• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Clio S: een hoop bling zonder pit

Auteur: CasperH, gepost 14 januari 2010 om 19:52 – 57 Reacties

Afbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pitAfbeelding Clio S: een hoop bling zonder pit

Renault Clio S

Mocht je ooit naast een Renault Clio S komen te staan bij het stoplicht, vrees dan niet. Het kan er nog zo indrukwekkend uitzien, het is alleen maar uiterlijk vertoon.

Toch is de Clio S een leuk wagentje om te zien. Je krijgt een hoop optisch vermaak op dit actiemodel: witte, lichtmetalen “Polar” velgen, wit plastic in je bumper, een leuke striping, een witte achterspoiler en witte spiegelkappen. Van binnen krijg je witte wijzerplaten, witte stiknaden, een wit dashboard en een leren stuurwiel. Resultaat: een lekker pittig uitziende Clio. Helaas zijn alleen een paar standaard motoren beschikbaar, te weten de 1.2 benzine met 100pk (geblazen) en 75 pk en de 1.5 diesel met 86 pk. Er is keus uit de kleuren Glacier White, Pearl Black, Capsicum Red en Extreme Blue.

Hebben? Helaas. De Clio S komt waarschijnlijk niet naar Nederland. Maar Renault Nederland laat wel weten dat het met een “meer op de Nederlandse markt afgestemde” sportieve Clio komt. Het schijnt een “extreme” uitvoering te worden. Even geduld nog!

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, Renault

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Milieuvriendelijk saai?
Volgend bericht: Seat zegt superdoei tegen WTCC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hennep zegt

    14 januari 2010 om 19:57

    Hij ziet er wel mooi uit.

    Login om te reageren
  2. jan1666 zegt

    14 januari 2010 om 19:57

    als je een witte neemt kan je in de winter leuk verstoppertje spelen.

    Login om te reageren
  3. Thomas Bol zegt

    14 januari 2010 om 20:01

    Laatst in zo’n Clio GT 128 pk gereden. Knalblauw, leuke sportstoeltjes! Gaaf karretje is dat.

    Login om te reageren
  4. Lan_Evo zegt

    14 januari 2010 om 20:05

    Rice? :roll:

    Login om te reageren
  5. wimpie zegt

    14 januari 2010 om 20:09

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. GTRSPEED zegt

    14 januari 2010 om 20:16

    definitie van tupperware neem ik aan.

    Login om te reageren
  7. The360box zegt

    14 januari 2010 om 20:21

    Ik haat dit soort wagens, leuk en laag in gewicht(welk woord zoek ik), maar een motor van niet eens 200PK. Haat Renault dan ook met dit soort wagens die niet hoger komen dan een 4cilinider of 210km/p

    Login om te reageren
  8. Biefstuk met pepersaus zegt

    14 januari 2010 om 20:23

    Nope dit is em niet voor mij hoor. Straalt niks van sportiviteit uit vind ik persoonlijk ook al hebben ze het wel geprobeerd met die stripings en dat achterspoilertje. Nee, van mij mogen ze hem best in Frankrijk houden. ;)

    Login om te reageren
  9. M-lover zegt

    14 januari 2010 om 20:30

    Dit is toch wel de zwakste sportuitvoering uit de geschiedenis van de auto…
    Ik zou eerder zeggen bel alvast een ambulance, want de kans dat je de controle over je stuur verliest door het lachen als die ‘S’ stilaan kleiner wordt terwijl je supernormaal optrekt is supergroot!

    Login om te reageren
  10. PCCB zegt

    14 januari 2010 om 20:31

    @The360box: Wat is dan je punt eigenlijk? De Clio RS haalt net geen 200pk. Da’s meer dan genoeg voor een lichtgewicht. En ooit bestond er wel een Clio V6, maar daar was amper vraag naar.

    Login om te reageren
  11. Waxweazel zegt

    14 januari 2010 om 20:31

    @ The360box:

    Je geeft nu wel bewijs dat je geen flauw benul hebt waarover je praat ;)
    Clio RS heeft 203 pk, met topsnelheid 225 km/u.
    Ook nooit gehoord van de Clio V6 met 3.0 V6 255pk, veronderstel ik dan ..

    Login om te reageren
  12. Camaro zegt

    14 januari 2010 om 20:32

    Klinkt goed!!! Toch???

    Login om te reageren
  13. AMG Powerrr zegt

    14 januari 2010 om 20:49

    @Lan_Evo,

    behoorlijk rice als je het mij vraagt. Liever een sleeper :D

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    14 januari 2010 om 20:54

    De “S” van Stuitend of van Supersnel? :lol:

    M-lover: Je vergeet de Lada Kalina Sport , nog zo’n “sportwaggel”.

    Login om te reageren
  15. Ahura zegt

    14 januari 2010 om 20:57

    “Mocht je ooit naast een Renault Clio S komen te staan bij het stoplicht” Een buitenlandse Clio S dan dus.. nutteloze opmerking in dit artikel als het model toch niet komt

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      14 januari 2010 om 21:05

      @Ahura: Jij wou zeggen dat auto’s zich niet kunnen verplaatsen dus :roll:? For example, Mustangs zijn ook niet voor de Nederlandse markt, maar die kom je toch ook tegen…

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        14 januari 2010 om 21:08

        @jzaero: ja en jij denkt er ook maar iemand die de Clio S in gaat voeren..?

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          15 januari 2010 om 19:55

          @Ahura: Denk nou eens verdomd na, auto’s rijden, ze kunnen de grens over, nooit een Duits, Frans, Belgisch, Denemarks, Oosterijks, Zwitsers of Engels kenteken hier gezien? Nou dan.

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            15 januari 2010 om 22:20

            @jzaero: ik denk na. Aangezien casper z’n bijdragen vaak ontzettend slecht zijn ga ik er niet vanuit dat híj dat zo bedoelde.. zou gewoon niet logisch zijn

            Login om te reageren
          • autoblogger zegt

            15 januari 2010 om 22:22

            @jzaero: Ahura denkt dat ie altijd gelijk heeft, laat em maar.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              15 januari 2010 om 22:33

              @autoblogger: je hebt daar helemaal gelijk in!

              Login om te reageren
              • Ahura zegt

                15 januari 2010 om 23:59

                @Jipp: schattig dat je je ermee bemoeit hoor maar “de caddy, toch een amerikaans luxe merk wat me toch net iets beter lijkt dan alle aziatische troep” en “olgensmij zijn die hybrides niet heel winstgevend voor de producenten” en “Moeten we ook dit misbaksel van ford weer mooi vinden? voor mensen die net geen volkswagen kunnen betalen misschien een optie.” en “laat heel die inhoud maar naar de haaien gaan, de lelijke troep die ze verkopen. ze mogen ook even uitkijken dan naar boten die van toyota en nissan af komen, hebben we meteen een stuk minder van die gedochten!” getuigen niet echt van veel intelligentie ;)

              • Jipp zegt

                16 januari 2010 om 16:36

                @Ahura: hoezo getuigt dit niet van intilligentie, dit zijn meningen gebaseerd op feiten die zijn voorgevallen in eigen omgeving! Aan alle aziaten waar ik in heb gezeten waren problemen mee, zelfs een splinternieuwe mazda 6 van een collega heeft 3 jaar lease tijd 1,5 jaar in de garage gestaan, de focus is gewoon oerlelijk, en idd ik heb een hekel aan aziatische auto’s vanwege het type mensen wat ze koopt met ene bepaald rijgedrag, so what, het is een meningm so what. Wil jij met je reacties zeggen dat je wel intilligentie hebt?!

              • Ahura zegt

                17 januari 2010 om 04:30

                @Jipp: wahaha “intilligentie”? Leer eerst fatsoenlijk Nederlands. En je bent een kneus als je een auto beoordeelt op afkomst en wat jij denkt wat voor mensen er in rijden. Beoordeel een auto op zijn uiterlijk en kwaliteiten. Je hebt alleen jezelf ermee als je zo vreselijke puberaal kortzichtig bent

              • Jipp zegt

                17 januari 2010 om 11:38

                @Ahura: mijn nederlands is over het algemeen goed. En ik beoordeel de auto op ervaringen in mijn omgeving dus daar zal het niet aan liggen. En als die auto’s dan ook nog is er lelijk uit zien is het wel heel makkelijk. ooit er wel is bij nagedacht dat de motoren van ford, mazda en toyota en bijvoorbeeld honda van zoveel lichter staal zijn dat ze wel even veel pk’s kunnen hebben maar moeilijker een zelfde caravan kunnen trekken dan een Volkswagen/audi/bmw?! ga lekker ergens anders iemand afzeiken omdat de mening anders is en zelf wat aan je intilligentie doen!

            • Ahura zegt

              15 januari 2010 om 23:54

              @autoblogger: nee dat heb ik ook. En als ik jullie verbeter dan reageren jullie niet meer. Wat zegt dat over jullie? :P

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                16 januari 2010 om 12:48

                @Ahura: In dit geval was er helemaal geen verbetering nodig, die zin is zó algemeen dat er niks of niemand ook maar één ding heeft gezegd dat dat in Nederland moet zijn. Stel jij gaat op vakantie en huurt daar een wagen, kom jij dan nooit voor een stoplicht te staan?

                OT dan maar weer: Ik vind de kleurstelling wat retro overkomen, de velgen zijn lelijk, maar het geheelplaatje is wel leuk.

  16. El-Loco zegt

    14 januari 2010 om 21:05

    @ The360box: Ga eens sturen in een Clio RS van het laatste model, en vraag dan weer aan mama of je achter de computer mag.

    Login om te reageren
  17. killioq zegt

    14 januari 2010 om 21:18

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  18. e30v8 zegt

    14 januari 2010 om 21:18

    Ik vind t interieur echt zwaar cheapo. Het gehele midden gedeelte, met zo”n saai radiotje erin en paar van die saaie ronde knopjes.. Ik verwacht bij een ‘sport’ model toch iets meer snufjes, ook op dat gebied. Daarnaast is het vermogen natuurlijk beetje jammer bij zo’n sporty ogende auto. Ben dan ook benieuwd wat voor een clio S ze naar Nederland zullen brengen. (oude clio rs is overigens wel weer leuk dan)

    Login om te reageren
  19. Jipp zegt

    14 januari 2010 om 21:24

    Ziet er leuk uit, wanneer komt volkswagen met dit op een polo, daar ben ik dan zeer geintereseert in.

    @ ahura, ja, dat denk ik in ieder geval wel, er word wel meer ingevoerd waarvan ik denk waarom…?! en zeker als 2e handsje.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      14 januari 2010 om 21:56

      @Jipp: ja bijzondere auto’s. Niet zoiets als dit. Dat loont niet..

      Login om te reageren
  20. NLBUURMAN zegt

    14 januari 2010 om 21:45

    leuk uiterlijk, en dat is wel belangrijk voor sommige mensen :)

    Login om te reageren
  21. Tedje de Haag zegt

    14 januari 2010 om 22:02

    Dit soort impotente wannabe uitvoeringen zijn slecht voor de reputatie van Renault. Zeer verstandig om die niet te importeren hier.

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    14 januari 2010 om 22:30

    Als ik een Clio zou willen rijden (0,005874% kans) dan zou ik zo’n design best overwegen. Als het niet leuk is mag het er toch wel leuk uitzien?

    Login om te reageren
  23. SaxoVTS zegt

    14 januari 2010 om 22:37

    In 1992 bestond er ook al een Clio S uitvoering. o.a. Herkenbaar aan de groene streep op de bumpers en de witte stalen velgen. Deze uitvoering had ook geen extra pit t.o.v. de normale uitvoeringen maar, dacht ik, wel een bak met kortere versnellingen.
    Zo. Weten jullie dit ook weer. ;)

    Login om te reageren
  24. e30v8 zegt

    14 januari 2010 om 22:53

    @Mashell, ben ik toch benieuwd naar jou kansberekening! lol:D

    Login om te reageren
  25. Flapkees zegt

    14 januari 2010 om 23:57

    Die zien we nooit meer terug?!

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    15 januari 2010 om 00:59

    @Ahura: er zijn hier ook Belgische lezers hoor…

    Login om te reageren
  27. (db) zegt

    15 januari 2010 om 01:07

    Ford noemde zoiets ‘Starcup’

    Login om te reageren
  28. Gelei zegt

    15 januari 2010 om 01:35

    Dom idee, geef mij dan maar de pack GT van de pre-facelift…
    Wat extra uitrusting, iets bredere voorvleugels en deze velgen in… Velgenzilver of hoe je het ook wil noemen ;-)
    Maar vergis je niet te snel in het motortje, kheb er zelf eentje en voor een elfhonderdje (ja hoor, 1149cc dus niet eens 1.2 :-p) komt het aardig van zen plek als je alles er uit haalt.
    Elke diesel tot 140pk blijft er wel achter bvb, geeft altijd weer stomverbaasde leaserijders :-D

    Login om te reageren
  29. Xantos zegt

    15 januari 2010 om 08:44

    Een slag in het water! Wat ben je daar nu mee vraag ik me af?

    Login om te reageren
  30. Vincenzo zegt

    15 januari 2010 om 09:01

    wat een lelijk ding.
    Fiat heeft wel weer de trend gezet met die striping.

    Login om te reageren
  31. alfa mannetje zegt

    15 januari 2010 om 09:47

    ”niet hoger dan 210 km.h ”: ps. weet iemand nog een stukje weg waar dat kan ?, die van mij kan nl. ook 210 ……

    Login om te reageren
  32. the360b0x zegt

    15 januari 2010 om 10:29

    ja sorry ik ben ongelovelijk dom en kruip gauw weer achter mijn xbox!

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      15 januari 2010 om 11:01

      @the360b0x:

      dat lijkt me verstandig inderdaad, en zeg tegen je 4 jaar oude broertje dattie niet meer op jouw naam inlogt op autoblog.nl, en er al helemaal geen comments moet achterlaten.

      Login om te reageren
  33. AutomotivePassionNL zegt

    15 januari 2010 om 10:48

    Gelukkig…

    @alfa

    Wat dacht je van ’s avonds op de snelweg. Ik tik er regelmatig 200+ aan met m’n Clio RS hoor :)

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      15 januari 2010 om 11:39

      @adinsx: ik sprak ook niet de waarheid hoor , ik heb de duitse a 31 in de achtertuin liggen . Ik let daarbij altijd heel goed op gele kentekens op de rechterbaan. Dat moet nu eenmaal.

      Login om te reageren
  34. Fout zegt

    15 januari 2010 om 11:01

    @ The360box
    Zou je niet beter wat naar school gaan ipv op het internet rond te hangen en nonsens te verkondigen? Het niveau gaat hier toch zienderogen naar beneden.
    Clio RS is een fantastische wagen, dit is gewoon marketing

    Login om te reageren
  35. alfa mannetje zegt

    15 januari 2010 om 11:48

    maar in nderland …durf ik niet . Ik ben geindoctrineerd door wegmisbruikers en…wie moet ik bellen dan ?

    Login om te reageren
  36. DonSei zegt

    15 januari 2010 om 14:05

    @The360box

    ga jij maar wil lekker spelen op je spelcomputer, over een paar jaartjes als je een rijbewijs hebt praten we wel verder ;)

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      15 januari 2010 om 15:38

      @DonSei: net je rijbewijs en dan al meepraten is m.i ook te vroeg.

      Login om te reageren
  37. oxje zegt

    15 januari 2010 om 14:15

    Van de eerste generatie clio was er ook een S, dit was ook al een slap aftreksel van de toenmalige 137/150 pk sterke 1.8/2.0(williams) 16v’s. Deze had een 1.4 8 kleppen blokje en zat nog niet binnen 10 seconden aan de 100…

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 17:38

    Je kan natuurlijk ook stiekem je Clio opvoeren zodat je WEL wat te zeggen hebt bij het stoplicht!

    Login om te reageren
  39. Jipp zegt

    15 januari 2010 om 20:06

    @ ahura, op dit moment loont het ook om kleine autotje’s zoals saxo’s en wat oudere polo’s te importeren, daarom zie je ook dat de rdw het druk heeft met deze modellen. dat alleen luxe auto’s importeren loont is onzin, je moet alleen goed zoeken.

    Login om te reageren
  40. BananaFlip zegt

    15 januari 2010 om 21:10

    De TCe 100 is best rap toch?

    Login om te reageren
  41. PeugeotGTI zegt

    17 januari 2010 om 14:38

    Dat wordt lachen!
    Mijn 106 GTI is nl helemaal origineel, op de uitlaat na.
    Heel eventjes zou de Clio S rijder kunnen denken dat ie een kans maakt.
    En terwijl de GTI aan de horizon verdwijnt denkt de Clio rijder “had ik toch maar een RS gekocht”….

    En 200+ is een eitje in NL
    A6, afsluitdijk, A28, A7 en vast nog veel meer.
    En je bent echt een sukkel als je je laat pakken.
    Als je een beetje hebt opgelet weet je waar de lange open stukken zitten, zonder viaducten, opritten etc.
    Dus, trappen met dat hok

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North