• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën REVOLTe Concept: plug-in hybride eendje

Auteur: Dennis, gepost 15 september 2009 om 19:54 – 31 Reacties

Citroën REVOLTe Concept


Tekeningen hadden we al van deze conceptcar die mag worden gezien als een ode aan de legendarische 2CV van Citroën, in de volksmond: de Eend.

De Citroën REVOLTe is een plug-in hybride met suïcidale duren, “suicide doors” zoals de Engelsen zeggen. Hij kan worden aangedreven door een verbrandingsmotor of door de elektromotor. Omdat het hier om een plug-in hybride gaat, worden de accu’s vooral via het stopcontact opgeladen, maar naast het winnen van remenergie etc. dragen ook (zeer onopvallende??) zonnecellen aan de buitenkant van de motorkap een steentje bij. Deze zorgen ervoor dat ook wanneer de motor niet draait, alle elektrische voorzieningen van de REVOLTe kunnen functioneren, zonder dat gebruik van de accu’s nodig is.

De REVOLTe is 3,68 meter lang, 1,73 meter breed en 1,35 meter hoog. Grappig om te zien is dat de stoel van de passagier omgekeerd geplaatst is. Gegarandeerd kotsen voor mensen die snel wagenziek zijn.

Citroën laat in het persbericht nog niet weten wat de technische specificaties van de moderne 2CV zijn, maar vertelt wel dat de auto licht, zuinig, vernuftig en innovatief is. Net als die goede oude 2CV destijds. Het is wat mij betreft een stoer elektrisch eendje geworden, maar we weten ook nu al dat van z’n stoere looks weinig zal overblijven wanneer het concept wordt omgedoopt tot productiemodel.

Ook interessant!

  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • BMW X3 xDrive30e rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, Hybride, iaa, iaa-2009, paars, plug-in, revolte

Vorig bericht: « Live: Ford Grand C-Max, voor vruchtbare papa’s
Volgend bericht: Video: IAA Frankfurt 2009 (deel 1) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    15 september 2009 om 19:56

    uhm..ja.. wat moet ik hier over zeggen.. :?

    Login om te reageren
  2. Ferdinand1 zegt

    15 september 2009 om 19:57

    Misschie iets voor Citrofiel? ;)

    Login om te reageren
  3. six-trey zegt

    15 september 2009 om 19:59

    ben ik de enige die geen enkele gelijkenis met de geit van vroeger ziet?

    Login om te reageren
    • Polygoon zegt

      15 september 2009 om 20:12

      @six-trey: Nope hier zit er ook ene

      Login om te reageren
  4. BloodSeaker zegt

    15 september 2009 om 20:00

    De zonnecellen zijn wel heeeeeel goed weggewerkt :|

    Weer een mooi en uniek design van Citroën. Blijven gaan jongens :D

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    15 september 2009 om 20:06

    Ssssstt…Hij slaapt.

    Login om te reageren
  6. fred zegt

    15 september 2009 om 20:07

    ik snap niks van het interieur :S

    Login om te reageren
  7. Bimmerfahrer zegt

    15 september 2009 om 20:14

    EW! EW! EW!
    Squish it! Squish it! Squish it!

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    15 september 2009 om 20:32

    Nu heeft ie zelfs een snavel :S (foto 3 gallery 2)

    Login om te reageren
  9. JoepeN zegt

    15 september 2009 om 20:33

    Uhm, doe maar niet Citroën. Hij lijkt overigens net zoveel op een 2CV als op een Kever (drie-kwart van voren) of 500 (drie-kwart van achter): niet zo heel veel dus.

    Login om te reageren
  10. 750i zegt

    15 september 2009 om 20:35

    Wat een prachtig mooi ding….ik als voornamelijk BMW/Porsche-liefhebber vind ‘em mooier als die conceptcar van BMW. Vooral de voorkant vind ik zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    15 september 2009 om 20:41

    Ach, als je wilt kun je er elementen van de 2cv in herkennen. Als je dat niet wilt, dan zie je gewoon een kek autootje. Ook niet mis. Anyhow, ik ben vooral benieuwd wat we er van terug gaan zien.

    @ Ferdinant1; Ondanks weken afwezigheid ben je me nog niet vergeten, dankjewel. ;)

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      15 september 2009 om 23:34

      @Citrofiel:
      Sterker nog; bij iedere Citroën denk ik: Citrofiel! ;)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        20 oktober 2009 om 12:15

        @Ferdinand1: Haha! :D

        @slappehap: Ik zie er met geen mogelijkheid een C2 in. Een DS3 misschien nog wel.

        @Cantago; De 2cv is veel moeilijker te retroficeren dan de kever of 500, door het ouderwetsere ontwerp. Onderscheidend zijn juist de vliegende voorspatborden en losse koplampen, maar dat kan tegenwoordig echt niet meer. Dus eigenlijk kun je je afvragen of je wel een retro-2cv moet willen uitbrengen…

        Login om te reageren
  12. Aston_Martijn zegt

    15 september 2009 om 20:52

    lelijke eend :)

    Login om te reageren
  13. Aston_Martijn zegt

    15 september 2009 om 20:55

    volgens mij zijn ze tijdens het tekenen uitgeschoten.

    Login om te reageren
  14. Jan-Henk zegt

    15 september 2009 om 21:20

    Ik vind het zo grappig dat ze hem in België een geit noemen.

    Login om te reageren
  15. Wouterman! zegt

    15 september 2009 om 22:02

    Sorry, maar ik vind hem echt gewoon mooi :D

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    15 september 2009 om 22:35

    Die omgedraaide stoel van de passagier lijkt me een kinderzitje.

    Login om te reageren
  17. slappehap zegt

    15 september 2009 om 23:43

    Je neemt een C2, zaagt 10 cm van het dak af, maakt hem wat breder met dikke wielkasten, geeft hem een afgeronde body en voordat je ’t weet heb je een Citoën hot rod, zelfs dat paars staat goed.

    Login om te reageren
  18. ophidian zegt

    15 september 2009 om 23:45

    ik vind de vormen prachtig zo van de zijkant, hoe alles in de rondte doorloopt. neus is ook heel stoer. interieur lijkt wel fokkin straktrek maarja is altijd met die concepts

    Login om te reageren
  19. Dreke zegt

    16 september 2009 om 07:40

    Het eerste waar ik aan dacht bij het zien van het dashboard; RevoltING!

    Crap dat ding in het midden ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  20. Dreke zegt

    16 september 2009 om 07:41

    Login om te reageren
  21. Dreke zegt

    16 september 2009 om 07:42

    Sorry, de foto lukt ff niet.

    URL:
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Citroen/Revolte_Concept/Citroen-Revolte-Concept-20.jpg

    Login om te reageren
  22. Treff zegt

    16 september 2009 om 10:41

    neej, helaas! geen opvolger voor de 2CV :S Daar moeten ze toch beter hun best op gaan doen!

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    16 september 2009 om 12:30

    Het is lelijk, maar dat zeiden ze van het oorspronkelijk product ook. Dat hebben ze dus al gemeen.

    Maar het loopt mis qua filosofie (jaja, groot woord). De 2CV was bedoeld als auto voor boeren en andere arme luizen. Voor iedereen bereikbaar, confortabel, goedkoop en gemakkelijk in onderhoud. Daar werd de geit voor gemaakt. Dit, als het er komt, wordt weer een snobject, dat veel te duur zal zijn en alleen gekocht worden door vrouwen met lang blond haar.

    Maar hetzelfde kan je natuurlijk de New Beetle, Mini en Fiat 500 verwijten.

    Login om te reageren
  24. CCMan zegt

    16 september 2009 om 14:40

    Volledig eens met Esprit de Flandre, het word gewoon weer zo’n stom ‘fashion’ autotje.

    @ jan-henk; en ik vind het grappig dat ze hem in Nl een Eend noemen :-P

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 18:00

    Ik vind het allemaal een beetje verwarrend.
    Ik weet niet waarom, maar deze auto komt niet helemaal goed over bij mij.

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    17 september 2009 om 01:18

    Graag met een tank er overheen rijden, nog extra pletten, beetje verbranden en dan door de versnipperaar. Wat een gedrocht zeg! En dat is een ode aan de 2CV? arme 2CV… Die verdient beter!

    Login om te reageren
  27. smile zegt

    9 november 2009 om 19:42

    Ik ben toch redelijk een Citrofiel, maar dit vind ik verneuken van een Goude ouwe

    Login om te reageren
  28. Jordi zegt

    21 november 2009 om 17:55

    Hij kijkt een beetje stoned :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North