• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chrysler slecht voor luxe imago van Mercedes

Auteur: Dennis, gepost 17 juni 2006 om 18:58 – 21 Reacties

DaimlerChrysler

DaimlerChrysler moet op twee paarden wedden als gevolg van het huwelijk tussen Mercedes en Chrysler. Aan de ene kant is daar Chrysler, die zo goed presteert dat begin dit jaar bekend werd dat er 43 procent meer productiecapaciteit moet komen. Aan de andere kant is daar Mercedes waarvoor geldt dat die best wat beter zouden mogen presteren. Zoals in ieder goed huwelijk is het een kwestie van geven en nemen, maar het luxe imago van Mercedes zou er weleens onder kunnen lijden wanneer al te duidelijk wordt uitgestraald dat Chrysler en Mercedes feitelijk “man en vrouw” zijn.

DaimlerChrysler legt in een nieuwe Amerikaanse campagne voor Chrysler een impliciete band met zustermerk Mercedes met de vermelding ‘German engineering’. Heel onschuldig zou ik denken, maar dit kan al een verzwakking betekenen voor de reputatie van Mercedes, schrijft The Wall Street Journal. Chrysler hoopt zich met de campagne, die eind juni/begin juli in de VS van start gaat, te onderscheiden van concurrenten voor middenklassers als Dodge en Jeep.

Topman Dieter Zetsche erkent dat hij met de advertenties de voordelen van de fusie tussen Daimler en Chrysler wil benadrukken. De twee gingen in 1998 samen, maar een technische scheiding tussen de twee bleef tot 2001 in stand. Zetsche kreeg in 2001 de opdracht om Chrysler redden, wat hem heel goed gelukt is en vanaf die tijd laat hij steeds meer Mercedes-onderdelen inbouwen in Chrysler-modellen. Dit overigens zonder het van de daken te schreeuwen, want dit zou schade kunnen berokkenen aan het Mercedes imago (via: zibb.nl).

Ook interessant!

  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes vindt zijn V8
    Mercedes vindt achtcilinders slecht (maar niet om milieu)
  • Mercedes F1
    Het kan volgend jaar weleens erg slecht gaan met Mercedes F1

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler, Mercedes

Vorig bericht: « 100.000-ste BMW 3-serie in Leipzig van de band
Volgend bericht: Toyota wil dat toeleveranciers Hyundai boycotten »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    17 juni 2006 om 19:08

    wat ik ervan denk==> mercedes= duurdere chrysler

    Login om te reageren
  2. Raffaello zegt

    17 juni 2006 om 20:42

    integendeel, chrysler is een verouderde mercedes in vele gevalle, en daardoor ook goekoper…

    Login om te reageren
  3. tw zegt

    17 juni 2006 om 21:07

    moest Mercedes nu eens wagens maken die die naam waardig zijn
    Al hun dure wagens (s-klasse, slr, sl,..) stralen nog mercedes uit; al de rest is enkel maar gericht op verkopen en zo maak je het imago dat je in 100 jaar hebt opgebouwd in 10 jaar kwijt. En het duuuuurt veel langer om het terug op te bouwen dan het te verliezen.

    Login om te reageren
  4. myarda zegt

    18 juni 2006 om 11:49

    fuck chrysler

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 12:30

    @myarda: goede inhoudelijke bijdrage zeg!

    Ik denk dat het allemaal nogal meevalt met die reputatieschade. Als we kijken naar de winstcijfers dan doet Chrysler het VEEL beter dan Mercedes. Verder zitten de auto’s niet al teveel in elkaars vaarwaater (bepaalde jeep modellen en de 300C misschien wel een beetje) dus kunnen ze van elkaar profiteren. MB zou op dit moment wel eens kunnen kijken naar kosten besparingen door meer werk bij Chrysler te laten uitvoeren, want de kosten liggen in Duisland nog steeds VEEL te hoog. Chrysler kan profiteren van de technologie van Mercedes en daardoor zullen de auto’s beter worden en de winst van Chrysler komt ook de ontwikkeling van Mercedes weer ten goede. Een succesvolle combinatie als men er slim gebruik van maakt!

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    18 juni 2006 om 12:36

    ik vind het geen verkeerde combinatie. de auto’s die mercedes schade aan doen lijken mij eerder de A, R en viano en dergelijken! dat heeft niks te maken met klasse luxe wagens!
    Chrysler kan dan idd zoals gezegd mooi meeprofiteren van de ontwikkelingen binnen mercedes en die winst weer terugspelen in geld voor ontwikkeling.

    Login om te reageren
  7. Mercedestuner zegt

    18 juni 2006 om 14:13

    MERCEDES IS GEWOON TOP !! Smart en Crysler die het imago van Mercedes totaal verkloten zeg maar , die profiteren gewoon van de naambekendheid ! Mercedes heeft een heel grote geschiedenis en een heel goede naam maar sinds ze met Crysler en Smart in zee zijn gegaan is dat de laatste jaren enrom veranderd !! Maar Mercedes geeft niet op !!!! Het is zo een goed merk met zeer grote financiele mogelijkheden dan mogen we ons niet laten beinvloeden door die amerikaanse brol !! MERCEDES RULES Crysler and Smart SUCKS

    Watch and see

    adios

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    18 juni 2006 om 15:23

    hoeveel betaald mercedes je eigenlijk om voor hen reclame te komen maken?

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 15:44

    lol dit is vast zo’n gast met een uitgebouwde E-klasse coupe met een spoiler gemaakt van de strijkplank van zijn oma…….

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    18 juni 2006 om 15:48

    :-D

    Login om te reageren
  11. GezondVerstand zegt

    18 juni 2006 om 16:45

    @Mercedestuner
    Mercedes verkloot het zelf door ondanks torenhoge prijzen producten met teveel mankementen te leveren.
    De “E” op een paar honderd punten verbeterd: leuk als je er een rijdt en al 20 keer naar de garage terug bent geweest (hij had maar 50.00 gekost, das een koopje)
    Collega met “C” hoe vaak die niet naar de garage moet.
    Autotevredenheids trofee. Hoe hoog staat MB?
    Autoroest test. Hoe hoog staat MB?
    Niet zo best allemaal.
    En @Mercedestuner het is Mercedes-Benz en Chrysler en niet Mercedes en Crysler.

    Login om te reageren
  12. JeffreyG zegt

    18 juni 2006 om 17:07

    vind niet dat chrysler voor een slecht imago zorgt bij mercedes
    chrysler doet het namelijk goed in de VS
    vind geen van alle merken binnen het daimler slecht trouwens :roll:

    Login om te reageren
  13. luben zegt

    19 juni 2006 om 10:35

    @ tw: “en zo maak je het imago dat je in 100 jaar hebt opgebouwd in 10 jaar kwijt. En het duuuuurt veel langer om het terug op te bouwen dan het te verliezen.”

    Ja, dat doen de commerciele mensen, (marketing & verkoop) die denken alleen aan tijdelijk voordeel en hun eigen leasebak. Verstand van zaken ho maar!
    Jammer maar gebeurt tegenwoordig in elke branche…

    @Myarda: Ik heb de Chrysler PT Cruiser al vanaf eind 2002 en die is nog steeds in nieuwstaat. Een perfecte auto die ik nooit meer wegdoe! Doet zeker niets onder voor de luxe van een Mercedes en is stukken comfortabeler san al die doorsnee auto’s waar je pijn in je schouders en nek van krijgt omdat ze zo ‘sportief’ zijn…

    Login om te reageren
  14. Mercedestuner zegt

    19 juni 2006 om 18:39

    EUh jongens ik weet niet hé Maar als je een fan bent van een merk , uiteraard ga je er dan ook ‘ reclame ‘ voor maken !! Maar ik heb de indruk dat er hier een of twee mensen niet echt weten wat de titel is van dit debat !

    ah en btw
    ik rij met een CLS 350 dus niet met een E
    ma toch goed geprobeerd zé
    keep on trying

    adios

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    19 juni 2006 om 18:59

    trlk mag je dat doen, alleen de manier waarop; hoor(lees zie) jezelf eens bezig==>1woord jhonnie

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    19 juni 2006 om 19:03

    @mercedestuner

    de titel staat niet 100% gelijk met de inhoud(een titel is meestal bedoeld om je aandacht te trekken met een feit of een korte samenvatting van het artikel)

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    19 juni 2006 om 19:42

    geintje moet kunnen toch?

    Login om te reageren
  18. S-andy zegt

    20 juni 2006 om 14:16

    @ Mercedestuner : CLS 350 … schaal 1/18 ?

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    20 juni 2006 om 20:28

    Die 300C is de oude E-Klasse, die zonder al die problemen. Geen wonder dat er steeds meer 300C taxi´s rondrijden (in A´dam i.i.g.). Chrysler == Mercedes zonder de kinderziektes en helemaal uitontwikkeld? Het moet niet gekker worden!

    Login om te reageren
  20. Mercedestuner zegt

    20 juni 2006 om 21:49

    Ik begin hier echt de indruk te krijgen dat er hier een paar zijn die niet veel van MERCEDES en zo afwete

    ik heb DE OPLOSSING

    JAWEl

    KOOP EENS EEN AUTOMAGAZINE

    GREETZ

    Login om te reageren
  21. Taxi Tintel zegt

    17 juli 2006 om 17:00

    Werk bij een taxi bedrijf, hebben in de afgelopen jaren met de E-Klasse Mercedes veel te veel problemen gehad, om nog maar te zwijgen over de command systemen in Mercedes.
    Ik vind dat voor een auto waar je zoveel geld voor neertelt je best wat meer waar voor je geld mag krijgen, en degelijk spul.
    Wij zijn daarom sinds kort overgestapt van Mercedes naar Chrysler, omdat wij nog geen ervaring hebben met het onderhoud van deze auto, kan ik hier nog weinig over zeggen, maar ik weet zeker dat de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van Mercedes veel beter is.
    Dus hoe dan ook ik denk zeker dat Chrysler het imago van Mercedes schaadt door meer kwaliteit te leveren voor minder geld.
    Wij waren nooit overgestapt van Mercedes naar Chrysler als de kwaliteits standaard van Mercedes was geweest waarvoor je moest betalen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North