• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A3 ultra keutelt de beursvloer op

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 september 2013 om 10:40 – 9 Reacties

Audi A3 ultra in Gletscherweiß
Niet te hard natuurlijk, want anders stoot ‘ie te veel CO2 uit.

Voor het 14%-bijtellingsvolk dat niet hybride of op gas wil rijden, maar gewoon traditioneel wil nagelen heeft Audi de ‘ultra’-lijn in het leven geroepen. Klinkt als een top of the line racer, maar niets is minder waar. Of zit de clou in de kleine letter ‘u’, Audi?

Een sprintje van 0-100 binnen de 10 seconden kan je met deze 110 pk-dieselaar shaken, pas na tien-en-een-halve tel prijkt de 100 op je teller. Gelukkig krijg je in ruil hiervoor in de A3 ultra wel een gemiddeld verbruik van 3,2/3,3 liter terug, en een uitstoot van 85/88 gram CO2 per km, afhankelijk van of je de driedeurs of de Sportback neemt.

Verwacht de komende tijd nog veel meer geknepen dieselmodellen met een ultra-label. De A6 ultra staat al te trappelen achter de coulissen, naar het schijnt.

Ook interessant!

  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
    Video: Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, a3, Audi, Autoshows, Diesel, iaa, iaa-2013, ultra, wit

Vorig bericht: « Citroën C-Elysee, daar win je WTCC-races mee?
Volgend bericht: Hyundai i10: Koreaanse dwerg? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hubert zegt

    12 september 2013 om 10:48

    De chipmarkt zal boomen.
    Lekker eco dieselen met chiptuning.

    Login om te reageren
  2. snodaard zegt

    12 september 2013 om 10:51

    Leasetoppertje dus… Wel spannende velgen voor zo’n saaie auto.

    Login om te reageren
  3. 2800cc zegt

    12 september 2013 om 11:31

    Het begint wel een beetje dubieuze vormen aan te nemen dat ge-VAG bash hier..
    Hier een beetje lopen te miepen over de Ultra, maaar vervolgens in het 518D topic geen gemiep..

    Maar het zal vast een doel hebben..

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      12 september 2013 om 12:05

      @2800cc: Er zijn weinig Duitse autoliefhebbers – en nog minder VAG liefhebbers – meer over op autoblog. De reacties komen vooral nog van mensen met allemaal afzeik reacties.
      Eindeloze discussies en ik neem aan dat iedereen wel iets beters te doen had.

      Vorig jaar kreeg een topic nog makkelijk 100 reacties. Nu blijft de teller zelfs steken op gemiddeld 15. Zelfs in een tijd met veel vers nieuws van de IAA.

      Ook een reden voor mij om nu alleen te reageren tijdens de IAA.

      Login om te reageren
  4. jeanclaude zegt

    12 september 2013 om 12:14

    Waarom dat geleuter over niet onder de 10 seconden naar de 100? 10.5sec is snel zat. een Megane met hetzelfde aantal pk’s doet er bijna 2 seconden langer over.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    12 september 2013 om 12:53

    De naam Ultra is een misser (dat had blue nog wat moeten zijn), maar verder is er echt niks mis met deze wagen. Je zou wel gek zijn zou je nog een andere A3 kopen.

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      12 september 2013 om 13:36

      @mashell: Blue wordt gebruikt door Hyundai.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        12 september 2013 om 15:26

        @antoonniels: ecomotivedynamicsbluefficinyecodrivemotionsadbluetecedrive dan?

        Login om te reageren
  6. antoonniels zegt

    12 september 2013 om 13:33

    Wel weer jammer dat de Sportback ( wie koopt de driedeurs? ) dan weer net geen 14% is. Waarom kan dat bij de Golf wel en bij de Audi weer niet!?

    En 10,5 seconden naar de 100 is zat. Er wordt mee op de openbare weg gereden en niet op een circuit. Snel zat om met het overige verkeer mee te komen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North