Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]

Auteur: , 77 Reacties

Het uiterlijk van een middelmatige Opel, maar dan wel met achterwielaandrijving en meer dan 400 onnozele pk's. Dit is het meest Amerikaanse equivalent van de powersedan, en wij willen hem!

Chevrolet heeft vannacht de SS (nee, dat staat voor Super Sport) onthuld. Het is de Amerikaanse versie van de Australische Holden Commodore en onder de kap is plaats gemaakt voor het 6.2-liter LS3 blok van GM. Hij levert in deze setting 420 Europese pk’s en de sprint naar de 96 km/u gaat in 5 seconden. Schakelen gaat met flippers achter het stuur, of TAPshift paddles, en voordat je denkt dat dit een bochtenhater wordt: de ophanging bestaat uit MacPherson goodies en achteraan uit een multilink onafhankelijke wielophanging. Samen met plakkerig rubber om de 19-inch glimvelgen (245/40 ZR19 voor en 275/35 ZR19 achter) en een gewichtsverhouding van bijna 50/50 geen verkeerde specs.

In leasezilvergrijs een onopvallend monstertje, al trekken de Brembo’s (schijven van 355 mm) en de verchroomde luchtsleuf in het zijscherm wel de nodige aandacht.

Met onze illegale BPM-regeling, sorry, CO2-belasting wordt dit een uiterst oninteressante auto voor Nederland. Hij zal via de officiele kanalen de oversteek dan ook niet maken. Maar als we even mogen dromen: maak er een Opel van qua voor- en achterkant, gooi er cilinderuitschakeling tegenaan, evenals een start/stop-systeem en druk hem door de NEDC (New European Driving Cycle) test om het CO2-gehalte naar beneden te krijgen (we weten overigens niet hoeveel de Chevy SS nu uitstoot, maar dat terzijde). Tadaa, Opel heeft een no nonense imagobuilder. Onze nekmat begint er spontaan van te groeien.

Maar helaas, de Chevrolet SS blijft waarschijnlijk voorbehouden aan luitjes die NASCAR een warm hart toedragen.



77 reacties

Neen we willen em niet.
@Dev: Nee, we willen m zeker niet!
@Dev: Tuurlijk wel ! Alles met achterwielaandrijving en een dikke V8, met bijbehorende roffel, is natuurlijk welkom. Maar even serieus, die gaan ze echt niet in het benepen NL verkopen…
@lemans96: Overigens is niet te hopen dat er hier zo’n lampje op ’t idee komt om deze auto tot een (Sl)Opel te rebadgen. Op zeker dat de verkoop dan beperkt blijft tot onder de tien.
Het gemiddelde (Sl)Opelvolk wil niet opvallen en al helemaal geen cent te veel bij de pomp uitgeven…
Nee, dit hoort natuurlijk een echte Chevy te blijven.
@lemans96: denk jii met deze SS (super saaie) bak op te vallen dan?
@ropbp: Denk dat de eerste S4 rijder (om maar is wat te noemen) de schrik van z’n leven krijgt als je tot 100 naast hem blijft rijden :)
@E34M5Touring: idd, dat is alleen al geweldig!
@lemans96: Wordt geen Opel. En een echte Chevy kan je het ook niet noemen, want het is een Holden…
wolf in schaapskleren, maar nee, beetje saai
@eindbaasje:
Saaie auto’s doen het hier in Nederland anders heel goed….
@jrk68: dat is zeker waar. als deze verkocht zou worden met een 14% spaardiesel erin, zou die heel populair zijn in NL
Niet sexy genoeg! De Stingray ziet er beter uit. Of,…een V8 Ute kan mij wel bekoren, maar den wel in een ander jasje.
Gemiddeld 13 liter per 100km. Mag je wel een bijbaantje gaan nemen!
Gewoon hierheen halen. Het zal geen verkooptopper worden maar dat zijn de M’s en RSen ook niet. Prima imagobuilder dus, zeker als je hem rebaged naar Opel.
Dat kunnen ze wel gebruiken om hun stoffige imago wat op te schonen.
@jrk68: Hij is de container niet waard waarmee hij hierheen verscheept wordt.
@Dev:
Dat is jouw mening en dat mag, er zijn ook mensen die een andere mening zijn toegedaan.
Ik vind alles van Audi een verspilling van kostbare grondstoffen. Maar dat mag je dan eigenlijk weer niet uiten op dit blog….
@jrk68: grinnik… :)
@jrk68: hahaha!
@jrk68: Mag wel alleen niet honderdmiljoenduizend keer per jaar zoals jij doet.
@quattromeister:
De eerste op zijn pik getrapte fanboy is ook wakker…,daar kon ik op wachten natuurlijk….
@jrk68: Ik ben niet op m’n pik getrapt opa… Dat kan je ook niet echt opmaken uit m’n comment, ik weet daarom ook niet echt waar je naartoe wilt met je reactie.
@quattromeister:
In mindere milieu’s is jouw manier van reageren misschien normaal, in het milieu waar ik me in beweeg is dat zeker niet het geval….
@jrk68: hahahaha dream on grandpa.
@jrk68: de negatieve mening van audi mag je overal uiten zou ik zeggen, wat een trieste humorloze boel is t daar zeg
@salberts93:
Dat trieste humorloze weet @quattromeister gelukkig perfect te benadrukken….
@jrk68: Humor heb ik gelukkig met m’n vrinden en niet 24/7 op een blog proberen de leukste uit te hangen.
@quattromeister: Heb je die dan…?
Gelukkig heb ik niet 24/7 de tijd om hier inhoudelijke comments achter te laten.
In het weekend heb ik iets meer tijd, zeker met dit troosteloze weer.
Volgende keer misschien even m’n tijdlijn checken voor je uit je nek praat….
@jrk68: Nee vriendelijk bedankt, ben niet echt geïnteresseerd in jou en helemaal niet in jouw “tijdlijn” Ik wens jou een fijn weekend, geniet ervan even bijkomen van een druk blog weekje.
@jrk68: ze zeggen wel eens: dit merk is met de paplepel erin gegoten. Wat zal dat VAG pap vies geweest zijn. Daarom zijn die VAG boys grote zuurpruimen die niets beters gewend zijn. Denken dat er er niks beter is dan dat rare merkje van ze!
@richardo: 293 gr CO2 per km. ;-)))
@autogek123:
Dat is dus 50 gram meer dan een qua prestaties vergelijkbare 550. Het is dan de vraag of ze hem ruim onder de ton kunnen houden.
@jrk68: kost zo’n 60.000 au$. Dus dan de BPM/CO2 heffing erover en de BTW. Gaat hij dan dus over de ton heen. Dan te bedenken dat ze bij autotest gemiddeld 18 op 100km maar kregen. Dan is die 5.3 sec naar de 100 ( als hij dat haalt, want hij is loodzwaar) het geld niet waard. Zeker niet met de goedkope build-quality!!!! :-P

De verkopen dalen als een gek in Australia omdat ze eindelijk door hebben dat de Holden en Ford AU gewoon crap zijn ivm Japanse en Europese auto’s.
@autogek123:
Ik heb het ff opgezocht maar de prijs is in de US nog niet bekend, hij staat op de rol voor het 4de kwartaal van dit jaar.
Ook op Chevrolet.com wordt er nog geen melding gemaakt.
60k usd lijkt mij overtrokken trouwens gezien de prijs van een Corvette daar 50k is.
Deze zal qua prijs eerder onder de Camaro ZL1 liggen die daar 54k usd kost, zo’n 40k in euro’s.
Het zal idd niet meevallen om dat met de importheffingen en CO2 taks onder de ton te houden.
@jrk68: Ik schreef 60.000 AU $. Dus Australian Dollar. Hij komt uit Australie. ;-)
@autogek123:
De Holden wel, dit is de Chevy uitvoering daarvan. Wordt wel is waar downunder gemaakt door Holden.
60k aus$ is trouwens 47K in euro’s. Om de berekening goed te kunnen maken moet je echter weten wat hij ex. belastingen kost.
Nu denk ik dat hij hier sowieso geen hardloper zal worden ongeacht de prijs, daarvoor zit de hollander te stijf op zijn stokpaardje.
Zelfs in het auto gekke VK valt het niet mee met de verkopen van de Vauxhall VXR.
Snelle sedans zijn altijd gaaf alleen denk ik niet dat het een succes gaat worden in NL
Voor mij die blauwe graag, met optiepakketje Europese wendbaarheid en interieur
@Endlezz: Die blauwe is de SS in NASCAR-trim. Oftewel in race-uitvoering ;) Ik zeg, doe maar naar hier halen (grijs of officieel)! Maar volgens mij krijgen we bij officieel gedoe om die naamgeving. (SS, mensen worden daar nog steeds niet vrolijk van)
@toyotafortuner: het deel vanaf ik zeg is als OT bedoeld
Doe maar niet, in Amerika zijn ze leuk, maar hier niet.
Jazeker betaalbare rwd! Daar hebben we er veel te weinig van!
Neen, ik wil die Chevrolet niet. Geef mij maar deze:
http://shareyourwallpapers.com/upload/wallpaper/cars/hsv/hsv_4bdd9c93.jpg
@Carreza: Mijn broer heeft de VXR-8 niet normaal dat ding, zo groot en zo fucking snel :)
@911GT2: Dan heeft je broer enorm veel geluk. Is één van mijn droomwagens.
zal hier jammer genoeg waarschijnlijk nooit op de weg verschijnen
Veel mooier dan zo een saaie Opel! En met V8 in het vooronder :O!
@kapiteinaudi: ik wil geen gekke dingen zeggen, maar ik vind eerlijk gezegd de Insignia mooier dan deze
@salberts93: Insignia is ook een heel mooie auto, zeker de OPC, maar deze is in ieder geval wel wat cooler. Zeker met die 420 pk sterke V8!
@kapiteinaudi: zegt de man die het übersaaie Audi de hemel in prijst.
Vind het maar druk qua styling. Overal die chromen randjes en frutseltjes is wat overdreven zoals bijvoorbeeld in de stoelen.
Misschien dat alu-kleur of hoogglans zwart al wat wonderen kan verrichten.
Ik snap niet dat mensen dit niet in Europa willen. Ik geef toe dat het interieur plastic fantastic is, maar daar heb je toch geen last van als je er geen koopt.
De zuinige versie, lees: Daewoo/Chevy Evanda met oud Kadett-blok met maar liefst 130pk 2.0 16v, was hier absoluut geen succes.M’n ouders hebben zo’n (verder betrouwbare) wagen al 6 jaar, met enorme afschrijving.
Het verbaast me dat de Chevy Cruse 1.6 turbo, die het in het WTCC al jaren goed doet, hier ook amper verkocht wordt.
Nee joh, gekkie! Natuurlijk willen wij dat niet in ons “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” landje. Stel je voor wat je buren er van zouden vinden.
Vind hem niet onder doen voor bijv een Passat R36, om maar wat te noemen.
@meneersander: Maar dit heeft wel een lekkere V8. Doe mij toch echt wel deze SS.
@meneersander: Passat R36 is je benchmark ? wat schiet je daarmee op, is dan je benchmark voor een hot hatch de Kever?
@salberts93: Het is op de OPC na ongeveer het enige model in dit segment. Een M3 of C63 houdtie van ze leven niet bij, en kan hij qua afwerking voor een hoop mensen er ook niet aan tippen. En voor ons is een V8 erg speciaal, in Amerikaans niet meer dan normaal.
Wie noemt nu zijn product SS, alleen al dat zou in europa moeten veranderen.
@prisma:

Abarth “SS” heb je toch ook?
@jack_abarth: Is dat niet Esse Esse ?
@E34M5Touring: Camaro SS?? Die zijn wel erg mooi! Ik vind het niet storend. Ik vond de grap van een paar jaar terug veel leuker toen er VW Golfjes op een NSB kenteken weden gezet.
@rufctr01:
Yep, sneu hé dat dat niet mocht…, alsof je van de lettercombinaties PPR en PSP blij wordt op je “premium” bak….
@rufctr01: Klopt ook SS. Staat in rood op de kont. Bij de 1SS in zilver.
@E34M5Touring: klopt! Een mooie jaren 70 Camaro SS in het zwart…
@jack_abarth: ja als achtervoegsel aan een auto is het een twijfelachtige naam, maar gewoon als helemaal naam.. is maar weer een indicatie dat Amerikanen geen benul hebben van wat er dan ook ooit in een andere plek dan Amerika is gebeurd, of dat er inderdaad zo’n plek is
@salberts93: weet jij wat er in de Amerikaanse Burgeroorlog is gebeurd?
@rufctr01: oke you got me there maar jij blijkbaar wel dus zijn er mensen in europa die wel weten wat buiten europa is gebeurd
@prisma: Het is 70 jaar geleden. Get over it.
Mehh, te anoniem. Liever de Camaro.
Vond em als Pontiac leuker.
zoals Clarkson zou zeggen, how can they get so little BHP from a 6.2 liter V8 moder (amerikanen zeggen niet gewoon engine). plus, de styling is teleurstellend voor een bedrijf wat ons de Camaro en de Corvette kan geven, SS is echt de slechtste naam ooit voor een auto en waarom zou je deze in godsnaam liever willen dan een Charger ?
@salberts93:

voor jou is Chevrolet misschien heel wat ..

maar in Amerika is het gewoon een budget merk ..
@lincoln: nou ja budget merk of niet, als je een auto kan designen als de Camaro en de Corvette en vervolgens kom je met zo’n saai ding ja dat lijkt me niet helemaal geweldig
Mooi! Niet te moeilijk, typisch sedan uiterlijk! Prima hoor!
LOL .. 420 peekaa uit een 6.2 blok ..
daar hoort geen SS logo op ..

daar moet gewoon een AMG logo op ..
@lincoln: het minimum wat AMG eruit haalt in de C-klasse is nog steeds 450-507 pk en dat is omdat ze minder ruimte hebben voor de cooling, laat Mercedes die motor finetunen en je ziet het resultaat in de SLS en alle grotere AMG sedans
Lelijk. Doe mij maar 2013 Dodge Challenger SRT8 392 met 6 bak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).