• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chrysler schrapt 4 modellen en ruim 10.000 banen!

Auteur: autoblogger, gepost 1 november 2007 om 21:01 – 29 Reacties

Snijden maar!

We wisten reeds dat de modellen-ambities van Chrysler redelijk waren omgeslagen. Chrysler heeft inmiddels echter laten weten dat er vier bestaande modellen worden geschrapt. Vanaf 2008 zijn de Dodge Magnum, de Chrysler PT-Cruiser cabrio, de Chrysler Pacifica en de Chrysler Crossfire niet meer leverbaar. Daarnaast zal Cerberus, de nieuwe eigenaar van Chrysler, ruim 10.000 banen schrappen.

De verlieslijdende autoproducent moet snel weer gezond worden en de kosten moeten dus omlaag, dit was overigens begin dit jaar al in gang gezet. Minder modellen, minder personeel, meer focus, etc. De boel moet snel winstgevend worden zodat de private equity jongens alles weer in de verkoop kunnen zetten.

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Autoblog Garage: Chrysler Crossfire 15.000 km update
  • De eerste elektrische Chrysler: ook leuk voor Europa?
  • Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
    Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
  • Video: zo moet je een bank vervoeren

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Hmmm, lekker nauw!
Volgend bericht: Autoblog 2007 Flashback: week 44 »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    1 november 2007 om 21:04

    News of the job cuts comes less than a week after unions voted to support a four-year pay deal for workers at the company…
    Via http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7073406.stm

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    1 november 2007 om 21:30

    a man got to do what a man got to do ..
    ruimen die handel ..
    selecteren wat een lust is of een last.

    Login om te reageren
  3. Audi a6 zegt

    1 november 2007 om 21:34

    Jammer van die banen

    Login om te reageren
  4. snelste zegt

    1 november 2007 om 22:02

    Als ze slim zijn nemen ze eens een itialiaans ontwerpertje in de arm, en stoppen ze eens met het op de markt zetten van hondehokken

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    1 november 2007 om 22:06

    3 van de 4 modellen begrijp ik, maar waarom de Magnum schrappen. Ik snap dat ze met de 300C nog een vergelijkbaar (hetzelfde) model hebben, maar daaróm juist. Ze wijken zo weinig af dat het niet zo veel kan kosten om de Magnum naast de 300C te blijven maken. Er zijn vast wel genoeg mensen die liever Dodge rijden dan Chrysler. Of zie ik dit nu verkeerd?

    Login om te reageren
  6. Rick zegt

    1 november 2007 om 22:14

    Jammer!
    De Magnum is een 300C touring, maar dan zachter geveerd, en een andere frontje!

    Login om te reageren
  7. Rob USA zegt

    1 november 2007 om 22:25

    @Snelste: Zeker Pinnina Firina ( of hoe die heet) hij heeft die hele mooie Hyundai Matrix ontworpen !! Gatverr.. en durf daar ook nog aan de buitenkant
    zijn naam op te schrijven!! hahaha. Doe mij maar zo’n een hondehok dan,..
    300C SRT8 ofzo of toch maar een Vipertje SRT10 ..hmm veel plezier in je Hyundai Matrix die zeker voor je deur staat. :)

    Login om te reageren
  8. Gerben zegt

    1 november 2007 om 22:37

    Pinnina Firina … lol

    Goed bezig daar

    Binnen 2 jaar de rest van de modellen schrappen en we zijn van die lelijke plastieke zooi af

    De straten zijn te klein geworden om deze auto’s nog langer toe te laten

    Login om te reageren
  9. Rob USA zegt

    1 november 2007 om 23:02

    @ Gerben : Ik zal met mijn lelijke plastic zooi ff tegen jouw auto aanrijden
    en dan kijken wie de meeste zooi moet opruimen!! Dus bouw bredere straten en parkeervakken idd. :) Oftewel save the V8 monsters.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    1 november 2007 om 23:51

    @snelste .. appeltje heeft een leuke reportage over engelse auto,s gemaakt .. volgens mij was er geen 1 ontworpen door een italiaan.

    Login om te reageren
  11. snelste zegt

    2 november 2007 om 00:53

    Niet alleen uit Italie komen mooie ontwerpen, maar in amerika moet je wel erg je best doen om een mooie auto te vinden.

    Rob USA,
    Hyundai wat is dat? maken naaimachines ofzo?
    Meeste van die japanse/koreaanse merken verprutsen elk ontwerp. Maken het wel weer zo standaard rond dat het er nog niet uit ziet.

    Login om te reageren
  12. snelste zegt

    2 november 2007 om 00:56

    Rob USA

    Gaaf een ford mustang
    http://www.ajovalo.net/Historia/images/Ei-Suomi/USA/77FordMustangII.jpg

    Zo kun je zat voorbeelden noemen……..
    Maar gemiddeld zijn de italianen toonaangevend kwa design

    Login om te reageren
  13. bob zegt

    2 november 2007 om 01:13

    Hehe … Rob USA zegt het waar het op staat :P

    Login om te reageren
  14. Gerben zegt

    2 november 2007 om 01:54

    @Rob USA

    Ik heb niks tegen de Amerikaanse powerbakken. Die zijn idd stoer en fun etc…
    Moeten zeker niet verdwijnen

    Mustang, Camaro, GT40, Corvette etc… prachtig

    ik doelde eigenlijk meer op de middenklassers, SUV’s en kleinere wagens met goedkope plastic dashbords die uit Amerika komen. Daar heb ik dus helemaal niets mee …
    Amerikaanse merken zoals Chrysler en Chevrolet proberen in Europa wagens te slijten maar het lukt hun gewoon niet, dus ik heb zoiets van geef het toch op jongens)

    Voor de occasionele muscle-car die voorbij getuft komt, is er nog plaats genoeg hoor

    En als die powerbakken niet bij Chrysler gebouwd worden, dan vinden ze elders wel een stekkie in de GM stal etc…

    Login om te reageren
  15. bob zegt

    2 november 2007 om 01:58

    Chrysler heeft eigenlijk grotendeels de boot gemist .. de 300 is toch echt wel een hele mooie wagen, maar voor de rest is het nou niet echt spannend. Zelfs met de Sebring hebben ze openlijk toegegeven dat ze de concurrentie hebben onderschat.

    `

    Login om te reageren
  16. Gerben zegt

    2 november 2007 om 02:04

    enne ik geef snelste gelijk:

    het overgrote deel van de Amerikanen zijn nu eenmaal echte hondehokken. Bijna nog hoekiger als volvo ze 30 jaar geleden maakte :-)

    En ‘Pinnina Farina’ begaat ook wel eens een misser maar de meeste auto’s zijn wel echte meesterwerken.

    Schoonheid moet je in Italie zoeken
    Degelijkheid in Duitsland
    Technisch vernuft in Japan
    en Kracht in Amerika

    Het zijn clichés maar ze kloppen wel

    Login om te reageren
  17. Gerben zegt

    2 november 2007 om 02:07

    oh ja en dan heb je die rare kwieten uit Frankrijk nog….

    tja die willen gewoon anders zijn. :-)

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    2 november 2007 om 09:19

    @gerben .. de gemiddelde koreaan , jap , fransoos , duitser , italiaan zijn ook honden hokken .
    en schoonheid is al lang en breed geen italiaanse monopoly meer.

    Login om te reageren
  19. G. de Groot zegt

    2 november 2007 om 09:27

    de Dodge magnum wordt hier in Europa verkocht als de 300C Stationwagen, dus die stopt ook :o. Wat wel jammer is, maar zolang ze de sedan nog blijven maken :).

    Login om te reageren
  20. Golfke zegt

    2 november 2007 om 10:05

    Ik snap die gasten niet :S Hebben ze een Pacifica op de markt in de US, brengen ze hem niet in Europa uit… Hebben ze een Magnum voor de US, die minimaal afwijkt van de 300C Touring (en dus weinig kost om te produceren) gaan ze die uit de schappen halen. Tsja, en de rest die zullen we niet missen.
    Ik heb altijd gedacht dat Daimler gek was om Chrysler te verkopen, maar misschien zijn ze zo gek niet.

    Login om te reageren
  21. Ben zegt

    2 november 2007 om 10:58

    EINDELIJK weg met de PT cruiser… Niks was lelijker dat dat… Maar Waarom de Crossfire? Daar was toch niks mis mee? Dat is tenminste een beetje een auto die in europa verkocht kan worden..
    Wel weer zonde van die banen.

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    2 november 2007 om 11:16

    Geen gevolgen voor Nederland:

    Behalve het op termijn verdwijnen van de Chryslers Crossfire en PT Cruiser Convertible, heeft de uitvoering van de herstructurering geen gevolgen voor de Nederlandse markt. Marco Broere, directeur van Chrysler Nederland BV: “Deze harde maar gezond makende maatregelen passen in het scenario waarbij Chrysler LLC zich steeds meer op Europese markt gaat richten. Daar hoort bij dat er steeds meer ruimte komt én gemaakt wordt voor modellen die voldoen aan de wensen van de veeleisende Europese consument. Chrysler LLC heeft nu al een breed gamma modellen met bijvoorbeeld efficiënte viercilinder (diesel)motoren. De compacte Jeeps Compass en Patriot en de komende Dodge Journey zijn daar goede voorbeelden van. Met de Journey heeft Dodge overigens al een zeer krachtig statement afgegeven: het is het eerste model van Chrysler LLC dat zijn wereldpremière buiten Amerika beleefde (op de IAA in Frankfurt). Daarmee onderstreepte Chrysler nog eens welk belang het aan de Europese markt hecht. Ook in Amerika ontstaat steeds meer ‘ruimte’ voor zuinige en ‘groene’ auto’s – niet in het minst door de sterk stijgende brandstofprijzen in de Verenigde Staten. In de toekomst wordt het portfolio uitgebreid met onder meer hybride-versies, andere (gedeeltelijk) elektrisch aangedreven voertuigen en modellen die geschikt zijn voor het gebruik van alternatieve brandstoffen zoals biodiesel en E85. Het feit dat de (vraag van de) internationale consumenten nog meer centraal komt te staan, komt ook tot uiting in de ontwikkeling van een kleine auto in het B-segment. Daarvoor is Chrysler een samenwerking met het Chinese Chery aangegaan. Ook in andere opzichten klinkt het ‘Customer First’ steeds nadrukkelijker door bij Chrysler LLC en dat komt onder meer tot uiting in een verdere verbetering van de kwaliteit van de producten.”

    Login om te reageren
  23. 2XMX zegt

    2 november 2007 om 11:21

    Tja, het wordt echt tijd dat die Amerikanen eens modernere auto’s gaan bouwen. Zeker Chrysler en GM.
    Ik heb daar deze zomer een weekje in een Ford Fusion (USA model, vegrelijkbaar met Mondeo) en een Mercury Sable (is ook een Ford) rondgereden. Hoewel het beide Amerikaanse auto’s waren, deden ze erg Europees aan (hulp van Volvo en Mazda wellicht?). Ik was er best enthusiast over, eerlijk gezegd. Sportief en degelijk.
    Daarna heb ik nog een kort ritje in de nieuwe Chevrolet Impala gemaakt. Wat een afgang was dat zeg. Alles deed el-cheapo aan, ondanks dat het de duurste versie was. En de rij-eigenschappen waren al helemaal een triest dieptepunt.

    Login om te reageren
  24. bob zegt

    2 november 2007 om 17:15

    @2XMX De Fusion is gebouwd op basis van de Mazda6 en rijdt daarom zo goed. Op zich eigenlijk een behoorlijk goede auto voor weinig geld.

    Login om te reageren
  25. Nick zegt

    2 november 2007 om 20:08

    NIET DE CROSSFIRE! :(

    Login om te reageren
  26. jappie zegt

    2 november 2007 om 21:07

    Dodge Magnum is nu juist de mooiere versie van de 300cc met die lage verduisterde ramen. jammer hoor.

    Login om te reageren
  27. 2XMX zegt

    2 november 2007 om 21:15

    @bob: Ik vermooedde het al. En inderdaad erg goedkoop, ik geloof dat de 2.3 4-pitter onder de 14.000 dollar zit.

    Login om te reageren
  28. Mark zegt

    3 november 2007 om 19:38

    Jammer dat die Pacifica niet in ons land te koop is. Dat de Crossfire nix wordt hebben ze aan zichzelf te danken. Met een oud goedkoop SLK dash ben je er niet en voel je je tweederangs. Afwerking..

    Login om te reageren
  29. pimmert zegt

    21 december 2007 om 06:36

    Snel een PT cruiser cabrio kopen luitjes! Die auto wordt later een zeldzaamheid!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North