 februari 2013 om 10:29

      @jrk68: Hij is de container niet waard waarmee hij hierheen verscheept wordt.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 februari 2013 om 10:36

        @Dev:
        Dat is jouw mening en dat mag, er zijn ook mensen die een andere mening zijn toegedaan.
        Ik vind alles van Audi een verspilling van kostbare grondstoffen. Maar dat mag je dan eigenlijk weer niet uiten op dit blog….

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          16 februari 2013 om 12:43

          @jrk68: grinnik… :)

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          16 februari 2013 om 13:41

          @jrk68: hahaha!

          Login om te reageren
        • quattromeister zegt

          16 februari 2013 om 13:42

          @jrk68: Mag wel alleen niet honderdmiljoenduizend keer per jaar zoals jij doet.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            16 februari 2013 om 13:45

            @quattromeister:
            De eerste op zijn pik getrapte fanboy is ook wakker…,daar kon ik op wachten natuurlijk….

            Login om te reageren
            • quattromeister zegt

              16 februari 2013 om 13:52

              @jrk68: Ik ben niet op m’n pik getrapt opa… Dat kan je ook niet echt opmaken uit m’n comment, ik weet daarom ook niet echt waar je naartoe wilt met je reactie.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                16 februari 2013 om 13:57

                @quattromeister:
                In mindere milieu’s is jouw manier van reageren misschien normaal, in het milieu waar ik me in beweeg is dat zeker niet het geval….

              • quattromeister zegt

                16 februari 2013 om 13:59

                @jrk68: hahahaha dream on grandpa.

        • salberts93 zegt

          16 februari 2013 om 15:02

          @jrk68: de negatieve mening van audi mag je overal uiten zou ik zeggen, wat een trieste humorloze boel is t daar zeg

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            16 februari 2013 om 15:09

            @salberts93:
            Dat trieste humorloze weet @quattromeister gelukkig perfect te benadrukken….

            Login om te reageren
            • quattromeister zegt

              16 februari 2013 om 16:16

              @jrk68: Humor heb ik gelukkig met m’n vrinden en niet 24/7 op een blog proberen de leukste uit te hangen.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                16 februari 2013 om 16:21

                @quattromeister: Heb je die dan…?
                Gelukkig heb ik niet 24/7 de tijd om hier inhoudelijke comments achter te laten.
                In het weekend heb ik iets meer tijd, zeker met dit troosteloze weer.
                Volgende keer misschien even m’n tijdlijn checken voor je uit je nek praat….

              • quattromeister zegt

                16 februari 2013 om 16:33

                @jrk68: Nee vriendelijk bedankt, ben niet echt geïnteresseerd in jou en helemaal niet in jouw “tijdlijn” Ik wens jou een fijn weekend, geniet ervan even bijkomen van een druk blog weekje.

              • rufctr01 zegt

                16 februari 2013 om 16:36

                @jrk68: ze zeggen wel eens: dit merk is met de paplepel erin gegoten. Wat zal dat VAG pap vies geweest zijn. Daarom zijn die VAG boys grote zuurpruimen die niets beters gewend zijn. Denken dat er er niks beter is dan dat rare merkje van ze!

  6. autogek123 zegt

    16 februari 2013 om 10:15

    @richardo: 293 gr CO2 per km. ;-)))

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 februari 2013 om 10:44

      @autogek123:
      Dat is dus 50 gram meer dan een qua prestaties vergelijkbare 550. Het is dan de vraag of ze hem ruim onder de ton kunnen houden.

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        16 februari 2013 om 12:30

        @jrk68: kost zo’n 60.000 au$. Dus dan de BPM/CO2 heffing erover en de BTW. Gaat hij dan dus over de ton heen. Dan te bedenken dat ze bij autotest gemiddeld 18 op 100km maar kregen. Dan is die 5.3 sec naar de 100 ( als hij dat haalt, want hij is loodzwaar) het geld niet waard. Zeker niet met de goedkope build-quality!!!! :-P

        De verkopen dalen als een gek in Australia omdat ze eindelijk door hebben dat de Holden en Ford AU gewoon crap zijn ivm Japanse en Europese auto’s.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          16 februari 2013 om 13:24

          @autogek123:
          Ik heb het ff opgezocht maar de prijs is in de US nog niet bekend, hij staat op de rol voor het 4de kwartaal van dit jaar.
          Ook op Chevrolet.com wordt er nog geen melding gemaakt.
          60k usd lijkt mij overtrokken trouwens gezien de prijs van een Corvette daar 50k is.
          Deze zal qua prijs eerder onder de Camaro ZL1 liggen die daar 54k usd kost, zo’n 40k in euro’s.
          Het zal idd niet meevallen om dat met de importheffingen en CO2 taks onder de ton te houden.

          Login om te reageren
          • autogek123 zegt

            16 februari 2013 om 13:55

            @jrk68: Ik schreef 60.000 AU $. Dus Australian Dollar. Hij komt uit Australie. ;-)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              16 februari 2013 om 15:36

              @autogek123:
              De Holden wel, dit is de Chevy uitvoering daarvan. Wordt wel is waar downunder gemaakt door Holden.
              60k aus$ is trouwens 47K in euro’s. Om de berekening goed te kunnen maken moet je echter weten wat hij ex. belastingen kost.
              Nu denk ik dat hij hier sowieso geen hardloper zal worden ongeacht de prijs, daarvoor zit de hollander te stijf op zijn stokpaardje.
              Zelfs in het auto gekke VK valt het niet mee met de verkopen van de Vauxhall VXR.

              Login om te reageren
  7. 300e zegt

    16 februari 2013 om 10:16

    Snelle sedans zijn altijd gaaf alleen denk ik niet dat het een succes gaat worden in NL

    Login om te reageren
  8. Endlezz zegt

    16 februari 2013 om 10:20

    Voor mij die blauwe graag, met optiepakketje Europese wendbaarheid en interieur

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      16 februari 2013 om 10:27

      @Endlezz: Die blauwe is de SS in NASCAR-trim. Oftewel in race-uitvoering ;) Ik zeg, doe maar naar hier halen (grijs of officieel)! Maar volgens mij krijgen we bij officieel gedoe om die naamgeving. (SS, mensen worden daar nog steeds niet vrolijk van)

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        16 februari 2013 om 10:29

        @toyotafortuner: het deel vanaf ik zeg is als OT bedoeld

        Login om te reageren
  9. ravi zegt

    16 februari 2013 om 10:28

    Doe maar niet, in Amerika zijn ze leuk, maar hier niet.

    Login om te reageren
  10. yajouri zegt

    16 februari 2013 om 10:30

    Jazeker betaalbare rwd! Daar hebben we er veel te weinig van!

    Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    16 februari 2013 om 10:31

    Neen, ik wil die Chevrolet niet. Geef mij maar deze:

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      16 februari 2013 om 10:35

      @Carreza: Mijn broer heeft de VXR-8 niet normaal dat ding, zo groot en zo fucking snel :)

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        16 februari 2013 om 10:44

        @911GT2: Dan heeft je broer enorm veel geluk. Is één van mijn droomwagens.

        Login om te reageren
  12. marktplaats zegt

    16 februari 2013 om 10:33

    zal hier jammer genoeg waarschijnlijk nooit op de weg verschijnen

    Login om te reageren
  13. kapiteinaudi zegt

    16 februari 2013 om 10:36

    Veel mooier dan zo een saaie Opel! En met V8 in het vooronder :O!

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      16 februari 2013 om 15:03

      @kapiteinaudi: ik wil geen gekke dingen zeggen, maar ik vind eerlijk gezegd de Insignia mooier dan deze

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        16 februari 2013 om 16:23

        @salberts93: Insignia is ook een heel mooie auto, zeker de OPC, maar deze is in ieder geval wel wat cooler. Zeker met die 420 pk sterke V8!

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 februari 2013 om 18:27

      @kapiteinaudi: zegt de man die het übersaaie Audi de hemel in prijst.

      Login om te reageren
  14. jack_abarth zegt

    16 februari 2013 om 10:55

    Vind het maar druk qua styling. Overal die chromen randjes en frutseltjes is wat overdreven zoals bijvoorbeeld in de stoelen.
    Misschien dat alu-kleur of hoogglans zwart al wat wonderen kan verrichten.

    Login om te reageren
  15. kickass zegt

    16 februari 2013 om 11:03

    Ik snap niet dat mensen dit niet in Europa willen. Ik geef toe dat het interieur plastic fantastic is, maar daar heb je toch geen last van als je er geen koopt.

    Login om te reageren
  16. willemseles zegt

    16 februari 2013 om 11:10

    De zuinige versie, lees: Daewoo/Chevy Evanda met oud Kadett-blok met maar liefst 130pk 2.0 16v, was hier absoluut geen succes.M’n ouders hebben zo’n (verder betrouwbare) wagen al 6 jaar, met enorme afschrijving.
    Het verbaast me dat de Chevy Cruse 1.6 turbo, die het in het WTCC al jaren goed doet, hier ook amper verkocht wordt.

    Login om te reageren
  17. C6_R zegt

    16 februari 2013 om 11:23

    Nee joh, gekkie! Natuurlijk willen wij dat niet in ons “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” landje. Stel je voor wat je buren er van zouden vinden.

    Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    16 februari 2013 om 12:12

    Vind hem niet onder doen voor bijv een Passat R36, om maar wat te noemen.

    Login om te reageren
    • fkbmw zegt

      16 februari 2013 om 13:28

      @meneersander: Maar dit heeft wel een lekkere V8. Doe mij toch echt wel deze SS.

      Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      16 februari 2013 om 15:05

      @meneersander: Passat R36 is je benchmark ? wat schiet je daarmee op, is dan je benchmark voor een hot hatch de Kever?

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        16 februari 2013 om 16:27

        @salberts93: Het is op de OPC na ongeveer het enige model in dit segment. Een M3 of C63 houdtie van ze leven niet bij, en kan hij qua afwerking voor een hoop mensen er ook niet aan tippen. En voor ons is een V8 erg speciaal, in Amerikaans niet meer dan normaal.

        Login om te reageren
  19. prisma zegt

    16 februari 2013 om 12:13

    Wie noemt nu zijn product SS, alleen al dat zou in europa moeten veranderen.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      16 februari 2013 om 12:17

      @prisma:

      Abarth “SS” heb je toch ook?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 februari 2013 om 13:25

        @jack_abarth: Is dat niet Esse Esse ?

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          16 februari 2013 om 13:44

          @E34M5Touring: Camaro SS?? Die zijn wel erg mooi! Ik vind het niet storend. Ik vond de grap van een paar jaar terug veel leuker toen er VW Golfjes op een NSB kenteken weden gezet.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            16 februari 2013 om 13:48

            @rufctr01:
            Yep, sneu hé dat dat niet mocht…, alsof je van de lettercombinaties PPR en PSP blij wordt op je “premium” bak….

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            16 februari 2013 om 14:16

            @rufctr01: Klopt ook SS. Staat in rood op de kont. Bij de 1SS in zilver.

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              16 februari 2013 om 15:00

              @E34M5Touring: klopt! Een mooie jaren 70 Camaro SS in het zwart…

              Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        16 februari 2013 om 15:07

        @jack_abarth: ja als achtervoegsel aan een auto is het een twijfelachtige naam, maar gewoon als helemaal naam.. is maar weer een indicatie dat Amerikanen geen benul hebben van wat er dan ook ooit in een andere plek dan Amerika is gebeurd, of dat er inderdaad zo’n plek is

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          16 februari 2013 om 18:29

          @salberts93: weet jij wat er in de Amerikaanse Burgeroorlog is gebeurd?

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            17 februari 2013 om 13:32

            @rufctr01: oke you got me there maar jij blijkbaar wel dus zijn er mensen in europa die wel weten wat buiten europa is gebeurd

            Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 februari 2013 om 16:28

      @prisma: Het is 70 jaar geleden. Get over it.

      Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    16 februari 2013 om 12:33

    Mehh, te anoniem. Liever de Camaro.

    Login om te reageren
  21. Wessee zegt

    16 februari 2013 om 13:37

    Vond em als Pontiac leuker.

    Login om te reageren
  22. salberts93 zegt

    16 februari 2013 om 14:59

    zoals Clarkson zou zeggen, how can they get so little BHP from a 6.2 liter V8 moder (amerikanen zeggen niet gewoon engine). plus, de styling is teleurstellend voor een bedrijf wat ons de Camaro en de Corvette kan geven, SS is echt de slechtste naam ooit voor een auto en waarom zou je deze in godsnaam liever willen dan een Charger ?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 februari 2013 om 15:08

      @salberts93:

      voor jou is Chevrolet misschien heel wat ..

      maar in Amerika is het gewoon een budget merk ..

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        17 februari 2013 om 13:34

        @lincoln: nou ja budget merk of niet, als je een auto kan designen als de Camaro en de Corvette en vervolgens kom je met zo’n saai ding ja dat lijkt me niet helemaal geweldig

        Login om te reageren
  23. jeffreym3 zegt

    16 februari 2013 om 15:03

    Mooi! Niet te moeilijk, typisch sedan uiterlijk! Prima hoor!

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    16 februari 2013 om 15:04

    LOL .. 420 peekaa uit een 6.2 blok ..
    daar hoort geen SS logo op ..

    daar moet gewoon een AMG logo op ..

    Login om te reageren
    • salberts93 zegt

      17 februari 2013 om 13:35

      @lincoln: het minimum wat AMG eruit haalt in de C-klasse is nog steeds 450-507 pk en dat is omdat ze minder ruimte hebben voor de cooling, laat Mercedes die motor finetunen en je ziet het resultaat in de SLS en alle grotere AMG sedans

      Login om te reageren
  25. jawi94 zegt

    16 februari 2013 om 20:43

    Lelijk. Doe mij maar 2013 Dodge Challenger SRT8 392 met 6 bak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North