• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Auteur: RubenPriest, gepost 9 augustus 2021 om 09:59 – 18 Reacties

Corvette water

In Enschede is afgelopen weekend een prachtige Chevrolet Corvette Stingray uit 1973 in het water terechtgekomen.

Je hoort en leest wel vaker van dit soort nachtmerrie verhalen. Net klaar met een restauratie dat maanden of soms jaren heeft geduurd. Om vervolgens binnen een week te maken te krijgen met een noodlottig ongeval. Ook dit is weer zo’n verhaal, dat afgelopen weekend gebeurde in Enschede.

De eigenaar van een Chevrolet Corvette Stingray cabriolet uit 1973 ging zaterdagvond vissen. Hij nam zijn klassieke musclecar mee. Door onbekende oorzaak eindigde niet zijn hengel in het water, maar de Corvette. Een drama voor de eigenaar, want de auto was pas net een week klaar na het ondergaan van een restauratie.

Corvette te water

Corvette water

Het incident voltrok zich aan de Oude Deventerweg, lokaal bekend als Het Kleigat van Smulders. De schade aan de klassieker is enorm. De Corvette ging kopje onder in het water en moest door een berger uit het water worden getrokken. Er is niet alleen schade aan de carrosserie, maar de gehele auto was verzopen. De vraag is nog maar of hier een tweede restauratie van gaat komen. De V8-motor valt onder andere niet meer te redden met zoveel waterschade.

Een Corvette uit de jaren zeventig vertegenwoordigd in uitmuntende staat een waarde van vele tienduizenden euro’s.

Fotocredit: News United

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette productie voor een pijnlijke tweede keer stilgelegd

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, crash, Klassiekers, restauratie, schade, Stingray, water

Vorig bericht: « Officieel: Tesla Cybertruck is uitgesteld
Volgend bericht: Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mustang750supersnake zegt

    9 augustus 2021 om 10:12

    zeer zuur…maar origineel was ie vlgs mij toch niet zo te zien…?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      9 augustus 2021 om 14:09

      Er zit inderdaad een bijzondere bodykit op, die ik nog niet thuis heb kunnen brengen. Hier beter te zien: https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/51100031865 .

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 augustus 2021 om 17:38

        Greenwood kit?

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          9 augustus 2021 om 20:35

          Je komt al dichterbij dan ik, maar aan alle kanten is die toch net anders geloof ik. En zo’n Firebird-achterkant zie ik nergens.

          Login om te reageren
  2. wimbers zegt

    9 augustus 2021 om 10:26

    als alles origineel was, zit er heel weinig electronica aan en is de V8 zeker niet afgeschreven,
    alles weer uit elkaar, schoonmaken, en weer in elkaar, electronica kan je eenvoudig vervangen op dat soort autos

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      9 augustus 2021 om 14:54

      Nou, over de elektronica heb je wel gelijk maar als de motor draaide terwijl hij in het water plonsde en dus water heeft aangezogen kan alles kapot zijn binnenin.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        9 augustus 2021 om 16:02

        @b00m3rang: zo veel compressie heeft het ding niet. Ook staat een Corvette niet bekend als hoogtoerig.
        Zou nog wel eens mee kunnen vallen als je niet te lang wacht met repareren en je niets laat vast corroderen.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        10 augustus 2021 om 12:34

        Dan plooien de klepstoters en dan bestel je nieuwe bij Edelbrock, bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
  3. harrie zegt

    9 augustus 2021 om 10:47

    Dat kermis ding heeft toch een polyester body?

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      9 augustus 2021 om 10:54

      Een fiberglass body, tevens het zwakste deel van het hele ding. Als die ontzet of gescheurd is, kun je weer aan de gang met matjes etc. De eigenaar realiseert zich waarschijnlijk te weinig dat als het maar een beetje glad is, je met poesevoetjes het gas moet hanteren. Geen moderne abs e.d.

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        9 augustus 2021 om 12:08

        Als de restauratie richting origineel ging had het ding, volgens wikipedia hooguit zo’n 275pk, en gezien de breedte van de achterbanden denk ik dat remmen (een stuk) lastiger is dan streeploos optrekken.

        Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij de hengel aan de auto had vastgemaakt en dat er een flinke karper aan de haak zat. :)

        Het blijft wel zonde.

        Login om te reageren
        • O plaat zegt

          9 augustus 2021 om 15:20

          Stroker kitje, andere carburator en intake en een ander uitlaat systeem en we komen richting de 375pk en dat is nog bescheiden tuning naar Amerikaanse normen. Daarbij komt nog dat het vaak goedkoper is om hem met die onderdelen te restaureren dan met OEM GM stukken.

          Login om te reageren
  4. Robert zegt

    9 augustus 2021 om 11:23

    Rol dat ding eerst maar eens in een spuitcabine en laat deze daar dan maar eens een vol etmaal bakken onder een droogtemperatuur van 50-60°. Er zit hier maar weinig elektronica in.

    De fiberglas body is inderdaad een ander verhaal. Wat de motor betreft, is uit het bericht niet op te maken of de motor ook draaide tijdens de tewaterlating. Met een waterslag is het inderdaad einde oefening. Maar goed, in de VS zijn legio ruilblokken of crate engines te vinden die je ook daarmee kunnen helpen.

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    9 augustus 2021 om 11:42

    Als de motor niet liep toen de oto het water indook, is-ie nog wel te redden, lijkt me. Inderdaad helemaal uit elkaar halen, fanatiek schoonmaken en weer in elkaar zetten. Dan hopen, dat de rest door de duik en de daarop volgende takelwerkzaamheden niet al te zwaar beschadigd is geraakt en er is een kans, dat-ie op enig moment weer de weg opkan/komt.

    Login om te reageren
  6. jaleukhoor zegt

    9 augustus 2021 om 12:02

    Vertegenwoordigt in dit geval…

    Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    9 augustus 2021 om 13:08

    Balen. Hopelijk is de wagen getaxeerd voor die tijd en ook verzekerd, zodat een groot deel van de kosten vergoed worden, emotionele schade is vaak nog erger.

    Login om te reageren
  8. BlauweVolvoS40 zegt

    9 augustus 2021 om 13:25

    Wauw, die heb ik diezelfde middag nog zien rijden in de stad!

    Login om te reageren
  9. rijnooit zegt

    9 augustus 2021 om 15:55

    Powerboat?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North