• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën toont de DS3 in Brussel

Auteur: ricardo, gepost 13 januari 2010 om 22:30 – 59 Reacties

Citroën DS3 + beursmeisje

Naast de Revolte en de C-Zero Elektro heeft Citroën nog meer automobiel vernuft naar België versleept. Ook de DS3 is van de partij!

We mochten ‘m al eens live aanschouwen in Frankfurt. Grootste verschil met toen is dat er nu gekozen is voor een lichtblonde beursbabe. De DS3 komt jou kant op vanaf €16.890. Voor dat geld heb je premium stadsvervoer dat zich gaat meten aan de MINI’s van deze wereld. Ook komt er binnenkort waarschijnlijk een opgepepte variant van de DS3, volgens geruchten krijgt deze om en nabij de 200 pk mee onder de kap. Heb je ‘m liever zuinig en groen? Ook dat kan, er komt namelijk een DS3 aan met een bijtelingsgunstige uitstoot van 99 gram CO2 per 100 km.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2010, Citroen, ds3

Vorig bericht: « BMW Vision ED-concept op Brusselse beursvloer
Volgend bericht: Greenwheels start in 2011 met elektrische deelauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. React zegt

    13 januari 2010 om 22:33

    Met deze velgen en kleursteling komt hij naar mijn mening niet tot zijn recht.

    Login om te reageren
  2. killioq zegt

    13 januari 2010 om 22:34

    gaaf ding, waarneer komt de vt-s?

    Login om te reageren
  3. Oly zegt

    13 januari 2010 om 22:43

    Waar staat die badge op die motor kap voor een S ofzo wat houdt dat in sportief of slankzaam als tublieft

    Login om te reageren
  4. Flapkees zegt

    13 januari 2010 om 22:44

    Stukken beter dan iets zoals ehm.. de revolte? :P

    Login om te reageren
  5. DIPSHIT zegt

    13 januari 2010 om 22:46

    hebben jullie ook foto’s vd renault megane coupé? met name het interieur? Heb er erg veel interesse in omdat de saloncondities echt super zijn bij renault.

    Login om te reageren
  6. luukvankaathoven zegt

    13 januari 2010 om 22:49

    Ben erg benieuwd naar deze auto en hoe hij het gaat doen.
    Looks hebben ze in ieder geval zeer dik in orde, net als de bijbehorende beursbabe!

    Login om te reageren
  7. Fout zegt

    13 januari 2010 om 22:50

    “om en nabij de 200 pk”
    wat dacht je van ‘om en bij’

    Login om te reageren
  8. GTA_Torino zegt

    13 januari 2010 om 22:50

    Ik heb er enkele vrachtwagens vol voorbijgestoken tussen Lyon en Torino, in verschillende kleurenstellingen. Heeft in een donkere kleur en licht dak snel iets weg van de Mini, maar net als de 500 is de lijn van de auto nét iets leuker. Graag deze wagen asap meer in het straatbeeld! (én uitkijken naar de peper-versie!)

    Login om te reageren
  9. GTA_Torino zegt

    13 januari 2010 om 22:51

    btw, iemand een idee waar Citroën een pittig reagerende 200pk-motor zullen halen?

    Login om te reageren
    • bimmerfahrer zegt

      13 januari 2010 om 22:57

      @GTA_Torino: mini/bmw

      Login om te reageren
  10. Mr. Dj M. zegt

    13 januari 2010 om 22:53

    Die wielen zijn net te zwart, dat is jammer want de accent rand valt teveel weg. Verder is het rubber overduidelijk één van de categorie lage rolweerstand. Niet zo goed voor de rijeigenschappen en zeker niet met dit weer….

    Login om te reageren
  11. AHulsker zegt

    13 januari 2010 om 22:57

    99 gram CO2 per 100 km

    Moet dit niet zijn per kilometer?

    Login om te reageren
    • bmw zegt

      14 januari 2010 om 01:14

      @AHulsker: of deze is gewoon heel zuinig
      @ricardo: is hij zuinig of heb jij een fout gemaakt? En ik sluit me aan bij “Fout”: het is wel degelijk “om en bij”.

      Ik ben echt aan het muggenziften. Tijd om te gaan slapen. :-S

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      14 januari 2010 om 13:14

      @AHulsker: Nee joh, 99 gram/100km. Superschoon dus!

      Login om te reageren
  12. AHulsker zegt

    13 januari 2010 om 22:59

    Wat is er met de ABHD link gebeurd bovenaan de website?
    Deze lijkt er niet tussen te staan…
    –edit: klopt, die is verwijderd–

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    13 januari 2010 om 23:10

    Meh, geef mij die van de IAA maar (zowel babe als DS3;))

    Login om te reageren
  14. bmw330i-touring zegt

    13 januari 2010 om 23:12

    Doe mij maar de blondine ipv de auto.

    Login om te reageren
  15. Camaro zegt

    13 januari 2010 om 23:36

    Joehoe weer een nieuwe rommel auto!

    Login om te reageren
  16. RaKiM zegt

    13 januari 2010 om 23:37

    is dit blonde niet die eene nikkie van tmf?

    Login om te reageren
  17. Bboekelo zegt

    13 januari 2010 om 23:43

    ik heb nog niks gezien van de auto maar wat er bij staat dat vind ik geweldig!

    Login om te reageren
  18. Driewieler zegt

    14 januari 2010 om 00:14

    @Camaro: En jij heet Camaro? Amerikaanse auto’s zijn gemaakt van samengesmolten plastic tassen van de Walmart.

    Vind ‘m niet eens zo gek. Na de C6 eindelijk weer een echte Citroën.

    Login om te reageren
  19. Frederik zegt

    14 januari 2010 om 00:40

    Heel leuke auto op het eerste zicht. Op 23/01 ga ik zelf een kijkje nemen.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    14 januari 2010 om 02:45

    Zelfs met mijn benevelde kop zie ik nog dat het “jouw” moet zijn, ricardo. ;) En “om en bij” zal ook wel kloppen gezien de hits op google, hoewel mij “om en nabij” eerlijk gezegd ook beter in de oren klonk.

    Login om te reageren
  21. foute fout zegt

    14 januari 2010 om 07:43

    @fout. Wat dacht je van een goed Nederlands boek?: http://www.nederlandsthuis.nl/leerboeken.htm

    Hele dikke hatchback trouwens. Als ik zoveel te spenderen had dan wist ik het wel. Antraciet met zwart dak!

    Login om te reageren
  22. Harold zegt

    14 januari 2010 om 07:56

    Wat een mooie auto zeg. Dit wordt een suc6

    Login om te reageren
  23. Dennis zegt

    14 januari 2010 om 07:59

    Super gave auto. Ik hoop dat de 200 peekaa er komt. Na de Saxo VTS 16V weer een echt bommetje!

    Login om te reageren
  24. paulusrx7 zegt

    14 januari 2010 om 08:19

    ik vind het echt stoer nu nog een dikke moter erin en hij is helemaal af! dat gelul met uitstoot interesseert me toch niks.

    Login om te reageren
  25. CasperH zegt

    14 januari 2010 om 09:00

    Zo! Da’s geen rommel! En die DS3 mag er ook wezen!

    Login om te reageren
  26. truikol zegt

    14 januari 2010 om 09:12

    Echt een leuke auto. Valt mij trouwens op dat de raamstijlen lichtgrijs zijn op dit model. Is dat ook al aan te passen?

    Login om te reageren
  27. PeterBerkhout zegt

    14 januari 2010 om 09:19

    Idd een mooie bak!

    Login om te reageren
  28. Vincenzo zegt

    14 januari 2010 om 09:29

    nou liever een Mito dan de mini of ds3, wat een lelijk ding.
    Maar goed, ieder z’n ding natuurlijk.

    Login om te reageren
  29. Dimglor zegt

    14 januari 2010 om 09:34

    Sorry maar premium stadsauto en Citroën zijn nu niet meteen woorden die bij elkaar passen….

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      14 januari 2010 om 11:04

      @Dimglor: leg het eens uit?

      Login om te reageren
  30. Chevy zegt

    14 januari 2010 om 09:49

    @ Fout:

    Om en nabij is GOED, jij bent abuis.

    Login om te reageren
  31. robert-123 zegt

    14 januari 2010 om 10:09

    Ik vind dat meisje mooier.

    Login om te reageren
  32. 406_v6 zegt

    14 januari 2010 om 10:09

    mmmmmm……heb liever die blonde dame om te rijden dan de Citroën :mrgreen:

    Login om te reageren
  33. Megakix zegt

    14 januari 2010 om 11:01

    Wat een schitterende vrouw zeg !….jemig

    Login om te reageren
  34. bmw zegt

    14 januari 2010 om 13:21

    Ricardo heeft geen zin in taalcorrecties :-)

    Login om te reageren
  35. Bobby_Orlando zegt

    14 januari 2010 om 14:06

    Liever een DS3 dan een Mini, wie wilt er nu gezien worden in een model van 50 jaar oud.

    Login om te reageren
    • Oli4k zegt

      14 januari 2010 om 14:38

      @Bobby_Orlando: Gezien worden in een oldtimer? Kan me niet voorstellen dat iemand daar geld voor over heeft.

      Login om te reageren
  36. Oli4k zegt

    14 januari 2010 om 14:36

    Als de DS3 op het onderstel van de C3 komt te staan, krijgt ‘ie dan ook zo’n gezellige starre achteras uit het jaar nul (van de vorige eeuw)? De C3 is nou niet een auto die bekend staat om z’n wegligging en als ze willen concurreren met meer dan fatsoenlijk sturende auto’s als de Mini gaan ze daar echt niet mee wegkomen.

    Login om te reageren
    • bmw zegt

      14 januari 2010 om 15:30

      @Oli4k: inderdaad, naar wat ik in de automagazines lees is de wegligging van de C3 werkelijk belabberd en heeft het ding last van rolneigingen, een onduidelijk stuur en nipte remkracht tengevolge van het gebruik van trommels achteraan.

      Login om te reageren
  37. Kroket zegt

    14 januari 2010 om 17:07

    @GTA_Torino, bimmerfahrer

    Fout: deze motor is samen ontwikkelt door PSA en BMW, mini heeft er dus niks mee te maken. En BMW heeft niet hem niet alleen gebouwd

    Login om te reageren
  38. Kroket zegt

    14 januari 2010 om 17:08

    @BMW

    Ik denk dat het met de wegligging wel pluis zit, citroën/peugeot weet als geen ander onderstellen te bouwen. kijk maar naar de Saxo. Die was ook onverslaanbaar op het circuit

    Login om te reageren
  39. rene zegt

    14 januari 2010 om 17:42

    Wat is er met de ABHD link gebeurd bovenaan de website?

    Login om te reageren
  40. Gertzondersamson zegt

    14 januari 2010 om 17:45

    @ kroket Citroen = Peugeot = PSA = samenwerking BMW = MINI

    Ik vind hem er wel leuk uitzien. Enkel heeft citroen de reputatie van goedkoop, snel kapot, veel plastiek,… met deze wagen willen ze hun reputatie misschien herstellen, maar daardoor kan dit net een flop worden, want dit ding is in principe te duur om een “citroen” te zijn.

    Login om te reageren
  41. AMG Powerrr zegt

    14 januari 2010 om 19:01

    @Oli4k,

    en maakt dat wat uit dat deze een starre heeft? De Mustang heeft ook een starre en daar is helemaal niets mis mee ;)

    Login om te reageren
    • Oli4k zegt

      15 januari 2010 om 09:45

      @AMG Powerrr: niks. Totdat je een bocht wilt maken. Enals je wilt concurreren met een de Mini is dat nou net het punt waar ik wat extra aandacht aan zou besteden.

      Login om te reageren
  42. Kroket zegt

    14 januari 2010 om 19:06

    @Gertzondensamson

    Ehhh nee, Citroën & Peugeot vormen PSA.

    PSA werkt samen met BMW om kleinere benzine motoren te ontwikkelen. Mini heeft weinig te maken met de ontwikkeling ervan. uit ervaring heeft BMW geconstateerd dat de mini motoren geen succes waren.

    Reputatie is wat anders als slecht en onbetrouwbaar. Een citroën die onbetrouwbaar is, komt allang niet meer voor. Dat blijkt wel uit de motoren die ze bouwen voor de C4 WRC rijdt vrolijk door terwijl de japanse (kwalitatief hoogstaande Subaru kampt met allerlei problemen. Ook de voorgaande ontwikkelingen in de rallye/race wereld heeft citroen allang bewezen dat ze het wel kunnen. Ik heb nog nooit een slechte Citroën gehad, wel 2 slechte VAG producten.

    Login om te reageren
  43. Kroket zegt

    14 januari 2010 om 19:09

    @ AMG Power,

    Idd, en wat denk je van de Corvette C6, deze maakt volgens vele auto fabrikanten gebruik van een zeer slechte achteras(bladveren).

    Toch gaat zo’n ding als een scheermes door de bocht.

    Login om te reageren
  44. Tommy2 zegt

    14 januari 2010 om 19:36

    Wauw foto 6 is toppie! Wat een lkkr meisje! Die auto daar achter vind ik trouwens maar raar…

    Login om te reageren
  45. Thomas Bol zegt

    14 januari 2010 om 20:13

    Heb in november al in de nieuwe C3 gereden, reed behoorlijk comfortabel maar niet echt sportief. Hoop dat ze bij de DS3 en dan met name de 150 pk THP motor een wat straffer onderstel maken.

    De DS3 staat overigens al een geruime tijd in de Parijsse showroom van Citroen Frankrijk. Heb hem daar in december in heel veel kleuren mogen zien. Echt een gaaf karretje, met veel praktische bruikbare ruimte (in tegen stelling tot de MINI, ruimte achterin etc…) en een gigantisch groot kleurenpallet. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  46. Thomas Bol zegt

    14 januari 2010 om 20:17

    @Gertzondersamson

    PSA werkt samen met BMW, maar dan alleen bij de productie van de 1.6 (turbo) motoren. Verder niet. Daarnaast ligt het kwaliteitsniveau van een nieuwe Citroen veel hoger dan bijvoorbeeld het kwaliteitsniveau van een VW Touran die vooral veel technische problemen heeft en slijtage van interieurdelen. Citoen heeft tot 2003 vrij veel problemen gehad maar vanaf de C5-2 in 2004 zijn ze een volledig andere richtingin geslagen. Ook is de kwaliteit van het interieur met grote sprongen voorruit gegaan.

    Login om te reageren
  47. Esprit_de_Flandre zegt

    14 januari 2010 om 20:17

    Zoveel mooier dan die bek#kte mini. Ben nooit retrofan geweest, en het wordt tijd dat mini ook modern wordt.

    Dit ziet er prachtig uit. Ga hem straks in het echt wel eens bekijken.

    Login om te reageren
  48. Q7 rijder zegt

    14 januari 2010 om 20:52

    ontzettende slettebak (2x)

    Login om te reageren
  49. Activa zegt

    15 januari 2010 om 08:26

    Tot nu toe hier al vééééél onzin gelezen, starre achteras??? C3 (en Ds3) heeft onafhankelijke vering ook achteraan (waar hallen jullie het???) Wegligging zal idd niet de strakste zijn, maar niet iedereen heeft daar boodschap aan en voor sommige mensen telt ook het comfort wat b.v. een strak sturende Mini nauwelijks of zelfs helemaal niet heeft. En veilig is die wegligging in alle geval wel, toch volgens de testen die ik tot nu toe gelezen heb,dus…..
    DS 3 heeft in tegenstelling tot de C3 trouwens steeds ESP en 4 schijremmen.
    Wat de motoren betreft feeft Kroket 100% gelijk Mini heeft daar niks maar dan ook niks mee te maken is een ontwikkeling van BMW & PSA en PSA staat in voor de bouw!!!
    Ik vind hem zeer geslaagd en ga hem maandag op het salon eens irl bekijken samen met nog wat moois van alle merken.

    Login om te reageren
  50. Vrouwenpost zegt

    15 januari 2010 om 09:08

    Wanneer komt de ‘Vrouwen van Brussel’ post? :D

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 16:58

    Blonde beursbabe en 200pk is altijd goed! De velgjes zien er op zich ook wel prima uit;)

    Login om te reageren
  52. Hans zegt

    26 januari 2010 om 22:31

    Ik wil hem wel een tijdje winnen…

    Willen jullie daarom ook op mijn KOE-bolide (foto) stemmen zodat ik op de voorjaarsmeeting en de CitroMobile jullie allen kan laten kennis maken met de DS3?

    Klik hier om de foto te bekijken en te stemmen…

    Het kan elke dag, per IP-adres 1 keer. Dus doe het thuis, op je werk, in het cafe, waar je maar wilt en maak ook al je vrienden enthousiast!

    Tot snel, en winnen moeten we wel!

    Thnx!

    Hans

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North