• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWD

Auteur: ricardo, gepost 18 februari 2014 om 11:39 – 16 Reacties

Afbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWDAfbeelding Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWD

Citroën C5 CrossTourer
De Peugeot 508 RXH krijgt wat concurrentie uit eigen huis.

Wie met zijn stationwagen wil uitdragen dat er ook wel eens van de gebaande paden geweken wordt, kan terecht bij Audi voor de Allroad-varianten, bij Peugeot voor de RXH-lijn of bij Opel om een Insignia Country Tourer aan te vinken. Stationbakken met overdadig kunststof op de wielkastranden, een verhoogde ophanging en soms met vierwielaandrijving. Citroën schaart zich vandaag in dit rijtje met de C5 CrossTourer.

Hij heeft de C5 Station als basis en is uitgerust met Hydractive III+ vering, waarmee de auto 15 mm hoger komt te staan en de rijhoogte continue kan worden aangepast en gestabiliseerd. Bij gemiddelde snelheid beschikt de C5 CrossTourer over twee bodemhoogtes (+ 6 cm tot 10 km/uur en + 4 cm tot 40 km/uur), om bij lage snelheid makkelijker over obstakels heen te komen.

Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWD

Qua kunststof spatbordverbreders hebben de Fransen zich erg ingehouden: dat zijn simpelweg vier subtiele randjes geworden. De 18-inch matgrijzen velgen en dakdragers in dezelfde tint zijn een aardige toevoeging. Verder hebben de voor- en achterbumper beschermplaten van geborsteld aluminium gekregen en zijn de spiegelkappen in het chroom gestoken. Le bling.

De Hydractive III+ vering is verkrijgbaar met alle motoren, behalve de e-HDi 115 Airdream ETG. Citroën zegt dat er versies met 20% bijtelling naar Nederland komen, maar geeft nog geen prijzen vrij. De Fransoos debuteert op de Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën C5 X is het nieuwste vlaggenschip
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

c5, Citroen, geneve-2014

Vorig bericht: « Bijzondere Ferrari California Coupé te koop
Volgend bericht: Wat als de Jaguar F-Type vier deuren zou hebben »

Lees Interacties

Reacties

  1. White_Lightning zegt

    18 februari 2014 om 11:53

    Vandaar de Franse uitdrukking: “faire semblant”

    Login om te reageren
  2. tbone zegt

    18 februari 2014 om 11:59

    Van deze carrosserievorm zie ik echt de toegevoegde waarde niet. Lelijker, niet ruimer, minder aerodynamisch dus hoger verbruik én duurder…

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    18 februari 2014 om 12:03

    Ik vind het wel een beetje te laat!

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      18 februari 2014 om 16:33

      @rufctr01: ik wil net zeggen, volgens mij is veel volk al op dit model uitgekeken!

      Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    18 februari 2014 om 12:21

    Door die kunststof randjes staan de wielen erg naar binnen, spoorverbreders zouden hem goed doen.

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    18 februari 2014 om 12:37

    nu met volledige hydractieve vering… hij kan dus ook lager?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 februari 2014 om 15:13

      @tjorque: Ja, dat is zo leuk. Heb zelf een paar hydractieverds gereden. Behalve de schakelaar niveau-regeling, kan je ook de hoogtesensoren verrassend simpel verplaatsen.

      Login om te reageren
  6. RuVi zegt

    18 februari 2014 om 12:59

    Volgens mij was Volvo met de V70 XC de eerste?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      18 februari 2014 om 18:43

      @RudyV: Als je niet verder durft te zoeken wel. probeer Peugeot 504 eens..

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      18 februari 2014 om 21:25

      @RudyV: nee. In de 80s had je een AMC Eagle wagon: http://www.autojunk.nl/2013/04/amc-eagle-wagon. Misschien niet dé voorloper van XC70-achtigen als deze Citroën. Maar wel aan van de.

      OT: Wel erg laat… Mooi, maar laat. Volgens mij is deze niche al aan het uitsterven.. Geen idee hoe de Audi’s allroad en XC70’s doen. Maar k zie ze niet meer zoveel

      Login om te reageren
  7. jopk1992 zegt

    18 februari 2014 om 13:38

    Ik vind persoonlijk het uiterlijk niet verkeerd, maar er zijn toch echt veel alternatieven waaronder enkele die wel AWD etc hebben. Gaat geen succes worden denk

    Login om te reageren
  8. audirs3 zegt

    18 februari 2014 om 14:27

    Belachelijke auto, zonder 4WD wordt het geen succes. Snap uberhaupt niet waarom er nog steeds zoveel 2WD wordt verkocht, kom net weer uit de Alpen zo ongelofelijk meer tractie met 4WD

    Login om te reageren
    • super zegt

      18 februari 2014 om 16:09

      @audirs3:
      waarom geen 4wd? misschien omdat je door extra gewicht en wrijving meer verbruikt, je hogere onderhoudskosten hebt, en je door al dat extra gewicht slechter remt en stuurt? Ik rijd met m’n 330xd vrijwel elke week in de bergen (woon niet in nederland), en heb in een paar jaar maar 1x echt voordeel van 4wd gehad; namelijk toen ik te lui was om kettingen om te leggen, dus tel uit je winst… 4wd op personenautos is 99% marketing, maar goed, ik snap wel dat je het wil verdedigen als je er in hebt geinvesteerd….

      Login om te reageren
  9. remydeb zegt

    18 februari 2014 om 14:35

    Het feit dat ik nog nooit van die Insignia op hoge poten had gehoord zegt wel iets over de populariteit van dit segment.

    In mijn ogen zijn Volvo en Audi de enige merken die in dit segment enigszins succesvol zijn (geweest).

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      18 februari 2014 om 16:33

      @remydeb: “Het feit dat ik nog nooit van die Insignia op hoge poten had gehoord zegt wel iets over de populariteit van dit segment. ” dat komt omdat die er pas kwam bij de facelift :)

      Login om te reageren
  10. futse zegt

    19 februari 2014 om 17:13

    Best wel interessant omdat de Hydractive III+ vering momenteel enkel op de Exclusive verkrijgbaar is, die niet combineerbaar is met 1.6 VTi en 1.6 HDI. Enkel met de zwaardere motoren met andere woorden. Tot nu dus :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North