• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Auteur: nicolasr, gepost 13 mei 2021 om 19:00 – 14 Reacties

Clio V6 occasion

Goedkoop is hij niet, maar dat mag de (dikke) pret niet drukken

Er zijn van die auto’s die iets magisch hebben, vanwege hun power, hun looks, of beide. Deze Renault Clio V6 is er daar 1 van en het goede nieuws is, hij kan binnenkort van jou zijn.

Waar hebben we het ook alweer over?

De tweede generatie Renault Clio kwam uit in 2001 en was niet meteen een nekkendraaier. Hij kon wel een imagoboost gebruiken. Hoe doe je dat nou? Simpel, gooi er een belachelijk dikke motor in, maak hem RWD en maak hem wat dikker. Check. Daar kwam deze om de hoek kijken, als oppepper voor het imago van de Clio. Want hoe wil je het anders noemen? Het ís gewoon niet meer en niet minder dan een imagebooster.

Ik bedoel, de auto is zwaar, onpraktisch, duur, link in zijn rijgedrag en niet zo goed in elkaar gezet. Maar tóch wil je hem hebben. En wellicht dat deze Clio V6 dan niet betaalbaar was, dan waren er genoeg andere alternatieven met de naam Clio op de bips. Goed gespeeld Renault.

  • TWR-Clio V6
  • Clio-V6-luchthapper
  • Clio-V6 Occasion
  • Vooruit met die Clio V6

Tom Walkinshaw Racing

Het exemplaar waar we het vandaag over hebben, is er een uit de eerste serie. Dat betekent dat hij in elkaar is geschroefd door de mannen en vrouwen van Tom Walkinshaw Racing, kort gezegd TWR. Je weet wel, dat bedrijf dat ook verantwoordelijk was voor de Jaguar XJ220.

Die eerste serie van de Renault Clio V6 is een verhaal apart. Ze zaten eigenlijk helemaal niet zo goed in elkaar en bovendien waren ze behoorlijk listig om te rijden. Daarom besloot Renault de tweede serie, de Phase 2, zelf bij Renault Sport te gaan ontwikkelen. Toen heetten ze nog zo en geen Alpine. Maar juist daarom is dit een bijzondere auto. Omdat je hem zo met de dikke bips achterstevoren zet bijvoorbeeld en deze nog helemaal schadevrij is.

Deze is nu te koop

Deze specifieke Clio V6 is nummer 458 uit een serie van 1500. Hij is nieuw in Nederland geleverd op 20 oktober 2001 en heeft in die krappe 20 jaar slechts 21.655 kilometers afgelegd. Da’s dus nauwelijks 1000 per jaar.

Uit zijn 3 liter V6 haalt hij 226 pk en sleurt hij je naar een top van 235. Tegenwoordig niet zo heel indrukwekkend meer, maar ik denk dat je anders piept als je zelf deze snelheden haalt in dit bommetje.

  • Dik blok
  • Blokkie wel
  • Alles open
  • Nummertje 458

En dan nu de vraagprijs…

Zit je er klaar voor? Deze Renault Clio V6 uit 2001 mag met jou mee naar huis voor de lieve som van € 59.945. Ik zei toch dat hij niet goedkoop was? Maar denk maar zo, het is en blijft een liefhebbersauto dus de prijs zal niet heel veel dalen.

Ach, en als het te duur is, kun je altijd nog nog een Clio Williams kopen. De keuze is reuze!

Ook interessant!

  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Clio met TLC
    Maak jij van deze Clio met TLC een Collectable?
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA Shooting Brake is de perfecte vakantie-EV!
  • Blijf weg uit de trein. Als je ergens wil komen tenminste
  • Loop maar door. Hier heb jij niks te zoeken
  • Jij raadt nooit welke auto antwoord heeft op al jouw vragen…
FacebookTweetPinLinkedIn

clio-v6, marktplaats, occasion, Renault, renault-sport

Vorig bericht: « Dieven hebben het voorzien op motorkappen van Peugeot
Volgend bericht: Nee, dit is geen Top Gear-esque ‘dubbeldekkerauto’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. mpgc zegt

    13 mei 2021 om 21:12

    Dit was inderdaad een auto met een heel erg listig rijgedrag. Door de brede voorwielen en uitgebouwde wielkasten voor maar een beperkte stuuruitslag en daardoor een zeer beperkte sliphoek. Niet echt handig met de motor achterin 😄

    Login om te reageren
  2. jupke zegt

    13 mei 2021 om 21:46

    De fase 1 was erg slecht in elkaar gezet door die prutser van Tom walkinshaw.

    Login om te reageren
    • joostdetaalnazi zegt

      14 mei 2021 om 07:42

      Ja, Jupke … wij hebben het artikel ook gelezen.

      Login om te reageren
  3. jupke zegt

    13 mei 2021 om 21:49

    Fase 2 is veeel beter en meer waard!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      14 mei 2021 om 13:11

      @jupke: gebeurt trouwens niet vaak, dat de vernieuwde versie van een klassieker meer waard is dan het origineel.

      Login om te reageren
  4. massarati zegt

    13 mei 2021 om 21:59

    Doe mij de Williams maar.

    Login om te reageren
  5. exclusivecarspotter zegt

    13 mei 2021 om 23:16

    Het bedrijf wat de Clio Williams te koop heeft staan, heeft ook een veel te dure Clio V6 te koop weliswaar een Phase 2 maar ruim € 94.000 is wel heel veel geld…

    https://www.premiumclassics.nl/news/1397/49/Renault-Clio-V6-Phase-2-I-8-100KM-I-2003

    Login om te reageren
  6. atrak zegt

    14 mei 2021 om 01:36

    60K voor een 20 jaar oude Renault is wel een beetje te veel van het goede. Daar koop je een C63 uit 2017 voor. Of een splinternieuwe hothatch.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      14 mei 2021 om 08:48

      @atrak: kijk. Een echte petrolhead. Ik adviseer je de Golf GTI.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        14 mei 2021 om 10:01

        @pa045: 😄

        Login om te reageren
      • atrak zegt

        14 mei 2021 om 10:36

        @pa045: Nee een echte petrolhead kiest natuurlijk de BMW M140i of een Porsche 996 Carrera. Ik kan je vertellen een AMG V8 is een stukje spannender.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          14 mei 2021 om 15:19

          AMG V8: tuurlijk leuk. Zelfs de ideale auto voor mensen met heuptasjes.
          Maar een Clio V6 afbranden omdat het een Renault is, dan ben je wat mij betreft af.

          Login om te reageren
  7. mashell zegt

    14 mei 2021 om 05:43

    Als je er in 20 jaar slechts 21.655 kilometers mee rijdt, is het dan wel een leuke auto?

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      14 mei 2021 om 10:13

      @mashell: Of elk jaar netjes teruggedraaid voor de apk.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North