• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racer

Auteur: RubenBaeten, gepost 3 januari 2010 om 09:57 – 28 Reacties

Afbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racerAfbeelding Corvette gaat downsizen? Nieuwe 5.5 V8 voor GT2-racer

Corvette C6.R GT2

Toen de kersverse Corvette C6.R GT2 eerder dit jaar zijn debuut maakte, was al meteen bekend dat de 6.0 V8 onder de kap een tussenstapje was. De zesliter was een kleinere versie van de monsterlijke 7.0 uit de GT1. Hoewel de GT2-Vettes het bijzonder goed deden – vijf podiumfinishes in vijf races, waaronder één overwinning – zorgden nieuwe regels in 2010 ervoor dat er een andere motor moest worden ontwikkeld. Daarom maakt nu een nieuwe V8 met 5,5 liter inhoud zijn opwachting.

In tegenstelling tot wat het slagvolume van de 6.0 en 7.0 doet vermoeden, hebben deze blokken weinig te maken met de V8-motoren uit ‘gewone’ straat-Corvettes. Dit gaat veranderen bij de nieuwe 5.5, die direct zal worden afgeleid van de volgende generatie smallblocks. Hij zal zelfs van dezelfde band rollen als de V8’en van de ZR1 en Z06, bij GM’s Performance Build Center.

De eerste dynotests met het ‘kleintje’ zijn inmiddels afgerond, en het raceteam heeft er de eerste rondjes al mee gereden. De 5.5 zal komende maart zijn debuut maken in de 12 uur van Sebring. Verdere details over het blok zijn nog niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Video - burnout in Corvette gaat fout, ravage tot gevolg
  • Monteur scheurt met Corvette, klant krijgt nieuwe Corvette
  • Chevy Beast is ontzettend brute off-roader met Corvette V8
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, le-mans, Racing

Vorig bericht: « Reiter maakt straatlegale race-Lambo voor lenige mensen
Volgend bericht: Vleugeldeuren op je Audi Q7 limousine [REPOST fail] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Traxxas zegt

    3 januari 2010 om 10:22

    Jammer, het blokt mocht groot blijven !!

    Login om te reageren
  2. C6_R zegt

    3 januari 2010 om 10:24

    Ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de 5,5 liter. De overstap van 7 liter GT1 naar 6 liter GT2 ging prima, dus deze verandering moet ook wel te doen zijn!

    Ben ook inderdaad benieuwd of dit iets gaat zeggen over de volgende generatie straat Corvetjes en of we daar binnenkort wat meer concreets over gaan horen!

    Login om te reageren
  3. Vanquish zegt

    3 januari 2010 om 10:31

    Een half litertje eraf is nog te overzien. En inhoud zegt ook niet altijd alles. Misschien wordt ie nu wel een stuk lichter.

    Login om te reageren
    • mp4 zegt

      3 januari 2010 om 13:47

      @Vanquish:
      GT2 was max. 650 pk bij min. 1300 kg of 600 pk bij 1250 kg.
      Wordt 500 pk bij 1250 kg (Corvette) of 450 pk bij 1200 kg.

      Login om te reageren
  4. Bant zegt

    3 januari 2010 om 10:33

    Is het puur door de nieuwe regelgeving dat er een nieuwe motor ontwikkeld wordt?

    Login om te reageren
  5. Bob zegt

    3 januari 2010 om 10:37

    @bant .. zo te zien wel.

    Login om te reageren
  6. bpc zegt

    3 januari 2010 om 10:47

    voor de straatauto’s is dit eerder iets positief dan iets negatief als het vermogen hetzelfde blijft betekend dat dat je een meer hightech blok hebt ten tweede komt dat goed uit voor de belastingen(in belgie)door de lagere cilinderinhoud

    Login om te reageren
  7. Fred zegt

    3 januari 2010 om 10:51

    Niet zo’n vette vette dus.

    Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    3 januari 2010 om 11:01

    Het zal ietsje schelen in het gewicht, dus bochtenwinst lijkt me…maar een echte amerikaanse supercar moet gewoon een 7+ litermotor hebben ;-)

    Login om te reageren
  9. Cardesigner zegt

    3 januari 2010 om 11:08

    ’t Kon ook moeilijk groter he… :D

    Login om te reageren
  10. Rob zegt

    3 januari 2010 om 11:37

    Zolang het maar als een Amerikaan blijf klinken vind ik alles best :P

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      3 januari 2010 om 11:37

      @Rob: blijf = blijft

      Login om te reageren
  11. Einser zegt

    3 januari 2010 om 11:39

    Zolang ze het zelfde blijven klinken als de oude blokken, vind ik het prima. Met afstand het mooiste geluid in Le Mans. Porno voor het gehoor! ;-)

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      3 januari 2010 om 11:44

      @Einser: over same minds gesproken

      Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    3 januari 2010 om 12:32

    Zeg je Corvette, dan zeg je belachelijk groot slagvolume. Jammer dat het kleiner moet, in de lagere toeren zal ie dan wat minder Amerikaans klinken.

    Login om te reageren
  13. KUYL zegt

    3 januari 2010 om 12:35

    De blokken van 6 en 7 liter verschillen niet zo heel veel van de lsx straat blokken.

    http://www.vetteweb.com/tech/vemp_0704_chevrolet_corvette_427_cylinder_blocks/index.html

    Ze zijn niet hetzelfde nee, maar om nou te zeggen dat ze weinig met elkaar te maken hebben.

    Login om te reageren
  14. KUYL zegt

    3 januari 2010 om 12:39

    @bant, idd puur regelgeving. Vipers racen ook al een tijdje met V8. Gewoon weer 2 cilinders er af waardoor je weer bij de oorspronkelijke V8 uit komt waar de V10 op gebasseerd is. Erg jammer allemaal, maar ja door regels zijn er wel meer mooie klasses en auto`s verloren gegaan.
    Jammer dat groep B rally en groep C le mans voor mijn tijd was.

    Login om te reageren
  15. EJS zegt

    3 januari 2010 om 12:52

    Jammer dat dit nodig is, de Corvette heeft juist z’n charme het meest met 7 liter blok, dat is toch wat er eigenlijk inhoort.. net als in de Viper een 8+ liter v10:D

    Maar kan het me wel voorstellen, en het kan miss idd wel betekenen dat de Vettes voor op de straat ook iets gedownsized worden en dus betaalbaarder, iig voor de belgen maar wss ook voor de Nederlanders ivm co2 taxen enzo:P

    Login om te reageren
  16. P-Olivier zegt

    3 januari 2010 om 13:23

    geen gt1 corvette dan meer of hoe? en hoe zit het eigenlijk met de maserati mc12? downsize of … want er was sprake dat deze te duur zou zijn voor het vitaphone team..

    Login om te reageren
  17. Lan_Evo zegt

    3 januari 2010 om 13:34

    Zullen ze toch eindelijk een substitute voor cubic inches moeten vinden. ;)

    Login om te reageren
  18. MrKoenP zegt

    3 januari 2010 om 15:51

    Zolang de prestaties en geluid maar blijven vind ik ’t ok;)

    Login om te reageren
  19. NLBUURMAN zegt

    3 januari 2010 om 16:02

    jammer, maar misschien is dit wel goed voor Corvette, dan peuteren ze misschien meer pk’s uit een kleiner blok :)

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    3 januari 2010 om 17:37

    Als Corvette zelfs gaat downsizen dan ben ik bang voor het ergste…

    Login om te reageren
  21. qauqi zegt

    3 januari 2010 om 19:45

    specs?

    Login om te reageren
  22. corvettez06 zegt

    3 januari 2010 om 23:47

    die amerikaanse v8 is zo betrouwbaar om dat hij lage toeren kan draaien , en een lange slag heeft , dus kleinere inhoud betekent meer slijtage sneller kapot dus , de corvettes hebben inmiddels wel bewezen in de racerij dat d v8 zeer betrouwbaar is tegen over bij voorbeeld de grote namen , dus geen downsize please.

    Login om te reageren
  23. Toonster zegt

    4 januari 2010 om 03:33

    Is toch een mooie nieuwe instapmotor lijkt me, voor de liefhebbers zijn die dikke blokken nog vast te krijgen, mooi toch een poor man’s vette..

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    4 januari 2010 om 15:22

    En nu?
    14% bijtelling voor de coureurs?
    Groen A-label?
    Wegenbelasting vrij?

    Login om te reageren
  25. MrKoenP zegt

    16 januari 2010 om 12:08

    LOL @ Jesper Xd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North