• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cool! BMW M5 (E60) racer

Auteur: Wouter, gepost 23 juni 2008 om 09:58 – 65 Reacties

BMW M5 E60 circuit racer


Dat je met een BMW M5 best een circuitje kunt pakken lijkt me duidelijk. Dat echte diehards hun circuit-auto compleet strippen van allerlei overbodig spul lijkt ook logisch. Maar om nu je 2006 BMW M5 van onder andere de achterbank te ontdoen, lijkt wel heel fanatiek.

Fanatiek, maar wel supergaaf. Dankzij het vervangen van de (zware) electrische stoelen door lichtgewicht racekuipjes, het verwijderen van deurpanelen, achterbank en heel veel ander overbodig interieurmateriaal is de M5 een stuk lichter geworden. En daar wordt de auto zeker niet langzamer van. De montage van een rolkooi is vooral voor de veiligheid, maar de veerpootbruggen en aangepast onderstel zijn vooral bedoeld om meer snelheid te kunnen halen. (via m5board.com)

BMW M5 E60 circuit racer

BMW M5 E60 circuit racer

BMW M5 E60 circuit racer

BMW M5 E60 circuit racer

BMW M5 E60 circuit racer

BMW M5 E60 circuit racer

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m5

Vorig bericht: « Video: Audi R8 V10 gespot op de Ring
Volgend bericht: Files groeier sneller dan het aantal auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Antonius86 zegt

    23 juni 2008 om 10:01

    wat is het gewicht waar we het hier nu over hebben?? Zal nu nog lekkerder door de bochten gaan!! filmpje…?

    Login om te reageren
  2. Tomtoyo zegt

    23 juni 2008 om 10:01

    gewaagd… maar toch zonde !

    Login om te reageren
  3. bnc zegt

    23 juni 2008 om 10:10

    Hiervoor kan je alleen maar respect hebben :)

    Login om te reageren
  4. TJ zegt

    23 juni 2008 om 10:11

    Koop je eerst een auto waarvoor je je blauw betaalt aan luxe. haal je alle luxe er uit! Ergens klopt dat niet…

    Login om te reageren
  5. jelle zegt

    23 juni 2008 om 10:12

    ik ging dan toch tenminste de originele panelen vervangen hebben door gewoon platte blanco panelen (à la scuderia en superlegerra), nu lijkt het meer op een wrak vanbinnen…

    Login om te reageren
  6. Rudy zegt

    23 juni 2008 om 10:13

    Ben wel benieuwd hoeveel gewicht hij nu bespaard heeft. Een 150-200kg ofzo?

    Ziet er overigens niet uit die deuren zonder bekleding………..

    Login om te reageren
  7. evo zegt

    23 juni 2008 om 10:13

    Typisch gevalletje van: geld genoooeeeg!

    Login om te reageren
  8. bnc zegt

    23 juni 2008 om 10:20

    Op de vraag waarom hij dit z’n M5 aangedaan heeft, antwoord hij het volgende :

    “not that i owned and liked.try and sell your m5 today and see how much you get for it . and what would you replace it with. i have to have a sequential gear box because my left leg can’t operate a clutch. the nissan gtr after seeing that is what i would get . however it was not on market at time of my decission. i have a750 li that i drive every day i guess i just like the motor and trans in the m5 on the track. i cannot drive it on the street because its to tempting to go fast . and i am sick of tickets.what car do you drive on the track?”

    Login om te reageren
  9. niels zegt

    23 juni 2008 om 10:22

    @ evo

    of toch geld teveel? :lol:

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    23 juni 2008 om 10:24

    Yep, gevalletje geld teveel. Dit is volgens ingewijden op driving-fun.com ook nog eens de dure versie waarbij het interieur naar wens van de klant gemaakt is…
    Ach, leuk wanneer je je dit kan veroorloven :)

    Login om te reageren
  11. MC zegt

    23 juni 2008 om 10:25

    Maar het is wel een automaat? of zie ik dat verkeerd, wnat dat is wel een beetje jammer!

    Login om te reageren
  12. mastertjen zegt

    23 juni 2008 om 10:33

    Zie ik dat nu goed: soort van roze kunstleer in combinatie met zwart leer en hout? Kan je echt je BMW zo wansmakelijk bestellen?

    Login om te reageren
  13. bnc zegt

    23 juni 2008 om 10:34

    @Klassiekerrally: Die “ingewijden” zijn helemaal verkeerd want BMW Individual is niet eens beschikbaar in Amerika.

    Login om te reageren
  14. bnc zegt

    23 juni 2008 om 10:35

    Toch niet voor de 5 series…

    Login om te reageren
  15. clijde zegt

    23 juni 2008 om 10:41

    Een sedan uitkleden gaat bij mij te ver, deze gast heeft ze niet allemaal op een rijtje.

    Login om te reageren
  16. Iceman zegt

    23 juni 2008 om 10:42

    De grote vraag is wat het verwijderen van het interieur doet met de gewicht verdeling van de M5.
    Je haalt namelijk gewicht op de verkeerde plaatsen weg.

    Ice.

    Login om te reageren
  17. Sander zegt

    23 juni 2008 om 10:43

    Wouter ..

    *Kopieren* —> *Plakken* ?

    ;)

    Login om te reageren
  18. madru zegt

    23 juni 2008 om 10:45

    hhahaahh LEKKER !!!! Respect !!

    Login om te reageren
  19. Peter zegt

    23 juni 2008 om 10:49

    noem je dat een rolkooi?
    Das een gordelhouder man…

    Maar de afwerking… kan beter, die losse kabels enzo zien er niet uit!

    Login om te reageren
  20. Revvji zegt

    23 juni 2008 om 11:05

    Leuk idee, denk dat er een aanzienlijke prestatiewinst is. Maar de afwerking kon toch wel ietsje beter. En die houten panelen in zo’n gestript interieur zien er echt niet uit ! Konden ze die dan niet vervangen door carbon exemplaren ??

    Login om te reageren
  21. Murphmeister zegt

    23 juni 2008 om 11:09

    Super toch? Hij heeft denk ik wel gelijk wat betreft waarde van een M5 (in de USA) en wat anders je hiervoor zou kunnen kopen.

    En zo’n SMG bak komt pas echt tot z’n recht op de racetrack.

    Login om te reageren
  22. Alwood zegt

    23 juni 2008 om 11:14

    Tsja… ondanks dat deze gast geld teveel zal hebben en het idee van een lichtere M5 helemaal top is, is dit wel op een cheapo manier gedaan.

    Hij had inderdaad carbon deurpaneeltjes moeten gebruiken, net als een polyester of carbon achterbankje om de gaten te camoufleren en een 19″ reservewiel in de kofferbak, puur om de ruimte te vullen.

    Login om te reageren
  23. Eddy Rocket zegt

    23 juni 2008 om 11:16

    Iemand cijfers over gewicht? ben benieuwd hoeveel het scheelt..
    Kan ik misschien m’n audi a6 2.6 stationwagon uit ’98 ook uitkleden aangezien die aan obesitas lijdt.

    Login om te reageren
  24. FVL.Ugur zegt

    23 juni 2008 om 11:21

    Idioot zondeee!!!

    Login om te reageren
  25. a_tomba zegt

    23 juni 2008 om 11:25

    @rudy
    hij heeft 600 pond bespaard, dus 272.15 kg. best wel veel. (bron=http://www.m5board.com/vbulletin/search.php?searchid=3245820)

    hier nog wat foto’s van z’n auto in actie: http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=119890

    Login om te reageren
  26. kZieNix zegt

    23 juni 2008 om 11:41

    Zo el-cheapo is deze aanpassing toch niet?
    Hij heeft er een rolkooi in laten zetten, die zelfs in de juiste kleur is gespoten :)

    Dit is juist hard-core.

    Login om te reageren
  27. VonStroke zegt

    23 juni 2008 om 11:54

    De hout-inleg is zo fout. Steek er dan alu-elementen in. (of carbon voor de nerds)

    Login om te reageren
  28. janwillem zegt

    23 juni 2008 om 11:55

    Wouter, mevrouw Hartenberg heeft dat toch goed uitgelegd? Zijn bedoelt schrijf je met een d!

    Login om te reageren
  29. eMiz0r zegt

    23 juni 2008 om 12:22

    @bnc, waar haal je die domme wijsheid vandaan?

    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=169674

    Check even je feiten voordat je onzin post :) Simpele Google actie was al voldoende geweest..

    Login om te reageren
  30. eMiz0r zegt

    23 juni 2008 om 12:27

    Ok, je hebt toch gelijk :D Dit kan alleen voor de 7serie, inderdaad niet voor de 5 (en 3)

    Login om te reageren
  31. smeck zegt

    23 juni 2008 om 12:28

    als je toch geld heb voor dit soort grappen…plak dan teminste wat carbon panelen over je deuren ed….want dit ziet er niet uit

    Login om te reageren
  32. Porsche Fan zegt

    23 juni 2008 om 12:40

    Hij had beter een M6 kunnen strippen!! ;)

    Login om te reageren
  33. gerardo zegt

    23 juni 2008 om 12:52

    het strippen van de wagen zal wellicht een paar tienden per ronde schelen… Niet slecht…

    Login om te reageren
  34. Nederland Hater zegt

    23 juni 2008 om 12:52

    wel leuk, maar aan de andere kant totaal onzinnig.

    Login om te reageren
  35. ZwerverRoodbaard zegt

    23 juni 2008 om 13:03

    Dinan Woehooeee :D

    http://www.dinancars.com/

    Login om te reageren
  36. Jan C. zegt

    23 juni 2008 om 13:27

    waarom zit dat zware dashboard er uberhaupt in?

    Login om te reageren
  37. Ringfan zegt

    23 juni 2008 om 13:39

    Afwerking moet natuurlijk beter en dat hele dashboard moet vervangen voor een nieuw racedashboard…

    Login om te reageren
  38. Tomsns zegt

    23 juni 2008 om 13:54

    Waarom BMW dit niet zelf doet bij hun M-reeksen voor minder geld, blijft voor mij een raadsel. BMW kon zoals bij Porsche GT3RS mooi afwerken met een lichte vloermat, lichte deurpaneeltjes en met rolkooi.
    De M3 CSL zit nog vol opties: radio, airco, elektrische ruiten, zelfs parkeersensors…BMW kon veel beter.

    Login om te reageren
  39. Sagaris zegt

    23 juni 2008 om 14:13

    @ MC

    Volgens mij krijg je hem ook alleen als SMG. Dat is een gerobotiseerde handbak;)

    OT: Ik vind dit echt een gekkewerk, kan hij net zo goed een m6 nemen ofzo of gewoon een Caterham

    Login om te reageren
  40. CSL zegt

    23 juni 2008 om 14:31

    Erg gaaf.
    Maar nog steeds te lux.
    Als hij zoveel geld heeft, dan moet hij zijn motorkap, kofferdeksel, zeischermen en deuren voorzien van carbonnen versies. Dunnere glas is ook zo te krijgen.
    Hij moet makkelijk op 1300kg of lager te krijgen zijn. Alleen een raceuitlaat systeem scheelt al een hele boel kg.

    Login om te reageren
  41. bnc zegt

    23 juni 2008 om 14:56

    @ eMizOr *zucht* ;)

    Check m’n post eronder: Toch niet voor de 5 series…

    Login om te reageren
  42. skinnybmw zegt

    23 juni 2008 om 15:12

    Hout in een M5? Not done!

    Login om te reageren
  43. Nick zegt

    23 juni 2008 om 15:25

    Dus een DHZ M5 CSL? :P

    Login om te reageren
  44. Lil Jeezy zegt

    23 juni 2008 om 15:40

    Wie kan mij even uitlegen waar die buizen achterin voor dienen?
    Ik snap dat echt niet dat zie je vaak bij dtm

    Login om te reageren
  45. Tomsns zegt

    23 juni 2008 om 16:21

    @ Lil Jeezy:
    = beschermende rolkooi

    Login om te reageren
  46. Bunzing zegt

    23 juni 2008 om 16:33

    haha zo lol@ die houten strip en die hendels om de deuren van binnenuit te openen:D dat dashboard steekt ook wel een beetje af zo (=negatief)
    maar wel ubergeil dattie er 272 kilo vanaf heeft weten te halen, dat scheelt zo’n 6 seconden op een minuut ofzo dus…

    Login om te reageren
  47. Tombnolz zegt

    23 juni 2008 om 16:43

    Petje af voor zoveel lef! Gaaf kleurtje ook, dat bordeaux.

    Login om te reageren
  48. bmw6cyl4live zegt

    23 juni 2008 om 17:04

    de nieuwe M5 CSL ;D

    Login om te reageren
  49. Tomsns zegt

    23 juni 2008 om 17:18

    @bmw6cyl4live: ik E30 323i M20-blok :-)
    @CSL: precies nog veel BMW-freaks hier :-) eigenaar CSL? S54 = prachtig

    Login om te reageren
  50. GOD zegt

    23 juni 2008 om 17:23

    echt een vet ding, alleen typisch zon gast met veel geld die halv werk leverd
    die rolkooi is niet eens een rolkooi, en als je toch veel geld vervang dan die panelen (die in het zicht zitten) door carbonfiber panelen
    de motorkap is al van carbon nu ook nog het kofferdeksel, wielkasten, deuren, spiegels, sideskirts, bumpers, dashboard en glas vervangen door plexiglas. dan bespaar je nog eens een heleboel gewicht
    en dan nog een carbonne race airbox voor de extra pk’s en het geluid.
    en dan moet ie makkelijk onder de 7:40 kunnen rijden op de NS

    Login om te reageren
  51. SWRT zegt

    23 juni 2008 om 17:23

    het ziet er eigenlijk best vet uit……misschien is het toch wel zonde voor dat geld wat je uitgeeft aan je M5

    Login om te reageren
  52. SimonMc zegt

    23 juni 2008 om 17:39

    Wow is wel cool dat ie 270 kg heeft weten te besparen !Hij had wel nog meer gewicht kunnen besparen door te opteren voor de handgeschakelde versie ( alleen maar in amerika te verkrijgen?), maar ik lees dat hij geen ontkoppeling kan bedienen, is wel jammer.

    Heeft ie ook lichtgewicht velgen gestoken?Is zeker goed voor de handling.En ja, een beetje aankleding kan geen kwaad.Al was het maar gelakt karton ofzo als deurpaneel.

    Login om te reageren
  53. Jan zegt

    23 juni 2008 om 18:39

    Ik heb hetzelfde gedaan met een E39 M5, meer dan 200kg kwijt, remap+supersprint+vmax = 440pk en ik doe de 1km spurt binnen dezelfde tijd als een E60 M5 ;o)
    dus: t is de moeitje!

    Login om te reageren
  54. JK zegt

    23 juni 2008 om 20:04

    als eerste had ik dat afschuwelijke hout eruit gesloopt….

    Login om te reageren
  55. Turbo zegt

    23 juni 2008 om 21:27

    Als men een dikke 507pk V10 in een sedan propt om ‘m megasnel te maken tegen een vet prijskaartje is het cool.

    Als iemand het echt goed doet en ook die nodeloze zware bende eruit gooit, is het een lutser.

    Autoliefhebbers, je zal ze wel nooit snappen (of gaat het om de welbekende badge_only-liefhebbers?).

    Login om te reageren
  56. Matt zegt

    23 juni 2008 om 23:21

    Nu alleen nog de achterportieren dichtlassen….

    Login om te reageren
  57. B100 zegt

    24 juni 2008 om 08:42

    Hij heeft een Welpie op z’n buitenspiegel.

    Login om te reageren
  58. luc zegt

    24 juni 2008 om 12:16

    dikke auto joh zal wel gummen zo’n ding

    Login om te reageren
  59. Sjoerd zegt

    24 juni 2008 om 22:03

    Hoe hard zou deze auto gaan met the ”stig”?

    Login om te reageren
  60. Peter zegt

    25 juni 2008 om 14:18

    dat zijn dus de echte liefhebbers!

    Login om te reageren
  61. marco zegt

    25 juni 2008 om 19:07

    zo iets doe je toch niet???
    kan je even goed een Rolls helemaal strippen en daar ne circuitauto van make??
    dan koop k liever ne M3 e46 GTR (as ik het geld had)
    en die pakt die getunde versie van M5 toch vettig

    Login om te reageren
  62. yl zegt

    27 juni 2008 om 19:09

    wahah comfort is nergens meer !! en dat wordt rijden met koptelefoon op.

    Login om te reageren
  63. Ruben H zegt

    28 juni 2008 om 22:41

    haha en die houte sierlijsten laten ze maar wel zitten, ziet er echt grappig uit xD. toch nog een beetje luxe. maar buiten kant is super

    Login om te reageren
  64. Remm zegt

    30 juni 2008 om 16:52

    The BOM!!!! zo wil ik hem dan OOOOK !!!

    Login om te reageren
  65. Victor zegt

    8 juli 2008 om 10:15

    DOOD Zonde! Als tie hem nou netjes afgewerkt had, was het veel anders geweest, nu is het net een sloopauto van binnen met een mooi buitenkantje.
    Het idee is goed, maar doe het dan goed!

    Komt nu zo over:

    HELP, MIJN MAN IS KLUSSER!!

    Wat een kluns.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North