• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

China STOPT met import RENAULT’s vanwege onveiligheid!

Auteur: autoblogger, gepost 10 juni 2009 om 15:53 – 112 Reacties

Renautl Scenic testmodel doet crash

Prachtig! Die Chineesjes weten wel hoe ze moeten dissen. Bij ons staan die oosterse hokken vooral bekend vanwege de onveiligheid, maar wat doet de Chinese kwaliteitsinspectie? Die heeft de invoer van Renaults stopgezet vanwege “ernstige veiligheidsrisico’s” en het niet voldoen aan de technische normen.

De General Administration of Quality Supervision Inspection and Quarantine (AQSIQ) liet via haar website weten dat het verbod geldt voor de Renault Laguna, de Renault Scenic, de Renault Megane en de Megane Coupe-Cabriolet (via reuters.com).

PS: China is ’s werelds grootste automarkt…

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Dit verandert er in 2026 voor de Nederlandse automobilist
  • Dit zijn de duurste auto’s die in 2025 op kenteken zijn gezet
  • Een Lamborghini Urus met 2 ton op de klok, wat kost dat?
  • Gespot – Een unieke shooting brake op Nederlands kenteken
FacebookTweetPinLinkedIn

China, import, laguna, megane, Renault, scenic

Vorig bericht: « Een supercar design van Krasnov Igor
Volgend bericht: Liam Neeson speelt Hannibal in “A-Team” film? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Polygoon zegt

    10 juni 2009 om 15:54

    Lol maar renault is toch een van de veiligste auto merken ? of heb ik dat nu fout ?

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 15:55

    WAT?! Ze gaan auto’s die vele malen veiliger zijn dan de meeste auto’s die daar verkocht (en nog ontwikkeld) worden, verbieden? Het zal duidelijk zijn, dit gaat niet om de eisen, dit is gewoon naaierij…

    Login om te reageren
  3. Ringmaster zegt

    10 juni 2009 om 15:55

    * gaat snel zn aandelen Renault verkopen *

    Login om te reageren
  4. SHFT zegt

    10 juni 2009 om 15:56

    Bwahahahaaa, sorry maar ik kom even niet meerbij :’)

    Chinezen die ONS gaan wijzen op veiligheid, wat een wereld

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 15:56

    Zo, dan ben je goed de sjaak…
    We zullen eens zien wat de macht van China is, zijnde de grootste automarkt ter wereld!

    Kan een aardig steekspel worden!

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 15:57

    In de bron staat trouwens “the ban covered Renault’s Laguna Ph2, Scenic, Megane Ph2 and Megane Ph2 Coupe-Cabriolet”. Ph2, we zijn inmiddels toch bij Ph3? Dus dit gaat alleen uit van oudere modellen die daar blijkbaar nog verkocht worden. Toch vervelend, want die zijn goedkoper en worden daar juist meer verkocht.

    Login om te reageren
  7. BMW über alles zegt

    10 juni 2009 om 15:58

    het gaat allemaal om geld, ze hebben de touwtjes in handen en iedereen zou hetzelfde doen
    ik zou zelfs alle constructeurs verplichten om hun wagens in china te laten bouwen als ze het in china willen verkopen :p
    ze zullen het toch moeten volgen, er is geen alternatief :p

    Login om te reageren
  8. ER zegt

    10 juni 2009 om 15:58

    Vet grappig hoe arrogant kan je zijn :shock: Renault is juist een van de veiligste automerken echt tienduizend keer zo veilig dan die ondingen uit China.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 15:59

    Of sorry, ik las nog niet ver genoeg. Die paar oude modellen zijn alle Renaults die daar verkocht worden… :shock:

    Login om te reageren
  10. HUMMFREAK zegt

    10 juni 2009 om 15:59

    Ja, en hun chasis is van playmobile plastic, de airbags zijn ballonnen van de gamma, en de grordels zijn tyraps…

    Login om te reageren
  11. Scaglietti zegt

    10 juni 2009 om 15:59

    ze zien die veelste veilige auto’s gewoon als concurrentie voor binnenlandse productie auto’s…

    heul ironisch

    Login om te reageren
  12. Beckz zegt

    10 juni 2009 om 16:00

    Haha! China-Europa: 1-0

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    10 juni 2009 om 16:00

    Mensen, Duitsland doet toch precies hetzelfde met oa Brilliance en Landwind?

    Lijkt me redelijk goeie actie van de Chinezen!

    Login om te reageren
  14. Scooperdepoep zegt

    10 juni 2009 om 16:01

    Moet niet gekker worden…. zou de Daila Lama een Renault rijden?

    Login om te reageren
  15. Potver7 zegt

    10 juni 2009 om 16:02

    @Polygoon: wel als het gaat om veiligheidsmaatregelen als kreukelzones, airbags, ESP enzovoort. Kortom, zaken die je nodig hebt als het al fout gaat. Bij allerlei preventieve veiligheidsmaatregels (bijv. adaptieve cruise control) scoort Renault niet zo hoog. Dan kun je toch beter in een Merc of Volvo rijden.

    Login om te reageren
  16. Laue zegt

    10 juni 2009 om 16:04

    haha gekke chineze communisten zijn het ook.

    Login om te reageren
  17. HONDA S2000 zegt

    10 juni 2009 om 16:04

    Jongens,
    Jullie onderschatten China en zien niet hoe wij als Nederland afzakken tot een bananen-koninkrijk ! Daarbij komt dat Renaults tot de meest onbetrouwbare auto’s horen die er zijn. Die 5 sterren halen ze puur door zich erop te richten, de auto’s breder te maken etc. In de praktijk kunnen ze inderdaad heel onveilig zijn.

    Het wordt tijd dat er wat aan het linkse cordon sanitaire wordt gedaan zodat dit land weer vooruit kan. DOE IETS.

    Login om te reageren
  18. robert zegt

    10 juni 2009 om 16:04

    volgens mij heet dit gewoon protectionisme…

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    10 juni 2009 om 16:07

    En weten jullie wat de reden is? Parijs heeft de dalai lama benoemd tot ereburger. En daar is Peking natuurlijk niet zo blij mee!
    http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article2780701.ece/China_laakt_ereburgerschap_dalai_lama_Parijs.html

    Aan de andere kant kan Nederland nu volop Daf’s, Spyker’s en Donkervoorts naar China gaan exporteren.

    Peking had voorafgaand aan het bezoek van de geestelijk leider Europese landen gewaarschuwd de dalai lama niet te ontmoeten. Slechts Nederland leek daaraan gehoor te geven, omdat premier Jan Peter Balkenende de dalai lama weigerde te ontvangen. In Polen, Denemarken en Frankrijk waren leiders wel bereid de religieus leider welkom te heten.

    Login om te reageren
  20. Merry zegt

    10 juni 2009 om 16:07

    Laffe rijsteters, dat durven ze niet met een merk uit de VAG groep.
    Nee we pakken een klein frans merk om een punt te maken, stoere jongens hoor.
    Nou is Fransen pesten ook wel leuk maar ze reageren net wat anders dan anders mensen.

    Login om te reageren
  21. KDC zegt

    10 juni 2009 om 16:07

    De link is verkeerd,
    het is http://www.aqsiq.gov.cn/ ipv http://www.aqsia.gov.cn/
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  22. PigPen zegt

    10 juni 2009 om 16:08

    @Scooper…. ik denk dat je een punt hebt, in Frankrijk heeft de Dalai Lama een erenburgerschap gekregen. De wraak van China volgt, dus…

    Moet Europa ook eens de invoerbelasting op die Chinese rotzooi omhoog gooien. China kan stoer doen, maar vooralsnog leeft half het land onder de armoedegrens en in onvrede met de regering. Denk dat een verenigd Europa meer slagkracht heeft dan China.

    Login om te reageren
  23. Henk zegt

    10 juni 2009 om 16:08

    goed voor de markt hoor de veiligste auto’s verbieden of gewoon pure jaloezie

    Login om te reageren
  24. PigPen zegt

    10 juni 2009 om 16:09

    hah, was te lang aan het typen… :/

    Login om te reageren
  25. Dutch_Tuning zegt

    10 juni 2009 om 16:12

    @ robert

    Idd.. Economische Crisis, stimuleren eigen productie zodat het geld in China blijft.. heeft helemaal nix te maken met veiligheid..

    OT: Hadden die Chinezen geen betere smoes kunnen verzinnen…?

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 16:16

    Als Europa nu gaat reageren… Een handelsoorlog tussen economische grootmachten is wel het laatste wat de wereldeconomie nu kan gebruiken…

    Login om te reageren
  27. Speed zegt

    10 juni 2009 om 16:16

    Misschien word het eens tijd om hun eigen auto’s te gaan controleren op veiligheid enz enz. haha

    Login om te reageren
  28. Khadeem zegt

    10 juni 2009 om 16:17

    ’s Werelds grootste automarkt en dan in 2008 toch maar 900 auto’s verkopen (!). Ter illustratie: in Nederland verkocht Renault in datzelfde jaar ruim 37.000 auto’s.

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 16:19

    @ autoblogger: precies! Dat dacht ik ook meteen

    @ Robbie: da’s dan weer iets te ver gezocht misschien…

    @ Citrofiel: precies, en we weten allemaal wie er dan aan het kortste eind trekt! Dus dit is gewoon slim van China, even laten weten wie de baas is…

    Login om te reageren
  30. Polygoon zegt

    10 juni 2009 om 16:20

    @ Potver7

    Ja maar die zijn ook wel direct een segment hoger qua comfort en prijs

    Login om te reageren
  31. Adinsx zegt

    10 juni 2009 om 16:22

    @Honda2000

    Hahahahaha.. Lol… ga jij eens even de laatste Adac pechstatistieken bekijken dan. Staat vast hier ook wel een berichtje over op autoblog, autoweek o.i.d.

    http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/default.asp?TL=2

    Ford is tegenwoordig hét merk dat je beter kan laten staan. Kan alleen even het bericht niet vinden :p

    Login om te reageren
  32. HyperTeHK zegt

    10 juni 2009 om 16:23

    @HONDA S2000

    Ik begin me steeds meer aan je te ergeren, eerst begint het goed met je goeie opmerkingen dat Renault idd enkel op sterren richt en in de praktijk onveilig is (zeker de oudere modellen).

    Maar dan ga je Wilders lopen siteren onze 21ste eeuwste Adolf Hitler. Ik vind ook dat we te ver naar links zijn doorgeslagen maar Wilders citaten staan gelijk aan hersenloosheid.

    Login om te reageren
  33. Laue zegt

    10 juni 2009 om 16:24

    Ik heb van horen zeggen dat Citrofiel ondertusen voor het
    chinese consulaat aan het demonsteren is…

    Login om te reageren
  34. BMW M3 zegt

    10 juni 2009 om 16:24

    @S2000
    Dat is klare taal. Jij hebt helemaal gelijk.
    Door dat linkse cordon sanitaire in dit land zitten we nu in de shit
    en laat de overheid z’n begrotingstekort zo hoog omlopen dat we daar nog decennia lang last van zullen hebben.

    En wat Renault betreft: helemaal mee eens. Opel, Renault, Peugeot: de slechtste merken die er gemaakt worden.

    Als Wilders aan de macht komt, mogen die merken er bij ons ook niet meer in ! Veel te gevaarlijk.

    Login om te reageren
  35. WithGolD zegt

    10 juni 2009 om 16:25

    nou aan de ene kant hebben ze gelijk de ph2’s Hebben IDD ZEERVEEL ELECTRONISCHE GEBREKEN, bijna iedereen die met een zo’n renault bij ons in de garage komt die heeft wel iets te zeiken, zoals dat kastje ALS sleutel, de banden spanning meter die om de haverklap kappot gaat, EN DUS VEKEERDE WAARDES AANGEEFT!!!! das een zeer ernstige, VOORBEELD: Auto geeft aan 2.3Bar druk, dus je denkt het is goed, majah werkelijk zit er mis 1Bar in en geloof me als je dan 150 rijd dan is een klapband zo gedaan;)

    Login om te reageren
  36. Adinsx zegt

    10 juni 2009 om 16:25

    @HyperTeHK

    Ik was je voor. ;)

    Hierbij overigens het interessante artikel, zodat je geen duits hoeft te vertalen
    http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/algemeen/nid6041-adac-ford-nu-pechgevoelig-renault-juist-betrouwbaar.html

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 16:25

    @ Honda S2000: shiiiiiiit, kan jij niet even gewoon je mond houden????
    @ autoblog: Ban voor vrind S200 plz??

    Login om te reageren
  38. InViewAhumbleVaudevillianVeteran zegt

    10 juni 2009 om 16:25

    NCAP owned xD
    Zo zie je maar renault.. Bouw goede auto’s en niet alleen NCAP auto’s

    Hahah lool

    Login om te reageren
  39. josh zegt

    10 juni 2009 om 16:27

    tsja… dan heb je ineens een kleine afzetmarkt. Zo beschermen de Chinezen wel hun eigen bedrijven tegen betere concurrentie. Dat dit dan ten nadele is van Renault en in de toekomst zeer waarschijnlijk andere Europese merken, zal hun een wordt wezen. 1,3 miljard mensen van een auto voorzien is voor hun blijkbaar genoeg, want wie wil na dit geintje nog een Chineese auto:P

    Login om te reageren
  40. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 16:31

    @ InViewAHumble…

    Hehe, ik snap hem eindelijk!!
    Heb me lang afgevraagd hoe je op je naam bent gekomen, maar ik heb hem:

    ‘Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes
    of fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant and vanished. However, this valorous visitation of a bygone vexation stands vivified, and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin vanguarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition! The only verdict is vengeance; a vendetta held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous. Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it’s my very good honor to meet you and you may call me V.’

    woohoo!
    :D

    Login om te reageren
  41. Potver7 zegt

    10 juni 2009 om 16:34

    @ Polygoon: Jij vroeg of Renault niet een van de veiligste automerken was. Nou dat zijn ze dus niet, daarvoor moet je dus bij andere merken zijn. Dat die duurder zijn, kan misschien een indicatie zijn van de kosten van uitgebreidere veiligheidsmaatregelen.
    Renault richt zich op EuroNCAP, omdat je dan met een simpele score de effectiviteit van een aantal veiligheidsmaatregelen kan laten meten. En als je de hoogste score hebt, dan communiceert dat lekker naar je klanten.
    Renault kiest er nadrukkelijk niet voor om daarnaast nog allerlei maatregelen te treffen die vrij moeilijk aan Jan met de Pet zijn uit te leggen; dat verkoopt namelijk niet.

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 16:35

    @ BMW M3; “Opel, Renault, Peugeot: de slechtste merken die er gemaakt worden.”
    Kom op met je bewijs dat deze merken structureel slecht zijn alsjeblieft… :roll:

    Login om te reageren
  43. tom zegt

    10 juni 2009 om 16:35

    Het weren van goedkope buitenlandse, in dit geval Franse, wagens met als doel het afschermen van de eigen producenten door middel van valse beschuldigingen. Dames en heren, dit protectionisme wordt ‘normaal’ in de komende 50 jaar!

    Login om te reageren
  44. Polygoon zegt

    10 juni 2009 om 16:35

    @ Potver7

    Thnx ik begrijp het helemaal nu.

    Login om te reageren
  45. fiatfreak zegt

    10 juni 2009 om 16:37

    die chinezen moeten íetsjes meer naar zichzelf kijken.

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 16:40

    @ Svenska; Vanaf 0:34, als je het ook uitgesproken wil horen worden. ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=uW6HbZXI9Y0

    Login om te reageren
  47. York zegt

    10 juni 2009 om 16:40

    Als die chinezen liever in wrakken rijden… laat ze dan doen!
    Ons stoort het toch niet… we moeten er gewoon om LACHEN!!:D

    Login om te reageren
  48. Oom Agent zegt

    10 juni 2009 om 16:43

    haha, Chinezen die Fransen verwijten dat ze geel zijn…

    Login om te reageren
  49. Neluz zegt

    10 juni 2009 om 16:46

    Top gear ging toch een renault testen (weet niet meer welke) die tegen iets aan knalde en dat die man gewoon probleemloos uit z’n auto kon.. dus wat is dit voor bull shit ? :P

    Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 16:50

    @ Citro: thanks! coole film ook…

    @ BMW M3: ah, nog meer Wilders-schapen… gezellig…
    Dus als Wilders aan de macht komt worden er automerken verboden?
    Hoe dom kun je zijn zeg!

    LOL @ Oom Agent!

    Login om te reageren
  51. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 16:51

    PS: was even benieuwd hoe hier op Franse blogs op gereageerd zou worden!
    Zal wel helemaal druk zijn…

    maar http://www.autoblog.fr is nog under construction… helaas! ;)

    Login om te reageren
  52. SHFT zegt

    10 juni 2009 om 16:52

    Het heeft waarschijnlijk te maken met een diplomatieke rel ofzo, toen belgië tegen de schenen van de chinezen trapte toen hebben ze een tijdelijke ban van onze chocolade ingevoert onder het mom van “giftig” :’)

    Login om te reageren
  53. autoblogger zegt

    10 juni 2009 om 16:55

    @Svenska: http://www.leblogauto.com/2009/06/gel-de-limportation-de-certaines-renault-en-chine.html

    Login om te reageren
  54. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 16:57

    @ autoblogger: merci!

    Ben benieuwd…

    Login om te reageren
  55. Bart_V zegt

    10 juni 2009 om 16:58

    OMG heb sinds lange tijd niet zo hard gelachen om autonieuws

    Login om te reageren
  56. Jipino zegt

    10 juni 2009 om 16:58

    Je kunt natuurlijk het gezegde of spreekwoord ”De pot verwijt de ketel” hierop toepassen. Dat kun je ook niet doen en zeggen dat Renault hele onveilige auto’s maakt.

    Dat laatste klopt, want doordat ze zo veilig zijn, voelen mensen zich veilig en gaan ze heel slecht rijden.

    PS Dit is niet waar.

    Login om te reageren
  57. M-lover zegt

    10 juni 2009 om 17:01

    tja, anders geraken ze hun ‘eigen’ modellen niet meer aan de straatstenen kwijt.
    ben geen echte grote renault fan, maar durf er toch geen slecht woord over zeggen!

    Login om te reageren
  58. Stefan-Venema zegt

    10 juni 2009 om 17:01

    Ondertussen redden de Renault’s hier wel levens. Van heel dichtbij meegemaakt zelfs, we hadden een Laguna van 2002. Toen besloot een Pool zelfmoord te plegen door frontaal op mijn moeder en zusje in te rijden. Ze reden allebei 80 km/u, mijn moeder en zusje hadden slechts blauwe plekken van de riemen. De deuren konden normaal open, nog geen barst in de ruiten en zelfs de radio deed het nog. Terwijl de Kadett van de Pool helemaal is dubbelgevouwen en hij heeft het niet overleefd. Nu was het “maar” een Kadett, maar wel met 80 Km/u frontaal op elkaar.

    Hoezo onveilig ……..?

    Login om te reageren
  59. RazorHead zegt

    10 juni 2009 om 17:01

    dit vind ik toch heeel absurd!

    Login om te reageren
  60. SPK zegt

    10 juni 2009 om 17:03

    Dit heft uiteraard niks met auto’s te maken, maar zo gaat de Volksrebupliek om met landen die dingen doen waar ze het niet mee eens zijn.
    Parijs heeft gister een ereburgerschap gegeven aan de Daila Lama, en daar zijn ze in China een beetje boos en dan nemen ze dit soort maatregelen om een land te straffen. Ze doen het dit keer alleen wel heel opzichtig.

    In mijn ogen heeft de China de EU nu juist een goede reden gegeven om al die chinese blikjes te weigeren hier. Te onveilig.

    Login om te reageren
  61. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 17:04

    Hm, de Fransen zien het als een politiek statement van China, aangezien Renault niks produceert in China zelf en daardoor ‘niks terug investeerd in de Chinese economie’…

    Ik zie ook dat het al eerder is gebeurd trouwens! Vorig jaar met de Megane.
    Grappig

    Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    10 juni 2009 om 17:06

    Wat een mongolen joh! Niet dat Renault nou zo super is, maar tot iets van 60km/u zijn ze echt veilig! Dat kan je van die stomme China bakken niet zeggen! Zet die troep uit China ook maar stop dan, wel zo eerlijk.

    Login om te reageren
  63. RazorHead zegt

    10 juni 2009 om 17:08

    ahja, ik wil ook graag dat de chinezen even wat specifieker zijn over de ‘gebreken’ van de Renaults.

    Login om te reageren
  64. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 17:09

    @ Cantago: lees eerst de reacties eens, dan snap je er misschien wat van…

    Login om te reageren
  65. peter peer zegt

    10 juni 2009 om 17:12

    hier krijg je dan het verschil tussen veilige auto’s en veilige auto’s.
    Renaults zijn misschien veilig als je er een ongeluk mee krijgt, maar ze krijgen eerder een ongeluk door niet werkende systemen (vooral electrische !)
    of door slechte wegligging op chassis oid.

    Wat dat betreft kunnen de chinesen nog best gelijk hebben.

    Login om te reageren
  66. shivan zegt

    10 juni 2009 om 17:18

    @ citrofiel

    Die naaierij waar jij het over hebt hebben we ook genoeg in europa of nl
    de helft van alle japanse auto’s kennen we niet op onze markt.
    En chineze auto’s zijn ook niet welkom hier.. waar daar dan wel?

    Login om te reageren
  67. Autorijder zegt

    10 juni 2009 om 17:18

    @Potver7:
    Je zeg dat wel allemaal, maar je onderbouwt het niet. Geef eens wat **concrete** voorbeelden waaruit blijkt dat Renault zich enkel en alleen richt op EuroNCAP-scores en niet op ‘maatregelen die vrij moeilijk aan de klant uit te leggen zijn’, of die ‘ongelukken voorkomen’ (snap overigens niet waarom in jouw ogen Adaptieve Cruise Control wel in die categorie valt en ESP niet).

    Dat Renault niet alle technieken als eerste geimplementeerd heeft, zegt niet dat het overall geen veilige auto’s zijn. Volvo of Saab lopen ook lang niet altijd voorop (airbags zijn een goed voorbeeld van iets waar Volvo relatief laat mee was).

    Ik heb overigens geen belangen bij Renault, maar de EuroNCAP test geeft m.i. een overall redelijk indicatie van de passieve veiligheid van auto’s.

    Login om te reageren
  68. SPK zegt

    10 juni 2009 om 17:25

    @ Svenska_Aeroplan_AB

    Ik weet precies wanneer het was vorig jaar met de megane, maar vorig jaar augustus heeft Sarkozy de Daila Lama ontvangen. Daar waren de heetgebakkerde kereltjes die willen bepalen met wie wij in Europa wel en niet mogen praten toen ook niet zo blij mee.

    Login om te reageren
  69. Ralph zegt

    10 juni 2009 om 17:29

    Mooi staaltje propaganda. Één van de veiligste merken op de markt af doen als onveilig, om te laten zien hoe goed China wel niet bezig is met veiligheid.

    Login om te reageren
  70. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 17:30

    @ shivan; Het is waar. Zowel Europa als China laten sommige producten van elkaar niet toe op de markt omdat ze niet voldoen aan de eisen. Het verschil is dat de Chinese producten ook niet aan sommige eisen voldoen, en de Chinezen liegen dat de Europese producten niet aan de eisen voldoen. Ze voldoen ineens niet meer, en eerder nog wel? :roll:
    Overigens, veel van de Chinese en Japanse auto’s die hier niet op de markt zijn, zijn dat bewust niet. De fabrikant weet gewoon dat ze hier niet gewaardeerd zouden worden. Net zo goed met Amerikaanse auto’s. Er is geen vraag naar.

    Login om te reageren
  71. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 17:33

    @ shivan; Eigenlijk speelt het deel na ‘Overigens,” in mijn reactie een grotere rol dan het eerste deel.

    Login om te reageren
  72. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juni 2009 om 17:37

    Misschien zijn de Renaults gewoon niet veilig voor hele kleine mensen??
    :D

    Login om te reageren
  73. mc959 zegt

    10 juni 2009 om 17:49

    Volgens mij is dit een vertalingsfout, de titel zou moeten zijn” China verbied Renault wegens te veilig” ; )

    Login om te reageren
  74. Emile_Benz zegt

    10 juni 2009 om 17:51

    Ik moet ’t ze nageven… Goeie propaganda-jongens die Chinezen…

    Login om te reageren
  75. Vanquish zegt

    10 juni 2009 om 18:04

    Hahahahahahahahahaha!!!! Je zou haast denken dat ze daar omgekeerde wereld hebben.

    Login om te reageren
  76. Tycho zegt

    10 juni 2009 om 18:07

    Renault verkoopt in China alleen import-auto’s en door de hoge tax kosten die dusdanig veel dat ze er denk ik hier in Peking 10 per jaar verkopen. Ik heb er, behalve wat diplomaten-spul, in vier jaar nog nooit een gezien. De goedkoopste Scenic doet hier 24.000 euro… (http://data.auto.sina.com.cn/280).

    Puur een pesterij’tje van de Chinezen om de westerse fabrikanten even te laten zien wat voor macht ze hebben. Om het niet te gek te maken pikken ze Renault er uit dat toch nix verkoopt en hier bovendien geen fabrieken heeft waar arme Chineesjes werken.

    Login om te reageren
  77. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 18:13

    @ Tycho; De Scénic kost hier een vergelijkbaar bedrag, en hier wordt hij toch ook verkocht? :P (ik snap ook wel dat de prijzen daar anders liggen hoor)
    Maar nu ik de rest van je reactie gelezen heb, ben ik weer een beetje gerustgesteld. Zie je trouwens wel wat meer Citroëns? De C-Triomphe? ;)

    Login om te reageren
  78. Cpt. More Beer zegt

    10 juni 2009 om 18:23

    Oei, dit kan voor PSA nog wel eens verstrekkende gevolgen hebben.

    Login om te reageren
  79. Arokh zegt

    10 juni 2009 om 18:26

    als er 1 groot frans merk in China is, is het Citroen wel.
    Tycho heeft het helemaal begrepen. Ik denk niet dat het te maken heeft met wie de baas is, zoals sommige mensen menen. uiteindelijk hebben de Chinezen (voorlopig) niets te vertellen. Er wordt daar veel in elkaar gezet (alles) maar de positie van CHina is heeel anders dan die van Europa. Wij kopen spullen die daar gemaakt worden (door bedrijven die vaak deels in handen zijn van Euorpeanen) maar als er een handelsoorlog komt, kopen wij hun spullen niet meer (kan dan niet meer) dus dan zitten ze direct ENORM in de shit, omdat ze hun geproduceerde spullen niet op de binnenlandse markt kwijtraken, zeker niet mer schrikbarend snel stijgende werkloosheid.

    @Honda S2000, ik wil Wilders nog wel eens zien onderhandelen met jouw condon sanitaire. Zie jij echt serieus PVV samen met D66, Groen Links of de partij voor de dieren regeren? Ik denk dat geen PVV stemmers daarop zitten te wachten (D66 is pro europees, PVV ook? Groenlinks/D66 tegen discriminatie, PVV ook? NEE! het zou een volledig absurde onderhandeling worden, dus kun je beter voroal laten weten dat de PVV niet hoeft te rekenen op D66 of GroenLinks en in mindere mate PvdA, ik denk dat je ook wel begrijpt dat D66 of Groen Links nooit van hun leven met de SGP kunnen samenwerken. Heb je ooit Bas van der Vlies daarover horen klagen tegen zijn moeder dat hij niet mee mag spelen met het cordon sanitaire? laat me niet lachen. Die man is een stuk volwassener dan die hele Geert ooit kan worden.

    (een discussie win je niet door hem uit de weg te gaan, ook al denkt Wilders dat het wel zo werkt. Huilen als een klein jongetje zorgt ervoor dat je mama weer even vertelt dat jij echt een grote jongen bent en dat je gelijk hebt.

    Login om te reageren
  80. renaultfreak zegt

    10 juni 2009 om 18:36

    Ik vind het wel komisch. Die chinezen denken dat ze kwaliteit spullen maken maar ondertussen zitten ze er wel naast. Probeer maar eens een chinese rammelbak met 140 op de weg te houden met regen en een renault of ander europees personenwagen!

    Nee mensen dan liever japan, daar kome de zinnige dingen vandaan!

    En so what laat renault lekker europees blijven!

    Login om te reageren
  81. AMG Powerrr zegt

    10 juni 2009 om 18:38

    ach ja China mag niet klagen eigenlijk. Frankrijk (lees: Renault) en China maken allebei bagger auto’s :P

    Login om te reageren
  82. AMG Powerrr zegt

    10 juni 2009 om 18:40

    @peter peer,

    ik ben het volledig met je eens, mede anti-Renault hater :P

    Login om te reageren
  83. Citrofieleviltwin zegt

    10 juni 2009 om 18:57

    Ik snap het niet. Waarom veilige Renaults afschaffen als ze daar nog oude VW’s Santana’s, Citroën ZX, Golf 4, …. nog verkopen?

    Login om te reageren
  84. Solstice zegt

    10 juni 2009 om 19:01

    China ligt aan de andere kant van de wereld waar heel andere wetten gelden (zwaartekracht werkt er bijv. precies andersom) als hier. Logisch dus dat Chinese auto’s daar wél veilig bevonden worden en Renaults (hier 5 sterren NCAP) niet. Toch?

    Login om te reageren
  85. Aiii zegt

    10 juni 2009 om 19:13

    Haha, humor…

    Hier een foto van de Scenic van mijn ouders nadat ze op de snelweg een stuk of vijf keer over de kop zijn gegaan. Ze waren, afgezien van wat kneuzingen en 1 gebroken rib, volledig ongedeerd.

    http://img134.imageshack.us/img134/94/renault3.jpg

    Jaja China, lekker serieus zijn jullie zo wel te nemen.

    Login om te reageren
  86. renaultfreak zegt

    10 juni 2009 om 19:31

    @ Aiii

    die is er flink aan toe, dat type hebben mijn ouders ook nog gereden.
    Wat was de oorzaak van t ongeluk?

    @Solstice

    even kijke of ik het snap,
    Dus als ik china spring ga ik meteen een meter of 5 de lucht in omdat de zwaartekracht daar anders is?
    Slaap lekker verder zal ik zeggen!

    @ AMG power

    heel grappig maar weer eens volledig niet onderbouwd!

    Login om te reageren
  87. VivelaFRANCE zegt

    10 juni 2009 om 19:32

    PÁRDON?! China beschuldigd Renault ervan onveilige auto’s te maken?? Renault is dé marktleider op het gebied van veilige auto’s! En dat moet China zeggen, met hun gekopieerde onveilige “auto’s”? Pff, ik moet er bijna om lachen, haha… ;)

    Login om te reageren
  88. Aiii zegt

    10 juni 2009 om 19:33

    @renaultfreak; Van de weg geramd door een Opel die schijnbaar een stuk metaal raakte met zijn linkerachterwiel toen hij naast hun reed.

    Login om te reageren
  89. renaultfreak zegt

    10 juni 2009 om 19:40

    @Aii
    Dat zal vast wel schrikken zijn geweest, want om nou een keer of 5 over de kop te gaan lijkt me niet een hele prettige ervaring. Zoals ik al zei vind ik de auto er behoorlijk gehavend aan toe!
    Gelukkig maar dat ze er goed vanaf zijn gekomen!

    @VivelaFrance

    Ja dat is juist het kromme, Oke het is misschien niet het aller aller veiligste merk. Want Volvo heeft het op bepaalde punten toch iets beter voor mekaar.

    Login om te reageren
  90. Henk zegt

    10 juni 2009 om 19:41

    Hallo! Dat hebben ze gedaan vanwege die dalai lama kwestie in Frankrijk.
    Veilig of niet, elke wagen is onveilig, als er een vrachtwagen achterin je komt en veilig, als je gewoon goed kan rijden en oplet! We betalen ons blauw aan die zogenaamde veiligheid en 100 airbags. Als je in deze tijd in het water komt, dan kan je je raampje niet meer open draaien.. als je pech hebt, kom je er helemaal niet meer uit!

    Login om te reageren
  91. renaultfreak zegt

    10 juni 2009 om 19:43

    @Henk

    Ik kan het niet beter zeggen!

    Login om te reageren
  92. de chinees zegt

    10 juni 2009 om 19:54

    haha jullie ons auto’s niet toelaten?? geen probleem er is crisis? juist? awel dan nu geen renaults meer toegelaten in china..

    Login om te reageren
  93. Miranda_20 zegt

    10 juni 2009 om 20:34

    Nou ik meng me er toch maar even in omdat ik toch wel een trotse renault rijder ben. Ik rij in een twingo van bouwjaar 2008 (nieuwe type) en heb nog geen problemen gehad rijd heerlijk en voel me er echt wel veilig in. Een stuk veiliger dan die vage rare chinese merken!

    Login om te reageren
  94. BmwMPower zegt

    10 juni 2009 om 20:37

    Tegenwoordig is elke Renault getest op crashveiligheid.
    Allemaal 5 sterren.

    Voor een Chinese auto geef ik nog niet eens sterren, die krijgt een plekje op de sloop.

    Login om te reageren
  95. Rick-dos zegt

    10 juni 2009 om 20:38

    Nou ja zeg. Ik had hier toch al een comment achter gelaten?

    O wacht…

    Login om te reageren
  96. lincoln zegt

    10 juni 2009 om 20:39

    @Miranda .. en welke vage rare chinese merken heb jij ooit in bezit gehad ??

    je hoeft alleen maar de Chinese auto,s te noemen waar jij je onveiliger in “voelde” hoor .. of lul je maar wat .. kan ook ..

    Login om te reageren
  97. DrsDre zegt

    10 juni 2009 om 21:04

    Renault maakt auto’s voor de EuroNCAP, kan je zien aan de manier hoe de kreukelzones werken bij een gedeeltelijke frontale botsing, ze zijn berekend op een klap tegen massie en vlak beton.
    Ga je kijken naar een merk als Mercedes/Volvo zie je dat de kreukelzones op onregelmatigheden – niet vlakke – voorwerpen zijn berekend.
    Ook de manier hoe krachten worden weg gewerkt door de balken is anders bij Volvo en Mercedes.
    Daarnaast, hoe veilig is het nou om in een auto te rijden waarin het voor dashboard uit bijna 1 massief stuk plastic bestaat?
    De dummy’s zijn veilig, maar in de realiteit krijg je niet zulke perfecte situaties.
    Volvo heeft een speciaal team die naar elke aanrijding waar een Volvo bij betrokken is kijken – mits 80 KM van Götheborg.

    Maar genoeg hierover;
    Die Chinezen zijn triest bezig… Ik zeg ze verdienen een grote portie Bami PangPang…

    Login om te reageren
  98. JanC zegt

    10 juni 2009 om 21:21

    @lincoln: Eigenlijk assembleren we in Europa auto’s uit Chinese delen. Hier wordt wat metaal gevouwen, wordt een motor met electronica uit China ingebouwd, een cabine met electronica uit China etc.

    Login om te reageren
  99. SaxoVTS zegt

    10 juni 2009 om 21:45

    @ Honda S2000:
    Heel goed. Ga nu maar weer even SBS6 of RTL boulevard kijken o.i.d. Misschien begrijp je dan wel waar het over gaat.

    Login om te reageren
  100. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 21:57

    @ de chinees; Een Chinees die ‘awel’ zegt? Je hebt jezelf verraden… ;)

    @ renaultfreak; Solstice maakte een grapjuh…

    @ Arokh; Maar qua marktaandeel stelt het nog steeds niets voor…

    Login om te reageren
  101. lincoln zegt

    10 juni 2009 om 22:20

    @JanC ..
    wil je dat soort dingen niet hard-op schrijven ..
    ons soort consumeert voornamelijk “pure passie” ..

    Login om te reageren
  102. Remco zegt

    10 juni 2009 om 22:41

    Tsjah….. kansloos die chinesen, lekker alle troep vanuit China boycotten… duurt een jaar en ze zijn weer terug bij af daarzo!
    Misschien dat ze daar van opknappen dan ? !!

    Login om te reageren
  103. ZOEF zegt

    10 juni 2009 om 22:54

    Boeiende link zeg, die “General Administration of Quality supervision inspection and quarantine.”

    Dan wordt meteen alles duidelijk :-)

    Weet je meteen weer hoe een kind van 5 dat niet kan lezen zich voelt.

    Login om te reageren
  104. VivelaFRANCE zegt

    10 juni 2009 om 23:07

    @ Renaultfreak,

    nou… Ze komen in ieder geval dicht bij elkaar in de buurt! ;)

    Login om te reageren
  105. Jeroen zegt

    11 juni 2009 om 07:54

    …triest.
    China wil gewoon zorgen dat iemand nog hun eigen automerken koopt. Die Chinezen weten ook wel dat een Renault veel veiliger is, maar ja, als niemand dan nog een auto van die nationale merken koopt…

    Login om te reageren
  106. Nismogtrpower zegt

    11 juni 2009 om 11:49

    wahaha die rare chinezen zijn echt krom zelf bouwen ze inspiratieloze namakels van goede europese auto’s die tien keer zo onveilig zijn tien keer zo
    langzaam en tien keer gammel dan europese auto’s . renault is tegenwoordig
    gewoon een prima merk die de laatste tijd erg goede en mooie auto’s maken
    ik keek effe naar die namaaksels en kreeg gelijk hoofdpijn.
    als je ook hoofdpijn wilt krijgen dan moet je effe bij google chinese rolls roys
    of chinese bmw of zelfs die vreselijke smart hebben ze nagemaakt, ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om hem nog lelijker te maken
    kijk effe en ga gegarandeerd over je nek

    Login om te reageren
  107. Jelle zegt

    11 juni 2009 om 13:14

    koekje van eigen deeg… Europa boycot hun auto’s, zij de onze. Alleen is het bij hen net iets minder goed verstopt :p

    Login om te reageren
  108. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 juni 2009 om 19:16

    @ Remco: ‘alles uit China boycotten’???????
    Blijft NIKS over dan vrind…

    @ Jelle: precies! strakke actie wel…
    Alleen als Europa en China over en weer gaan boycotten, ben ik bang dat onze Oosterse vrienden er iets beter voostaan!!

    Dan maar geen Goudse kaas…
    :D

    Login om te reageren
  109. De chinees zegt

    12 juni 2009 om 11:05

    @ Citrofiel,oeps haha

    Login om te reageren
  110. gerben zegt

    9 september 2009 om 19:33

    Wat een flauwekul!! Wij rijden probleemloos al in onze
    4e Renault Megane. Het is een perfecte,veilige, heerlijk
    sturende auto, waarin we NOOIT technische of andere pro-
    blemen mee hebben gehad! Werkelijk een lust om in te rijden!

    Login om te reageren
  111. Duke zegt

    3 februari 2010 om 09:49

    en terecht. Zouden ze in Nederland met alle Franse auto’s moeten doen. Heb er een paar gehad maar nooit veilig ingevoeld ondanks de 5 sterren. Kwam er achter dat bijvoorbeeld de spatborden van de Laguna gewoon van plastic zijn. Ik schrok met kapot. En nu lees je weer dat de remmen niet kunnen werken.

    Login om te reageren
  112. karm zegt

    3 februari 2010 om 17:07

    Aan Duke: inderdaad, met zoveel flauwekul pas je helemaal in een Landwind.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North