• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C-Elysee, daar win je WTCC-races mee?

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 september 2013 om 10:21 – 13 Reacties

Citroen C-Elysee


Laten we het hopen voor Sebastien Loeb, die met deze Citroën volgend jaar de strijd met de gevestigde WTCC-orde aangaat.

Tot nu toe zagen we hem alleen in een tweetal schetsen, maar nu is het doek er af. De C-Elysee haalt 380 pk en 400 Nm uit een 1.6’je, die dit vermogen allemaal naar de voorwielen stuurt. Die gaan het nog druk krijgen dus.

Of de meervoudig rallykampioen en Pikes Peak recordhouder ook in de WTCC potten kan breken moet nog blijken, Loeb is in ieder geval gewend aan winnen, dus de motivatie zal zeker aanwezig zijn.


Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, c-elysee, Citroen, iaa, iaa-2013, Racing, sebastien-loeb, wtcc

Vorig bericht: « Startech Range Rover widebody, subtiel als een voorhamer
Volgend bericht: Audi A3 ultra keutelt de beursvloer op »

Lees Interacties

Reacties

  1. heidi zegt

    12 september 2013 om 10:30

    Citroën C-Elysee, daar win je WTCC-races mee rijmt.

    Chapeau.

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    12 september 2013 om 10:39

    Het lijkt me voor een rallycoureur toch een stukje saaier om daarna in het WTCC mee te rijden. Misschien heb ik het bij het foute eind.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 september 2013 om 10:54

      @berlinetta: Ik denk dat Loeb zn uitdaging vooral haalt uit bijv. het feit dat ie nu met een mannetje of 20 op een baan rijdt, het verschil in lijnen en technieken en de lengte van de races. Ipv korte stints alles geven zul je nu je energie moeten spreiden. Kan ie meekomen? Ik denk het wel. Al zal hij wel moeten wennen denk ik. WTTC is toch meer een ‘contactsport’ dan WRC.

      Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    12 september 2013 om 10:42

    Stop loeb in een formule 1 en hij rijdt weer iedereen zoek

    Login om te reageren
    • SNDR zegt

      12 september 2013 om 10:44

      @Soulmaster: ik zou m graag een poging zien doen in een Marussia of Caterham oid

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        12 september 2013 om 10:53

        @SNDR: denk dat je verbaasd zal zijn wat hij nog met zo’n achterhoede f1 kan presteren

        Login om te reageren
        • mrs250 zegt

          12 september 2013 om 13:52

          @Soulmaster: in de F1 zijn de verschillen tussen rijders niet zo groot als de rondetijden bij de quali doen vermoeden hoor. In dezelfde auto rijden ze ongetwijfeld vrijwel allemaal binnen een paar honderdste.

          Ook Loeb kan met een Marussia niks beginnen; dat ding dwars de bocht om sturen gaat hij echt niet harder van…

          Login om te reageren
  4. pier zegt

    12 september 2013 om 10:49

    Dacht heel even bij het zien van de foto dat het een zwaar verbouwde 5-serie E60 was haha. Toen zag ik het Citroen logo.

    Login om te reageren
  5. piwie zegt

    12 september 2013 om 11:18

    @soulmaster @SNDR ik denk dat als hem in de F1 zet dat het niks wordt, Hij is zeker een goede coureur maar zelfs Schumacher bakte er helaas weinig tot niks meer van. Dankzij de achterhoede auto zegmaar :P

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    12 september 2013 om 12:32

    Racen met een Chinese Citroën…

    Zouden er plannen zijn om die C4 sedan ook naar hier te brengen?

    Login om te reageren
  7. MLTB zegt

    12 september 2013 om 13:33

    Alizee, ook Frans :

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      12 september 2013 om 17:56

      @MLTB: Ze blijft jammie haha!!

      Login om te reageren
  8. FB_100003823153875 zegt

    11 maart 2014 om 18:14

    Ben benieuwd want naast citroën heeft ook Seat ht weer helemaal voor elkaar met de zeer mooie gestroomlijnde Leon weer een echte sper car dan het vorige model, maar vlak Honda niet uit end Chevrolet Cruze 1.8T zal ook weer sneller gaan dan de vorige 1.6T ze zeggen dat in 2016 met 2 liter vijf en zes cilinders gereden gaat worden om de klasse actractiever te maken voor meerdere merken omdat deze vooral met 2 liter motoren ervaringen hebben in de racerij zoals Opel en Ford en Subaru heeft aangekondigd een versi neer te zetten met de BRZ op basis van de wttc reglementen beloofd veel goeds dit en volgend seizoen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North