• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Climax Concept gaat in productie

Auteur: autoblogger, gepost 28 januari 2008 om 21:06 – 46 Reacties

Climax Car


Een drietal automotive designers van de Coventry University hebben in 2006 de Climax Concept ontworpen. Inmiddels hebben ze een eigen bedrijf gestart en de verwachting is dat de sportwagen in april van dit jaar in productie zal gaan.

De Climax Concept is een moderne interpretatie van de legendarische Cooper Climax Formule 1 bolide. Vandaar het doel om technologie uit de F1 te gebruiken en een auto met vergelijkbare specs als de Lotus Elise te maken. De destijds beschreven specs gingen over een Subaru viercilinder turbomotor met vijf versnellingen en achterwielaandrijving. Het zou daarbij gaan om een vermogen van 270 pk in combinatie met een gewicht van slechts 546 kilo! De topsnelheid is 258 km/u en de sprint naar de 100 (60 mph) moet mogelijk zijn in 3,4 seconden.

Wat de exacte specs zijn van het productiemodel is nog niet bekend, we houden u op de hoogte. Hieronder nog een drietal afbeeldingen van de Climax concept uit 2006:

Concept Climax
Concept Climax
Concept Climax

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Supercars

Vorig bericht: « Jaloezie ten top: parkeerboete voor Britse Veyron
Volgend bericht: CarTorrent: peer-to-peer voor auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    28 januari 2008 om 21:20

    Respect hoor, mooie wagen, mooie specs.

    Login om te reageren
  2. jela zegt

    28 januari 2008 om 21:20

    volgens mij was dit toch al een tijdje bekend hoor, maar toch; het blijft een vette auto. Als je geld teveel hebt is dit een mooie oplossing om van dat probleem af te geraken.

    Login om te reageren
  3. CCX zegt

    28 januari 2008 om 21:21

    Sry, maar instappen in deze auto kan toch echt niet gemakkelijk zijn : er zijn geen deuren !

    En daarbij : is er nog nood aan zulke wagens ? Oke je kunt zeggen dat er nooit genoeg zullen zijn, maar is dat niet spijtig als ze weer failliet gaan, want echt kans op slagen zie ik dat hier niet hoor.

    CCX

    Login om te reageren
  4. jela zegt

    28 januari 2008 om 21:23

    @ CCX
    instappen lijkt me ook wel een probleem, misschien dat ze daar nog iets voor vinden, maar als de atom en de x-bow geslaagd zijn, zal deze dat ook wel doen zeker?

    Login om te reageren
  5. RA999 zegt

    28 januari 2008 om 21:25

    Precies ja, wat is de markt voor deze auto? Als ie vergelijkbare prestaties krijgt als een Lotus Elise waarom zou je die dan niet kopen? Dan krijg je tenminste een dak, deuren en naar mij mening een mooiere auto…

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    28 januari 2008 om 21:25

    @jela: klopt, maar we hadden er nog niet over geschreven ;)

    Login om te reageren
  7. CCX zegt

    28 januari 2008 om 21:27

    @jela
    OK, maar die zagen er dan ook veel extremer uit, niet ?
    Ik zeg niet dat deze saai is, maar opvallen tussen al die andere extreme auto’s doet hij niet.

    Ik mis een deur niet alleen om beter te kunnen instappen, maar met die extra lijn in het zijaanzicht wordt het minder oppervlakkig

    CCX

    Login om te reageren
  8. Poekie Lauda zegt

    28 januari 2008 om 21:29

    Ze moeten heel erg hun best doen, willen ze dit project laten slagen. De concurrentie in dit marktsegment is moordend. De concurrentie heeft echte toppers in het gamma (Ariel Atom, Lotus 2-11, KTM X-Bow, om er maar een paar te noemen) dus ben ik benieuwd.
    Ze hebben we al iets wat de concurrentie niet heeft, en dat is het exterieur, die is best mooi te noemen ;)

    Login om te reageren
  9. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:31

    gaat gewoon niet heel de zijkant naar omhoog als deur?

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 21:32

    huh reactie zoek?

    Login om te reageren
  11. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:34

    http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_442/car_photo_221240_7.jpg

    hier zit er wel een deur in

    Login om te reageren
  12. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:35

    hier in een nogal vette kleur
    http://www.car4u.ru/files/Image/news/240706/news240706_05.jpg

    Login om te reageren
  13. Omar Pasha zegt

    28 januari 2008 om 21:38

    Geef mij er maar een met ramen

    Login om te reageren
  14. CCX zegt

    28 januari 2008 om 21:39

    @jan

    zie je : met die deur is het toch al veel beter ! En die groene kleur is inderdaad echt vet, vet, vet !!!

    CCX

    Login om te reageren
  15. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:44

    Login om te reageren
  16. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:44

    img src=”http://static.flickr.com/65/200588478_04380e7301.jpg” width=”450″

    Login om te reageren
  17. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:46

    Login om te reageren
  18. jan zegt

    28 januari 2008 om 21:47

    Login om te reageren
  19. David zegt

    28 januari 2008 om 21:52

    Heet het sirieus climax?xD

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    28 januari 2008 om 22:06

    Eindelijk een opvolger voor de Renault Spider!

    Login om te reageren
  21. Ralph zegt

    28 januari 2008 om 22:08

    Als ze er gewoon een dak opzetten en 2 deuren, zouden ze een veel grotere markt kunnen aanspreken… want ipv dit koop je beter een moto…

    Login om te reageren
  22. Thijs zegt

    28 januari 2008 om 22:11

    Ben niet zo fan van de Smart koplampen. Maar verder een leuk ding.

    Login om te reageren
  23. Feanatieke zegt

    28 januari 2008 om 22:24

    Lekker veilig. Zit je op de snelweg, vliegen er takjes,vliegen,bladeren etc. tegen je aan.
    Moet je altijd een helm opzetten. Net als op een motor. Conclusie?

    Qua look is het wel een feantastische auto :D

    Login om te reageren
  24. Jandepandaman zegt

    28 januari 2008 om 22:28

    Oei…. Hier lik ik mijn vingers bij af en ga ik spontaan kwijlen- wat mooooooooooi!!! Wat lekker… Wat wordt het mooi op de weg met zulke auto’s…!

    Login om te reageren
  25. Dennis zegt

    28 januari 2008 om 22:53

    Nu ook op Youtube verkrijgbaar…

    http://youtube.com/watch?v=CVnHzBtoR5U
    http://youtube.com/watch?v=Gsw41ngx4AA

    Login om te reageren
  26. Larrs zegt

    28 januari 2008 om 23:05

    In het eerste filmpje van Youtube is een deur te zien. Verder is het een mooie auto om te zien.

    Login om te reageren
  27. Chip zegt

    28 januari 2008 om 23:06

    Niemand gehoord van de Dukes? Who needs doors?

    Maargoed, leuke auto, maar waarom moeten er altijd van die kleine dingetjes zijn die net even anders gaan in het vertalen. Ik hoop dat die pukkeltjes niet in het eindmodel komen, niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    29 januari 2008 om 00:48

    De echte Climax komt natuurlijk pas als je aan het cruisen bent in de ardeense bosjes en het gaat plots regenen…

    Login om te reageren
  29. ELB zegt

    29 januari 2008 om 01:16

    Oe strakke look! Maar waarmee moet ie concurreren dan?

    Login om te reageren
  30. DRU zegt

    29 januari 2008 om 01:29

    Typisch studenten design. Vooral die oogjes. Dat doen ze hier bij IO ook allemaal.

    Login om te reageren
  31. Pim zegt

    29 januari 2008 om 10:16

    noouuuw.. ik vind hem er iets te veel uit zien als een ipod op wieltjes.. niet echt mijn smaak

    Login om te reageren
  32. DJD zegt

    29 januari 2008 om 10:55

    @CCX: een CCX is toch ook niet een auto waar nood aan is??
    @pim: waar zie jij dan oortjes uitkomen? :P
    ik vind het wel een leuke auto voor erbij, anders niet. dan heb ik liever een auto met een dak

    Login om te reageren
  33. DJD zegt

    29 januari 2008 om 10:57

    en met een dak erboven heb je al gauw een goeie concurrent voor de exige/elise

    Login om te reageren
  34. Jan C. zegt

    29 januari 2008 om 11:03

    Aah, zie daar, ik had het een zo’n 10 dagen geleden al gepost: http://www.deautogids.nl/auto/merk.asp?merk=7634

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 januari 2008 om 11:19

    Best leuk voor erbij!

    Ideaal voor het zonnige Great Brittain.
    Zal hij uberhaupt wel als LHD komen??

    Login om te reageren
  36. user888 zegt

    29 januari 2008 om 11:56

    Ziet er te elektrisch uit.

    Login om te reageren
  37. Neluhz zegt

    29 januari 2008 om 11:56

    De universiteit van Coventry ontwerpt de Climax? dat moet een grap zijn, of een goede marketingstudent :P
    Maarja, als ze daar net zulke goede auto’s bouwen als motoren dan wil ik ook wel zo’n autotje :)

    Login om te reageren
  38. Esprit_de_Flandre zegt

    29 januari 2008 om 12:59

    lijkt een beetje op een Renault.

    Login om te reageren
  39. simpson zegt

    29 januari 2008 om 13:12

    beetje dukes of hazerd style instappen, maar wel een leuk ding
    doet me (net als de geest van vlaanderen) denken aan die renault spider

    Login om te reageren
  40. Arnoud zegt

    29 januari 2008 om 14:23

    Porsche 550 RS iemand??

    Login om te reageren
  41. Damoklets zegt

    29 januari 2008 om 14:45

    Wat een gezeur over die deurlijn in het zijvlak en conservatieve meningen over een missend voorraam en dak.
    Het gaat hier toch om een concept?

    Het mooie aan een concept is juist dat er buiten kaders kan worden gedacht.
    Waarom verwacht toch iedereen een raam, dak en deuren? (En kom niet met een dom antwoord over het weer ofzo. Maar baseer het op vormgeving).
    Het antwoord is heel simpel; omdat wij dat zo gewend zijn. En wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.
    Een auto is niet perse een soor hokje op 4 wielen, met deuren aan de zijkant, wat luchthappers, een schuin voorraam, lange motorkap, rode achterlichten, kleurloze voorlichten, oranje knipperlichten. Allemaal regeltjes die iedereen als een kuddedier opvolgt. Denk eens voor jezelf!

    Denk niet in “Zonder deur kan ik de auto niet in” en “Ojee, al die takjes en regen zo zonder raam en dak”. Denk in de schoonheid van mooie lijnen. Het krachtig ontbreken van conservatieve stigma’s.

    En reken maar dat er markt voor zal zijn, aangezien het ontwerp doet denken aan de configuratie van vroegere racers.

    Nu maar hopen dat ze het in het productiestadium niet gaan veranderen en deuren toevoegen. En zeker geen conventioneel raam en dak!
    De bandenkleur is ook een blijvertje mijns inziens.

    Login om te reageren
  42. Damoklets zegt

    29 januari 2008 om 14:47

    @arnoud

    precies zo’n klassieker bedoelde ik.

    Login om te reageren
  43. CCX zegt

    29 januari 2008 om 18:37

    @DJD

    Van de climax bestaan er honderden van in hetzelfde segment. Van de CCX maar max. een vijftal, niet echt veel keuze als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    29 januari 2008 om 20:50

    Beetje een anti-climax dit nieuws hoor.

    Hahaha!…….Get it climax….en dan anti-climax…….hahahammmmm…….mké…

    Login om te reageren
  45. Lustigson zegt

    29 januari 2008 om 22:34

    Doet me een beetje denken aan deze:

    Ook onpraktisch… en geflopt. 8)

    Login om te reageren
  46. Brakovich zegt

    30 januari 2008 om 00:09

    “De universiteit van Coventry ontwerpt de Climax? dat moet een grap zijn, of een goede marketingstudent”

    Marketingstunt dunkt me. Wie kent niet de bekende F1-motoren van Coventry Climax? Toch een stukje Engelse Autosporthistorie.

    http://www.grandprix.com/gpe/eng-coven.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North