• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cobra Arbitrage GT uit Thailand

Auteur: autoblogger, gepost 11 mei 2006 om 09:35 – 26 Reacties

Cobra Arbitrage GT zijkant


Het Thaise Cobra heeft een primeur met de eerste echte nationale sportwagen! De Cobra Arbitrage GT maakt gebruik van de 3.2 liter V6 uit de Volkswagen Golf R32. De tweezitter is gemaakt van Carbon en ziet er zeer scherp uit!

De 900 kilo zware Cobra is getuned door het Canadese HPA, deze heeft de 3,2 liter met 240pk als basis gebruikt. In de toekomst zal er een turbo en een twin turbo-versie komen die zo rond de 500pk moet kunnen uithoesten, met een max koppel van 786Nm…

De wagen wordt verwacht in januari 2008 en er zullen maximaal 350 stuks van worden gemaakt. Net zoals bij alle andere Thaise specialiteiten is de prijs zeer interessant, de snelste versie moet zo’n 90.000 euri gaan kosten (via auto-motor-und-sport.de).

Cobra Arbitrage GT
Cobra Arbitrage GT voorkant
Cobra Arbitrage GT achterkant

Ook interessant!

  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Audi AS8-R door ABT Sportsline
Volgend bericht: BMW Concept Coupé Mille Miglia 2006 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tom zegt

    11 mei 2006 om 10:01

    Interssant. Denk alleen dat het weer een van de zoveel geflopte “home-made” auto’s gaat worden. Hij heeft wel iets weg van de VW W12 en heeft toevallig ook nog een VW blok. 240 pk uit een R32 is trouwens niks getuned aan ;-)

    Login om te reageren
  2. W.T. zegt

    11 mei 2006 om 10:05

    achterkant lijkt een beetje op Gumpert Apollo

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    11 mei 2006 om 10:28

    @Tom: thanks, het klopt wat betreft de pk’s,
    het tunen gaat waarschijnlijk over de 500pk versie…

    Login om te reageren
  4. Ninja zegt

    11 mei 2006 om 10:43

    ziet er wel keurig uit .. maar ook niet zo spectaculair

    Login om te reageren
  5. JeffreyG zegt

    11 mei 2006 om 10:46

    waarom drie uitlaten inplaats van twee wat grotere?
    is natuurlijk wel apart
    maar bied niks extra’s
    hij spreekt me niet echt aan
    diffusor is te klein en hij mist een behoorlijke voorspoiler
    het ontwerp spreekt me ook niet echt aan…
    en dit moet wel een heel erg goedkope sportwagen worden
    doe er gewoon een V8 in, maak hem wat langer
    inplaats van zo’n V6 en zo’n klein rot autootje
    maargoed dat is mijn mening :)

    Login om te reageren
  6. 320CI zegt

    11 mei 2006 om 11:31

    Ik heb 100 keer liever een BMW M3 dan zon ”thais geval”

    Login om te reageren
  7. Tommy zegt

    11 mei 2006 om 12:08

    Geinig bakkie hoor….Ben benieuwd wat jullie rijden maar als dit ding een beetje duurzaam zou zijn zou ik er met plezier in rijden ( mbt het uiterlijk dan )

    Login om te reageren
  8. marwin zegt

    11 mei 2006 om 12:09

    Ziet er goed uit, met de VW 3.2 motor kan je velen kanten op. En met 900 kilo zal het behoorlijk gaan. Maar ik vind net of de auto zo uit een film is getrokken. Een beetje te veel hitech. En lijkt wel of ze voor de achter kant naar de stealthfighter f117.

    Login om te reageren
  9. Donny zegt

    11 mei 2006 om 12:17

    Achter- en zijkant vind ik mooi! Voorkant minder,hoewel hij er op de twee foto wel erg goed uitziet!

    Login om te reageren
  10. Vincent#1 zegt

    11 mei 2006 om 12:30

    De achterkant terkt mij niet zo maar de rest is toch wel mooi. De voorkant heeft iets weg van de maserati mc12.
    Details zoals die aparte velgen en spoiler doen het ook goed.

    vreemde luchtgaten trouwens onder die kleine deurtjes

    Login om te reageren
  11. august zegt

    11 mei 2006 om 12:34

    ik zeg B.Engineering Edonis!

    Login om te reageren
  12. silasse zegt

    11 mei 2006 om 12:45

    vind het mooi
    ookal is het maar een ’thais’ geval

    Login om te reageren
  13. William zegt

    11 mei 2006 om 15:13

    Is niet echt nieuws…

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    11 mei 2006 om 16:48

    autoblog je zijn er wat laat bij deze keer,die foto’s staan al 2maande op seriouswheels (en die zijn er ook niet altijd snel bij)

    Login om te reageren
  15. Dennis zegt

    11 mei 2006 om 17:06

    Vincent, is het nu eens afgelopen met al die ouwe meuk de hele tijd! (jokerp)

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    11 mei 2006 om 17:21

    Hmm, zal wel weer een persberichtje zijn dan, zag het ook al op jalopnik staan en nog wat andere sites. Anyway, wij hadden er nog nooit over bericht.

    Login om te reageren
  17. milan zegt

    11 mei 2006 om 17:46

    hmm apart….3 uitlaten

    Login om te reageren
  18. Rits zegt

    11 mei 2006 om 20:07

    Quote: august
    ik zeg B.Engineering Edonis!

    Juist!!!

    Ziet er op zich geinig uit, maar het mist net dat beetje extra wat het tot een supercar maakt. Zo lijkt het op een kit-car. (andere velgen zouden de auto er ook stukken beter uit laten zien)

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    11 mei 2006 om 22:35

    ziet er wel scherp uit als ie dan ook nog zo rijdt dan is het een lekker gooi en smijt ding (en daar hou ik wel van).
    90.000 euro vind ik eigenlijk nogal veel, zou eerder aan 60/70 mille denken…

    Login om te reageren
  20. mongoose zegt

    12 mei 2006 om 12:42

    de 3 uitlaten staan goed vind ik, velgen zijn ook kick!!

    Login om te reageren
  21. frans zegt

    13 mei 2006 om 20:23

    Die auto is gewoon een schaalmodel, kijk maar naar de vloertegels van 30 x 30 cm waar hij op staat!

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    13 mei 2006 om 20:53

    dat is een 3D computertekening

    Login om te reageren
  23. Van den Bergh zegt

    5 juni 2006 om 03:43

    Wie , wat , is de Cobra GT ??? . Dat hij in Thailand gemaakt wordt dat is waar!! maar het is een 100% Amerikaans ontwerp !! De Cobra zal van zich laten horen, misshien niet op de openbare weg, maar wel op de race circuits. Deze supersportwagen is ontworpen om te racen en prijzen te winnen . De standaard Motor is inderdaad de VW 3.2 . deze heeft 240 pk en kan tot 500 Pk getuned worden . Als optie kan je ook een V8 bestellen van 1001 Pk ( dit is gene kak ).
    Ik zelf ben in contact met Kevin Galagher de ontwerper van deze super bolide .
    Ik hou jullie verder op de hoogte .

    Login om te reageren
  24. Van den Bergh zegt

    7 juni 2006 om 06:49

    Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte van de Cobra Arbitrage GT . De Motor van de VW komt er niet . Het wordt een stoere V 8 van 5.7 liter.
    Het mag voor nederlands sprekenden een verrassing zijn maar jullie zullen de primeur krijgen wat betreft deze bolide . Tot hiertoe loopt alles volgens schema .

    Login om te reageren
  25. Van den Bergh zegt

    22 december 2006 om 15:18

    En zoals beloofd houd ik jullei op de hoogte de website is klaar klik op volgende link en de Galmer Arbitrage rijdt zo bij je binnen http://www.arbitragecars.com

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    22 december 2006 om 15:20

    @Van den Bergh: dank je! Maar we hadden het zelf ook al in de gaten ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/10/de-galmer-arbritage-gt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North