• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Greenwheels start in 2011 met elektrische deelauto’s

Auteur: Dennis, gepost 14 januari 2010 om 08:32 – 13 Reacties

Peugeot Ion

Deelauto’s hebben een flinke opmars gemaakt. Verspreid door het land staan op vaste plaatsen compacte auto’s die je kunt gebruiken op het moment dat het jou uitkomt. Een handig alternatief wanneer je slechts af en toe een auto nodig hebt. Greenwheels is zo’n partij waarbij je een abonnement kunt afsluiten om zo nu en dan even een autootje mee te pikken. Greenwheels gaat met de tijd mee en is voornemens tussen 2011 en 2015 honderd elektrische Peugeots Ion toevoegen aan hun deelauto vloot.

Jean-Marc Gales, algemeen directeur van Peugeot, en Gijs van Lookeren Campagne, van Greenwheels, hebben op de autosalon van Brussel een LOI (letter of intent) getekend. De elektrische auto’s worden aanvankelijk ingezet in Rotterdam en Amsterdam en op termijn wil Greenwheels ook elektrische auto’s inzetten in Berlijn. Bij de standplaatsen van deze auto’s uiteraard worden voorzien van een oplaadpunt. Het inzetten van deze 100 auto’s maakt deel uit van het Europese project EVA (electric vehicles for advanced cities), waaraan 23 Europese steden deelnemen. Het EVA-project zal waarmee 23 miljoen euro subsidie is gemoeid, moet nog in Brussel nog door de Europese Commissie worden goedgekeurd.

Ook interessant!

  • Peugeot e-Rifter koop je met je verstand
  • Peugeot volledig elektrisch
    Peugeot volledig elektrisch vanaf 2030
  • deelauto
    Vrijwel niemand wil met een deelauto de weg op
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

deelauto, Elektrisch, ion, Peugeot

Vorig bericht: « Citroën toont de DS3 in Brussel
Volgend bericht: Uitgelekt: specificaties van de BMW 335is »

Lees Interacties

Reacties

  1. de sjonnies zegt

    14 januari 2010 om 08:39

    Effe 23 miljoen ophalen in Brussel, als ze dan zo goed zijn laten ze het dan op eigen kracht doen, waarom moet ik voor de green wheels van een ander betalen?

    Login om te reageren
  2. seeq zegt

    14 januari 2010 om 08:52

    Oplaadpaaltje bij de vaste parkeerplek. Lijkt mij een prima idee en daarvoor mag brussel best wat geld geven.

    Login om te reageren
  3. DafMaf zegt

    14 januari 2010 om 09:29

    We hebben een auto en af en toe zou een tweede van pas komen. Greenwheels biedt echter geen automaten aan en ik heb in 1991 oor het laatst geschakeld. Als er om de hoek een elektrische Peugeot komt te staan ga ik meteen meedoen, want dat zijn altijd automaten (mmm, dat is dan geen besparing, maar uitlokken van meer kilometers…)

    Login om te reageren
  4. wouter2 zegt

    14 januari 2010 om 10:31

    Ik heb zo’n greenwheels abonnement en ben er opzich wel over te spreken. Ik rij zo veel mogelijk motor, maar als het weer het niet toe laat, of als ik spullen moet vervoeren is dit een prima oplossing.

    Als je het op jaarbasis uitrekent is het veel goedkoper dan bijv een oud golfje erbij nemen dat alleen maar stil staat. Per rit lijkt het wel duurder dus ik merk toch dat ik hem niet zo vaak neeem als dat ik vroeger de auto pakte. Daarom heet het ook Greenwheels geloof ik.

    Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat ze elektrische karretjes erbij nemen. Lijkt me toch wel gaaf om dat als een van de eerste een keer mee te maken!

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    14 januari 2010 om 11:02

    OMG ! Dit wordt weer typisch een FAIL !!

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    14 januari 2010 om 11:07

    @Megakix: Dat baseer je op??? Wees eens iets duidelijker wanneer je iets roept.

    Ik denk namelijk dat het een succes gaat worden. We zagen de laatste jaren het concept “deelauto” aan populariteit winnen. Het is een goed alternatief voor mensen die slechts af en toe een auto nodig hebben. Daarnaast denk ik dat wanneer zij straks een aantal elektrische auto’s inzetten, dit ook mensen zal trekken die gewoon nieuwsgierig zijn hoe zo’n elektrische auto rijdt.

    Login om te reageren
  7. RobTWo zegt

    14 januari 2010 om 12:24

    Vanaf Q3 2010 is de Fisker Karma ook gepland, die kunnen ze beter bestellen als ze nog wat klandizie willen.

    Login om te reageren
  8. bmw zegt

    14 januari 2010 om 13:31

    @Dennis: deze zin “Bij de standplaatsen van deze auto’s uiteraard worden voorzien van een oplaadpunt.” klopt niet.

    Login om te reageren
  9. bmw zegt

    14 januari 2010 om 13:33

    @Dennis: deze zin “Het EVA-project zal waarmee 23 miljoen euro subsidie is gemoeid, moet nog in Brussel nog door de Europese Commissie worden goedgekeurd.” klopt ook niet ;-)

    Login om te reageren
  10. Flapkees zegt

    14 januari 2010 om 15:24

    Dit is gedoemd te mislukken..

    Login om te reageren
  11. JanWillem van Stuijvenberg zegt

    14 januari 2010 om 16:41

    Echt ridicuul dit project! Ik dacht dat botsautotjes op de kermis thuis hoorden. Waarom zou de belastingbetaler 27 miljoen moeten neerleggen voor de linkse hobby’s van enkele Amsterdammers? Zeker als je bedenkt dat dit alles voor het milieu niets doet. Immers Nederland verbrand koolstofverbindingen om stroom te genereren. De uitlaat van deze kinder auto’s staat dus gewoon enkele kilometers verderop! Dus als je al gelooft in het broeikas effect dan is dit niet de oplossing. Voorts is dit gewoon geen auto. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden. Vr. Gr. Jan Willem.

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 16:59

    NEE! Niet nog meer van die elektrische mormels!! Alsjeblieft niet!

    Login om te reageren
  13. Toonster zegt

    17 januari 2010 om 04:02

    Waarom zijn er toch zoveel mensen bang voor elektrische auto’s getuigt van hersenloosheid, er zullen nog heel wat jaren pure brandstof aangedreven auto’s worden gemaakt, dan koop je zelf toch lekker die.. Hoe meer mensen elektrisch rijden, hoe minder benzine er nodig is, dus hoe goedkoper dat word, als je het relatief ziet. Er gaan namelijk wel steeds meer mensen auto rijden op deze wereld;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North