• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi AS8-R door ABT Sportsline

Auteur: autoblogger, gepost 10 mei 2006 om 21:46 – 16 Reacties

Audi A8 Abt Sportsline AS8-R achter


De Audi A8, voer voor tuners, is deze keer door Abt aangepakt en de 4.2 V8 komt daardoor op ongeveer gelijke hoogte met de 6.0 W12 en de 5.2 V10 (450pk). De 4.2-liter V8 met 330pk gaat normaal in 6,3 seconden naar de 100, na een upgrade van Abt staan er 443 paardjes te trappelen om in 5,9 seconden naar de 100 te sprinten…

Het max koppel is standaard 430Nm en de Abt levert 520Nm. Ook is de verwijdering van de begrenzer niet vergeten, de A8 gaat nu 290 in plaats van 250km/u…

Prijzen heb ik nog niet gevonden maar het is zeker een leuk alternatief voor de S8 en W12. De versie van JE Design doet het overigens nog wat beter (oa 500pk en een sprintje in 4,9).
Audi A8 Abt Sportsline AS8-R voorkant
Audi A8 Abt Sportsline AS8-R zijkant
Audi A8 Abt Sportsline AS8-R motor
Meer info op autoweek.com (via germancarblog.com).

Ook interessant!

  • Laatste Audi A8 twaalfcilinder
    Laatste Audi A8 met twaalfcilinder krijgt rare bijnaam
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, abt, Audi, s8, tuning, w12

Vorig bericht: « Rate My Parking
Volgend bericht: Cobra Arbitrage GT uit Thailand »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    10 mei 2006 om 21:49

    en ik maar dieselen :-)maar gelukkig zie je niet vaak getunde A8’s

    Login om te reageren
  2. silasse zegt

    10 mei 2006 om 21:51

    de JE design vin ik mooier.

    Login om te reageren
  3. Christoff zegt

    10 mei 2006 om 22:18

    dit is in elk geval niet slecht. voor belgie is die wel fiscaal veel intresenter.

    Login om te reageren
  4. skaffa zegt

    10 mei 2006 om 22:34

    zeer netjes gedaan

    Login om te reageren
  5. Mpower zegt

    10 mei 2006 om 22:51

    mooi, oogt subtiel

    Login om te reageren
  6. robert zegt

    10 mei 2006 om 23:00

    ik zou toch voor de 4.2 tdi gaan. Deze heeft 650 nm en de sprint tot 100 is gelijk.

    Login om te reageren
  7. Micha zegt

    10 mei 2006 om 23:46

    Het is mooi dat deze tuner de elegantie van de a8 behoud. Als je met een kritisch oog naar de wagen van JE kijkt, is de peperdure audi veranderd in een “Sjonnie-bak”. Liever deze audi met minder prestaties dan die van JE die ik eigenlijk ook voor 10 000 op marktplaats kan aanschaffen.

    Login om te reageren
  8. maarten zegt

    11 mei 2006 om 00:20

    knap!

    Login om te reageren
  9. JeffreyG zegt

    11 mei 2006 om 09:04

    die velgen passen echt niet bij de A8
    maar de cijfers zijn altijd leuk om te zien :)

    Login om te reageren
  10. silasse zegt

    11 mei 2006 om 17:06

    bwa de JE is ni echt een sjonnie bak he
    maar ja iedereen zijn smaak.

    Login om te reageren
  11. fiat zegt

    11 mei 2006 om 17:36

    ja silasse en de a8 is dan nog dubbel duur audo is waulgelijk

    Login om te reageren
  12. luwek zegt

    11 mei 2006 om 18:30

    als je ‘m neemt dan zonder type aanduiding…die staat niet echt mooi op die klep

    Login om te reageren
  13. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    13 mei 2006 om 12:13

    Trouwens dekster, hoe hard kan jouw A8 eigenlijk??

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    13 mei 2006 om 12:54

    in duitsland is het maximum dat ik ooit gedaan heb iets rond de 260.

    Login om te reageren
  15. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    14 mei 2006 om 14:12

    oke
    en zat hij toen echt aan zn maximum, want met tiptronic is er een manier om door de begrenzer heen te rijden. constante snelheid gaan rijden ofzo, en dan een terugschakelen en dan vol gas. en dan gaat hij door de begrenzer

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    14 mei 2006 om 19:17

    ik denkt dat hij wel wat sneller kan en over die begrenzer die heb ik gwn laten verwijderen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North