Zakelijke rijders met een stevig leasebudget mogen dan wel pap lusten van de Model S, maar soms hebben ook dure auto's de meest lullige mankementen.
Consumer Reports besloot zichzelf eens te verwennen met een lekkere Tesla Model S P85 D. De nieuwprijs van de EV bedroeg 127.000 USD, dus dan verwacht je waar voor je geld. Helaas pindakaas. Nog voor de test goed en wel begonnen was weigerde de elektrisch inklapbare deurgreep bij het bestuurdersportier dienst. Inderdaad, da’s lastig testen.
Gelukkig voor de testers was het euvel snel en gemakkelijk te verhelpen, maar heel handige marketing is het natuurlijk niet. Weigerachtige deurgrepen schijnen overigens veel vaker voor te komen op de populaire EV. Check deze video maar eens, waarin onze Wouter ondervindt dat ’t nog geen sinecure is om in zo’n gerse Model S in te stappen.
65 reacties
Wel een overtuigende auto vind ik, zeker met de nieuwe stoelen voor en achter en 4WD nu (Vorig jaar mee gereden)
De 3-serie kofferklep was niet echt stuk, maar het werkt niet intuïtief. Das weer wat anders :)
In de minuten die volgde wilde Yussuf wel iets te doen hebben, in je eentje sterven is ook maar saai, dacht hij. Hij pakte zijn smartphone en tikte op het appje van Autoblog. Deze site volgde hij al geruime tijd, het had hem zelfs geleerd om Nederlands te kunnen lezen.
Yussufs oog viel op het berichtje over de Tesla Model S P85D, en ondanks de stekende pijn voelde hij toch een klein vlindertje in zijn buik. ‘Dat vind ik zo’n gave auto, eens lezen wat ze nu weer hebben getest’, dacht hij.
Maar toen, Yussuf las over een haperende deurgreep. Tesla-rijders kunnen hun dure auto niet in. ‘De verschrikking’, dacht hij ‘wat een ramp voor die mensen. ‘Wat prijs ik me gelukkig met mijn kleine problemen, want wat is nou een roestige metalen scherf in je hart, als ook je deurgrepen kunnen weigeren’.
Het was meteen het laatste wat Yussuf dacht. Want een boze baard die stilletjes achter het kind was komen te staan, maakte met een snelle en vloeiende beweging met zijn mes een eind aan het leven van die kleine Yussuf. Gelukkig heeft hij nooit de horror van een weigerende deurgreep hoeven meemaken. Dat verzacht de pijn nog enigszins.
Shit, nog een AB’er die in de echte wereld leeft………
Je suis Yussuf :-)
Dan zijn we toch zeker al met zijn zessen….
(En nou mot dat kreng wel snel opengaan ik wordt zeiknat!!)
Autoexpress gaat zelfs zover dat ze en plein public de dragrace tegen een Porsche Pannenkoek turbo s faken om maar een overwinning voor de oude wereld te kunnen optekenen…
Ik heb niks tegen dat ding. Maar ik lees ook fora. En daar komt naast veel positiefs ook een flink aantal klachten/storingen (interieurkwaliteit..) naar voren waar ik in de pers niks over lees. Dus dat elk klein dingetje onder de microscoop word gelegd ben ik niet helemaal met je eens.
Geen dramatisch olieverbruik?
Geen wankele vliegwielen?
Geen opgerekte kettingen?
Geen ramen die spontaan onder in de deuren tiefen?
Waar hebben we het over, niks aan de hand, prima auto zo’n Tesla.
Daar had mijn premium Duitser ook last van, maar dat was een verrot kabeltje…, kostte ze 3 weken om dat te vinden.
Die Tesla laad je in no-time weer op.
GM probeert nog steeds de reputatieschade van de tientallen doden door falende contactsloten met de mantel van dollarbiljetten te verdekken, maar een falende doorhandle bij Tesla zorgt weer voor de nodige clicks voor Autoblog. Ik snap de keuze voor de reclamecentjes, maar het is zo zielig.
De Duitse automobielindustrie krijgt wel al decennia miljarden subsidie (je weet wel, geld dat direct in hun zakken vloeit) voor het ontwikkelen van alternatieve aandrijflijnen. Ze krijgen geld van de Bundesländer en van de federale regering en wat laten ze zien? De Opel Ampera en de BMW i3.Yeah baby! BMW kloot al 30 jaar met waterstof en nu hebben ze toch Toyota nodig om verder te komen (en profiteren dus ook nog eens van Japanse subsidie).
Hij teert op ons subsidielandje bedoel je te zeggen.
En in jouw partijdige fanboy oogjes zie jij dat als een – beloning – ???
De fabrikanten worden juist gedwongen die elektromeuk te maken anders worden ze juist extra belast…..
Dus nogmaals, jij intepreteert het als een beloning… echter de subsidie voor de Tesla’s niet?
Tesla leeft van de afzet in NL..
Fijne dag
Als ze morgen een batterij uitvinden waardoor die Tesla net als mijn Dieseltje 1000 plus kilometers doet op één lading is de verbrandingsmotor deaud.
En heeft de milieu lobby een enorm probleem dus ben ik al aan het zoeken naar nieuwe ‘problemen ‘ voor ze, zoals zure regen, kern energie en andere zaken, want de stroom van die accu’s moet toch ergens gemaakt worden.
Ik denk aan zwart brande – bedrading als milieu probleem, klinkt aannemelijk al moeten Samson en ik het nog verder uitwerken
Diederik zelf kwam met alloy belasting, omdat er veel aluminium sulfaten worden verwerkt in de accu’s van de Tesla’s
Ik ben dan weer van mening dat we zwartbroeg belasting moeten gaan heffen, het schijnt dat er nog al wat van dat zwartbroeg vrijkomt tijdens het snelladen
Daarnaast speelt de Duitse verkeersminister Dr Dobrindt met het idee om de brat- en bockwursten op de Duitse autobahnen alom verkrijgbaar en geliefd te onderwerpen aan een zgn Schweinenmaut, omdat er een toename van consumptie wordt verwacht tijdens het laden van je Tesla accu’s
– Deze maut krijgen de Duitser terug hetzelfde als die tickets die je voor de Duitse autobahn-pisbakmoet betalen (ik heb Nigel Farage UKIP UK) er nog niet over gehoord.
Ook speelt Dobrindt met de gedacht van een Schwerstrom en Schwachstrom belasting op stroom verkregen vanaf het Duitse stroomnet.
En de Fransen, die blijven de explosie motor gewoon trouw.
Eigenlijk zou Elon Musk die subsidies moeten weigeren wegens imagoschade. Een goed product heeft namelijk geen zielige overheidssubsidie nodig. Dat doet hij niet, wat al aantoont dat hij behoorlijk wanhopig is.
Zoals ik hier eerder schreef, ontving de Duitse automobielindustrie wel directe subsidies voor het ontwikkelen van alternatieve aandrijflijnen. Hoe denk je daar dan over, zeker in het licht van het gebrek aan serieuze resultaten van deze subsidie.